Új vagyok itt, de sok okos dolog olvastam már itt eddig is. Leginkább vito szerelőkhöz lenne egy kérdésem. 108 cdi. Nem egész egy éve van meg. Mielőtt megvettük, nemsokkal előtte lehetett olajhűtő cserélve. Szép új volt, és a hűtőviz is olajos volt még, de nem nagyon. Akkor átmostuk, kapott új hűtőt, vízpumpát, felső vízcsövet. Akkor kitisztult a rendszer. Nem mondom hogy aranytiszta lett, de tisztának mondható. Használat közben időnként ránéztünk a vizre, a szint is jó volt és a tisztaság is. Valamennyi pici olajfilm mindig volt a felszinén, de átlátszó. A napokban elkezdett csöpögni a fűtőtest. Ekkor ránéztünk, hogy nem e kell pótolni a tartályban. Akkor láttuk hogy megint fekete a viz. Az alsó hűtőcsövet lehúzva tiszta viz jött le, a végén jött olajos, de nem nagyon durván olajos. Az olajhűtőről lehuzva csövet, onnan is teljesen tiszta viz jött. Tehát a tartály olajos, meg a felső vizcső. Értem hogy az olaj a viz tetejére törekszik, de ha pl az olajhűtőnél keveredne, csak kellene onnan is legalább egy picit olajos vizne jönnie. Egyébként a kocsi hibátlanul működik, víz nem melegeszik. Az lenne a kérdés, hogy valahol ez lassan nyomja az olajat a vizbe, vagy még a múltkori olaj gyűlhetett össze? Azóta kb max 15ezret ment, nagyrészt helyben, most volt négy egymást követő héten,500 km-es út. Olajhűtő lehet a hibás, vagy esetleg hengerfejtömítés? Vagy jellemző ezekre valami repedés blokkban? Előre is köszönöm az ötleteket. Ja, az olajban nincs víz.
Pontosan, ahogy írod. Magát a rudat kiszerelni a helyéről átkozottabb feladat. Az összepréselés azért tanácsosabb az összeütésnél mert a persely leugorhat és a tűgörgők széthullanak.
Tudtok ajánlani megbízható szerelőket/szervizeket Budapest vagy Szeged környékén 2006-os W639 111CDi-hez? Szeretnék néhány dologra árajánlatot kapni, mielőtt végleg elkötelezném magam. Lehetőleg olyan lenne jó, akivel lehet írásos formában kommunikálni, mivel nem Magyarországon élek. De ha felveszi a külföldi telefonszámot, nekem az is megfelel. :)
Cserélhető, le kell venni, szétütni, majd az újat óvatosan belepréselni ( akár satuban is ). Csak maga a kereszt nem drága, valami JEEP típussal azonos. Kódja 789010 (u122). Bárdi vagy UNIX, már nem emlékszem...
Köszönöm a választ mind a kettőtöknek! Részemről úgy tűnik eldőlt a dolog. Ma nekiszegeztem a kérdést a főnökeimnek, nem hagytam annyiban a dolgokat. A végén már 5000kr (kb. 208eFt!!!) is elhangzott vételárként, meg sok-sok egyéb számomra előnyös megoldás. De úgy váltunk el, hogy még aludjunk rá egyet azért. Adja az ég, hogy az alvás után is ugyan ezek a számok jöjjenek elő.
Azt visszaolvasgatva megtaláltam már, hogy a villáskulcs ikon és mellette a számok elvileg a szervizig hátralévő km-eket mutatják. Egyelőre fogalmam nincs ez pontosan mennyit jelent, mert megnézni sem tudom jelenleg, ráadásul mint írtam lentebb a kijelző is hibás, az adatok felét olvashatatlanul jelzi ki (van okom szerintetek arra számítani, hogy ez nem csak a kijelző nyűgje?). Nem nagyon akarom mínuszba vinni, mihamarabb meg akarom ejteni azt a szervizt (már ha persze összejön az egész biznisz), hisz ez jár neki. Ilyen esetekben várhatóak mondjuk sima olajcserén kívül egyéb komolyabb beavatkozások, vagy ez csak mindentől függetlenül automatikusan jelenik meg? Magyarul: van valami alapja ennek a jelzésnekk, vagy ez csak egy egyszerű "emlékeztető", hogy ne legyen elhanyagolva a cucc/legombolhassanak az emberről a márkaszervizek egy kis plusz lóvét?
Az hozzátartozik a képhez, hogy webinas kolllégának - és nekem is 638- as van, míg te a 639 felé kacsintgatsz. A mienken neuralgikus pont a karosszéria: úgy rohad, mintha muszály lenne. A 639- nél már normálisabb anyagot használnak, de ha rozsdafélét találsz, akkor annak a gyógyítását nem szabad halogatni.
Motorikusan az enyém közelít a negyedmillió km felé, de nincs vele gond. (kettőstömegű lendkerék is hibátlan (nincs), mivel automata) Százaknál váltóolaj is cserélve gyárira, egyébként tízezrenként megkapja a neki járót. Fel van húzva kissé a teljesítmény, így 7,6 - 8 l között kajál. Igaz, én sűrűn kergetem, többször megnéztem, hogy mit tud a vas, ha kapkodni kell a lábát.
Én egyáltalán nem vagyok szakértő, de mivel éppen itt teszek-veszek, elmondom a tapasztalataimat.
Van egy 2002-es 110CDi-s vitóm 300E kilométerrel, és amivel 11 éve "borzoljuk" egymás idegeit. :-)
Évente cseréltetem az olajat és a szűrőket, függetlenül attól, hogy mennyit megyek. Sosem nézem az olajszintet, mert nem kell. Sohasem megy minimum alá, igaz nem megyek többet évente 10-15E kilométernél, és nem taposom ki a lelkét még autópályán sem. 110-130. Egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor "hajtottam" meg a 11 év alatt.
Kb. évente fék és futómű, de ez a magyar utakon természetes.
Az ajtó átvezetéseknél a vezetékeket kicseréltem mert az összes szakadt volt.
Hibalista a 11 év alatt:
1x generátor ékszíjtárcsa
2x behúzómágnes
1x 4 tűzkarika
2x termosztát (az első feleslegesen lett cserélve)
1x Felső turbócső
1x a turbónál valami érzékelő vagy szelep biz-basz.
1x Kettőstömegű lendkerék.
1x most áprilisban a bordás szíj és feszítők.
1x szélvédő
Fék, futómű, kopó alkatrészek. Meg rakattam be a Vitodokival egy állítható kormányoszlopot, de ez csak extra.
Véleményem szerint nincs semmi probléma a Vitokkal, legalábbis nem több mint a hasonló kategóriás járgányokkal.
Vigyázni kell rá, meg kell adni neki ami jár és akkor amikor kell, jó üzemanyag (Nem szemetet). Ennyi. Meg fogja hálálni.
Köszönöm a válaszod! Leginkább a típusra jellemzőbb hibák érdekelnek, hogy mik azok, amikre esetleg jobban oda kellene figyelni. Azt természetesen tudom jól, hogy a végső döntést nekem kell meghoznom, csak gondoltam valamivel könnyebb lesz, ha hozzáértők mondják el a véleményüket, akik nem csak hallomásból ismerik a típust. Az állapotról meg azért próbáltam részletesebben írni, mert tényleg abszolút nem vagyok jártas a témában és simán meglehet, hogy amiket én apróbb hibáknak vélek, azok valójában nem is olyan aprók. Ha lennének írva népítéletek a Totalcar-on, azokból valamennyire meg lehetne ismerni ezt a szériát, csakhogy sajnos nem igazán vannak, így jobbnak láttam itt érdeklődni.
Szép kis regény, vagy inkább monológ... csak nem tudom, mit vársz tőlünk. Mások is közlekednek ötszemélyes vassal egyedül, sőt mások is elkezdték fizetni a fizetnivalókat, és igen, eleinte szopás, később valamelyes normalizálódik. De minden így működik... szóval döntsd el, és hajrá!
Tanácsokért fordulnék a nagyérdeműhöz! Előre is elnézést, hogy egy regényt írok, akit nem érdekel csak ignorálja az irományom. :)
Az a helyzet, hogy én nem rendelkezem Vitoval, de nagy esély van rá, hogy ez megváltozzon. Történetesen egy (nem 100% az évjárat) 2006-os, dobozos 111CDI-ről lenne szó. Ezen a linken látható néhány adat a konkrét járműről, már ha ez segít bárkinek is tisztábban látni: http://www.nummerplade.net/soeg/?regnr=fh94751 .
A főnökeimé az autó körülbelül 6-8 hónapja, időnként én is használom. Jelenleg Dániában élek, 23 éves vagyok, sosem volt korábban saját autóm, és a jogsim is csak durván 1,5 éves. Itt Dániában ezek fényében gyakorlatilag a lehető legrosszabb feltételekkel kell számolnom, ha saját jármű a cél. Márpedig ez most a cél, és hiába a külföldi munkahely, sajnos az anyagiak erősen korlátoznak abban, hogy önállóan belevágjak egy autó megvásárlásába és fenntartásába. Mivel ez a főnökeimé, benne van a pakliban, hogy talán találnánk valami mindenkinek optimális megoldást erre a problémára. Tisztában vagyok azzal, hogy a Vito több, mint értelmetlen számomra, hiszen nem szoktam általában komolyabb méretű dolgokat szállítgatni, nem ez lenne a munkaeszközöm, mint sokaknak (telefonszervizben dolgozom), de ki tudja, talán ha az enyém lenne ez megváltozhatna valamelyest a jövőben?!... Viszont nagyon erősen szimpatizálok ezzel a modellel, így bármennyire is felesleges lenne egy furgont birtokolnom, én nagy örömmel tenném mégis. Kinek a sportautók, kinek ez... Senki sem lehet teljesen normális. :) Ami mellette szól számomra: szeretem vezetni, ha kell elég nagy mindenre, a km-ben 99%-ig biztos vagyok, hogy valós (most van benne 166.000km körül) és hogy esetleg pokolian jó áron, jó feltételekkel juthatnék hozzá. Ami elriaszt: abszolút nem vagyok otthon a témában és nem igazán sikerült pontos képet kapnom eddig arról, nagyjából milyen költségekre kell számolnom, amik szinte biztosan jönni fognak, hiszen azért mégiscsak egy kishaszongépjárműről beszélünk, aminek ráadásul még csillag is van az orrán.
Mivel feltételezem itt jó sokan vannak, akik már igen komoly mennyiséget is beletekertetek egy-egy példányba, kérdezném, hogy mik a tapasztalatok? Mik a típus alapvető hibái? Mi a legrosszabb, amire esetleg számíthatok? Ha olcsón hozzájuthatnék érdemes lehet belevágnom még úgy is, hogy esetleg nem lennének 100%-osan kihasználva az adottságai? Ami a felhasználását illeti: a minimum, hogy minden héten minimum 6 nap menne legalább napi 55km-t, de inkább többet, javarészt országúton, néhanapján autópályán (rövidebb városi utak gyakorlatilag sosem lennének), heti pár alkalommal pár száz kilómétert autőpályákon, plusz alkalmanként hazajárásra is használva lenne, amiből csak a hazaút Magyarországra önmagában több, mint 1550km, Magyarországon pedig Szeged-Budapest közti ingázások várnák.
Számomra ismert hibái: esztétikai hibák akadnak rajta főleg kívül (mind a két hátsó sarka meg van kicsit nyomkodva, a tolóajtó erősebben horpadt, le is esett róla a műanyag csík, első lökhárítón is láttam kisebb megnyomást, de semmi igazán komoly, ezeket leszámítva nem tűnik lelakottnak); a központi zár csak a kabint zárja, a rakteret nem (de ha manuálisan zártam kinyitja a távirányító, korábban mikor hasonló probléma volt kis érzékelőtakarítással a tolóajtónál fixáltam a problémát, most ez nem segít és elég nagyot is csattan a hátsó ajtóban a zárszerkezet mikor zárna); fékek szerintem teljesen elkoptak (műszerfalon is jelez a kontroll lámpa a fékre); a műszerfali kijelző hibás, a megjelenített infóknak csak a felét mutatja, a másik felében meg random dolgokat; jobb első tompított kiégett.
Jó döntés lehet ez nekem? Vagy jobban tenném, ha úgy ahogy van elfelejteném ezt az egészet? Remélem tudtok segíteni számomra a válaszok megtalálásában és hamarosan tisztábban fogom látni a dolgokat. Nagyon köszönöm mindenkinek, aki időt szakított rá, hogy elolvassa az írásom és megtisztel válaszával! :)
Nagyon jól érted. Két, egymásutáni tankba töltöttem két flakonnal, és visszament a résolajmennyiség. Pedig lelki szemeim előtt már láttam, hogy ugrik ki a négyes porlasztó...