Személyautóval sosem mentem így, sztambulba. Kamionnal otthonról meg Hamburgból de van valami kiszámoló ami tudja ezeket az adatokat. Az Egnatia Odos autópálya a török határig megy. Ipsala-Rodostó és a Márvány tenger mellett sztambulig. Szalonikiből így. A mellékutak teljesen jók TR.-ban. Asszem Feketefelhő fórumtárs meg is csinálta a török utat csak ő is Bulgária(kapitan andrejevo) felől! Görögországból nem jutna eszembe átmenni a névrokonokhoz, de azért lehet újítani!
Fordított sorrendben írok, így sikerül most. 18.-án 9:00 kor indultunk Korinosból Vidinbe. 560 km. 7 óra. Előző este online megvetem a bolgár útadót ami 13 leva(2600ft). A görög bolgár határ Promachonas-Kulata. Végig pálya Korinostól. A határ 6-7 perc volt. Kresnáig tart a bolgár pálya. 45 km. Utána lassul a menet Blagoevgradig. 35 km. a pálya folytatásáig, van 16 km. ahol fizikailag elválasztott az út, hogy ne lehessen előzni, ha bekap az ember egy félőset maga elé akkor így járt. Szófiáig megint pálya, teljesen rendben van. A szófiai kőrgyűrűről a 8-as út vezet Dragoman-Kalotina felé én eggyel tovább mentem a 81-esre. Innen fokozatosan emelkedik és kanyargósodik az út ami jó minőségű. a 32°c visszament kellemes 22-re és gyönyörű táj érintetlen természet látható. A forgalom kevés mert 12t. súlykorlát és 12 méter hosszkorlát van érvényben az úton. Akik erre járnak nagyrészt ismerik az utat úgyhogy nincs az a töketlenkedés ami a Kresna völgyben. Vidin nem tett rám túl nagy hatást, mondjam így. Nagyon jó hotelben szálltunk meg, az hibátlan volt. 610 km. a hazaút Vidinből Gyálig, ha Nagylak működik és az M5 pálya itthon rendben van. Egyik sem ment, így 655km. volt. Ezt a Varsánd-Gyula határt tudom javasolni, kb. 1 órát tett rá az útra de semmi várakozás nem volt és Békéscsabától-Lakitelekig az M44 olyan volt mintha ciánoztak volna. Matrica nem kell rá(egyelőre). Az M5-ön Inárcstól-Alsópakonyig vörös vonal volt(vélhetően baleset) Ezért Kecskemétről a régi 5-ös úton gurultam haza. Nagyon bosszantó módon megy a menet a bolgár-román határon. Kamionnal örülök neki de személyautóval pont a legnagyobb probléma az autószállítók beengedése a 3,5t. alatti sorba. Nincs olyan hülye rendőr aki ne tudná, hogy nem könnyű pótkocsi amit húznak, szerintem az üres súlyuk eléri a 750 kg.-ot de nem az számít hanem a megengedett legnagyobb össztömeg. Tuti, hogy több mint 4250kg. 3 személyautóval meg ne is beszéljünk róla! Csak Schengenben bízhatunk és akkor meggyorsul a menet! Autózok még egy kicsit. Lefelé végig az E-75ön 5,33/100 km. volt az étvágya az öreg Astrámnak.(klíma nem kellett éjjel mentünk, néha 13°c volt szóval inkább fűteni kellett augusztus 8.-án) A makedón gázolajjal megjártuk Vidinig és a kevesebb autópálya a klímázás ellenére nagyon kedvező 4.88lit./100 km.-es fogyasztást hozott. Vidinben a Pannónia bulváron ŐMV kút,a maxx motion 3,11 leva/liter volt(x 200 ha forintosítani akarja valaki). A normál gázolaj 2.70 körül mozog Bulgáriában. Romániában a benzin 7.22, gázolaj 7.41 lej Basarabi és Szörényvár között, később már nem néztem. 78 forint körül kell szorozni ha forintosítani akarja valaki! A rovignieta bódé a határon nem volt nyitva úgyhogy online (a hídpénz 6€ kifizetése után félreálltunk)vettük meg. 14 lej. Néhány rosszarcú alak biztatott, hogy menjünk el a petrom kútig ahol meg lehet venni! Ne tegye senki. Drágábban adják, csak lejért kp. Ha azon az 1 km.-en kifogod a rendőrt, nincs pardon. Összesítve a hazajövet 17 óra volt ezen a módon, ebből 1 óra volt amit a Duna hídon ácsorogtunk. A többi határ nem volt összesen 10 perc. És szombat! Erre számítson aki ezt a menetet(jövetet) választja amikor az exjugoszláv pálya gázos!
Összeesküvés elmélet következik. Bolgár, görög idő szerint 9:00 kor indultunk, 15 perc a határ ami zöld a hivatalos közlés szerint. 0-15 perc. Na még soha ennyire nem voltam a sorompótól(1 nyitott sor). 45 perc szarakodás után a nőm azt mondja én beírom a frankót! Saját nevén publikál nem nicknéven. 3 perc múlva elondul a sor, 2 perc múlva megugrunk. Gyorsan nyitottak+2 sort! A bolgár rendőr, mosolyogva mint ismerőst szólította nevén a nőmet! Így volt 1 óra Vidin-Calafat. Romániában nagyon kemény menet volt a haladás. Személyautók módjára haladni akaró bolgár tréleresek(üresen nyugat felé mennek autókért) állat módjára mennek, előznek, tökön mákon át semmit nem nézve. Borzalmas román sofőrök előznek falun belül életüket kockáztatva(és másokét) hogy 3 sarokkal később leforduljanak a főútról. Nagylak 240 perc volt de Battonya is 120. Varsánd-Gyula volt a megoldás, 3 perc. Mára ennyi.
Szófiáig kevesebb min 40 km. ami nem autópálya, utána jön az érdekes rész(81-es út) Kostinbrod és Berkovica között olyan mint Diósjenő és Kemence között csak nem 10 percig hanem másfél óráig! Én nagyon bírom. Kb. 5 éve teljesen rendben van az út. 9 kor indulunk a hídhoz.
Stavrosra teljesen rendben van a Doirani határ. Csak arra figyelj, hohy Drosatónál Kilkis-Szaloniki az irány! Aztán meg Kavala. Mi már Vidinben vagyunk, szuper tranzitszállásunk van, megnézzük a Dunakorzót a bolgár szemszögből.
Tavaly hazafelé nekem is stimmelt az 1-2 óra, de nem úgy, hanem úgy, hogy délután 4 körül beleszaladtam a belgrádi dugóba, és másfél óra múlva jöttem ki belőle. Mostantól csakis az elkerülőn megyek.
Most is héffőn szeretnék indulni, de konkrét időpont még nincs, igaz nekem a Szerb határ is 3 óra(S.tarjánból). Azon agyalok, hogy a Görög határra hamarabb kellene érnem, mert tavaly kb. 1 óra volt, de már utánnunk eléggé megnőtt a forgalom.
Most az okosságokat összegyűjtve a Dojran-i átkelésen filózok, mivel Stavros a cél, még Km-ben is jó lehet.
Na, pont a Ti (felete../katana) véleményetekre vagyok kíváncsi, mert a fórumozásokon már lejött, hogy Ti már párszor megtettétek ezeket az utakat párszor.
A tervezőket vágom, csak a valóvilág a lényeg, rendőr,kamera, éjjel/ nappal...stb.
A bal oldali ablakban a "forgalom nélkül" opciókat nézve ("A következőn keresztül" szöveg alatt ) azt látod, mennyi a menetidő az elkerülőn, illetve a városon keresztül a két útvonal találkozási pontjai között.
(Ez napszaktól független adat.)
Ha betartasz minden sebességkorlátozást, az elkerülő a gyorsabb (érdemes, mert a várost telerakták kamerával állítólag).
És még egy dolog. Azok közül, aki eddig kipróbálta az elkerülőt, még senki sem mondta, hogy olyan szar, hogy legközelebb biztos a városon keresztül fog menni.
(Az ellenkezőjét annál többen.)
Nem hittéríteni akarok, de ezek a tények.
Én júliusban oda-, és visszafelé is 18-19 perc alatt tettem meg ezt a távot (GPS szerint betartottam a sebességhatárokat), a Google eleve erre tervezett, mert ez volt a gyorsabb.
A szabályok betartásával semmit sem spórolsz. A városi 80 km/ó-s max sebesség ellensúlyozza a valamivel kisebb (~1.5 km távolságot).
Nézd meg előtte a GPS-t (online!) és ha semmi probléma nincs a városban, akkor arra is mehetsz, de hazafelé úgy van kialakítva az út, hogy ehhez le kell térni a pályáról.
Ha nem csinálsz semmit, akkor szépen körbeautózod Belgrádot az elkerülőn (nem kell sasolni, hol kell letérni ...).
Én többet biztos nem megyek a városon keresztül (elég randa, meg volt, hogy már bekerültem dugóba ... egy óra alatt sikerült átmenni rajta).
Éjjeli menetben 3-5 percet nyersz ha keresztül mész Belgrádon. Ehhez kell, hogy ne vegyen ki a yard a lehajtható után! Engem tavaly kivett, hogy a biztonsági övet ellenőrizze.
A Belgrád elkerülővel mennyi időt lehet spórolni, nekem mindig sikerül keresztülmennem-hozzáteszem nem tudatosan, hopp itt vagyok, akkor b@ssza kutya-igaz nem nagy tempót diktálok és többnyire éjszaka megyek, ezért nem is panaszkodtam még soha. Most, elvileg hétfő este indulunk és eltökélt szándékom, hogy kipróbálom. (vagy nem?)
Vélhetően a kisebb energiatartalmú biokomponensek nem voltak belekeverve abba a nyálba! Otthon úgy rémlik 7% a mocsoktartalom! A 95-ös benzinbe 10%. A maciknál van külön biokomponenses dízel de én nem olyat tankoltam. Tavaly az X5-el voltunk, azzal semmi látványos nem volt. Az öreg Opel úgy látszik érzékenyebb. A gépkönyve szerint max. 5% lehet a bio! De mit tehetek ha 7 amit a kúton árulnak? Semmit.
Fogalmam sincs,arra emlékszem hogy olyan úton mentünk ahol gyakorlatilag a madár se járt.Az út nem volt rossz,de ez nem az az út volt amerre szokás menni a meteorákhoz.
Tegnap este 22 30 kor indultunk..Borderwatcher zöldet jelzett Röszkénél, bejött, 17 perc volt.
Autópályán nem voltak sokan, belgrádi elkerülő is gyorsan megvolt. Belgrád után egészen jó volt az út, Nis elött ÖMW kút: ingyenes wc, patika tisztaság.
Nekem is van egy hasonló tapasztalatom,még jó pár éve akkor még az asszony A mercijével jöttünk,1.7dizel.Mentünk a meteorákhoz,mondom majd valahol tankolunk ami útbaesik,hát nem volt ilyen,aztán mentünk felfelé valami hegyi faluba mondom akármi van most már tankolni kell,volt egy ház udvarán egy konténer,abból lehetett tankolni,albán tulajjal.Na,hát a merci még az életbe nem ment el annyit egy tankkal mint azzal amit az albán adott nekünk.
Gázolajnál ellenkező a tapasztalatom. Kilépés előtt Röszke, maszek petrol vagy határ petrol kútontankoltam tele az öreg, 360 ezret futott G Astrámat. 615 volt a nyál, az ŐMV-n 677. Nem szokott füstölni a kocsi, most adta az ívet ha odakokszoltam neki. Az utolsó Lukoil kúton 40.3 liter 756 km.-re, nem volt rossz fogyasztás a füstölgés ellenére. Most már itt Görögországban mentünk kb. 500 km.-et, a makedón nyállal nem füstöl, ha keményen gyorsítok, akkor sem. Azt mondjuk nem néztem, hogy esetleg prémiumot tankoltam e de szerintem nem. Úgy rémlik 79,50 MKD/liter volt az ár!