Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2024.02.20 0 4 110140

nem lehetett rossz állapotban.))

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

 

biztosan nem volt rossz állapotban.

 

Úgy kb. 1975-től elég sűrűn előfordult - ami azelőtt nem nagyon volt akövös- volános divat- hogy egy gyári új IKARUS  (211 vagy 266, 280, )  odakerült valahová egy megyei volán egyik falujába helyközi járatra, és 8-12 év után onnan selejtezték.

 

Magyarul egész életében azt a - fordájába tartozó - 4-5 járatot járta, azonos környéken.

Négy-hat állandó buszvezetővel és persze a szabadságos beváltókkal.

 

Eltelt a 8-12 év és még kilométer se sok volt bennük, hisz ezek a buszok ritkán futottak napi 300 km-nél többet.

Sőőőt.

Sok volt köztük amelyik hétvégente nem is járt.

 

A Jósvafői IKARUS-311 azért is volt icirit furcsaság mert amikor készült (1971-ben) még ez nem volt divat.

De ez a kocsi - gazdája elmondása alapján - valamiért az élete első napjától ott járt Jósvafőn addig amíg üzemben volt.

Azt mondta a gazdája, hogy a miskolci kollégák elhozták Fehérvárról (nem Ő).

Kb. egy hétig állt Miskolcon.

Nem járt sehová.

Majd, a váltótársával egy akkor már nagyon idős bácsival, berendelték őt is Miskolcra és minden ünnepélyesség nélkül átadták nekik.

Ők hozták haza Jósvafőre üresen.

 

A két ráncajtó végig működő képes volt.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Ep128 (110138)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.19 0 3 110139

Nem tudom.

Egy borsod megyeit kell(ene) erről megkérdezni.

 

Amúgy egy busz lehet akármilyen szipi-szupi állapotában életében, lehet gondos kezekben is, sűrűn előfordul, hogy selejtezésekor elviszik egy 40-70 km-re telepre, ami lehet Volán telep is de lehet vastelep is.

 

Az ott dolgozóknak nem jelent semmit az a busz.

Csak egy db, jövő hét keddre bontásra beütemezett ócskaság.

És szétvágják.

 

Előzmény: Ep128 (110138)
Ep128 Creative Commons License 2024.02.19 -1 0 110138

Mi lett ezzel a busszal amúgy a 82' -es selejtezése után? (Ha addig annyira vigyázott rá, aki vitte, nem lehetett rossz állapotban.)

Előzmény: trizs77 (110136)
D 20 Creative Commons License 2024.02.19 0 0 110137

Ehhez a néhai AAI-640-hez bevéshetné valaki a BY-21-07 kombinációt első rendszámnak...

https://fotobus.msk.ru/vehicle/1116261/#n1382719

A közösségi oldalon került fel farfotó, s annak látá...

trizs77 Creative Commons License 2024.02.19 0 23 110136

Köszönöm.

 

Megénekeltem már régebben, hogy a GC 43-00 saját gkv-vezetőjében sok TV Híradó részletben, egy vagy kettő ifjúsági filmben (pár kocka erejéig) stb. szerepelt.

 

-------------------------------------------------------------------

 

Azt is megírtam már régen, hogy 1981 ősszel egyszer megjárta a Jósvafő-Budapest utat is.

 

Történt, hogy leértem vasárnap a GC 65-23-mal, (ik-255) kb.11,20 körül Jósvafőre és a Tengerszem szálló parkolóba való begurulás közben a váltó eltörött.

Nem a váltó bot/kar , hanem a kulissza belső része meg egy fogaskerék a váltó dobozban.

 

Az utolsó utasok is pont odáig jöttek, illet 2 vagy 3 fő le a faluig, de ők leballagtak.

Az látható volt, hogy ez a busz onnan 4-6 órán belül nem mozdul.

A délutáni visszaindulás ugrott.

Pont vasárnap amikor sok az utas.

 

Nosza telefon a Tröszti főmenetirányítónak segítsen.

Miskolc küldjön tartalék buszt ami majd vissza indul helyettem.

Budapest kiesett mert Budapest tudott volna adni tartalék buszt de kb. 5 óra még leér.

Az már késő.

 

Kb. 15-20 perc múlva visszaszólt a Tröszti főmenet, hogy Miskolc nem tud adni kocsit de még keresik a megoldást.

Közben megjött a GC 43-00 mely ott helyközizet körülöttünk.

 

Viccesen odaszóltam a kollégának, hogy nincs kedved eljönni Budapestre ?

Ő meg rávágta, hogy van.

Megtárgyaltuk.

További 20 perc múlva felhívtuk a főmenetet, hogy OK. megvan a megoldás a GC 43-00 itt van szabadon, ráér beugrik.

Jó ?

Csak este hat körül van egy helyközi köre itt a környéken azt váltsa ki valahogy.

 

A budapesti főmenet látványosan sóhajtott, hogy helyette megoldottuk nem neki kell veszekednie Miskolccal vagy Kazincbarcikával, hogy kerítsenek valakit vasárnap délben egy 2x230 km-es útra.

 

Szándékosan nem mondtuk meg a főmenetirányítónak, hogy a GC 43-00-nak mi a típusa.

Csak a rendszámot.

Ő meg hála Istennek nem kérdezett rá a típusra.

 

Ik-311.

Mert akkor azonnal letiltotta volna.

Ik-311-es akkor már sok éve sehol se járt az országban távolsági menetrendszerinti munkán.

 

Délután 14,25 vagy 15,25-kor szépen vissza indultunk Jósvafőről Budapestre.

Takarosan kitáblázva.

Két sofőrrel.

Minden.

 

Már Kazincbarcikáig majdnem megteltünk.

A titkolózásunk sokat nem ért mert már Kazincbarcika autóbusz állomáson még csak kicsi csődület támadt az éppen ott lévő autóbusz vezetőkből, mert ilyet már régen nem láttak, vagy volt köztük aki még sose látott Ik-311-t távolságin.

 

Mire Egerbe értünk a hírünk már megelőzött.

Ott már csődület várt bennünket.

Meg késtük is vagy 30-40 percet, mert a busz állandó vezetőjével megegyeztünk, hogy csak a menetrend tartása miatt, nem nyomjuk ki a szemét.

Mondjuk a Lázbérci víztározónál amúgy is szédítő 15-20 km/h-vall mentünk fel.

 

Annyi könnyítést kaptunk, hogy Egerből amúgy is volt olyankor másik busz is, és az átvette a gyönygyösi utasainkat, (talán 3-4 főt) és így mi - kényszerből - már akkor feltaláltuk az Eger-Budapest közvetlen express járatot, lévén Eger autóbusz állomástól a budapesti Szőnyi útig nem álltunk meg.

Későn értünk az Engels térre, de olyan csődület várt bennünket, hogy ihaj.

 

Szó szerint kijött este otthonról a lakásáról emiatt az Engelsre Tari vezig is és Mennich Peti üe.vezető is, meg egy tucatnyi buszos, forgalmista és szerelő.

Olyan volt a felhajtás mintha ma gy dotto hozná haza Jósvafőről a vasárnap délutáni járatot.

 

A kolléga vissza fordult volna, de nem engedték.

Megvacsoráztatták, altatták és reggel feltöltve útnak engedték.

 

Rezgett a léc, hogy vagy fegyelmit kapunk vagy dícséretet?

De mindhármunkat dícséretben részesített a Tröszt Vezig dr.Tapolcazai Kálmán.

A főmenet aznapi ügyeletesét is. Ő volt a harmadik.

 

Így az Andorba nem ment be a megdicsőült GC 43-00 mert a Szabolcs utcában aludt.

Ezt sokan fájlalták, hisz már évek óta nem járt ott ilyen busz, és Andorban még szolgált pár tucat olyan sofőr akik évtizedig dolgoztak ilyen busszal.

 

 

 

Előzmény: gumikrumpli74 (110135)
gumikrumpli74 Creative Commons License 2024.02.18 0 1 110135

1982 tavaszán selejtezték.

Előzmény: trizs77 (110127)
D 20 Creative Commons License 2024.02.18 0 1 110134

Ez a valamikori BU-88-13 elég hányattatott sorsú lett a zorozoknál...

2019-ben elvileg még megvolt a teteme: https://fotobus.msk.ru/vehicle/18421/#n1452492

torqmatic Creative Commons License 2024.02.18 -2 0 110133

Inkább csak simán elkúrták a gyárban (mint sok mást is). 

Előzmény: vt976 (110122)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.02.18 0 2 110132
Előzmény: D 20 (110131)
D 20 Creative Commons License 2024.02.18 0 0 110131

N éve talán még foto is került elő róla, vagy csak nagyon úgy akarok emlékezni... :/

 

Előzmény: triplaharom (110128)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.18 0 2 110130

Igen.

egy akkor kb. 35-40 éves kolléga.

Gyakorlatilag egyedül járt a busszal.

Persze kellett beváltó a munkaidő keret túllépés elkerülésére, de inkább Ő járt vele egyedül.

Símogatta, javítgatta.

Jósvafői lakos volt.

Miinden hajnalban onnan Indult át Aggtelekre és onnan visszafelé indulva a vasútállomás felé végig járta az említett útvonat, naponta többször.

Késő este végzett Jósvafőn.

 

 

Előzmény: triplaharom (110129)
triplaharom Creative Commons License 2024.02.18 0 0 110129

Jó pilótája volt biztosan.

Előzmény: trizs77 (110127)
triplaharom Creative Commons License 2024.02.18 0 0 110128

Figyelök ám. 😁

Előzmény: D 20 (110125)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.18 0 5 110127

A 3.számú Volán GC 43-00 frsz-ú két ráncajtós helyközi IKARUS-311-es busza 1981 végén még biztosan közlekedett naponta többször , menetrendszerinti járaton, az Aggtelek - Jósvafő -Színpetri  Szín - Jósvafő vasútállomás között.

 

napi 4-5 kanyar, 4-5x (2x18 km) = napi kb. 120-150 km.

Hetente egyszer hol Kazincbarcikára ment be átvizsgálásra, hol Edelénybe.

Amúgy kíváló állapotban volt.

 

 

 

 

 

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.02.17 0 2 110126

BFK-177.

És igen, borsodi a rendszám.

Előzmény: D 20 (110125)
D 20 Creative Commons License 2024.02.17 0 1 110125

Emlékfalván létezik egy piros(?) 311-es is 3x3-as rsz-mal, mintha valami kajálda(?) lett volna...

Előzmény: TorzónBorzAlom (110124)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.02.17 0 1 110124

Borsodban - franctudjamárhol - mintha kapott volna új rendszámot egy 311-es, mintha bányászbusz lett volna. 

Előzmény: siófoki35 (110123)
siófoki35 Creative Commons License 2024.02.17 0 3 110123

Első gondolatom az volt, hogy mennyire öreg busz lehetett ez már ekkor.

Aztán gyanút fogtam, és utánanéztem, hogy a 311-es típust 1972-ig gyártották.

Igaz, a 200-as dömping miatt hamar kikoptak a korábbi típusok, de pont az ilyen közületi, vállalati, és TSZ-es buszok maradtak meg a legtovább. 

Előzmény: f_k (110121)
vt976 Creative Commons License 2024.02.17 0 0 110122

"Az a széria elvileg ilyen színű kapaszkodókkal jött ki: zöld mindenhol, kivéve a vészkijáraton és a csuklóban, mert ott narancssárga. (Nem igazán érthető, miért rendelték így, de ez van.)"

 

Talán azért, hogy kicsit földobják vele az utastér hangulatát(?).

Előzmény: Alexander Pistoletov (110120)
f_k Creative Commons License 2024.02.17 0 4 110121

1982 vajai iskolabusz:

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.02.17 0 1 110120

Az a széria elvileg ilyen színű kapaszkodókkal jött ki: zöld mindenhol, kivéve a vészkijáraton és a csuklóban, mert ott narancssárga. (Nem igazán érthető, miért rendelték így, de ez van.)

Pár releváns kép:

https://fotobus.msk.ru/photo/1185893/

https://fotobus.msk.ru/photo/2574387/

https://fotobus.msk.ru/photo/1509748/

https://fotobus.msk.ru/photo/938713/

Előzmény: D 20 (110119)
D 20 Creative Commons License 2024.02.17 0 0 110119

Mennyire volt gyakori a gyári vegyes színű kapaszkodókkal szerelt 280.33?

2-3 évesen már gázüzeműre átépítés is számomra fura.

https://fotobus.msk.ru/photo/3242205/

D 20 Creative Commons License 2024.02.16 0 3 110118

Ki hogyan...

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.02.11 0 2 110117

Ehhez készül el - elviekben - még 1987-ben két 260.32-es 260.32.1987.1932 és 1933 számon.

Előzmény: f_k (110116)
f_k Creative Commons License 2024.02.11 0 5 110116

Lószállító Ikarus 1988-ból:

 

torqmatic Creative Commons License 2024.02.11 0 1 110115

Senki nem jós, majd az idő eldönti. De gondolom elsősorban attól függ, hogy mekkora kereslet lesz rá.

Előzmény: D 20 (110114)
D 20 Creative Commons License 2024.02.11 0 0 110114

Ez az exDémet 260-as erdei szállásként a zorozoknál volt már-e?

https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2024/02/08/erdekes-formaban-tamadt-fel-a-roncstelepre-kuldott-ikarus/?fbclid=IwAR19aI5HHg6FGHZqtwJXtVR9PE5nqXB4uFiPFJueD22Sye7ImQy2-wOGVKQ

Ezek a nekibuzdulások mennyire lehetnek tartósak, kb 5-6 év, s annyi?

D 20 Creative Commons License 2024.02.10 0 0 110113

Ehh, AKG-001...

Előzmény: D 20 (110112)
D 20 Creative Commons License 2024.02.10 0 1 110112

Elv AKH-001...

Furi, hogy a zorozos oldal nem ismeri...

A fb cybervákumából hotta a kutató közléskényszer.

Törölt nick Creative Commons License 2024.02.10 -2 0 110111

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!