HáBé válaszolt nekem a Városi és elővárosiban. Azt gondoltam, a témát ott sokan politikainak neveznék, ezért frászt kapnának tőle. Néhány roszz lehetőséget ajánlottam HáBének, ő azt választotta, itt folytassuk. Igazság szerint ez itt is OFF, úgyhogy mégegyszer bocs. (Az előzmények tehát a másik topikban.) Végülis van PgDn és PgUp!
ti
Akkorhát HáBé szövege, amely az én idézésemmel kezdődik:
erminavet 2001-05-02 21:29:49 (34002)
"Karol Wojtilát (bocs, ha nem jó a helyesírás!) szidni csúnya dolog, Szirmay Tamás és Demszky Gábor megöletéséről lehet viccelődni? (Ha e személyek megnevezése így kedvesebb neked: őszentsége, vezérigazgató-helyettes úr,
főpolgármester úr, de akkor mind a hármat így.)
Lehet persze, hogy a pápa érdemdúsabb, mint a másik két úr. De az emberi méltóság szerintem egységes, úgyhogy szerintem nem érdemes vitatkozni érdemeikről, hibáikról.
Még mielőtt félreértenéd. Én a szólásszabadság pártján álok."
OFFF
1. egy kissé fogalomzavarban szenvedsz:
Szerintem nem szenvedek.
ti
a mindenkori pápa nem csak "érdemdús", hanem a római katolikus vallás szerint Isten földi helytartója,
Hát én sem szeretem annyira az anyaszentegyházat, de azért szerintem egy pápa is lehet érdemdús :-)
Na jó. Komoly válasz: és?
ti
tehát egyházi főméltóság, azaz vallási személy. És aki vallási személy ellen tesz gúnyos megjegyzést (pláne, ha köz- vagy frontember) az már BTK-ba ütköző cselekmény,
Ez nem igaz, ahogy már tisztázódott a Városiban. De azért van valami:
"Btk 174/B § (1): Nemzeti, etnikai, faji vagy vallási csoport tagjai elleni erőszak Aki mást valamely nemzeti, etnikai, faji vagy vallási csoporthoz tartozása, vagy vélt tartozása miatt bántalmaz, illetőleg erőszakkal, vagy fenyegetéssel arra kényszerít, hogy valamit tegyen, ne tegyen vagy eltűrjön, bűntettet követ el, és öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő."
A gúnyos megjegyzés tehát nem bűn. remélem sem a buszvezetőt, sem engem nem fenyeget veszély :-)
ti
tehát a buszsofőr és Szirmay úr ellen is a BTK ide vonatkozó paragrafusai szerint KELL(ENE) eljárni!!!!
Szirmay úr ellen miért? Tényleg nem értem.
ti
2. szólásszabadság: hallottál már arról, hogy minden ember szabadsága addig tart, mig a másik szabadságával nem ütközik?
Igen
ti
Tehát szólásszabadság ide, vagy oda Te nem tehetsz másik emberre/embercsoportra sértő megjegyzést.
Asszem, az előbb tisztáztuk: tehetek. Szerintem egyébként nem tettem. Vagy igen? Akkor jelezd kérlek konkrétan ha meg nem, kérlek ne írj olyat, amit esetleg valaki így érthet. Mert különben valaki még félreért.
ti
Neked, mint gyakorló újságirónak ezt igazán tudnod kéne! (valamint azt is, hogy egy elhibázott cimzésű levéllel alkalmasint többet árthatsz, mint használsz).
Ezzel elméletileg megint egyetértek. Viszont megint nem értem, hogy mire célzol. Levelet írtam volna bárkinek? Furcsa dolgokat írsz. tisztáznunk kéne.
ti
Nincs kétszázötvenmilliárdos kormányzati csomag Budapest közlekedésfejlesztésére – derül ki abból a levélből, amelyet Orbán Viktor írt a főpolgármesternek. A miniszterelnök ötletadóként a fővárosi Fideszt, tárgyalópartnerül pedig a kormánypárt vezetőit jelölte meg az ügyben. Demszky Gábor sajnálja, hogy azoknak lett igazuk, akik hiteltelennek tartották a korábbi bejelentést.
-------------------------------
A kormánynak nincs kétszázötvenmilliárdos közlekedésfejlesztési programja Budapest részére – derül ki Orbán Viktor miniszterelnöknek a főpolgármesterhez címzett leveléből, amely tegnap érkezett a budapesti Városházára. Mint azt lapunk Demszky Gábortól megtudta: a kormányfő arról tájékoztatta a főpolgármestert, hogy az ügyben az ötletadó, és a fővárosi közlekedésfejlesztési koncepció kidolgozója – ismeretei szerint – a Városházán ellenzékben lévő Fidesz–MDF–MKDSZ-frakció volt. Ezért Demszky Gábornak, ha tárgyalni szeretne, a fővárosi Fidesz vezetőihez kell fordulnia. A levélben szerepel az is, hogy a kormány valamikor napirendre akarja tűzni ezt a kérdést.
A levél annak beismerése, hogy nem létezik a főváros közlekedésfejlesztését támogató kormányzati program – szögezte le a főpolgármester, aki – mint mondta – az ajánlatot Orbán Viktortól magától hallotta. A főváros vezetője csalódott, amiért kiderült: a bejelentés hiteltelen volt, és óriási visszalépésnek tartja, hogy „a miniszterelnök pártügyet csinált egy kormányzati ügyből.” Ha a szándék komoly volna, a kormánynak és Budapest vezetésének kellene tárgyalásokat folytatnia a beruházásokról – vélte. Ám, ha arra szükség van, szívesen adunk szakmai tanácsokat a fideszeseknek közlekedésfejlesztési koncepciójuk kidolgozásához, akik – a miniszterelnök leveléből kiolvashatóan – a főváros közlekedésfejlesztési tervét általuk megfogalmazott koncepcióként állították be a kormányfőnek. A főpolgármester szerint a miniszterelnöknek a közvélemény előtt is vállalnia kellene, hogy ígéreteinek nem volt fedezete.
A 250 milliárdos közlekedésfejlesztési csomagot a Fidesz fővárosi frakciójának kampány-előkészítő stábja dolgozta ki a közlekedési tárca segítségével – nyilatkozta Perlaki Jenő, a programjavaslat megalkotásában résztvevő fideszes országgyűlési és fővárosi képviselő. A csomag egyrészt abból a célból készült, hogy legyen egy konkrét jövőképe a Fidesznek, ha a választások után átveszik Budapest vezetését, másrészt tárgyalási alapként, ha a fejlesztésről egyeztetnének a főváros vezetésével – tette hozzá. A 250 milliárdos programcsomag fejlesztéseinek forrása, mint azt korábban is nyilatkozta lapunknak, nem tisztán központi költségvetési támogatás lenne, jelentős szerepet kapna benne a fővárosi önkormányzat és az EU, mint társfinanszírozó.
Három hét múlva részleteiben is elkészül a javaslat, ekkor Perlaki szerint megkezdődhet az egyeztetés a felelős főpolgármester-helyettes és a frakció szakértői között. Perlaki elmondta: a tárgyalások lényege, hogy prioritást kapjon a főváros közlekedésfejlesztésében a felszíni tömegközlekedés javítása. Úgy véli, a 2-es metró vagy az 1-es villamos meghosszabbítása vita nélkül támogatható, a 4-es metró azonban legfeljebb a következő ciklusban építhető meg. Kezdeményezik, hogy közösen vizsgálják felül a 4-es metró nyomvonalát.
ezek azok az összeget, amiket az elmúlt 10 évben megspóroltak. Most meg meg kell fizetni.
Vagy lehet húzni, tovább.
Csak kérdés, hogy ennek mi lesz az eredménye...
Lenyúlják. Mégpedig minden eddig hatalmon volt pártnál (MSZMP-től a Fidesz-MaPoP-ig) primitívebbül, otrombábban és pofátlanabbul.
2. Szerinted nem kapnak keveset?
Nehéz kérdés. Ha ilyen hatékonyan használják, túl sokat. Egy jó vidékfejlesztés persze más. Bár én nem így hívnám, hanem területfejlesztésnek, nem kellene ezzel is megosztani a társadalmat. Egyébként erős kételyeim vannak mindenféle állami pénosztásokkal, bocs. fejlesztésekkel kapcsolatban, persze van hasznos is. Pl. az infrastruktúra-fejlesztés, azon belül a közlekedésé igencsak jó lehet. A többi pedig itt is OFF lenne.
3. Csak azért ne kapjon több pénzt, mert Vonza András még nem döfött kést annak a hátába, aki kinevezte, és ezért szívjanak a mezőgazdaságból és videken élők?
Nem nem azért. Lásd fent. Egyébként nem mondtam, hogy ne kapjon több pénzt. Kérdeztem tőled, h. szerinted arra költik-e. Ez nem ugyanaz.
4. Ha ez téged ennyire zavar ne nézd a tények c. műsort, hiszen a műsor címe és a leadott tartalom komoly ellentétben áll egymással.
???
5. Érdekes, hogy az egészségüggyel mért nem volt kifogásod.
?? Pedig van. Ott sem jól költik el a lét. Tudod, "a szörnyű hiány, és a borzalmas pazarlás egyszerre van jelen" - szokták mondani. Lenyúlás itt is van. de ez is OFF
A 250 milliárd forintot szerintem még át kell gondolni.
Úgyvan. De nincs külön 250 milliárd. Az összeg úgy jön ki, ha összeadod az állam (pl. M0), a főváros (pl. utak, közösségi közl.) és a magántőke (pl. ferihegyi vasút) összes tervezett beruházását x évre.
Itt, az index hírekben utánaolvastam, és láttam, hogy az FKGP csak tervezgeti a koalíció felmondását, tehát minden bizonnyal félrehallottam. Tehát nem lesznek semmiféle előrehozott választások, felejtsétek el, amit írtam.
A Híradóban. Nem t'om, melyikben, csak fél füllel hallottam, mert háttal ülök a tévének és netezek, de erre felkaptam a fejem. Lehet, hogy csak vaklárma a hír, de mi van, ha mégis igaz?
Sziasztok! Nem tudom, hogy itt most mi számít offnak, de most hallottam a híradóban, hogy a kisgazdák otthagyják a kormányt, tehát nyilvánvalóan előrehozott választások lesznek. Gondolom, ha OFF is, ez a hír minden jelenlévőt érdekel.
"Kedves TRA, komolyan azt gondolod, h. amit az általad említett csúcsminisztérium kap, azt a vidéh fejlesztésére költik? Még most, a valakik által nagyon szépen adagolt kiskazda botrányok után is?"
1. Miért, mi másra költenék?
2. Szerinted nem kapnak keveset?
3. Csak azért ne kapjon több pénzt, mert Vonza András még nem döfött kést annak a hátába, aki kinevezte, és ezért szívjanak a mezőgazdaságból és videken élők?
4. Ha ez téged ennyire zavar ne nézd a tények c. műsort, hiszen a műsor címe és a leadott tartalom komoly ellentétben áll egymással.
5. Érdekes, hogy az egészségüggyel mért nem volt kifogásod.
A 250 milliárd forintot szerintem még át kell gondolni.
Sajnos nem. Nem ismerem a kisajátítandó telkek helyrajzi számait, és azok tulajdonosait sem. Így ezen tulajdonosok munkahelyét, ill. rokonai munkahelyét sem. Csak pletykák vannak: Főmterves feleségek ingatlanvásárlásairól...
Gondoljunk bele, hogy milyen kevés pénzt kap a vidékfejlesztési tárca,
Végre egy topik, ahol nem "OFFozzák" le azonnal az embert, ha politizál. Viszont én hálátlan, itt is félig OFFul reagálnék:
Kedves TRA, komolyan azt gondolod, h. amit az általad említett csúcsminisztérium kap, azt a vidéh fejlesztésére költik? Még most, a valakik által nagyon szépen adagolt kiskazda botrányok után is?
"Epp ezert remelem, az M0 budai resze soha nem fog megepulni"
Ennek a szakasznak a megépülését én is vegyes érzelmekkel fogadnám, főleg ha a tájék, vagy a vidék jellege sérülne. Viszont Káposztásmegyer és térsainál ilyesmit nem tapasztalok, az a mocsár sem szívderítő, a lakótelep, meg lakótelep.
"Készülnek a hivatalos, engedélyeztetendő nyomvonal tervek (telekspekulánsok figyelem :-).":
Már megtörtént. Az érintett telkek nagy része a közlekedési szakma nagykutyáinak tulajdonába került. (Én nem vagyok közöttük.) Kívánom nekik, hogy ráharapjon egy újságíró a témára!
1. M0 körgyűrű:
már most is szűk, pedig még be sem fejezték. A lakott területeket nem kerüli el eléggé
1960-ban kezdték tervezni, 40 év alatt nem bírt elkészülni - szégyen
2. Bp-i villamoshálózat: annak idején, amikor Budapest tényleg világváros volt, sokkal sűrűbb volt, szinte minde, akkoriban lakott területet meg lehetett közelíteni villamoson.
3. Metró: még mindig nem fejezték be. Inkább újat jezdenek, amit szintén nem fognak tudni befejezni ....
4. Helyérdekű vasút: ma szinte haldoklik, pedig nagy szükség lenne rá. Semmi fejlesztés
5. Vasútvonalak: behálózzák Budapestet, kiváló alapja leehetne egy gyorsvasúthálózatnak, de nem kell. Pusztuljon le az is.
Ez a topic régóta várt dolog...
Én a 250 milliárdot eleve soknak véltem, még 5 évre is. Gondoljunk bele, hogy milyen kevés pénzt kap a vidékfejlesztési tárca, vagy példáulviszonyitsunk az egészségügy költségvetési keretéhez. Ez utóbbi két helyre kellene LEGINKÁBB a pénz. Ezt azért irtam, mert itt végre elmondhatom, hogy miért sokallom az összeget.
Másrészt bpest közlekedésére forditott minden beruházásnál én az alábbi dolgokat veszem figyelembe:
1. környezetvédelem
2. vonzó tömegközlekedés legyen
3. az autósokat kényszeritsük a vonzó tömegközlekedésre.
Ezt a három dolgot olcsón és hatékonyan érjük el. Én nem mondanám, hogy az M0 kidobott pénz, mert csak az átmenőforgalmat oldaná meg, mert bizony a nem szomszédos, vagy szomszédos perem városrészek közötti forgalmat rá lehetne vinni. Gondoljunk bele, ha Kispestről Újpestre M0-n át lehetne menni. Az autókat megkimélhetnék a városi igénybevételtől, optimális sebesség, sőt a fogyasztás sem utolsó. És mégidőmegtakaritást is érhet el.
Akkor Te más forrásokból tájékozódsz. Az én tudomásom szeritn ez egy kiemelt állami beruházás és az csak egy érv a sok között, hogy a budapesti átmenő forgalmat is csökkenti. Az ország nyugati és keleti részei közötti szállításra is jó hatása lesz, nem beszélve a környező településeknek az autópálya hálózatba való bekapcsolásával okozott hasznáról. Szerintem támogatni kellene pártállástól függetlenül. Legalább már épül valami.