Nem hiszem el! Nem bizony! :) Örülök Neked, Szervusz, Gábor!
Még mindíg külszolgálat? A címedről korábban is (meg most is) visszadobott, a lustaságomon kívül leginkább emiatt nem beszélgettünk.. :) De ha már "elkaptál" írhatnál egy élő címről privát mélt.
egy haveromnak van egy 850 limója, ő akar egy bianka Abarth motort szerezni bele, kikönyíteni, megültetni, tárcsafék....
A colt még működik, "kicsit" meg van törve a bal eleje, de az idei szlalompartyn még elindult, nagy közönségkedvenc volt. azóta otthon pihen, csak a helyet foglalja, nincs szívem elvinni a szeméttelepre, méhbe :-)
Uhu, jó az a colt is. Haveromnak volt egy turbo. Közlekedésmérnöknek tanult és azon próbálta ki mindig gyakorlatban amit a tuningról elméletben tudott :) A végére jó kis porsche alázó gép lett.
Az enyém most így áll, gyakorlatilag már csak az ülések hiányoznak belőle meg a kárpitok, jövő héten eredetvizsgál utána héten, műszaki, aztán megy vissza vörösékhez lejjebb hozni az elejét, a fényezőkhöz uccsó polírra meg a szuromihoz a motor végső beállítására aztán hajrá. Megjött az 5ösváltóm is meg a tárcsafékek elölre azt még bele és akkor már tényleg kész. Khm, illetve a xenon még hátravan :)
Érdekes, az enyém csak a kis élőlényeket szereti. Mindegy, hogy macska, sündisznó, madárfiók, varangy vagy csak egy gyíkocska, nagy műgonddal kinyírja, de ha eldobok neki egy botot, le se szarja.
Visszakanyarodva: van egy barátom, aki tudatosan elcsúfítja a dolgait, hogy a tolvajok ne kívánják meg. Pl. a fényképezőgépe objektívjére kerékpárbelsőt húzott, és piros szigszalaggal körbekötötte, a márkás biciglijét valami ótvaros szprékkel terepszínűre fújta, de kerekestül-láncostul ám, meg ilyesmi. Eddig bejött neki, mindenki szánalommal (vagy undorral) nézegeti, még sosem akarták kirabolni. :-)
Hát, sajnos ez így van. Én már előrelátóan lefosztottam mindent a kocsimról. Ha netán olyan helyre megyek, ahol akarom mutatni, hogy nekem van dísztárcsám, hűtőemblémám stb, akkor ezek a kalaptartón pihennek, hacsak nem vagyok a kocsi közelében. :-(
Azt ugye tudod, hogy a 850 limuzin/special/coupe stb. mind más-más rugóval volt szerelve? A méretük egyforma, tehát beszerelhetőek, csak a nyomás hatására bekövetkező alakvátozás mértéke más. (Sajnos már nincs meg a cseh nyelvű könyv, amiben erről olvastam, de talán megvan a könyvtárban is, valami olyasmi volt a címe hogy Obrazdi V Automobilu Fiata 500-600-850-125-128 :-))
Meg lehet. Szoktak betenni egy távtartó közdarabot is, amerikai specialistáktól rendelhető is (lásd www.mirafiori.com fóruma). Két ok miatt nem javasolom: a) ha már úgy is hozzá kell nyúlni a rugóhoz, tök mindegy b) ha távtartód van, arra furtonfurt holmi műbizonylatot fognak tőled követelni, ha viszont áthajtatod a rugót, csak nagyon kukacos vizsgabiztosok szúrják ki, hogy annak ott nem is olyannak kéne lennie.
A rugó javításáról valóban keringenek hírek, hogy túledzett rugók eltörtek meg ilyesmi, de szerintem ezt a kérdést nyugodtan rábízhatod a szakértő rugós kisiparosra, majd ő mérlegeli, hogy a régit formálja-e, avagy teljesen újat kovácsoljon, ő ezzel foglalkozik évek óta, hát csak jobban ért hozzá, téged meg véd a fél év garancia.
Most elvileg majd ősszel az lesz, hogy kapok egy sima 850 limóból származó jó rugóköteget. Azt hallottam, hogy egy rugó, ha leült, azt már hiába kovácsolják.
Különben nekem már a bal eleje majdnem a gumituskón ül, minden kis gödörnél felüt sajna :-(
A rugót meg kell javíttatni, mert ha már a gumituskón ül, gyakorlatilag már nem beszélhetünk rugózásról. Ha azt akarod, hogy a kocsi alacsonyan üljön, akkor a szilentet tartó kis fület át kell kovácsoltatni alulról felülre, e módon a rugóút is megmarad, meg a kocsi is lejebb lesz kb. 5 centivel. Az első gumituskók a kispolák hátsó tuskóival rokonok, de le kell belőlük faragni. (Előfordulhat, hogy egy korábbi javítás alkalmával kispolák tuskókra cserélték, és azért ül föl rájuk.)
Rugójavítás vagy csere után a kerékdőlést újra be kell állítani (hézagoló alátétek a lengőkar tengelye alatt), egyúttal érdemes az utánfutást is ellenőrizni (szintén a hézagoló alátétekkel állítható).
A vörös-ék csinálták a fény utcában a rugókat. Mi ugye eleve kivettünk belőle 2 ívet. Azt nem tudom hogyan ívelik lejjebb, csak simán megmondtam, hogy legyen 3 centivel alacsonyabban az eleje és ők mondták jó. Amikor meg mentem a rugókért elfelejtettem megkérdezni, de nyilván kovácsolják. Egyébként teljesen vágják ezt a fiat500 rugó témát, mert ők csinálják külföldre is. Ahol ugye egy lejjebb ívelt laprugóért 500-asba simán elkérik a 90-120 EUR-t, ők meg kemény 3500Ft-ért csinálták meg nekem. Igaz nem ment eleget lejjebb, felhívtam őket, mondták, hogy vigyem oda a kocsival együtt és akkor úgy belövik. A hátsók tökjók, de elöl még lejjebb kell hozni.
Az abarth-okról hallottam a Robitól (sógorom - kék 311-es waresszal voltak). Mondtah hogy pipecek. De azt is, hogy annyira nem voltak azért szépek, mint az enyém :) Már majdnem kész csak a villamosság a gond. Azért nem lehet haladni. Elvittek vmi központi vezérlő-egységet (közp.zár+riasztó+immob.) mert nem jó amit beraktak és még nem hozták az újat. Szal szopás megint.
Most akkor finom bőrillat van a kocsidban hmmm :-)))
Az első laprugókkal mit csináltok, hogy másképp íveljen?
Nekem a 850 coupén magától leült, nagyon elgyengült szegény rugó, minden kis gödrön felüt. Hallottam olyanról, hogy fel tudják javítani kovácsolással. Vagy nálad ez a rugó íveltetés hogy ment?
A keszthelyi találkán volt 3 abarth 500-as, kettő Vicenza-ból jöt. Nekik bent van az 5-ös váltó, hát azoknak 160-as utazója van... Gyönyörűek voltak. Meg szép hangúak.
Nálam van pár újdonság, igaz, sajnos rossz hír is. Az elektromos rendszer úgy cakkpakk cserés lesz. Mikor jött az autóvillamosságis visszakötni a kocsit mondtam neki, hogy újra kell kábelezni az egészet. Erre csak visszarakta a régi kábelkorbácsot megtuningolva elektromos ablak, központizár, qrvabonyi riasztó, engine start gomb etc. Gondolhatjátok mekkora elektromos erdő most a kocsi. Sírni tudnék, de most már nem kezdem elölről, majd télen újra lesz építve az egész most már legyen kész, majd veszek egy poroltót a kocsiba just in case.
Rugók: hátul jó lett, ott már nem kell bántani faszán ül az autó. De elöl újra kell megint ívelni, mert ez még mindig nem elég így. Még mindig hiányzik egy 2 centi ültetés.
A másik, hogy mint ahogy azt várni lehet a tuning motorhoz a 650-es váltó nagyon pite. Kábé másodpercenként váltassz fel vele és nagyon hamar elfogy az a 4 sebesség. Kell bele az ötösváltó. A motor olyan, hogy alacsony fordulaton is baromira húz, eszméletlen erős meg nyomatékos lett tényleg pedig még nincs is beállítva rendesen. Száraz aszfalton elkaparja a zsírúj 175-ös gumikat! Ilyet élőben még nem láttam azért öccázastól :))
Viszont a kárpitos végre elkészült a kárpitokkal és gyünyörű lett. Vajszín bőr bordó kéderrel, csak hogy a kép nem adja vissza rendesen.
Kaszni a kerékdoboknál átrozsdált, lyukas, a tűzfalat is meg kellene erősíteni.
Színe erős rózsaszín, de ez szerintem mindegy, mert fényezésre szorul.
A fék levegős (fékgombánál) és be van rohadva a jobb első fékmunkahenger légtelenítőcsavar - adok hozzá zsír új főfékhengert, fékmunkahengert, fékcsöveket.
A kormánymű felújításra szorul, a lengéscsillapítók szintén, aktuális egy függőcsapszeg csere. Kerékcsapágyak elől tavaly cserélve.
A bal hátsó lengővilla hegesztve lett.
Motor: a vezérműlánc cserére szorul, 650 hf, én nem nyúltam bele, így vettem.
A karbi kispók, ledugózott visszatérő ággal.
A váltóval sosem volt gondom, 4-esben enyhén morog.
Aksi, villamosság jó, fűtése szinén.
Vegyesen, de inkább városon kívül volt használva, 90-100-as tempóban az autópályán, legvégső esetben vittem fel 120-ig (- amennyit az óra csal). Napi használatban volt, munkaautó.
Fogyasztása nyáron 4,5 körül mozgott, télen kb egy lityivel több, én inkább azzal számolok.
Fa 850-es kormány és fa térdvédő. Az ülés nem eredeti, ne kérdezzétek milyen.
A nyáritető vászna műbőr, érdemes cserélni.
Meg akartam csinálni, de már tökölök vele egy ideje és ha így megy tovább, az enyészeté lesz. Viszont a gépparkom meg egyre csak nő és már három autót újítok fel egyszerre, nem fér már el.
Jövő hét keddig várom az érdeklődőket, az autó Székesfehérváron van, a legtöbbet ajánló viheti.
Köszönöm szépen a gratulációt! Amúgy csak a kocsi neve Bianka, én a másik nem képviselője volnék :-)
Én is a használtautón találtam, szerelem az első látásra. A fényezés tényleg nagyon szép, 2 éves, tisztességesen meg lett csinálva a vas is alatta (persze azért mértem elég meredek rétegvastagságokat :-)). Hibái persze vannak, a váltóból fogy az olaj (a szimeringeket ki kell majd cserélni), a lengéscsillapítókra ráfér egy felújítás, a kézifék is be van rohadva egyik oldalon... de nem vészes.
Nekem is éppen csak sikerült elcsípni a gépet, rengeteg érdeklődő volt. Az Abarth (piros) már akkor el is kelt, de elég sokáig nem törölték a hirdetést, gondolom sokak bosszúságára :-)
A motorháztető becsapós, ez "csak" egy Elegant. De azért így is nagyon megy a kis gokart!
Jééé, ez az az arany, ezt ismerem. Sőt ezt meg akartam venni a tesómnak :)
Egyik reggel bejöttem, hogy na jó akkor megyek megnézem és ha jó megveszem, felmentem a hasznaltauto.hu-ra hogy felhívjam de pont levették a hírdetést. Még írtam is nekik mailt, hogy adják meg az adatokat, de aszonták nem lehet. Baromi olcsón adták, és a képek alapján jó állapotban van, valami 150 vagy 180 volt?!
Én is mindig néztem, hogy milyen ultra-aranyosak ezek az A112-k. Ha nem 500-ast csinálnék erre mentem volna! Kép van? Melyiket vetted meg? Mostanában kettőt árultak egy kéket meg egy pirosat.