Keresés

Részletes keresés

Cintia Vanessza Creative Commons License 2019.03.30 0 0 2044

Én nem akarok ilyen nagyon hivatalos ügyet csinálni az egészből, főleg hogy ki tudja bebizonyitani hogy mit mondott? Mármint ha akarja akkor simán aztmondja hogy ő ilyet nem mondott és csak én találtam ki. Nyilván egy nagyobb embernek fognak hinni. De mindegy is, először derüljön ki ki a másodfok, meg egyáltalán mi lesz a menete stb. Aztán meglatjuk. 

Előzmény: Szatyi88 (2043)
Szatyi88 Creative Commons License 2019.03.30 0 0 2043

Nekem ez egy kicsit bűzlik.

 

"... hatarerteken belül vagyok ..." "... de.. Ő most nem adja meg az alkalmasságot ..."

 

Ezek alapján, ha kiderül ki a másodfok, nyugodtan hivatkozz jogszabálysértésre.

Előzmény: Cintia Vanessza (2040)
Sz.Gyu Creative Commons License 2019.03.28 0 0 2042

Kedves Cintia!

Sajnos a Gyáli úton nem tudtak pontos információt adni a lehetséges fellebbezésről, mert ebben a Légügyi Hivatal dönt.

Az LH honlapján https://www.nkh.gov.hu/documents/11106/0/HO-MED+17+1+Rep%C3%BCl%C5%91orvosi+min%C5%91s%C3%ADt%C3%A9s+t%C3%A1j%C3%A9koztat%C3%B3.pdf/dcefc47f-b581-41bc-82a0-426b3b992e48?version=1.2&type=pdf  a fenti dokumentum 17. pontjában van leírva a minősítés felülvizsgálatának menete.

Korábban Kecskeméten lehetett a fellebbezést elvégeztetni, de most nem tudom, hogy mi a menet. Nem értem el Patyi Balázst a hatóságnál, Ő valószínűleg tud majd válaszolni erre a kérdésre. Addig, amíg  Zerkovitz Dávid végezte az ide jelentkező hallgatók vizsgálatát én beszéltem vele és kértem, hogy csak azoknak ne adja meg az alkalmas minősítést, akiknél valamilyen kizáró tényező van. Ennek ellenére a jelentkezők kb. egyharmada esett ki a PÁV-on. Olyan biztosan nincs, hogy a másodfokon is az dönt, aki az elsőfokú döntést meghozta. Amint bővebbet tudok, megírom.

Előzmény: Cintia Vanessza (2038)
Cintia Vanessza Creative Commons License 2019.03.28 0 0 2041

Bocsánat az előzőben van néhány pontatlanság és hiba az autokorrekt miatt. 

Cintia Vanessza Creative Commons License 2019.03.28 0 0 2040

Szia!

Persze :)

Kedden voltam a doktorúrnál, igazából minden jól ment, a személyes elbeszélgetés is szerintem. 

Aztán a végén annyit mondott, hogy igazából a műszeres meresekbol, ahol ugye reakcióidőt és figyelemmegosztást néznek, az látszik, hogy stresszhelyzetben inkább gyorsabban döntök mint jól,de hatarerteken belül vagyok.

A beszélgetés alapján azt mondta  hogy egyébként teljes mértékben el tudná képzelni pilótának, mert (ja igen, ez a nevéből nem biztos hogy kiderul, de lány vagyok) megvan hozzá a kiallasom és a határozottságom, illetve megvan bennem egy maszkulinabb vonás, ami a legtöbb női jelentkezőben nincs meg és ez nagyon jó.. de.. Ő most nem adja meg az alkalmasságot, mert azt látja rajtam hogy nagyon felvagyok spanolva és pörögve, szóval szerinte előbb le kéne higgadnom, és 1-2 év múlva újra megpróbálni, nem idén.

Hát nem tudom, én ezt a pörgést inkább elhivatottságnak mondanám, illetve nem vagyok pszichológus, de úgy gondolom hogy ennek a vizsgálatnak az lenne a célja, hogy az ön és közveszélyes pilóta jelölteket kiszűrje, nem pedig az, hogy szubjektív vélemény alapján elkaszáljuk valakinek a jövőjét, de legalábbis még éveket az életéből, azért, mert lelkes.

Jelenleg még Kecskemétre sem tudok menni másodfokon, az új jogszabály miatt, és ha arról lenne szó, simán kifizetnem megegyszer azt a 21 ezer forintot, de ebben az esetben nincs nagyon értelme a fellebbezésnek, mert az ő másodfoka saját maga... Szóval teljesen el vagyok keseredve, így is bánom hogy nem előbb vágtam bele.. 

Előzmény: peterblekk (2039)
peterblekk Creative Commons License 2019.03.27 0 0 2039

Ha publikus, meghallgatnám a sztorit.

Előzmény: Cintia Vanessza (2038)
Cintia Vanessza Creative Commons License 2019.03.27 0 0 2038

Jó napot Tanár Úr!

Ma hallhatott rólam illetve az esetemrol Farkas Andortól, a Zerkovitz doktorúrral kapcsolatban.

Beszéltem Hornyik Józseffel is, de ő sem tud jelenleg okosat mondani, mert nem biralhatja felül a döntést jelenleg.. Azt szeretném kérdezni, hogy Ön szerint mennyi esély van arra, hogy júliusig jobb irányba terelődik az eljárás?

Elég indokoltalannak érzem amiért nem kaptam meg az alkalmasságot, és nem szeretnék emiatt még egy évet halasztani De mivel jelenleg a Zerkovitz másodfoka saját maga, még fellebbezni sem tudok nagyjából...

Köszönöm előre is! 

wermanch Creative Commons License 2019.03.26 0 0 2037

Köszönöm, amint összeszedem a kérdéseimet felhívom!

Sz.Gyu Creative Commons License 2019.03.18 0 0 2036

Ezt nem tudom megmondani, mert ha a kiadás pillanatában azt írták rá, hogy "alkalmas", és ez érvényes 2019. 07.10-én?, akkor, ha ezt feltölti a felvi.hu-ra, el kell fogadnunk. Persze a legbiztosabb, ha megkérdezi a Gyáli utat, ahol szinte biztos, hogy azt mondják, hogy a kiegészítő vizsgálatokat el kell végeztetni (bár nem hiszem, hogy az egyszer már kiadott eredményt visszavonnák, hiszen ez a feltűntetett dátumig érvényes). Sajnos a kiegészítő vizsgálatok plusz kiadást jelentenek a jelentkezőknek.

Előzmény: Bálint Komáromi (2035)
Bálint Komáromi Creative Commons License 2019.03.18 0 0 2035

Tanár Úr, amennyiben nekem már megvan a reporvosim, tul.képpen a felvire feltölthető állapotban , akkor csupán elegendő lesz kiegészíteni ezekkel az új követelményekkel? Vagy esetleg akkor már megúsztam a legközelebbi alkalomig?

Sz.Gyu Creative Commons License 2019.03.18 0 0 2034

Elnézést, a telefonszámom lemaradt:06 30 4074932

Előzmény: Sz.Gyu (2033)
Sz.Gyu Creative Commons License 2019.03.17 0 0 2033

Nem vagyok pilóta, de 37 éve tanítom őket és tartom a végzettekkel a kapcsolatot. Ha felhívsz és elmondod kérdéseidet, akkor összehozlak olyan pár éve végzett hivatásos pilótával, aki hajlandó a kérdéseidre válaszolni. De ha közülük a felhívásodra jelentkezik valaki (pl szatyi88) közvetlenül, akkor felesleges a közvetítésem.

Előzmény: wermanch (2032)
wermanch Creative Commons License 2019.03.17 0 0 2032

Sziasztok, az lenne a kérdésem nem tudom mennyire ide tartozik, de tud valaki mondani egy oldalt/személyt aki közforgalmi repülésben dolgozik és tudna mesélni a szakma árnyoldalairól meg ilyenekről? Vagy ha van itt olyan az is jó. Csak mert jó lenne ha jobban beleláthatnék, nem csak a pozitív dolgokat hallanám mindig :D Köszönöm!

Milli Vanilli CsilliVilli Creative Commons License 2019.03.12 0 0 2031

Rendben, köszönöm szépen mindkettőjüknek az információkat.

Előzmény: Sz.Gyu (2030)
Sz.Gyu Creative Commons License 2019.03.11 0 0 2030

Ma beszéltem a Főorvos Úrral és rendelet van, de a pszichológiai vizsgálatra feljogosított személy még nincs.  A drog és alkohol tesztet a Gyáli úton fogják végezni, külön díjazás ellenében, de még ők sem kapták meg az engedélyt. A pszichológiai vizsgálatnak is külön lesz díjtétele, nagy valószínűséggel Zerkovitz Dávid és a kecskeméti repkórház pszichológusa fogja megkapni a jogosítást. Kérlek, figyeljétek a www.repuloorvos.hu oldalt, ott fog megjelenni, remélem mihamarabb, hogy ezeket a vizsgálatokat ki végzi majd. Addig is figyeljétek ezt a honlapot, mert a fenti vizsgálatokon kivül bejött olyan is, mint a mellkas-röntgen és más is, amit egészségbiztosítási alapon meg tudtok csináltatni.

MINT KORÁBBAN  íRTAM: minél előbb menjetek el reporvosira, hogy emiatt nehogy kicsússzatok az időből!!!

Előzmény: Milli Vanilli CsilliVilli (2028)
KT01 Creative Commons License 2019.03.11 0 0 2029

Kedves 2028-as hozzászóló!

 

Sajnos még mindig nem lehet tudni semmi biztosat, még mindig várakozó állásponton vannak a reporvosisok. 

Amint valami biztos a http://www.repuloorvos.hu oldalon megjelenik. 

 

Üdv,

Kata

Milli Vanilli CsilliVilli Creative Commons License 2019.03.10 0 0 2028

Én azt szeretném kérdezni, hogy megoldódtak már az új rendelettel kapcsolatos problémák? A honlapon még mindig nincs semmi.

Előzmény: Sz.Gyu (2027)
Sz.Gyu Creative Commons License 2019.03.09 0 0 2027

FIGYELEM!

Akik a Nyíregyházi Egyetemre jelentkeztek minél hamarabb menjenek el repülőorvosi vizsgálatra, mert ha valamilyen problémát találnak, akkor még legyen idő kontrollvizsgálatra visszamenni.

Előzmény: Sz.Gyu (2021)
Sz.Gyu Creative Commons License 2019.02.27 0 0 2026

Remélem, hogy sikerült beszélni valamelyik most végzőssel és segítettem helyesen dönteni. Sok sikeres leszállést kívánok!

Előzmény: m.tamas86 (2025)
m.tamas86 Creative Commons License 2019.02.26 0 0 2025

Köszönöm a gyors választ, és az elérhetőségeket!

 

Azért itt érdeklődök mert nem találtam BME topikot, ill. reméltem hogy vannak itt is akik tudnak segíteni, esetleg BME-sek is olvasgatják az itteni fórumot.

 

 

Előzmény: Sz.Gyu (2024)
Sz.Gyu Creative Commons License 2019.02.25 0 0 2024

Szia!

Nem tudom, hogy miért a Nyíregyházi pilótaképzés oldalon érdeklődsz, ha a BME-re akarsz menni? Ezek szerint már van valamilyen diplomád és most akarsz pályát módosítani. Van két itt végzett hallgatóm, aki 3 éve ott vágott bele a képzésbe. Ha gondolod, megadom az elérhetőségüket, de csak e-mailben. szelestey@gmail.com-ra írj és válaszolok, vagy hívj Messengeren, vagy mobilon 06 30 4074932.

Előzmény: m.tamas86 (2023)
m.tamas86 Creative Commons License 2019.02.25 0 0 2023

Sziasztok,

 

Komolyan fontolgatom a pilóta karriert, a számomra legelérhetőbbnek pedig a BME-n indult képzés tűnik. Mielőtt belevágnék azonban szívesen beszélgetnék egy diákkal aki tanult vagy még tanul ezen a képzésen, esetleg tanít. Szeretnék első kézből egy átfogó képet kapni arról, hogy mire is vállalkozik aki elindul a képzésen.

 

Nagyon hálás lennék ha valaki tudna erre (max) egy órát szánni, és találkozni velem valahol Pesten, egy kávé mellet beszélgetni a képzésről - természetesen nem kérem ingyen.

 

Köszönettel!

Bálint Komáromi Creative Commons License 2019.02.17 0 0 2022

Köszönöm a választ, igyekszem helytállni! :)

Sz.Gyu Creative Commons License 2019.02.17 0 0 2021

Kedves Bálint!

 

Nem emelt szintű érettséginek megfelelőek a kérdések, egy jó szintű középiskolai tudás megfelelő. Fontos, hogy fejben is tudjál számolni.

Az egyetem honlapján 

http://www.nye.hu/felvi/sites/www.nye.hu.felvi/files/felvetelizoknek/felv_kovetelmensek/Alkalmass%C3%A1gi%20vizsgak.%20rep%C3%BCl%C5%91m%C3%A9rn%C3%B6k%20alapk%C3%A9pz%C3%A9s%20-%20%C3%9AJ.pdf  megtalálod a vizsgálatokkal kapcsolatos tudnivalókat. Minél előbb jelentkezz be Choma Katánál (kata.choma@trenerkft.hu ) kérj időpontot úgy, hogy ne ütközzön az érettségi időpontjával. Olvasd el a korábbi PÁV-val kapcsolatos hozzászólásaimat!

Előzmény: Bálint Komáromi (2020)
Bálint Komáromi Creative Commons License 2019.02.16 0 0 2020

Sziasztok! :)

 

Nem rég leadtam idei évre az (elő)jelentkezésemet a repülőmérnöki szakra, első és egyben utolsó helyen megjelölve. Csupán annyi kérdésem lenne, hogy mire számíthatok PÁVon ami a matematikát és fizikát illeti. Matekból 5-ös voltam/vagyok, míg fizikából ameddig volt( 11. Évfolyam) a 4-es szintet hoztam, de őszintén szólva elég sok dolog kiment a fejemből, ugyanis nálam mindig a nyelv volt előtérben, már előrehozott emelt szintű érettségit is tettem 85 %-al, nyelvvizsga minden pipa, egész életem az angol körül forgott, így hát nyevi szakon is járom a gimnáziumot! A matek és fizika tényleg csak az iskolában leadott ”alapokból” áll, nagyon reménykedem hogy ez nem jelent majd akkora hátrányt. Köszönök minden segítséget és tanácsot! :) Szép napot!

 

Sz.Gyu Creative Commons License 2019.02.12 0 0 2019

Szia Placi90!

Ezt a pályaalkalmassági vizsgálatot a repülő gyakorlati képzést végző Tréner Kft (PART FCL, EU-s jogszabály) írja elő a jelentkezők érdekében, hogy ne a képzés során derüljön ki, hogy valakinek nincs figyelemmegosztó képessége, vagy hosszú a reakcióideje, vagy alapvető matek és fizikai ismerethiánya van (az érettségi nem garancia), angolból van nyelvvizsgája, de nincs aktív nyelvtudésa, stb. Ez hasonló ahhoz, amit a Wizz Air elvár a jelentkezőktől, csak itt nincs HR-es elbeszélgetés. A mozdonyvezetőknek és a hivatásos gépjárművezetőknek is előírják a PÁV-ot, ezért felelőtlenség egy ilyen drága képzésbe enélkül belevágni.

A COMPASS teszt egy számítógépes vizsgálat, amit az interneten megtalálsz, rá is tudsz készülni. Angolul jönnek a feladatok, amit meg kell érteni és megoldani. Ehhez jó nyelvtudás és állóképesség szükséges (több órás!!!).

A csapatmunkánál 4-5 fő kap egy megoldandó feladatot és figyelik, hogy ki, mennyire és hogyan képes együttdolgozni a többiekkel, a motivációs elbeszélgetésnél pedig azt nézik, hogy egyáltalán tudod-e mire vállalkozol, milyen a hivatásos pilóták élete, hogyan telik egy munkanapjuk, egyáltalán van-e valamilyen ismereted a repülésről, vagy csak a szép egyenruha és a jó fizetés, ami motivál. Ez sem baj, de a repülést szeretni kell, mert akkor könnyü egy munka, ha egyben hobbid is, amit csinálsz (nem árt, ha korábban a repülés valamelyik területét művelted). Ez az én véleményem, de azt is tudom, hogy főszezonban egy havi 100 órás repülés után nem nagyon van időd és kedved szabad idődben kisgépen vagy vitorlázó gépen élvezni a repülés szabadságát és szépségét. Remélem, segítettem. 

Előzmény: placi90 (2018)
placi90 Creative Commons License 2019.02.12 0 0 2018

Sziasztok!

Elolvastam elég sok hozzászólást, de felmerült pár kérdés még bennem. Említették páran a PÁV-ot. Na már most ez a közlekedési hatósági PÁV, vagy a Tréneres pályaalkalmassági? Nekem van PÁV II. de az a hivatásos autós jogosítványomhoz kellett, nem hiszem, hogy köze lenne a jelenlegi képzéshez, vagy tévedek?

Másik kérdés a COMPASS esetén, nagyjából mire lehet számítani a csapat feladat és a motivációs beszélgetésen? 

 

Előre is köszönöm a választ :)

AnnaésErik Creative Commons License 2019.02.07 0 0 2017

Köszönöm.

Előzmény: Sz.Gyu (2016)
Sz.Gyu Creative Commons License 2019.02.05 0 0 2016

Kedves Anna!

Elnézést, de nem ellenőríztem le a Kata által átküldött anyagot. 

Az alkalmassági vizsgák tudnivalói az egyetem honlapján érhetők el  

http://www.nye.hu/felvi/sites/www.nye.hu.felvi/files/felvetelizoknek/felv_kovetelmensek/Alkalmass%C3%A1gi%20vizsgak.%20rep%C3%BCl%C5%91m%C3%A9rn%C3%B6k%20alapk%C3%A9pz%C3%A9s%20-%20%C3%9AJ.pdf

 

Az általad írt vizsgálatok nálunk nem szökségesek, azokat a katonai repülőgépvezetők 3 napos alkalmassági vizsgálatánál végzik el.

Előzmény: AnnaésErik (2015)
AnnaésErik Creative Commons License 2019.02.05 0 0 2015

Kedves Gyula!

A Nyíregyházi Egyetem felvételi oldalán a leírásban nem találtam ilyet, de egy másik rep orvosi weboldalon igen, erre nincs szükség, a pálya alkalmassághoz?

Vagy majd a kiképzés része lesz?

Köszönöm:

Anna

 

Magassági-élettani Osztály és barokamra

Nyomásváltozással összefüggő terheléses vizsgálatok, úgy mint a zuhanó próba (hirtelen nyomásnövekedésre fellépő, a csontos falu légtartalmú üregek károsodására való hajlam felderítése), valamint a magassági hipoxiás vizsgálatokat 5500 m és 7600m - 8000m-s magasságban, a repült gép típusnak megfelelően.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!