Csak egy kérdés. Mi szükség a gyári rétegvastagságra egy javított autó esetében? Ez csak gyári ,vagy utángyártott sérülésmentes elemeknél jöhet szóba ,nagyritkán bontott sérülésmentes alkatrészek esetén. És csakis a csavarozható nem hegesztett alkatrészeknél valósítható meg. 200 mikrométerig gyárinak tekintehető a rétegvastagság az Audatex szerint is. A többi hókuszpok/ maratás ,visszacsiszolás stb / egyszerűen nem éri meg a kínlódást és kétséges a végeredmény is.Új autók esetében 90-140 mikron a szórás a karosszérián. 3 rétegű vagy színezett lakkos autóknál egyszerűen kivitelezhetetlen a vastagság elérése.
Engem a 155 ös nem mozgat meg, abból a korszakból van amikor már elsőkerekes volt az alfa tele gagyi műanyagokkal,gyakorlatilag egy fiat tempra átöltöztetve.
Ha esetleg újabb fajta ('95-től) szélesített kasztnis a hétfői akkor tudok adni ingyen egy gyári új első sárvédőt. Nekem nem kell, mert az enyém régi kasztnis. Mondjuk a 155-nek általában a hátulja rohad porrá, illetve az első taposólemez mert ott a kis háromszögben bejut a víz ha nem tették vissza a gumitömítést a kerékburkolat alatt. Mindenesetre felajánlom neked népgazdasági hasznosításra.
Hoztam pár képet egy nagyon lassan készülő Alfa 155-ről. Hétfőn jött egy tesója, gondoltam lesek róla dolgokat, de nemhogy lesni nemtudtam, hanem az eredeti elrohadt projektről kellett volna másolni erre az 'újabbra' dolgokat.. pfú szegény nagyon elpusztult. :(
Szóval itt is a semmiből lesz valami, a legtöbb esetben halvány netes képek és a képzelőerőnk alapján, mert komplett részek hiányoznak. A felület még nem szép sok helyen, de folyamatban van bőven, majd letisztázzuk a végén. Szóval az alany:
Az attól is függ ,hogy milyen lakkot használtál. Gyors,normál,vagy lassú edzővel lett beedzve ,milyen műhelyhőmérséklet volt stbb..... Normál esetben minimum 1 nap száradás javasolt a lakknak. Azt is kellene tudni,hogy a szemeteket ki szeretnéd belőle venni-ha van benne- ,vagy leselymesedett és azt kell visszafényesíteni....... ????? Kézi polír elég macerás és nem hatékony a végeredmény pedig kétes.
Hoztam megint egy kisebb "alvázvédelmet". Az alap ugye a jó állapotú autó utólagos védelme egy alapos takarítás után. A következő, amikor már megjelent a felületi rozsda itt-ott, el kell távolítani, visszaállítani a rétegrendet és megvédeni. Ez látható a linken.
Aztán van olyan, amikor a rozsda már mélyebb és javításra is szükség van, foltozások stb.
Egyik esetben sem megfelelő a lefújjuk bitumenes cuccal és az védi a víztől megoldás. Abban az esetben sajnos nem fog kiderülni, ha a festékrétegeket felnyomja egy újabb, korábban nem látható korrózió.
Ez pontosan így van. A legutóbbi hasonló munkám 4 db 2105 Zsiguli vasfelni volt. Mondtam a tulajnak, hogy annyiba fog kerülni, mint 4 szarabb alufelni, kell? Kell.
Gumi le, homokszórás, 2k Epoxy, 2k lakk, gumi fel, centír. 40 felett volt a vége.
A tulaj azóta is csorgatja rá a nyálát, meg a szemlélők is :-)
Mentségükre szoláljon, hogy többre otthoni körülmények között nincs lehetőség. Nem igazán van az elmereknek otthon homokszórásra lehetőségük. Ha meg leveszed a centírozó súlyt újra kell centíroztatni a kereket. Egy lemezfelni szakszerű felújítása esetén többe kerülne a leves mint a hús.
Érdekes ez a csatorna. Belenéztem a felni "felújításba". Nekem egy vasfelni felújítása azzal kezdődik, hogy leszedjük a gumit, a szelepet, a centírsúlyt és elküldjük homokszórásra.
Ez így olyan, mintha csak ott mosnánk le a kocsit, ahol leszarta a madár, a többi meg jóvanazúgy.