Nem. Szerény véleményem szerint nincs valamire való mesterterv enélkül az összehasonlítás nélkül. Elég baj az, ha ad-hoc 1-1 út engedélyezése a nagy rendszer alternatíváinak forgalmi elemzése és hatástanulmánya nélkül megy tovább.
A gyakorlatban simán az lenne a városon át -- már most is nem kicsit az, és erre számítani lehet még jobban ha az M100 az M1 és az únyi csp. közt elkészül...
Azt senki. Nincs értelme a 10-esre önteni az M100-at,de ez a csatlakozás nem tud az M10-ig tovább haladni, hacsak nem lesz új nyomvonala, környezetvédelmizéssel..s.t.b.
..De ezt az ábrát mutogattak Mosóczi Csabai látogatásakor is az asztalon fotózva az únyi felhajtó leágaztatásával.
Már megbocsáss, a költségek végig megvannak, így olcsóbb 50 milliárddal az M0 nyugatnál. Ha az első ütem releváns csak, akkor pedig az M0 csak a solymári Auchan melletti katonai temető. Mindössze 4 km az ürömi korforgótól.
A NIF-es ábra szerint az M100-as projekt keretén épülne egy új elkerülő Tinnyétől északra és a 1133-ason is fejlesztenének. A tenderkiírásban is benne van: "A tervezési és kivitelezési feladat része továbbá [...] az új 1122. j. és az új 1133 j. út (Úny bekötőút, Tinnye elkerülő út) megvalósítása".
Ezt nekem szántad? Ahogy nézegetem a térképet, nekem az jön ki, hogy az M10 Piliscsabától északra menne el, a 1133-as meg Piliscsabától délre van, ezért a kettő összekötése egy Pilisscsaba-nagyságú probléma...
Mi lenne az M10 nyomvonala Pilisvörösvártól kifelé? Mivel Pilisvörösvár délről összenőtt Pilisszentivánnal, az meg Solymárral, ezért csak északról lehet kerülni. Onnan legkevesebb alagúttal még csak nem is Piliscsaba, hanem Piliscsév érhető el (Pilisszántó alól). Onnan viszont Kesztölc felé lesz a legközelebb az M100...
A várható forgalom számában (és nem csak a száma, hanem a járművek megoszlása is számít) benne van a tehertranzit forgalom is, TEN-T-vel, nemde?
Amúgy elkeserítő, hpgy idehaza mennyire a 2x2 sávos utakat nyomatják itt-ott ész nélkül is, akár viszonylag gyakran megszaggatva körforgalommal meg lámpával... érdemes megnézni pil a 37-es utat. Többet érne akár 2x1 helyenként előző sávval, ha nem lennének szintbeni kereszteződések. Tapasztalatból, több németországi B jelzésű főúton jobban lehet haladni, mint mondjuk a 37-esen.
Amúgy nyilván Budapest körül a forgalom elég nagy. A kérdés számomra inkább az, hogy a tranzitot (teher és nem teher) hol szerencsés átvezetni.
A környéken lakók szívják meg a nagy tranzitot, az M0 déli szektor erre a szép példa.