A neten lehet találni mindkét eljárásra példát.Az én tapasztalatom az hogy megyénként,városonként másképp csinálják. Szerintem az összes papírral vonulj be egy maszek vizsgabázisra,majd ők megmondják tudják vállalni vagy sem.
A horganyozandó felületet előtte rozsdátlanítani kell, fényesre csiszolni. utána a rákerülő horgany gyönyörű fényes lesz!! A rozsdásan leadott holmiból nem lesz soha jó felület, mert alóla kijön a rozsda!
Egyetértek. A krómozó ember azt mondta Gyömrőn, hogy lemarja a régi horganyt, bármit, de ha alatta ott a kráter, inkább vigyem el gyorsan csiszolóhoz, kipucolni, amit lehet, és utána vigyem vissza hozzá. Felsőpakonyba vittem egy darab igen kráteres vastaglemezt. Ott előre mondta az ember, hogy ők nem fogják tudni kipucolni a krátereket, az a csiszoló dolga.
Üdv mindenkinek ! Másfél éve vásároltam egy T5 Pannóniát. Lassan eljutok oda, hogy vissza lehessen állítani forgalomba. Kicsit modernizáltam rajta.
Cdi gyújtás, halogén fényszóró. Tökéletes. Olvasgattam a porlasztó cseréről. Nos én is kipróbáltam. Tettem fel PWK28-as és Jawa 350 12V porlasztókat. Mind kettővel atom stabil alapjárat van, gázreakció pompás. Viszont nagyon nehezen indul velük a motor. Úgyhogy visszatuningoltam gyárira.Azonnal indul vele. Van a karbu cserében valami trükk ? Ill. még egy kérdés bár lerágott csont. Létezhet, hogy van olyan maszek vizsgáztató állomás ahol az 1976-ban kivont motoromat újra forgalomba helyezik v csak és kizárólag NKH ? Műszaki adatlapot ( kartonos régi nyilvántartásból ) le kell előre kérnem ? köszönöm
Milyen a leadott felület- pont, mint a krómnál, ha szépet akarsz, akkor polír felület kell.
Ha van kis rozsda, úgy is lemaratják, és az előző felületkezelést is, de ha mély, pontszerű a rozsda, akkor benne maradhat, és visszarozsdál.
Ilyenkor forgó dobba szokták rakni,( mint a betonkeverő) hogy egymást ledörzsöljék, így viszont a keletkező bevonatot is folyton koptatják.
Ha szép felületeket akarsz, egyenként kell csiszolni, akasztani minden csavart, anyát...(nekem Miskolcon régen ezt mondták)
Ha tárolják egy ideig, a savgőzös területen, akkor is visszamattulhat, vagy ha rossz a vegyszerük, esetleg nem megfelelő az öblítés- az is hasonló eredmént hoz.
Köszönöm, a Gyömrőit ismerem a krómtényleg jó, de a horgannyal nem voltam kibékülve, mert már rozsdásosott pár alkatrész mikor elhoztam...ellenben fényes volt, ahogyan kell. Csak a rozsda nem kellene oda....
Régen volt Felsőpakonyban horganyzó, ami jó volt. A gyömrői Szabó króm sem volt rossz. A horganyuk szerintem jó, és ha megbeszéltük, csináltak alárezezést is, amikor kellett a kráteres felszín miatt.
Tud valaki olyan galvánüzemet, ahol nem hajtanak el frissen horganyzott, de nem szépen sikerült alkatrészekkel,illetve ahol horganyzás után nem rozsdásan vagy rozsda nélkül csúnya matt színben, mintha oxidálna az anyag kapom vissza az alkatrészeket?
Célom az lenne, hogy olyan legyen a horganyzás, mint a boltban kapható horganyzott termékek.
Ha tudod az utolsó rendszámát, az alapján be tudják azonosítani a régi, kartonos nyilvántartásban kézzel és a póthagyatéki szerint papírozható. Rendszám nélkül nem nagyon.
Ha az elhunyt nevén van, akkor az örökösök bejelenthetik a kormányablaknál, hogy elveszett a forgalmi, és ha rendszerben van akkor adnak róla igazolást. Így eladható a jármű, persze póthagyatéki azért kelleni fog.
Szia, a facebook-on van par Pannonias csoport es az egyikben van, egy Horvath Csabi nevu srac, ok kezdtek el egy ideje felepiteni egy adatbazist, ahova barki bekuldhet motorszamot, vazszamot es az alapjan keresnek osszetartozo motorokat, volt mar par sikertortenet. Egy probat megerhet, hogy felvedd vele a kapcsolatot.
Üdv urak.Van valakinek ötlete hogy hogyan lehetne megtalálni egy régi t5 öst?Ezen a motoron ültem életemben először lehettem vagy 4-5 éves,apámé volt a gép.Amikor 1980-82 körül el lett adva gyakorlatilag gyári állapotban volt.Faterom azért adta el ne hogy a gyerek összetörje magát vele.Szóval elég a körités,amit tudok róla mert meg van a régi forgalmija hogy a motorszám:70032586 a vázszám pedig:T570032586 Ha valami csoda folytán valahol még megvan esetleg forgalomba van nagyon örülnék neki.Ha van rá mód visszavásárolnám.