Kormány,ahogy emítették szarul néz ki, innen. De én láttam 190ekm-es kormányt nullára leharcolva. Egész vezetés alatt maszírozta a kérgesre száradt bőrű lapátosember. És láttam 400ekm-es kormány sokkal szebbet. A 30 év alatt mennyit sütötte a nap,az sem mindegy.
Légtömegmérő gumicső,még nem esett róla szó. Mutat(hat) valamit, miért szigszalagos. 20eFt-os tétel,csak nincs minden boltban.
A gépháztetőre korábban rá volt szerelve valami álbeömlő. Látszik a nyoma.
El kell menni megnézni egy szakértővel,de így sem lesz egyszerű,se neked,se neki,se az eladónak.
Kérdezd le a jármű nyilvántartásban,mielőtt elindulsz.
Ha nem akarod majd semmi témában sem az audidhoz hasonlítani,akkor vedd meg. :)
A vezető oldali első ajtó alja tuti rohad, és az összes fekete díszcsík is, ebből adódóan valószínűleg az összes ajtó alja kuka. Szelepfedél tömítésnél szivárog. Szvsz nem gyári fényezés. Lóg az ablaktörlő mechanika elég rendesen. A kilóméter legalább a duplája, ha nem a háromszorosa. A kormány nagyon csúnyán elkopott, az enyémben anno 350k km után is olyan volt mint az új. Plusz amit Rumci leírt.
Egyébként esztétikailag nem rossz, bár a fényképek elég xarok, utastérről semmi, a motortérről is elég semmitmondó, csomagtérről semmi.
Büdzséfüggő, de a helyedben ebben az árkategóriában el sem indulnék. Esetleg egy Lexus IS200/300 vagy GS szép állapotban kb. 2-5-3 M-ért. A régi bömbik mostanra nyűgösek lettek, ha nem tudod házilag tákolni, a munkadíj húzós lehet és a szkértelem sem minden bokorban felhajtható. E38-E39 szériákhoz még vannak cuccok, de azok is zsebbenyúlósak gyáriban. Ezeket próbáld meg szerelmes szemüvegen keresztül nézni, mert egyébként fájni fog, ja és legyen backup vehicle mellé, mondjuk valami jappán:-)
Én már beleugrottam egy (kettőbe, mert van tarcsiba is) E38 740D-be, napi használós, amikor megy :-))), de leszarom, nagyon szeretem, eddig kb. 7 M-be van, ebből csak 3 M volt a költség, mire magyar rendszámos lett vételárastól/behozatva, 231e km-rel, rozsdamentesen, elhanyagolva műszakilag (nem használták 6 éve) digóktól.
ilyen hangulatú ótó újban min. 20-25 milla HUF lenne, pl. ha a sorhatos 3.3 D-t egy nagyobb Mazda 6-ba hátsókerékkel kihoznák a japók. 530d durván 30 guriga, oszt' kigyullad.
Annak meg 20+évet még az öregannya sem adna mostanában, plusz a V8 D-k eléggé elfogytak EU-ban-most kb. csak Dodge RAM 2500-t tudsz újban venni. Talán egy Genesis G80 3.8 V6 mocival lenne pofás csere helyette, csak az nem dízel. Van mellette több újabb (céges), de azokat inkább hanyagolom, pedig nem Dacia Spring egyik sem...
Értem és hiszek nektek mivel sokkal több a tapasztalat mint nekem aki még csak most próbált volna belevágni ebbe a témába. Mindenesetre jó látni hogy él a közösség és segítőkész mindenki :)
Ébredj, több, mint 30 éves luxusautóról beszélünk. Ilyenkor már probléma a rozsda és az alkatrészhiány, és az, hogy pl. elektromos alkatrészekből, vezérlőkből 82 féle létezett, és azt se tudhatod, hogy ami most benne van, belevaló-e. Említsük meg a hozzáértő szerelők hiányát is, azok udvarában se sűrűn fordul meg mostanában E34.
Az én E34 M5-öm most helyeztem forgalomba, esőt, sót 10 éve nem látott, lemosva se volt, a rozsda távol van tartva. Megkezdi a felkészülést egy esetleges komolyabb vizsgára.
Amit lehet elengedek, mert ár/érték arányban túl sokat várnak az OT-n, amennyit költeni kellene rá. És nekem nem arra kell, hogy ki se merjek vele mozdulni, hanem hogy felgyűrjem vele az aszfaltot, ha olyanom van. Elvégre ezt az autót az Autobahnra tervezték.
A 30+ éves felújítási technikáknál ma már vannak jobbak is, nem biztos, hogy az OT a jó irány. Eladni meg nem akarom, nem prospektus autót akarok csinálni belőle.
Erősen tanulmányozom, mivel meddig menjek el, mert a lottó 5-öst is rá lehet bármire költeni, mindig van mit tökéletesíteni.
Hát ha ennyire rossz a helyzet hogy mind rohad 1.5M körül alkarész nincs és napi használósnak sem jó akkor keresek valami más tipust. Bár eddig semmit nem találtam még ami nem dög unalmas. Valami egyedit akarok valami mást mind egy ceed avensis vagy golf. Nem rosszak ezek se, sőt - de nem mozgatnak meg bennem semmit.
Igazából mind a kettőtöknek igaza van. Nyilván nem az OT állapot a cél én csak el akarok menni vele A-ból B-be. Neha 1-1 nagyobb táv de inkább több kissebb. Ezt az alkatrész hiányt hallottam már de mi az ami nincs? Jó minőségű utángyárottal nincs bajom - mivel ahogy mondtam nem OT-ra kell csak használni.
Napi használatra nem OT állapotú autót kell venni, amelyiken az utolsó alátét is gyári színkódra van horganyozva, és mindegyikünknek már ott áll a garázsában, hanem pont egy utcai harcost. Amelyiknél nem az esztétika meg az értéke a fontos, hanem a használhatóság. Aztán ezen majd jól megtanulja, mi hogyan működik, és ha mégis túl nagy lenne a választott kabát, eladja. Mert egy BMW-t mindig megvesznek :) Mind így kezdtük, különben nem lennénk most itt. Már nem vágnánk bele még egyszer ugyanúgy, mert megtanultuk hogy megy ez. De miért akarjuk most tőle elvenni ezt az élményt?
Egyrészt olvasd el blackbird 225 242-es postját. Rohad. Abban az árkategóriában, amit keresel, biztosan rohad. ( Néha-néha látok itt, a Nagyfaluban 1-2 csótány E34-et, mind rohad, ütött-kopott, gyorskötözővel lökösrögzített, szakadt belsejű, lepusztult szar.)
A jó E34-eket már nem hozzák ki az utcára és messziről, szabad szemmel jól látható ára van mindnek ( már ami esetleg eladó).
Nincs hozzá alkatrész, már a bontókból is elfogyott minden, és egy 30 éves ( 29 éves a legfiatalabb) autó minden műanyag-gumialkatrésze "veszélyezetett" korban van. Vagy kapsz hozzá, vagy nem, és ha nem, akkor jön a mókolás, mivel is lehetne pótolni ? Lehet, mi itt a fórumon vagyunk idióták, de valahogy úgy emléxem- amikor még aktív volt a csapat -, hogy majdnem mindenki igyekezett gyár/gyárias állapotban tartani az autót.
Az E39 valamivel jobb választás, az 520-525 ( inkább ez utóbbi) a faceliftes évjáratok egyikéből jó lehet, de szerintem az sincs meg 1-1,5 millából. Vagy ami igen, az "foglalkozós".
Mindenkinek igaza van, aki eddig írt, én azt mondom, hogy vegyél egyet. A BMW luxuscikk, semmilyen józan érv nem szól mellette, ilyet szerelemből vesz az ember. Egy 30 éves típusnál nem lehet általános tanácsot adni, minden a konkrét példánytól függ. Majd menet közben eldöntöd, hogy a felmerülő problémákkal akarsz-e foglalkozni vagy nem. Legrosszabb esetben eladod. Pár forintról beszélünk, nem Paks2 a tét.
Egyet értek Attival is és Rumciceal is. Mindennapi használatra nem javaslom, főleg nem ilyen rövid távokra.
A kasztni tuti rohadni fog az ajtóknál és küszöböknél, bármit csinálsz vele. Motorikus alkatrészek nagy részét csak gyáriban szabad megvenni, az ugy nem fog rendesen működni. A futómű is elég költséges tud lenni. Az extrák javítása is macerás, főleg a klíma, ha van benne, de a belső kapcsolók is érzékeny pontok, főleg ilyen idős autóknál. Csodák nincsenek, 30 éves tecnológiáról beszélünk. Itt mindanyian hajtottunk ilyeneket nem kevés kilóméteren keresztül, van tapasztalat.
Én már csak hobbiautónak vennék, ha sok időm és pénzem lenne, mindennapra semmiképp.
Nem a fékbetét a drága, hanem a nem beszerezhető (anno kurva drága volt) légtömegmérő, amit már nem gyárt a Bosch, és egyre nehezebb bontott alkatrészhez jutni. (Ebben jobb az 525i az 520i-nél).
Igazából azokat is nézegettem de nem mélyültem el bennük mivel külsőre hasonló mint a mostani és valami mást akarok. Lehet hülyeség és vakon vagyok de Kovácsautónál megnéztem az összes alkarész árát a 34-hez és nem tálálom soknak. Rossz úton vagyok?
Évi 10e km-nél tök mindegy a fogyasztás. Karbantartásban minden ugyanaz, csak a köbcenti nagyobb, és jobban felszerelt példányok közül válogathatsz.
Mint írtam, az 525i Bosch motorvezérlőjű, így sokkal könnyebben szerzel hozzá bármit, mint egy 520i-hez, ami emiatt nagyobb valószínűséggel eleve egy torka véres szarkupac, nem belevaló alkatrészekkel tákolva.
Amit nagyon nézz meg: a kasztni ne legyen szétrohadva. Küszöbök és ajtók alja neuralgikus pont.
Amúgy meg napi használat. AFN motorkódos adagolós TDI-ből Dunát lehet rekeszteni most is, sokan értenek hozzá, és minden kapható hozzá.
De az E34 egy sokkal régebbi, nagyobb fogyasztású, az utcáról eltűnőben lévő valaha volt luxuslimuzin, ezért egész más lesz a fenntartása, fogyasztása egy kis négyhengeres adagolós dieselhez képest.
Pl. biztosan nem fogod tudni otthon kiolvasni a vezérlőkből a hibakódokat.
Szerintetek mennyire jó ötlet 1-1,5M körül venni egy 520i-t napi használósnak - 10km kb. Éves szinten kb 8-10e. Jelenleg egy 98' A4-em van 110le TDI és gondolkozok a cserén. Ezen mindent meg tudtunk csinálni az elmúlt 7 évben - gondolom egy E34 szervize sem bonyolultabb.
Fontos az ASR? Hátsó kerék hajtással kevés (semmi) tapasztalatom nincs - nem tartom magam rossz sofőrnek 10 év alatt kb 200e km-t vezettem eddig baleset, koccanás és bármi ilyesmi nélkül. Tudom hogy ez teljesen irreleváns lehet - de nem zúzom le az autókat napi rendszerességgel.
Nagyon tetszik a típus, alkatrészárakat teljesen elfogadhatónak találom és a ~9 literes fogyasztás sem zavar. Nem hülyegyerek autónak akarom hanem csak egy sima közlekedőedénynek.