Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fiat850.hu Creative Commons License 2004.09.05 0 0 564

Nem hiszem el! Nem bizony! :) Örülök Neked, Szervusz, Gábor!

Még mindíg külszolgálat? A címedről korábban is (meg most is) visszadobott, a lustaságomon kívül leginkább emiatt nem beszélgettünk.. :) De ha már "elkaptál" írhatnál egy élő címről privát mélt.

Előzmény: GRoman (563)
GRoman Creative Commons License 2004.09.04 0 0 563
Sz'asz Rooster! Idetaláltál? Régen beszélgettünk... :-))
Előzmény: fiat850.hu (562)
fiat850.hu Creative Commons License 2004.09.04 0 0 562
Ez bizony az, szegény :-( Egy Limousine.
Előzmény: embecska (561)
embecska Creative Commons License 2004.09.03 0 0 561

Hello!

ezt láttam a méhben:(ez 850-es volt valamikor???

sziszqo Creative Commons License 2004.08.28 0 0 560

Szevasztok!

 

Valaki nem vette fel véletlenül?

Előzmény: Poetry (559)
Poetry Creative Commons License 2004.08.22 0 0 559
Üdv!

Egy kis tv ajánló!

Aug. 23. Hétfő 18:35 - Filmmúzeum - Varázslatos Tárgyak (Francia dok.film-sorozat) 11. rész : Fiat 500.

Hogy milyen lesz nem tudom.
De hátha érdemes megnézni!
Bianka A112 Creative Commons License 2004.08.21 0 0 558

isteni lett a kis fityó!

egy haveromnak van egy 850 limója, ő akar egy bianka Abarth motort szerezni bele,  kikönyíteni, megültetni, tárcsafék....

A colt még működik, "kicsit" meg van törve a bal eleje, de az idei szlalompartyn még elindult, nagy közönségkedvenc volt. azóta otthon pihen, csak a helyet foglalja, nincs szívem elvinni a szeméttelepre, méhbe :-)

Pedro_Amigo Creative Commons License 2004.08.08 0 0 556

Uhu, jó az a colt is. Haveromnak volt egy turbo. Közlekedésmérnöknek tanult és azon próbálta ki mindig gyakorlatban amit a tuningról elméletben tudott :) A végére jó kis porsche alázó gép lett.

 

Az enyém most így áll, gyakorlatilag már csak az ülések hiányoznak belőle meg a kárpitok, jövő héten eredetvizsgál utána héten, műszaki, aztán megy vissza vörösékhez lejjebb hozni az elejét, a fényezőkhöz uccsó polírra meg a szuromihoz a motor végső beállítására aztán hajrá. Megjött az 5ösváltóm is meg a tárcsafékek elölre azt még bele és akkor már tényleg kész. Khm, illetve a xenon még hátravan :)

 

 

incifinci 1 incifinci 2

 

kormány incifinci oldalról
Törölt nick Creative Commons License 2004.08.07 0 0 555
Király kis bastler-auto, a cimborámnak tetszene. :-)
Előzmény: Bianka A112 (554)
Bianka A112 Creative Commons License 2004.08.06 0 0 554
előbb lemaradt a kép
Bianka A112 Creative Commons License 2004.08.04 0 0 553
Az előző gépemet én se féltettem :-)
Törölt nick Creative Commons License 2004.08.02 0 0 552

Érdekes, az enyém csak a kis élőlényeket szereti. Mindegy, hogy macska, sündisznó, madárfiók, varangy vagy csak egy gyíkocska, nagy műgonddal kinyírja, de ha eldobok neki egy botot, le se szarja.

Visszakanyarodva: van egy barátom, aki tudatosan elcsúfítja a dolgait, hogy a tolvajok ne kívánják meg. Pl. a fényképezőgépe objektívjére kerékpárbelsőt húzott, és piros szigszalaggal körbekötötte, a márkás biciglijét valami ótvaros szprékkel terepszínűre fújta, de kerekestül-láncostul ám, meg ilyesmi. Eddig bejött neki, mindenki szánalommal (vagy undorral) nézegeti, még sosem akarták kirabolni. :-)

Előzmény: Bianka A112 (551)
Bianka A112 Creative Commons License 2004.08.02 0 0 551
hétvégén én is leszedtem a lökhárítók végéről a gumi toldalékot. egyrész biztos lehetetlen hozzájutni másrészt pedig a kutyám is állandóan lerágta :-)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.31 0 0 550

Hát, sajnos ez így van. Én már előrelátóan lefosztottam mindent a kocsimról. Ha netán olyan helyre megyek, ahol akarom mutatni, hogy nekem van dísztárcsám, hűtőemblémám stb, akkor ezek a kalaptartón pihennek, hacsak nem vagyok a kocsi közelében. :-(

Előzmény: Bianka A112 (549)
Bianka A112 Creative Commons License 2004.07.31 0 0 549
üdv! valami vadbarom állat letörte a Biankám motorháztetejéről a "70 HP" emblémát. nincs valakinek véletlenül? nagyon megköszönném.
fiat850.hu Creative Commons License 2004.07.26 0 0 548

Az említett alakváltozás mértéke ebben a dokumentumban is olvasható: Szemelvény

Olasz nyelvű ugyan, de ez sem nagyobb gond, mintha mondjuk cseh volna :)

(A rugó olaszul: molla)

Előzmény: Törölt nick (547)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.25 0 0 547

Azt ugye tudod, hogy a 850 limuzin/special/coupe stb. mind más-más rugóval volt szerelve? A méretük egyforma, tehát beszerelhetőek, csak a nyomás hatására bekövetkező alakvátozás mértéke más. (Sajnos már nincs meg a cseh nyelvű könyv, amiben erről olvastam, de talán megvan a könyvtárban is, valami olyasmi volt a címe hogy Obrazdi V Automobilu Fiata 500-600-850-125-128 :-))

 

Előzmény: Lente (543)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.25 0 0 546

Meg lehet. Szoktak betenni egy távtartó közdarabot is, amerikai specialistáktól rendelhető is (lásd www.mirafiori.com fóruma). Két ok miatt nem javasolom: a) ha már úgy is hozzá kell nyúlni a rugóhoz, tök mindegy b) ha távtartód van, arra furtonfurt holmi műbizonylatot fognak tőled követelni, ha viszont áthajtatod a rugót, csak nagyon kukacos vizsgabiztosok szúrják ki, hogy annak ott nem is olyannak kéne lennie.

A rugó javításáról valóban keringenek hírek, hogy túledzett rugók eltörtek meg ilyesmi, de szerintem ezt a kérdést nyugodtan rábízhatod a szakértő rugós kisiparosra, majd ő mérlegeli, hogy a régit formálja-e, avagy teljesen újat kovácsoljon, ő ezzel foglalkozik évek óta, hát csak jobban ért hozzá, téged meg véd a fél év garancia.

Előzmény: Pedro_Amigo (545)
Pedro_Amigo Creative Commons License 2004.07.23 0 0 545

Igen, ezt valóban szokták csinálni, hogy a lefelé álló szemet "felfordítják", de én azt hittem meg lehet úszni anélkül is. Felfelé fordítva

 

 

Lente, a Vörösék csinálnak neked olyan rugót amilyet csak akarsz. Persze olcsóbb, ha te viszed a rugót amit csak javítani kell.

 

 

Lente Creative Commons License 2004.07.23 0 0 544
Pedro: nagyon xép lett!!!!!!!!!!!!!!!!
Előzmény: Pedro_Amigo (541)
Lente Creative Commons License 2004.07.23 0 0 543

Köszi!

Most elvileg majd ősszel az lesz, hogy kapok egy sima 850 limóból származó jó rugóköteget. Azt hallottam, hogy egy rugó, ha leült, azt már hiába kovácsolják.

Különben nekem már a bal eleje majdnem a gumituskón ül, minden kis gödörnél felüt sajna :-(

Előzmény: Törölt nick (542)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.23 0 0 542

A rugót meg kell javíttatni, mert ha már a gumituskón ül, gyakorlatilag már nem beszélhetünk rugózásról. Ha azt akarod, hogy a kocsi alacsonyan üljön, akkor a szilentet tartó kis fület át kell kovácsoltatni alulról felülre, e módon a rugóút is megmarad, meg a kocsi is lejebb lesz kb. 5 centivel. Az első gumituskók a kispolák hátsó tuskóival rokonok, de le kell belőlük faragni. (Előfordulhat, hogy egy korábbi javítás alkalmával kispolák tuskókra cserélték, és azért ül föl rájuk.)

Rugójavítás vagy csere után a kerékdőlést újra be kell állítani (hézagoló alátétek a lengőkar tengelye alatt), egyúttal érdemes az utánfutást is ellenőrizni (szintén a hézagoló alátétekkel állítható).

Előzmény: Lente (540)
Pedro_Amigo Creative Commons License 2004.07.23 0 0 541

A vörös-ék csinálták a fény utcában a rugókat. Mi ugye eleve kivettünk belőle 2 ívet. Azt nem tudom hogyan ívelik lejjebb, csak simán megmondtam, hogy legyen 3 centivel alacsonyabban az eleje és ők mondták jó. Amikor meg mentem a rugókért elfelejtettem megkérdezni, de nyilván kovácsolják. Egyébként teljesen vágják ezt a fiat500 rugó témát, mert ők csinálják külföldre is. Ahol ugye egy lejjebb ívelt laprugóért 500-asba simán elkérik a 90-120 EUR-t, ők meg kemény 3500Ft-ért csinálták meg nekem. Igaz nem ment eleget lejjebb, felhívtam őket, mondták, hogy vigyem oda a kocsival együtt és akkor úgy belövik. A hátsók tökjók, de elöl még lejjebb kell hozni.

 

A képeket nem szúrja be a szeméttye, linkek:

http://www.xpphotoalbum.com/data/3898/1366k_rpit_k_sz_001k-med.jpg?7850

http://www.xpphotoalbum.com/data/3898/1366k_rpit_k_sz_002k.jpg?3627

http://www.xpphotoalbum.com/data/3898/1366k_rpit_k_sz_003k.jpg?3567

http://www.xpphotoalbum.com/data/3898/1366k_rpit_k_sz_005k-med.jpg?26

 

Az abarth-okról hallottam a Robitól (sógorom - kék 311-es waresszal voltak). Mondtah hogy pipecek. De azt is, hogy annyira nem voltak azért szépek, mint az enyém :) Már majdnem kész csak a villamosság a gond. Azért nem lehet haladni. Elvittek vmi központi vezérlő-egységet (közp.zár+riasztó+immob.) mert nem jó amit beraktak és még nem hozták az újat. Szal szopás megint.

Előzmény: Lente (540)
Lente Creative Commons License 2004.07.23 0 0 540

Pedro: hun vannak azok a képek???

Most akkor finom bőrillat van a kocsidban hmmm :-)))

 

Az első laprugókkal mit csináltok, hogy másképp íveljen?

Nekem a 850 coupén magától leült, nagyon elgyengült szegény rugó, minden kis gödrön felüt. Hallottam olyanról, hogy fel tudják javítani kovácsolással. Vagy nálad ez a rugó íveltetés hogy ment?

 

A keszthelyi találkán volt 3 abarth 500-as, kettő Vicenza-ból jöt. Nekik bent van az 5-ös váltó, hát azoknak 160-as utazója van...  Gyönyörűek voltak. Meg szép hangúak.

Előzmény: Pedro_Amigo (539)
Pedro_Amigo Creative Commons License 2004.07.20 0 0 539
Nálam van pár újdonság, igaz, sajnos rossz hír is. Az elektromos rendszer úgy cakkpakk cserés lesz. Mikor jött az autóvillamosságis visszakötni a kocsit mondtam neki, hogy újra kell kábelezni az egészet. Erre csak visszarakta a régi kábelkorbácsot megtuningolva elektromos ablak, központizár, qrvabonyi riasztó, engine start gomb etc. Gondolhatjátok mekkora elektromos erdő most a kocsi. Sírni tudnék, de most már nem kezdem elölről, majd télen újra lesz építve az egész most már legyen kész, majd veszek egy poroltót a kocsiba just in case.

 

Rugók: hátul jó lett, ott már nem kell bántani faszán ül az autó. De elöl újra kell megint ívelni, mert ez még mindig nem elég így. Még mindig hiányzik egy 2 centi ültetés.

 

A másik, hogy mint ahogy azt várni lehet a tuning motorhoz a 650-es váltó nagyon pite. Kábé másodpercenként váltassz fel vele és nagyon hamar elfogy az a 4 sebesség. Kell bele az ötösváltó. A motor olyan, hogy alacsony fordulaton is baromira húz, eszméletlen erős meg nyomatékos lett tényleg pedig még nincs is beállítva rendesen. Száraz aszfalton elkaparja a zsírúj 175-ös gumikat! Ilyet élőben még nem láttam azért öccázastól :))

 

Viszont a kárpitos végre elkészült a kárpitokkal és gyünyörű lett. Vajszín bőr bordó kéderrel, csak hogy a kép nem adja vissza rendesen.

Képek:

amato Creative Commons License 2004.07.16 0 0 538

Hali,

 

megválok az ötkilósomtól. :-(

 

A műszaki márciusban járt le.

Kaszni a kerékdoboknál átrozsdált, lyukas, a tűzfalat is meg kellene erősíteni.

Színe erős rózsaszín, de ez szerintem mindegy, mert fényezésre szorul.

 

A fék levegős (fékgombánál) és be van rohadva a jobb első fékmunkahenger légtelenítőcsavar - adok hozzá zsír új főfékhengert, fékmunkahengert, fékcsöveket.

A kormánymű felújításra szorul, a lengéscsillapítók szintén, aktuális egy függőcsapszeg csere. Kerékcsapágyak elől tavaly cserélve.

A bal hátsó lengővilla hegesztve lett.

 

Motor: a vezérműlánc cserére szorul, 650 hf, én nem nyúltam bele, így vettem.

A karbi kispók, ledugózott visszatérő ággal.

A váltóval sosem volt gondom, 4-esben enyhén morog.

Aksi, villamosság jó, fűtése szinén.

 

Vegyesen, de inkább városon kívül volt használva, 90-100-as tempóban az autópályán, legvégső esetben vittem fel 120-ig (- amennyit az óra csal). Napi használatban volt, munkaautó. 

Fogyasztása nyáron 4,5 körül mozgott, télen kb egy lityivel több, én inkább azzal számolok.

 

Fa 850-es kormány és fa térdvédő. Az ülés nem eredeti, ne kérdezzétek milyen.

A nyáritető vászna műbőr, érdemes cserélni.

 

Meg akartam csinálni, de már tökölök vele egy ideje és ha így megy tovább, az enyészeté lesz. Viszont a gépparkom meg egyre csak nő és már három autót újítok fel egyszerre, nem fér már el.

 

Jövő hét keddig várom az érdeklődőket, az autó Székesfehérváron van, a legtöbbet ajánló viheti.

 

Üdv,

Attila

Bianka A112 Creative Commons License 2004.07.15 0 0 537

Köszönöm szépen a gratulációt! Amúgy csak a kocsi neve Bianka, én a másik nem képviselője volnék :-)

Én is a használtautón találtam, szerelem az első látásra. A fényezés tényleg nagyon szép, 2 éves, tisztességesen meg lett csinálva a vas is alatta (persze azért mértem elég meredek rétegvastagságokat :-)). Hibái persze vannak, a váltóból fogy az olaj (a szimeringeket ki kell majd cserélni), a lengéscsillapítókra ráfér egy felújítás, a kézifék is be van rohadva egyik oldalon... de nem vészes.

Nekem is éppen csak sikerült elcsípni a gépet, rengeteg érdeklődő volt. Az Abarth (piros) már akkor el is kelt, de elég sokáig nem törölték a hirdetést, gondolom sokak bosszúságára :-)

A motorháztető becsapós, ez "csak" egy Elegant. De azért így is nagyon megy a kis gokart!

ja, és 190 volt.

Pedro_Amigo Creative Commons License 2004.07.14 0 0 536

Jééé, ez az az arany, ezt ismerem. Sőt ezt meg akartam venni a tesómnak :)

Egyik reggel bejöttem, hogy na jó akkor megyek megnézem és ha jó megveszem, felmentem a hasznaltauto.hu-ra hogy felhívjam de pont levették a hírdetést. Még írtam is nekik mailt, hogy adják meg az adatokat, de aszonták nem lehet. Baromi olcsón adták, és a képek alapján jó állapotban van, valami 150 vagy 180 volt?!

 

Hát így már külön is gratula!

Lente Creative Commons License 2004.07.13 0 0 535

Malacgazda: azt a piros 850 SC-t tavaly Stonemen lefotózta csak nekem :-) Az ott lakik Lepsényben.

 

Szép ez a kis A112

Egyik ismerősnek van egy fekete Abarth... uhh de hogy megy az :-)

Előzmény: malacgazda (533)
Pedro_Amigo Creative Commons License 2004.07.13 0 0 534

Bianka Gratula!!!

 

Én is mindig néztem, hogy milyen ultra-aranyosak ezek az A112-k. Ha nem 500-ast csinálnék erre mentem volna! Kép van? Melyiket vetted meg? Mostanában kettőt árultak egy kéket meg egy pirosat.

 

Kép van?

 

Előzmény: Bianka A112 (532)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!