Elvben a tervek szerint a betétprogram kérés idejéből úgy lett lerakva a bejelentkező pont, hogy a fogasnak ne kelljen lassítani a se, ha sikeres a bejelentkezés....
És mennyi ideig fogja feltartani a fogast? Mert Pesten úgy szoktak ezek a bejelentkezős lámpák működni, hogy legalább 1-2 percet vár a villamos, mire kegyeskednek neki szabadot adni...
Ami kb hasonló az, hogy hasonlóan rövid ideig fogja csak feltartani a közutat (jó, azt meg hagyjuk, hogy azért újítsuk fel a fogast, hogy többen járjanak vele, és kisebb legyen az autóforgalom, de mindegy.....)
A közúti fedezős megoldásnál tipikusan 10 másodperc körül (vagy alatta) van az előzárás - folyamatos sárga - utána jön a piros, lásd pl. Kossuth tér (ott sem villamosonként 40 sec az előzárás) vagy Dózsa tér környéke... fogason is így lesz...
Az előzárási idő 30s körüli, mivel egyvágányos átjáróról van szó, tehát sokkal tovább nem lehet lezárva, mint a villamosos. A közút ürítési idejét a villamososnál is biztosítani kell, tehát annak is minimum 30s-sel előbb zárnia kell.
Fénysorompó sem lesz, ha nem csak sima villamosos fedezőjelző....A fénysorompó ellen az önkormányzat tiltakozott, mert sokig feltartja az autós forgalmat....
Azért elég sok. Most 3,1 m-es korlátozás van, a közúti űrszelvény pedig 4,5 m. Kb. 1,5 m emelés elég sok lenne. Azt nem tudom, hogy esetleg lehetne-e ügyeskedni másféle hídszerkezettel, pl. egy alsópályás rácsos tartóval, de félek, hogy ezt a költséget nem akarnák bevállalni, inkább fénysorompót tesznek. Persze a híd módosításával sem lehetne másfél métert nyerni.