Tudsz amúgy kifejezetten klímadiagnosztikai programot? autodata is elég hiányos. Melyik szelep, kapcsoló, egyéb klíma cuccok hol találhatók a rendszerbeb, mit hogyan kell mérni, hol milyen feszültséget kell mérni multiméterrel, vagy szkóppal, stb? Hibakeresési útmutató.
Ha grafitos, sötétzöld, vagy spénes az olaj, akkor meg kell vizsgálni, hogy mi történhetett.
A kompresszor garanciájához előírás a szárítószűrő csere és a rendszermosás, néhol az expanziós szelep cseréje. Ha ezek nem szerepelnek a beépítés számláján, akkor azonnal elutasítják a garanciát. Ha nincs F-gáz vizsgája a beépítőnek, akkor úgyszintén.
Köszi az infókat! Álló motornál forog, hajtja ugye a szíjtárcsát, szíjat is ha a 10-es kulccsal forgatom.
Nincs hibakód a klímavezérlőben. Pfff nem tudom mi tévő legyek. Ha meg nem vezérli ki rendesen, akkor kellene legyen hibakód benne nemde? Nyomásszabályzó annyi értéket mutat, amennyi valójában benne van a rendszerben.
Az a szelep négyszögjellel van kivezérelve, azt egy mezei multiméterrel nem tudod mérni. Azt írtad van diag, akkor láthatod, hogy mikor van kivezérelve és mennyire. Nem keverendő a kért és a mért infó!
Igen, ez állandó hajtású kompresszor. Ha a csavart látod forogni járó motornál, akkor a tengely is forog. De megteheted, hogy álló motornál lenyúlsz egy 10-es kulccsal és ha nem tudod forgatni, akkor biztosan jó az áthajtás. Ha eltudod forgatni, akkor elszakadt a könnyítés.
Sok minden létezik/létezhet, természetesen a szelep is megdögölhet. Ha szakadt, akkor lesz hibakód is, de lehet más gondja is. Kezd a tengely és az áthajtás vizsgálatával.
A kompresszorban nem törik el semmi, mert előbb szétszakad az áthajtás.
DCS17E a típusa ami rajta van. Szerintem ez állandóan kell forogjon, csak a szállítását szabályozza egy szelep a hátuljában. Létezik, hogy a szabályzószelep halt meg?
Am a szabályzószelepnél mérek áramot gyújtáson kikapcsolt klíma mellett is.
Nem forog a kompresszor tengelye. Amit látsz fordulatszámot az csak számolt.
Többféle kompresszorral van szerelve, ezek pedig különböző áthajtással. Sanszos, hogy ez a gond. Ha figyelmesen megnézed a kompresszort a szíjtárcsa felől látni fogod, hogy forog-e a tengely, vagy sem.
rátettem a nyomásellenőrzőt és az alacsony valamint a kis nyomású oldal is egyforma.
tehát nincs nyomáskülönbség. Igen ám, de ha a kocsiban benyomom az AC gombot, valamitn tényleges értékeknél is mutatja a gép, hogy megnő a kompresszor áramfelvétel,
mutatja a fordulatszámát stb.
Én azt gondolom, ezek szerint bekapcsol, hajtja a szíj, nade akkor miért nincs semmi szállítás? Én értem, hogy ha rossz akkor nem szállít, de hogyan tud úgy meghalni a belseje, hogy 0 bar nyomáskülönbséget csináljon?
Mert valamennyi nyomáskülönbség kellene legyen...acsak 1 bar is avagy nem?
Köszi a választ. Gáz jelenleg van amúgy benne, stabil 5 bart mutat az alacsony és a magas oldalon is együttvéve, és nincs semmi hibakód az autóban.
Az Lo állás a lényeges, mert ekkor nem avatkozik be hideg/meleg állításba semmilyen szenzor. A rendszerben lévő töltet és a nyomások ismerete nélkül tehát kb. rendben van ez a klíma.
Akitől néhány bontott alkatrészt szoktam vásárolni, küld nekem egy nyomásszabályzó szelepet, mondta azt probáljam meg kicserélni. Chekc engine van igen ugye az EGR miatt. sima fsi a motor. szelep megérkezik jövő héten kicserélem, meglátjuk
Ez azért érdekes mert a motorvezérlő nem szokott a klímavezérlő dolgába beleavatkozni. Másrészt,ha EGR problémád van akkor az motorvezérlő a motort szokta esetlegesen korlátozni, vagy ha nyitva marad az EGR akkor elmegy a turbónyomás,illetve ilyenkor már rég világítani kellene a motorhiba (MIL) lámpának.
Most hívott a szerelő. A motor vezérlő tiltja le a klímát valamiért. EGR hibám van szivó cső nyomás probléma és még valami 3. Elvileg ezek együtt az EGR hiba miatt van, és bár nem látott ilyet lehetséges ezek összessége tiltja le a klímát. A klíma rendszerrel minden rendben van az alkatrészek a géz a nyomás minden