Mert ennyi pönzört legyen benne! Nem szórjuk a pénzt, hanem rohadt sokat dolgozunk érte és ennyi pénzt soha többet nem fogunk kiadni egy egy hetes utatzásra, amiből máshol három hetet vagyunk. Mindenen annyira spórolunk, évekig még a lakásunkat sem fűtöttük télen, csak diszkontban vásárolunk és még sosorlhatnám. Ezért tudunk csak utazni és nem azért, mert gazdagok vagyunk! Minden egyes utazásunkon, az utazáson belül is odanézünk minden kiaddásra, és ami túllépi az egészséges gondolkodás keretát, arra nem adjuk ki és biztosan nem 30 Dollárt naponként, mikor itthon havi 11 Euróért van telefonelőfizetésem. Mindegy, ez nem vita téma, mindekinek vannak elvei vagy életstílusa, mi nem tudunk megengedni magunknak egy ilyen utazást könnyedén, csak mindig álmom volt, csak ezért....
Bocs, ez az egy nem érdekel sztem senkit, hogy milyen légitársasággal mész.
De megpróbálom még egyszer feltenni a kérdést, hogy valaki segíteni tudjon, mert az elsőre adott információid kicsit zavarosak.
Szóval általában a speed boat transzfer nagyon rugalmas szokott lenni és nincs olyan, hogy 12 órával gép indulás előtt kivisznek a reptérre és sorsodra hagynak. Ez a legrugalmasabb transzfer forma és maxira alkalmazkodni szoktak ahhoz, hogy hány órási géphez mész (persze ennek is vannak korlátai, de nem 12 óra, az biztos). Mert egyrészt addig is még a szigeten költesz, másrészt a reptér még nem alkalmas rengeteg ember deponálására.
Ha tényleg 12 órás várakozási időd lesz, az valami különlegesség. Erre próbáltunk itt többen rájönni, hogy tényleg ilyen hamar kivisznek, vagy valamit félreértettél.
Egyébként a reptéren legfeljebb 3 órával az indulás előtt engednek be a check-in területére, hogy majd elérd azt a részt, ahol legalább székek vannak. Tehát a többi 9 óra az elég nagy szívás a Velanán. De mondjuk, ha ez a 12 óra éjszaka van, mert este bevisznek egy kora reggeli géphez, akkor megint más a gyerek fekvése. Akkor a reptérsziget melletti Hulhumalén kell szállást keresni.
Látod, hogy mennyi info van még, amire kérdezős-tippelős játékot kellett indítani, mert a műsorvezető elfelejtette jól felolvasni a kérdést;-)
Emirates-sel megyünk, jövünk. Örülök, hogy egy kérdezős, tippelős játékot sikerült elindítanom. Esetleg ezen kívül tudtok segíteni javaslattal, vagy marad a játék?
Emiratessel repülve hajnali 2kor érkezik a gép, 10:30kor indul Budapestre, ami vállalható lenne, ha nem tegnap reggel keltél volna fel a resort szigeten! :)
tavalyelőtt "majd ha fáradtak vagyunk" veszünk ki szobát jelszóval, inkább "majd vásárolunk a hotel árán gondolkoztunk".
hüje ötlet volt, mert az akkor már 26. órában már nehéz volt minden, persze a szállodában teltház volt, így hosszú vajúdás után 200$-ért egy szobát vettünk ki 2,5 órára! (a "szoba" a reptéri kifutó mellett volt, vagyis megszámolható volt minden induló gép)
tavaly nem hibáztam lefoglaltam a hotelt rendeléskor (3 fő 400$), vártak a kiszálláskor (igaz megírtam neki melyik járattal érkezünk), 10 percen belül a szobában voltunk, tus/alvás (hosszúnadrágok felvéve:) ) tökéletes volt
amúgy vannak alvókabinok, ahol is a lábad kilóg, de rád csuknak egy fedelet ahol is tudsz aludni sokkal olcsóbban, de olyan mintha a westenben a középső szinten "aludnál" vasárnap délután! olcsóbb, de azt is foglalni kell mert elfogynak
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Malén a speedboat transzfer és a repülő indulás között lesz 12 óránk. 3 éves kisgyerekkel leszünk, gondolom pár óra a városnézésre elég, a többi időt valahol pihenéssel szeretnénk tölteni a repülő indulásáig, valamint a bőröndöket sem szeretnénk végig magunkkal cipelni. Tudtok valami ilyen lehetőségről, akár 12 órára kivehető vendégház, hotelszoba, stb. a repülőtér közelében? Dubai-ban fogunk átszállni, ott is lesz éjszaka 8 órás várakozási időnk, ott a reptéren van valami pihenőhelyes lehetőség?
Igen, én eddig kizárólag ilyenen voltam, igaz 14 év diffivel, kétszer.
De elmondhatom, hogy ezzel behatóan meg is ismertem a fővárost. Persze, biztosan el lehet még menni +két utcányit, megnézni, ahogy a suliból kiáradnak a nebulók, vagy random szóba elegyedni valakivel az utcán, de ezt megteheted egyrészt a 2x2 háztömbben is, másrészt ettől nem fogsz több "fővárosi, vagy maléi élményben" részesülni. Talán nem is véletlen, hogy a resort szigetek sem szerveznek másféle programot.
Persze én sosem mondom, hogy az én általam bejárt, megélt út az egyetlen és üdvözítő, felőlem bárki bármit csinálhat. Csak az értékítéletemet adtam közre, ami azért nem szokott fájóan téves lenni.
Csak Maléhoz szeretnék hozzászólni (a dhoni vs. sppedboat kérdés egyéni, lényegében mindkettő szar élmény, hánytató, de a speed legalább rövidebb ideig tart, lakott sziget ügyben pedig élmény, tapasztalat híján nincs töltényem, bár meggyőződésem, hogy maldivra nem a helyiekkel való interakció miatt járnak százezrek)
Szóval Malé.
Rossz hírem van. Nemhogy két nap, még egy se nagyon. Azért azt nem szabad elfelejteni, hogy (ellentétben azzal, amit olvastál) ez nem egy délkelet-ázsiai város (mint Bangkok, vagy Szingapur, esetleg Ho-Shi-Minh város és még sorolhatnám), hanem egy combosabb falu, ázsiai léptékben, vagy a területét tekintve mindenképpen. Kicsi és nagyjából Debrecennyien lakják. Szóval itt ne várj tömkelegével látnivalókra. Van egy zsebkendőnyi ó-, vagy belvárosa pár nevezetességnek tekinthető objektummal. Amúgy meg egy túlnépesedett "lakóövezet" egyre szaporodó, de semmi építészeti érdekességet nem nyújtó épületekkel. Szóval itt nincs séta a Champ's Elysée-n, ahol minden sarkon integet egy Diadalív, vagy egy Eiffel-torony (jó-jó, tudom, az Eifffel nem a Ch E-n van:). Mindenből 1 van, mecsetből, piacból, parkból, mittudomén, nincs az, hogy mész watról-watra, templomról templomra, palotáról palotára, piacról piacra, meg ilyenek. Szóval igazi látnivaló tényleg 2x2 háztömbben benne van. Kicsi országhoz kicsi főváros, kicsi fővároshoz pedig kicsi attrakció illik.
Erre a 2 nap unalomba fulladó pazarlás, de az 1 egész nap is csak akkor, ha sehogy máshogy nem jön ki a reptéri átszállás, transzfer, meg ilyenek. Viszont egyszer látni kell, ez tényleg biztos, aki arra jár és kihagyja, az biztos szegényebb lesz.
Amúgy a hidroplánt teljesen megértem, csak videókat láttam róla, de elég egyedi, szép élmény lehet, csak olyan árban mozog amennyiért gyakorlatilag elrepülsz Maléra itthonról.
Két kérdés felmerült bennem. Tudom hogy itt szinte mindenki a resort sziget/hidroplán kombót preferálja, de van itt ember aki kipróbálta az úgynevezett public ferry-t alias dhonit?
Most nem a turisták által is jellemzően használt gyorshajóra ( speedboat ) gondolok hanem a lassabbra amivel a helyiek is jellemzően mozognak a szigetek között.
Amennyiben igen milyen tapasztalatok vannak ezzel, mennyire elviselhető?
A másik, Dhirgurah, Fulhadhoo, Thoddoo, Ukulhas. Én ezt a négy szigetet néztem ki mint potenciális célpontot, ki melyikre szavazna? Én Dhigurah felé hajlok eddig látottak alapján.
Nincsenek komolyabb elvárások, csak gyönyörű part és lehetőleg minél nagyobb nyugalom, természet, pálmafák, ha jó korallzátony van sznorkelezéshez az plusz pont.
És legyen azért némi interakció a helyiekkel mert a nélkül nekem elég steril lenne.
A másik, Malé maga, Nem sokat írok róla gondolom azért merthogy itt a resort sziget és annak szolgáltatásai a fő téma ami érthető, de megér mondjuk két napot Malé barangolásra? Vagy egy is bőven elég?
Én szerettem a dél-kelet ázsiai városokat, már azt a 6-7-et amit láttam, és Maléról olvastam olyat hogy gyakorlatilag egy dél- kelet ázsiai nagyvárosra kell számítani erős indiai beütéssel. Annyira sok videót amúgy nem is találni róla.
Mindeninek lehet valami beakadása, amit a másik nem ért meg. Neked az április, Lénának a wifi, nekem a hidroplán, Lutz Gizinek meg a szobába készített pezsgő. Ezért szép színes a világ.
Miért baj, ha fizetni kell érte? Ha én eljutok maldívra, biztos van pénzem. Wi-fire is. Ha sajnálnám rá, nem mennék oda. Elvek? Hát szerintem azokat hagyd itthon...
A recepción ingxenes? Akkor bőven elég lenne, egyszer egy nap odamenni. De azt írták előttem itt, hogy nem ingyenes. Jó lenne végre valami biztos infó oolyantól, aki mostanában volt Filitheyon.
biztos nem vernék el 4 milliót egy április végi maldiv útra.
Az időjárás kiszámíthatatlan, ugye, El Nino, meg globálisklímaváltozás, stb. 10 éve március 15-én is mi volt itthon...:-)
Na, de viccet félretéve, nem sok hónap van, amikor el tudnánk menni ÉS az nem a monszun idejére esik, még szerencse, hogy NYÁRON nem mennénk, mert mi értelme nyárból - nyárba menni, nemigaz?
Nem egyszerű valóban.
Egyébként az április esőket, (te gondolom sokat voltál, és talán akkor is), hogy kell elképzelni? Egész nap borús, felhős az idő, ha esik mennyit esik? Nem muszáj Észak-maldívra értve, úgy általában a maldívokon...
"Az időjárásról. Április vége tényleg gázos már? Ez alapján nem azt gondolnám (több helyen is hasonlót láttam). Ami nem lenne jó, ha több órát esnek az eső, de szerintem nincs erről szó."
Hát ez a grafikon szerintem pont nem szól semmiről. Pontosabban megmondja a nappali és az éjszakai átlaghőmérsékletet, ami trópusok lévén +/-2°C-t – azaz a nagy semmit – változik és megmutatja az elméleti napsütéses órák számát, amíg fenn van a Nap és az Egyenlítő közelsége miatt ez sem változik semmit szinte.
De ami téged érdekel, ami igazán el tudja rontani, vagy fel tudja javítani a nyaralásodat, az az eső és a felhők. A tankönyvek szerint májusban és októberben van a két monszunváltás (ezt hívja a magyar a "A Monszunnak"). Ilyenkor vannak a nagy esők. És persze ezt nem úgy kell elképzelni, hogy a monszun előtt kicsattanóan jó idő, aztán csap megnyit, eső dől, mint az állat, aztán két-három hét múlva csap elzár és jöhet megint a jó idő. A száraz évszak legszárazabb hónapjai a január és a február. És ahogy itt fentebb már kifejtettem a száraz évszak és a dézsából öntős monszun között van egy átmenet, amikor egyre növekszik a felhőzet és a csapadék. Nem nehéz belátni, hogy ha májusban jön az esőcsúcs, akkor április végén igencsak benne vagyunk már abban az átmenetben. Ha a szubjektív véleményemet kérdezed, biztos nem vernék el 4 milliót egy április végi maldiv útra.
Persze ez eddig az elmélet. A gyakorlatban ott is be van hülyülve az időjárás, a 2002-es októberi monszun például decemberben jött (ami turisztikailag már bőven főszezoni, száraz hónap). Tehát nem lehet ezt sem tudni.
Maldiv azon ritka helyek koze tartozik, ahova (sokkal) olcsobb irodaval utazni.
Es ha hozzateszem, hogy nekunk harombol haromszor modositottak a repulogepjegyek - az iroda siman kezelte a szallassal a valtozast.
Ha magadnak intezed az sajnos extra szivas.
Kivetelt talan a lakott szigetek kepeznek, de en ott is igenybe vennem a helyi kozvetito segitseget, merthogy ott meg megy az overbooking+önfényezes(mas van a bookingon, mint a valosag)
Akkor mégis érdemesebb a "nagyokkal" szerződni, pl. TUI, Dertours? De pl. utóbbi azt írja honlapján, hogy nem velük, hanem a Deutschland GmBh-val kerülnék szerződéses kapcsolatba. Nem mintha tartanék, hogy csődbe mennének, mint pár magyar utazási iroda...
Az időjárásról. Április vége tényleg gázos már? Ez alapján nem azt gondolnám (több helyen is hasonlót láttam). Ami nem lenne jó, ha több órát esnek az eső, de szerintem nincs erről szó.
A saját szervezés nemcsak az, ha a hotel honlapján, vagy a Bookingon foglalsz. Hanem az, hogy az egyéni igényeidnek megfelelően (akkor és annyi napra, olyan repcsivel, stb). Az hogy Booking.com, www.xxxxxxxx.com, vagy Meiers.de, az csak egy felület. Amiről Bandos mesél, az nem azokat a konzerv utakat jelenti, hogy elmész a Karthago Toursszal, ekkortól addig, 8 nap 7 éjszakára Travel Service (tudom hogy már nem létezik, csak a példa miatt) charterrel, hanem tényleg egyéni szervezést jelent.
A németek a saját felületükön kínálnak olyat is, mint a Booking, hogy akár egy napra, de x hónap y. napjától z. hónap w. napjáig lefoglalják neked a szállást abban a hotelben, amelyikben akarod (persze ha benne van a kínálatukban.
Szóval, hogy az a megnevezése, hogy utazási iroda, ne tévesszen meg. Nálunk nyugatabbra az utazási kultúrát is más pohárból isszák. Ott irodával is lehet egyénileg szervezni és szerencsére ez ide is begyűrűzik már.
Végül a “valószínűségről”. Mellette szól (mármint hogy lesz hely); hogy április már erősebben “monszunközeli” hónap, azaz ott az olyan, mintha a Balatonra novemberre foglalnál. Viszont ellene, hogy ahonnan a népek nagy számban mennek (Európa), ott akkor van tavaszi szünet a suliban, tehát könnyebb a gyerekeseknek egy egyhetes kiruccanást beiktatni. Hogy melyik az erősebb érv? Ha tudnám, lottóznék.
Vagyis, a faszbuukos fotelhuszárok hazudnak, amikor valószínűtlen ft/fő árakról regélnek saját szervezésben?
Mind1 is, a lényeg, hogy utazási irodán keresztül foglalva a biztonságot kell megfizetni, vagyis, ők szervezik a repjegy + szállás + transzfer foglalást, ami nekem kvázi leveszi a vállamról a terhet bárminemű kockázatvállalásról, kivéve a noshow-t.
Mindenesetre, még van időnk, április vége odébb van picit.
Egyébként mennyire valószínű, hogy a kinézett időpontban NINCS szabad szállás?
Szia, igen, lehetséges, sőt, a maldívon ez szinte mindig így van.
Azok a magyar utazásközvetítő irodák, akik a maldívra (is) specializálódtak, és amelyek a nagy német irodák (DER, Meiers, TUI, FTI, stb.) ajánlatát "közvetítik", azok a szállásra azonos paraméterek esetén kb. 20-30%-al kedvezőbb árat tudnak adni, mint a Booking, Agoda, Hotels.com, stb., vagy mint a legtöbb esetben a sziget saját honlapján elérhető ár.
Szerintem foglalhatod nyugodtan az "olcsóbb" árat az utazási irodánál (persze ajánlott maldívra specializálódott irodánál foglalni).
április végén mennénk maldívra. 6-an mennénk, a keret max. 4M Ft szállás FP-val+repjegy+belső transzfer. A kinézett desztináció Barefoot Eco Hotel.
Amit nem értek, a következő: hotel saját oldalán konfigurálva AKCIÓSAN 2.8M a szállás+FP+belső transzfer (7762 USD @ 360 Ft/USD). Ehhez jön a repjegy VIE-MLE, jelenleg 5111 EUR @ 400 Ft/EUR, (kerekítve) + 2M Ft., összesen tehát 4,8M Ft lenne saját szervezés.
UTAZÁSI iroda erre adott 2,22M szállás + transzfert, + ~ 2M Ft repjegyet, tehát az valójában napi árú, nem képez eltérést.
No de a szállásnál, van mintegy 600 e ft differencia.