Pedig nem árt, mert egy világító motorhiba lámpa egy újabb, problémásabb hibát is elfedhet. Célszerűbb ilyenkor a gyakoribb kódolvasás, hogy van-e új hiba. Sokszor szokott segíteni lambda szonda hiba jelzésnél a prémium üzemanyag hazsnálata. Lehet csak lerakódás van a szondán, azért ad hibás jelzést.
A kód törlésével természetesen a hiba - fűtött oxigén érzékelő szenzor hiba - (vagy áramköri hiba, vagy valami hasonló) nem szűnik meg. Én nem foglalkozom mélyebben a hibával.
Ha így sikerült kiolvasni, akkor nyugodtan töröld ki a hibakódot nincs semmi baj. Ez a kód a legváratlanabb helyzetekben szokott nálam is előjönni, a múlt héten pl. a Kékesre menetkor. Gondolom a meleg miatt, meg erőlködött is a motor. Kitöröltem, azóta nem jött elő.
Ahogy az utánad író is írta, az lesz a megoldás. Mikor megvettem az autót 13 éve, lassú menetben, fékezés után nyikorgott a fék. A megoldás az volt, kivettem a fékbetéteket és azokat a részeit amik a féknyereggel érintkezik, csiszolóvászonnal megcsiszoltam finoman, (volt rajta némi korrózió) ugyanúgy a féknyereg ugyanezen érintkező részét is. Ezután nagyon vékonyan rézpasztával megkentem az érintkező részeket. Soha többé nem nyikorgott. Tavaly műszakira lett cserélve fékbetét és féktárcsa. Pár hétig jó is volt, aztán észrevettem, hogy a baloldalon szorul a fék, melegedett is. Nyikorgás is volt. Hazajöttem, kerék le, fékbetét ki. Itt csiszolni nem kellett, mert új volt. Vékonyan megkentem rézpasztával és azóta is oké.
Végig olvasva a fórumot indulása óta, lehet találkozott már valaki ilyen hibával, és csak én siklottam el felette, de meg kérdezem...
Adott egy 2002-es Wagon, és a motorfordulatszám mérőórával vannak gondok.
Jelenség a következő. Gyújtás ráadása után, ugye egy pillanatra megmozdítja a mutatóit, amit én "lehet bután hangzik" egy öntesztnek gondolok. Ha ez megtörténik semmi gond, mindenki teszi a dolgát. Viszont másnap, vagy napokkal később, ugyan csak gyújtás és már csak a sebesség, az üzemanyag szint és hőfok visszajelző mozdul meg a fordulatszám nem. Ilyenkor nem is mér semmit. Volt rá eset, hogy menet közben kapcsolódott be, ilyenkor pontatlanul mutat, meg sem közelítve a helyes fordulatszámot. Vagy indításnál semmi baja, de gázadásnál szaggatva emeli a mutatót viszont gáz elvételnél szép sima mozgása van.
A kérdésem merre keressem a hibát? Az óra csoport kezdi megadni magát, esetleg egy rossz érintkezés, relé, vagy a számítógép állítja elő a jelet, amit nem jól értékel?
Azért azt a kapcsolót mégis nézd meg tüzetesebben. Vedd ki, valószínűleg az egyik lábánál meg lesz olvadva a burkolat. Ha már annyira megolvadt a kapcsoló, hogy nem is érintkezik, valószínűleg nem javítható.
Ha jól látom, éppen a biztosítékok és relék a téma. Tegnap BP-ről hazafelé kisebb füstfelhő szállt fel a baloldali hangszóró és az ablakfűtés között. Ezek után döbbenten vettem észre, hogy nincs világításom.
Helyzetjelző, fénykürt van. Minden más műxik. Égőket megnéztem, hibátlanok. Ahogy az összes biztosíték is hibátlannak tűnik beleértve a motortérben lévőket is. Kapcsolót kiszedtük, nem találtam benne égésre utaló nyomot. (ettől persze belül még lehet, -de ha nem muszáj- nem vennék meg blindre egy új kapcsolót.) Van a belső biztitábla mellett még egy doboz, de mivel nem értek hozzá így nem piszkáltam. Ha -viszonylag- egyszerű a javítás, akkor első körben megpróbálnám én.
A vezető ajtó kulcskapcsolójától a központizár vezérlőig a fehér/fekete kábel adja a nyitó, fehér/piros pedig a záró impulzust. Utasoldali ajtónál a piros/sárga a nyitó és a piros/fehér a záró. J10-es csatlakozónál ezek a kábelek ugyanolyan színű kábelekhez csatlakoznak mint a vezető oldali kábelek színe.
Szeretnék egy távirányítós riasztót beszerelni egy wagonba amiben benne van a kulcsos központi zár.Tudnátok segíteni egy rajzzal hogy milyen színű a nyitó és a záró vezeték amire a riasztót rá lehet kötni hogy müködtesse a zárat.