Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

1 valaki Creative Commons License 2022.03.03 0 0 7578

Ezt úgy hívják hofy járműklímás tanfolyam.

Előzmény: diag88 (7577)
diag88 Creative Commons License 2022.03.03 0 0 7577

Tudsz amúgy kifejezetten klímadiagnosztikai programot? autodata is elég hiányos. Melyik szelep, kapcsoló, egyéb klíma cuccok hol találhatók a rendszerbeb, mit hogyan kell mérni, hol milyen feszültséget kell mérni multiméterrel, vagy szkóppal, stb? Hibakeresési útmutató.

Előzmény: xmbela (7576)
xmbela Creative Commons License 2022.03.02 0 0 7576

Ha grafitos, sötétzöld, vagy spénes az olaj, akkor meg kell vizsgálni, hogy mi történhetett.

A kompresszor garanciájához előírás a szárítószűrő csere és a rendszermosás, néhol az expanziós szelep cseréje. Ha ezek nem szerepelnek a beépítés számláján, akkor azonnal elutasítják a garanciát. Ha nincs F-gáz vizsgája a beépítőnek, akkor úgyszintén.

Előzmény: diag88 (7575)
diag88 Creative Commons License 2022.03.02 0 0 7575

értem, más esetleg még lehet szerinted? mert komplett kompresszort szeretne cserélni az ügyfél, de ki kell zárnom van-e valami más baja is.....

 

ilyenkor szárítószűrő csere kellene ugye? és kondenzátor? lehet abba is be mehettek fém szemcsék ha valami roncsolódott a kompresszor belsejében.

Előzmény: xmbela (7574)
xmbela Creative Commons License 2022.03.02 0 0 7574

Ez annyit jelent, hogy a szelep elektromos része jó, viszont, hogy mechanikailag jó-e az továbbra is ismeretlen.

Le kell fejteni a hűtőközeget és megnézni a szelepet és az olajat.

Előzmény: diag88 (7573)
diag88 Creative Commons License 2022.03.02 0 0 7573

Változik a szabályzószelep áramerőssége a fordulatszám függvényében. Alapjáraton 0,82 A

Előzmény: diag88 (7572)
diag88 Creative Commons License 2022.03.02 0 0 7572

Köszi az infókat! Álló motornál forog, hajtja ugye a szíjtárcsát, szíjat is ha a 10-es kulccsal forgatom.

Nincs hibakód a klímavezérlőben. Pfff nem tudom mi tévő legyek. Ha meg nem vezérli ki rendesen, akkor kellene legyen hibakód benne nemde? Nyomásszabályzó annyi értéket mutat, amennyi valójában benne van a rendszerben.

Előzmény: xmbela (7571)
xmbela Creative Commons License 2022.03.02 0 0 7571

Az a szelep négyszögjellel van kivezérelve, azt egy mezei multiméterrel nem tudod mérni. Azt írtad van diag, akkor láthatod, hogy mikor van kivezérelve és mennyire. Nem keverendő a kért és a mért infó!

 

Igen, ez állandó hajtású kompresszor. Ha a csavart látod forogni járó motornál, akkor a tengely is forog. De megteheted, hogy álló motornál lenyúlsz egy 10-es kulccsal és ha nem tudod forgatni, akkor biztosan jó az áthajtás. Ha eltudod forgatni, akkor elszakadt a könnyítés.

 

Sok minden létezik/létezhet, természetesen a szelep is megdögölhet. Ha szakadt, akkor lesz hibakód is, de lehet más gondja is. Kezd a tengely és az áthajtás vizsgálatával.

A kompresszorban nem törik el semmi, mert előbb szétszakad az áthajtás.

Előzmény: diag88 (7568)
diag88 Creative Commons License 2022.03.02 0 0 7570

Ha a tengely közepén lévő csavar forog akkor az egész tengely is ugye?

Előzmény: diag88 (7569)
diag88 Creative Commons License 2022.03.02 0 0 7569

DCS17E a típusa ami rajta van. Szerintem ez állandóan kell forogjon, csak a szállítását szabályozza egy szelep a hátuljában. Létezik, hogy a szabályzószelep halt meg?

Am a szabályzószelepnél mérek áramot gyújtáson kikapcsolt klíma mellett is.

Előzmény: xmbela (7567)
diag88 Creative Commons License 2022.03.02 0 0 7568

Megnéztem és a kompi alján lévő csatinál van áram akkor is amikor ki van kapcsolva az AC gomb.

Ha nem forog a tengelye, akkor lehet eltört a kompi belsejében valami, avagy a kuplungtárcsa szakadhatott el a kompi végén?

Előzmény: xmbela (7567)
xmbela Creative Commons License 2022.03.01 0 0 7567

Nem forog a kompresszor tengelye. Amit látsz fordulatszámot az csak számolt.

Többféle kompresszorral van szerelve, ezek pedig különböző áthajtással. Sanszos, hogy ez a gond. Ha figyelmesen megnézed a kompresszort a szíjtárcsa felől látni fogod, hogy forog-e a tengely, vagy sem. 

Előzmény: diag88 (7566)
diag88 Creative Commons License 2022.03.01 0 0 7566

Hali

 

Van egy Seat Leon 2006-os. Nem hűt......

rátettem a nyomásellenőrzőt és az alacsony valamint a kis nyomású oldal is egyforma.

tehát nincs nyomáskülönbség. Igen ám, de ha a kocsiban benyomom az AC gombot, valamitn tényleges értékeknél is mutatja a gép, hogy megnő a kompresszor áramfelvétel,

mutatja a fordulatszámát stb.

Én azt gondolom, ezek szerint bekapcsol, hajtja a szíj, nade akkor miért nincs semmi szállítás? Én értem, hogy ha rossz akkor nem szállít, de hogyan tud úgy meghalni a belseje, hogy 0 bar nyomáskülönbséget csináljon?

 

Mert valamennyi nyomáskülönbség kellene legyen...acsak 1 bar is avagy nem?

 

 

Köszi a választ. Gáz jelenleg van amúgy benne, stabil 5 bart mutat az alacsony és a magas oldalon is együttvéve, és nincs semmi hibakód az autóban.

Paco155 Creative Commons License 2022.01.30 0 1 7565

Nem Pest megye, de még csak nem is a Duna keleti oldala :P

Előzmény: bétaweb (7564)
bétaweb Creative Commons License 2022.01.30 -1 0 7564
Előzmény: kraftwerk (7563)
kraftwerk Creative Commons License 2022.01.17 0 0 7563

Sziasztok!

Autóklíma szerelőt keresek Dél-Pesten vagy Pest megye Bp alatti részén.

Köszi.

coffein2 Creative Commons License 2021.09.15 0 0 7561

Köszönöm.

Előzmény: xmbela (7560)
xmbela Creative Commons License 2021.09.15 0 0 7560

Az Lo állás a lényeges, mert ekkor nem avatkozik be hideg/meleg állításba semmilyen szenzor. A rendszerben lévő töltet és a nyomások ismerete nélkül tehát kb. rendben van ez a klíma.

Előzmény: coffein2 (7558)
coffein2 Creative Commons License 2021.09.15 0 0 7559

78  8 fokos 

Előzmény: coffein2 (7558)
coffein2 Creative Commons License 2021.09.15 0 0 7558

28 fokos külső hőmérsékletnél , a klímát 23 fokra állítva tizenfokos levegőt fújt be.

Lo állásban uakkor 78 fokos volt.

 

Előzmény: xmbela (7556)
Paco155 Creative Commons License 2021.09.15 0 0 7557

Ez nagyon szép hogy reklámozod (a rollerből ítélve gondolom pénzért és ez egy reklámnick), de ez még mindig az autóklíma topik, nem a lakásklímáé.

Előzmény: Törölt nick (7555)
xmbela Creative Commons License 2021.09.15 0 0 7556

Rosszul gondolod. Ugyanolyan beállításoknál 35 fokos külső hőmérsékletnél magasabb lesz a befújt levegő hőmérséklete, mint 20 fokban.

Hogy hány fokos levegőt? Az nagyon sok tényezőn múlik. De japánnál 7-8 fok az rendben van.

Ha Lo állásban van és az egész rendszer optimálisan feltételekkel üzemel, akkor a tizen fok nem jó.

Előzmény: coffein2 (7554)
coffein2 Creative Commons License 2021.09.13 0 0 7554

Sziasztok!

Klímával kapcsolatos kérdés.

Hány fokos levegőt fúj ( kell, hogy fújjon ) a klíma?

Ha jól gondolom magas külső hőmérséklet és LO állásban kell a legalacsonyabb levegőt bejuttasson.

Ilyenkor kb. hány fokosat?

Ha a belső és a külső hőmérséklet között kicsi a különbség, és kezdi elérni a beállított belső hőmérsékletet,  ilyenkor tizen pár fokos levegőt fújhat?

 

Toyota RAV4 .

M.J.M Creative Commons License 2021.09.11 0 0 7553

Akitől néhány bontott alkatrészt szoktam vásárolni, küld nekem egy nyomásszabályzó szelepet, mondta azt probáljam meg kicserélni. Chekc engine van igen ugye az EGR miatt. 
sima fsi a motor. 
szelep megérkezik jövő héten kicserélem, meglátjuk

Előzmény: barbon1 (7552)
barbon1 Creative Commons License 2021.09.11 0 0 7552

Ez azért érdekes mert a motorvezérlő nem szokott a klímavezérlő dolgába beleavatkozni. Másrészt,ha EGR problémád van akkor az motorvezérlő a motort szokta esetlegesen korlátozni, vagy ha nyitva marad az EGR akkor elmegy a turbónyomás,illetve ilyenkor már rég világítani kellene  a motorhiba (MIL) lámpának.

Előzmény: M.J.M (7551)
M.J.M Creative Commons License 2021.09.10 0 0 7551

Most hívott a szerelő. A motor vezérlő tiltja le a klímát valamiért. EGR hibám van szivó cső nyomás probléma és még valami 3. Elvileg ezek együtt az EGR hiba miatt van, és bár nem látott ilyet lehetséges ezek összessége tiltja le a klímát. A klíma rendszerrel minden rendben van az alkatrészek a géz a nyomás minden

Előzmény: barbon1 (7549)
M.J.M Creative Commons License 2021.09.09 0 0 7550

péntek reggel 09.10 sikerül elvinnem, bár telefonon azt mondta nagyon fura jelenség, és szerinte nem a “ túltöltés” lesz a gond

Előzmény: barbon1 (7549)
barbon1 Creative Commons License 2021.09.08 0 0 7549

Letelt a másfél hét,mizu ?

Előzmény: M.J.M (7548)
M.J.M Creative Commons License 2021.08.27 0 0 7548

Köszönöm. 1,5 hét múlva sikerül bejutni hozzá.

Előzmény: barbon1 (7547)
barbon1 Creative Commons License 2021.08.27 0 0 7547

Üzem közben mérőórát kell rátenni és egyből kiderül a turpisság,hogy elszalad-e a nyomás fordulaton,vagy nem.

Előzmény: M.J.M (7546)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!