Az már rég volt, hogy ezt kitöltöd és kész vagy. Van valami elektronikus jelentési rendszer, amivel be kell küldeni az adatokat.
Még az árlistán is ott van a második oldalon a nemzetközi postai díjaknál, hogy "elektronikus feladójegyzék használata esetén" és "elektronikus feladójegyzék nélkül". Van mondjuk egy nem vámköteles tartalom is, de azt termék esetén nem hiszem, hogy bejelölheted, az arra vonatkozik, ha mondjuk paírokat (íratokat, dokumentumokat) küldesz, vagy mondjuk fényképet, bár ilyet szerintem ma már nem nagyon szokás.
Ha csak a CN22-t töltöd ki, akkor a postás fogja megcsinálni a jelentést némi felárért. Ennek az a lényege, hogy a vámolást a célországban megkönnyítsék, mert ezeket az adatokat a posta elektronikusan megküldi a célország postájának is, így amikor beolvssák a trackinget, akkor már ott vannak az adatok, jobban automatizálható a folyamat...
Nekem azt mondta a postás, már kb. máfél - két éve, hogy innentől kötelező, azóta nem sokat küldtem.
Ez az a zöldes színű nyomtatvány, ami akkora, mint egy negyedbe tépett kártyanaptár? Mert azt mókás kitölteni. Azt csak borotvával hegyezett rotringgal lehet, mert a normál golyóstoll hegye vastagabb, mint a rubrika.
Szerintem ezt nem olyan macerás kitölteni és ha ezt megteszzed nem kérdeznek semmit. Inkább a probléma a nyomkövetéssel van. Nem minden országba működik.
Én már régóta nem postázok EU-n kívül a plusz macera miatt, pedig volt EU kívüli eladásom, főleg USA, Kanada, néha délamerikai országok és Ausztrália, bár ezeket azért nem kedveltem, mert irtó lassuak voltak és sokszor panaszkodtak ez miatt.
De a lényeg, hogy amikor behozták ez a kötelező CN22 vagy 23? kitöltést, utána mindig hülye kérdések sorozatát tették fel a postán levél feladáskor, aztán inkább felhagytam ezzel.
Én amúgy KATÁs vállalkozóként postázok. Már nem tudom, miket kérdeztek, a válaszokat meg még annyira sem :) Ha esetleg tudod, akkor azért érdekelne, hátha elkezdek ismét postázni EU kívül is.
Jah, de ezt a xart németek gyártják és csak ők. :) Még csak egy gyengébb másolata sincs alin. Valami Zepter szinten túlárazott AMC (asszem) kukta tömítése egy barátomnak.
Az a kibaxás mióta van, hogy egy nemzetközi szállítást a terméklapon nem vállaló eladóval (DE honosságú és oda is szállít, de a .com oldalon (is) van a terméklap) megbeszélem a magyarországi postázást, viszont leáll a checkout emiatt (adjak meg német címet) és nem lehet totált kérni? Eddig simán nyomtam egy request totalt és kész.
Angliától nekem is herótom lett a brexit után. De szerencsére nem sok vevőm van onnan. Inkább az únión kívül USA, Japán. Ha a királyi postával adsz fel, akkor egy kb. gyufásdoboznyi, zöld vámpapírt kell kitölteni ezer adattal, mikrométernyi betűkkel. Amúgy nem nagy durranás, 2 perc. Minden más már a vevő dolga. Futárszolgálatnál ez macerásabb (nem tudom miért) A/4-es lapok tömkelege, tíz példányban. De az sem kivitelezhetetlen.
Az meg nekem is kellemetlen, hogy nem tudom a világ 188 országa közül hová fogják megvenni a terméket. Ha nem is 188 féle szállítási költséget jelen, de 50 félét biztos. Ennek gordiuszi csomóját úgy vágom át, hogy egy viszonylag magas szállítási költséget adok meg az unióra is. Ha kevesebb, vissza szoktam utalni a vevőnek. Tehetem ezt azóta büntetlenül, hogy nem fizetek eladási jutalékot (már), amiben ugye régen benne foglaltatott a szállítási költség is. Emellett az unión kívül kizárok minden országot feltöltéskor, de a szövegben első sorban, piros, vastag, nagy karakterekkel feltüntetem, hogy szállítok bárhová, de csak a szállítási költség előzetes egyeztetése után.
Amúgy a szállítási költség részleges visszatérítését nagy honorálják a vevőim. Mindenki kiemeli feedback-ban, hogy nagyon korrekt eladó vagyok. :-)
Egy épkézláb árat, próbaképpen, sem tudtam kicsikarni a dpd-töl. Csomagpontja meg jó 7-10kmre van tölem, vagy várhatok futárra amihez nincs kedvem. Ha érkeztetni akarok, akkor a szomszédban van csomag automata/ALZA??/
Túl sok kérdés, és egyes részeit nem is tudom értelmezni. Ha vásárolsz, fizethetsz PP-al. Bármivel.
Eladóként már nem kell PP-al rendelkezned.
A vevő oda kéri a csomagot, amit az eBay oldalán megad. Ezzel ne törődj. Adj meg olyan szállítási költséget, amivel nem tudsz beszaladni nyitott szájjal a nemiszerv-erdőbe. És TLantos neked adott válaszát is szívleld meg.
GLS-nél az eu országok is három csoportra oszlanak
és komoly szállitási díjak jönnek ki. A doboz méret szerinti ajánlat meg belföldre van, ha jól értelmeztem
Kiszámoltam egy 30x30x10cm-es csomag 9ezer körül menne el Németországba. Az árú értéke alig több
Aztán a fene tudja hogy a vevő házhoz kéri vagy csomagautomatába
Apropo, ha én automatába adom fel, akkor regelnem kell a GLS-nél és az automatánál fizetni a szállitási díjat? Ugyanakkor a vevő utalja a szállitási díjat is
Korábban olvastam valahol, hogy eladásnál nincs PayPal, hanem az ebay kezeli a pénzügyeket, vásárlásnál van PayPal
Én úgy teszek, hogy feltöltöm az EU országaira. De a szövegben kiemelt színnel, mérettel jelzem, hogy bárhová szállítok, de az eun kívülről vásárolni szándékozók előtte érdeklődjenek a pontos szállítási költségről.
Min lehet még gondolkodni? Kérd vissza az E-baytől az áfát, jobban jársz. Megőszülsz, mire a postától visszakéred, már ha egyáltalán sikerül. Ez balkáni cég, nem európai.
(IOSS eljárásban egyébként a kutyát nem érdekelné hogy valójában mennyit kellett volna fizetned (alapvetően adminisztratíve ugye nem is te fizeted be, te a kereskedőnek/közvetítőnek fizetsz többet, majd ő rendezi később), ebből a szempontból elég érdekes és liberális a szabályozás. De a tiéd ugye nem IOSS-ként érkezett, hiába úgy indult, ezért van is hozzá egy nyitott IOSS eljárás.)
Egy érdekes sztorit mesélnék, és a tanácsotokat is kérném vele kapcsolatban.
Vásároltam az E-bayen Nagy-Britanniából „valamit” ami 29 500 Ft-ba került, plusz 9400Ft a szállítás és mind erre 10500 Ft ÁFA-t szedtek be (az egyszerűség kedvéért az árakat Ft-ban, kerekítve adtam meg).
Mivel az ÁFÁ-t kifizettem, vártam az E-mailt, hogy fizessem ki a 400ft postai sarcot. Helyette egy cetlit kaptam a postaládába, hogy mehetek a postára a csomagért, de 5600 Ft-ot kell érte fizetnem.
Sajnos a postán semmilyen felvilágosítást nem adtak, hogy pontosan miért kell fizetnem, ezért itthon letöltöttem a vámkezelési igazolást, és még jobban megzavarodtam, mert abban az áll, hogy egy 17 ezer Ft értékű, szállítási díj nélküli küldemény után kell kifizetnem a 4600 FT ÁFA-t. Már kezdtem azt hinni, hogy egy idegen csomagot vámkezeltek nevemre, de nem, a Tracking minden dokumentumon és a dobozon is egyezett.
Nem maradt más hátra, megkerestem a dobozt, amiben a küldemény érkezett, hátha az segít. Találtam rajta egy kézzel kitöltött vámnyilatkozatot, mely szerint a csomagban egy 17 ezer forint értékű ajándék „valami” van. Nem tudom miért ezt írta rá a feladó, de ez legalább részben megvilágosította a dolgot.
Végül a meglepetés: a dobozra felragasztott, a címzést tartalmazó kis papírlapon észrevettem a Tax details, VAT…” feliratot. Sajnos a sor további részét letakarta egy magyar nyelvű „R nemzetközi ajánlott” szövegű címke. Jobban megnézve kiderült, hogy a címke kissé áttetsző és az alábbi feliratot takarja „VAT paid IOSS xxxxxxxxxxxx” A szám megegyezik az E-bay-ről letöltött számlán szeplővel.
Véleményem szerint ezt a cimkét már Magyarországon, de még a vámkezelés előtt ragasztották fel a dobozra, így a vámos nem láthatta, hogy IOSS küldeményről van szó, és „sima” küldeményt vámkezelt. (igaz egy kicsit jószívűen, mert a csomagon azért látszott, hogy volt postai díj is.)
Nem ismerem az IOSS rendszer alaki követelményeit, nem tudom, hogy ez a „VAT paid IOSS…” felirat elegendő ahhoz, hogy a vámos ellenőrizze, hogy tényleg ki van fizetve a teljes ÁFA, vagy sem. Ezt azért kérdem, hogy érdemes e reklamálnom az itthon beszedett 4600 FT miatt?
Nem lehet olyan verzió, hogy ha reklamálok, akkor még a teljes ÁFÁ-t kifizettetik velem?