Keresés

Részletes keresés

Tie Creative Commons License 2014.03.06 0 0 16159

Nem nagyon fogsz találni ekkorát. Én régebben nézegettem, amerikában divat bazinagy generátorokat feltenni, a legnagyobbak 200-250A körüliek 12V-ra. Attól nagyobbal még nem találkoztam sehol.

 

Egy 4,5 tonnás csörlő, mondjuk egy Warn9000 valóban fel tud venni akár 5-600 Ampert is, de azért nem ez az állandó fogyasztása.

Első meneten, teljes terhelésnél ennyi. Harmadik-negyedik meneten tekerve már messze nem ennyi, na meg elég ritka, hogy effektíve 4.5 tonna vonóerőt kelljen kifejteni. Teszem azt, egy 2 tonnás autót felcsörlőzni egy trélerre, ahhoz nem kell párszáz kg-nál nagyobb vonóerő. Persze, derékig elmerült terepjárót a sárból kicibálni, ahhoz már kell 2-3 tonna vonóerő, de az se hosszú ideig, és pl. terhelés nélkül egy ilyen csörlő 80-90 Ampert vesz fel. Tehát kellően nagy akksival, meg egy 200 Amperes generátorral szinte tetszőleges ideig csörlőzgethetsz, amit akarsz.

Előzmény: markis4x4 (16150)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.03.06 0 0 16158

Egy kis színes: a három fotó közül a bal szélső az első prototípus, 1956-ban készült, és még nem a 6,0 l-es V8-as van benne, hanem 5,2 l-es, 135 LE-s V6-os. 

Előzmény: krepsz_zoltan (16154)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.03.06 0 0 16157

Még annyit, hacsak ipari vásárra nem hozták el a ruszkik mutatóba? 1950-es évek végéről beszélünk, ha valakinek van ilyen forrása, infója, fotója, én is megnézném.

Előzmény: krepsz_zoltan (16154)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.03.06 0 0 16156

Tudna mesélni, az biztos. Nyelvi segítségem lenne, a kontakt felvételét kellene kiokoskodni, hogy hova menjen az első levél (mail), és onnan már talán beindulna a verkli. Olyan ez, mint a golyó a flipperben :-)

Előzmény: 504LACI (16155)
504LACI Creative Commons License 2014.03.06 0 0 16155

Zoli és arról a Szabó Erik nevű bácsiról valami bővebbet megtudni? Nagy durranás lenne.

Előzmény: krepsz_zoltan (16154)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.03.06 0 0 16154

Ezek prototípusok az 50-es évekből, tudtommal csak néhány darab épült, még sok 164-es alkatrésszel, szóval nem hinném, hogy itthon lett volna ilyen.

 

  

Előzmény: 504LACI (16129)
markis4x4 Creative Commons License 2014.03.05 0 0 16153

Üdv!

Persze, hogy publikus.
Nem nagy kaland, csak szeretnék az autómra elektromos csörlőt felszerelni (terepjáró, versenyautó), és ugye ezeknek a legnagyobb bajuk, hogy elég hamar kimerítik az akkut és utána nehezen töltődik vissza.
Egy ilyen csörlő kb. 300-400A is felvesz, ha meg van fojtva és ahhoz keresnék generátort, ami ezt az áramerősséget tudja üzemi körülmények között is így nem meríti ki az akksit.
A VW-nek vannak 150A-os generátorai, ebből is fel lehetne 3 db-ot tenni, de egyszerűbb, ha egyet kellene felszerelni.

Az önindítónak is hasonló megfontolásból kellene az adatai, hogy lehessen vele számolgatni.

üdv
kisspé

Előzmény: 504LACI (16152)
504LACI Creative Commons License 2014.03.04 0 0 16152

Publikus, hogy mit szeretnél építeni?

Önindító üresjárati fordulatról nincs sok értelme beszélni, nem tartós üzemű berendezés.

Előzmény: markis4x4 (16151)
markis4x4 Creative Commons License 2014.03.04 0 0 16151

üresjárati fordulatszáma, nem feszültsége a kérdésem.

köszi

Előzmény: markis4x4 (16150)
markis4x4 Creative Commons License 2014.03.02 0 0 16150

Sziasztok!

Kis segítséget kérnék:
keresnék olyan 12V-os generátort, ami minimum 300-400A-ert tud. Nem vagyok jártas ebben, de nagyobb buszoké, vagy híradós katonai autóéra tippelnék. Ha 24V-os, az is jó lehet.

Van tippetek, hogy miben lehetett ilyen?

Még egy kérdésem lenne, hogy a 6 hengeres IFA, vagy LIAZ önindíjója hány KW-os, illetve mennyi az üresjárati feszültsége?

köszönöm szépen

üdv
Kisspé

Törölt nick Creative Commons License 2014.02.23 0 0 16149

senki nem vitázik.

Előzmény: gibbonpitti (16148)
gibbonpitti Creative Commons License 2014.02.23 0 0 16148

agromash volt a kiállítás neve és jan 29.-én kezdődött....vitázhatsz velem,de ott dolgozom.mellesleg magam is gazdálkodom....  :)

Előzmény: Törölt nick (16147)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.23 0 0 16147

jobban végig gondolva nem valószínű, hogy ezek közül bármelyiket csinálhatták volna cirka egy hónappal ezelőtt. de azért kutakodom.

Előzmény: gibbonpitti (16145)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.23 0 0 16146

hoppá, kösz a tippet!

Előzmény: gibbonpitti (16145)
gibbonpitti Creative Commons License 2014.02.23 0 0 16145

mezőgazdasági kiállítás volt az expon....volt ott szőlőszüretelő kombájn és szántóföldi permetező is ami olyan mint amit leírtál...

Előzmény: Törölt nick (16144)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.23 0 0 16144

üdv.

 

hátha ti tudtok segíteni.

 

múltkorában szembe jött velem egy valami, aminek azóta próbálok a nyomára akadni a neten, de nem sikerül. amit meg tudtam figyelni:

 

- a kőrösi csoma úti "építkezéssel" lehet kapcsolatos, szerintem oda tartott

- négy, hatalmas, vékony szimpla kereke volt. olyan magasak, hogy a gép közepe alatt át lehet sétálni

- a vezető (nem emlékszem pontosan, de kizárásos alapon) tehát a magasban ült

- talán caterpillar volt és citromsárga (hátha esetleg más is látta közületek pesten)

- mintha valami daruszerűséget láttam volna rajta, de ez korántsem biztos

 

tudom, hogy édeskevés, de van valami fogalmatok, mi lehetett? én ehhez hasonló szerzetet még nem láttam, képen se.

rezgaras Creative Commons License 2014.01.29 0 0 16143

Tetszett a cikk. Az tűnt fel, hogy a Trelex Titan indítása sűrített levegős. Ha jól tudom, a hasonló felépítésű dízel elektromos mozdonyok villamos indításúak. Vagy ez csak a dinamó (egyenáramú generátor) idején volt így? Hiszen a váltóáramú generátor felhasználása indítómotorként nem egészen triviális.

Előzmény: csecsaba2 (16139)
gumidani Creative Commons License 2014.01.26 0 0 16142
Előzmény: Maz (16072)
Hamster Creative Commons License 2014.01.17 0 0 16141

Az előzőnél kicsivel kisebb nagyvasak, avagy "nyugati" buszok:

 

Buszok az Ikarus-tól nyugatabbról

Tudom, hogy a magyar közlekedésbarátoknak csak a Faros és a kétszázas Ikarus számít busznak, most mégis másfélék következnek, a Vasfüggöny túloldaláról. Aki járt Nyugat-Németországban , vagy legalábbis látott ottani utcaképeket, észrevehette, hogy meglehetősen[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Hamster Creative Commons License 2014.01.09 0 0 16140

A facebookon állandóan megosztanak egy németországi képet azzal a szöveggel, hogy a rajta látható marótárcsás bagger épp a 3-as utat lépi át a Bükk alján, erről jutott eszembe, hogy azt a gépet annak idején én láttam is, itt:

 

Külszíni fejtés német tempóban

Egyeseket biztosan meg fog lepni a vallomás, de nem csak a repülőgépek és sínhez kötött járművek tudnak lenyűgözni, hanem bizonyos ipari létesítmények is. Hogy a külszíni fejtések utóbbi halmazba tartoznak, csak valamikor '91 nyarán derült ki számomra, amikor egy[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

 

Ez az igazi nagyvas :)

csecsaba2 Creative Commons License 2014.01.02 0 0 16139

Ezt találtam, ha már terep leküzdőkről beszélünk (10 %-os emelkedőn csak 40-el tudd menni):

 

http://techstory.blog.hu/2013/12/20/a_vilag_5_legnagyobb_banyadompere

ZsákváryA Creative Commons License 2013.12.30 0 0 16138

Nem lényeges, de Eriknek hívják a bácsit.

A málenkij robot után helyezkedett el az autógyárban?

                

Előzmény: Mwin (16130)
gibbonpitti Creative Commons License 2013.12.30 0 0 16137

a paripa bírja azzal nincs gond,oroszosan túlméretezett.

 

az engedélyeztetéshez meg sok ismerősre,barátra van szükség meg némi kp-ra is persze.

 

 

 

ez egy ilyen ország sajnos.

Előzmény: markis4x4 (16136)
markis4x4 Creative Commons License 2013.12.30 0 0 16136

szia!

ki tervezte? van még ilyen engedélyeztetésre mód?
a hidak, fékek bírják a súlyt? 

ha gondolod a peterattila.kiss@citromail.hu  -ra is írhatsz.

köszi

Előzmény: gibbonpitti (16135)
gibbonpitti Creative Commons License 2013.12.30 0 0 16135

e tervezési rész nem volt egyszerű,de ez lett a vége.én még többet is szerettem volna.vannak sebességbeli korlátozások a súly miatt.

 

szerelvényben megrakva azért nem rohanógép szegény.35ös átlagot tud.

 

viszont erdőben már megrakott szerelvénnyel húztam erdészeti kamaz+pótot 10 km-en keresztül nyakig sárban.ott sem volt gond az erővel pedig a kamaz is meg volt rakva.

Előzmény: markis4x4 (16134)
markis4x4 Creative Commons License 2013.12.29 0 0 16134

32?!?! a három tengelyre? itt nincsenek tengelyterhelési előírások?
és a 62 tonnával hogy boldogul a benzinmotor? nem is sok a 100 liter gáz! :) :)

 

Előzmény: gibbonpitti (16133)
gibbonpitti Creative Commons License 2013.12.29 0 0 16133

zöld rendszámmal megy.....és egyedinek van nyílvántartásba véve.32t papíron az össztömege

és 30-at vontathat max 40el.

 

van amikor ezt sorra túllépjük....friss vágásnál nem nehéz.meg a rakonca is igen magas,hogy kevesebbet keljen fordulni.

 

 

Előzmény: markis4x4 (16132)
markis4x4 Creative Commons License 2013.12.29 0 0 16132

Szia!

Örülök egy "első kezes" válaszodnak.

Milyen színű rendszámmal használod? mennyi pappír szerint a raksúlya és mennyit vontathat?

köszi

Előzmény: gibbonpitti (16128)
504LACI Creative Commons License 2013.12.28 0 0 16131

Azon én is felkaptam a fejem!

Előzmény: Mwin (16130)
Mwin Creative Commons License 2013.12.28 0 0 16130

Érdekes ott még sok más is, de az EDE SZABO nevű konstruktor leginkább:-)

Előzmény: 504LACI (16129)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!