Keresés

Részletes keresés

NAR Creative Commons License 2023.12.01 0 0 50507

Nem, lehetne pl. Pécelig nagyjából a jelenlegi, utána egyenesen át Hatvan felé. Gödöllő kimaradna, viszont nem lenne lényegesen hosszabb ez. Illetve a másik nyilvánvaló ötlet a Nyugatiból az M3 mellett (a dombok alatt alagútban).

Előzmény: altenberger (50503)
DJ. Bakter Creative Commons License 2023.12.01 -1 2 50506

Jól mondják a topictársak. A Gödöllői HÉV nyomvonalából 0 (nulla) méter alkalmas egy leendő nagysebességű vasúti nyomvonal számára.

Előzmény: altenberger (50503)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.01 -1 2 50505

Ha egyszer valamikor (mondjuk 2060 után) lesz nagy sebességű (250 km/h-nál nagyobb sebességű) vasúti pálya Miskolc és Budapest között, akkor az biztosan új nyomvonalon fogják vezetni.

 

Semmi köze nem lesz a Budapest - Gödöllői HÉV-hez.

 

Két különböző, nagyon különböző utazási réteget fog kiszolgálni.

 

 

Előzmény: altenberger (50503)
attus germanicus Creative Commons License 2023.12.01 0 5 50504

Nagysebességű vasút ott az én életemben aligha épül. Szóval mindegy is. 

Bár kétségkívül vicces lenne, a nagysebességá vasút ezermilliárdokért napi párezer utasnak, közben a napi ingázók meg az addigra nyolcvanéves MXa-kkal utazhatnak, 30-cal, a HÉV-en. 

Előzmény: altenberger (50503)
altenberger Creative Commons License 2023.12.01 0 1 50503

"ha egyszer nagy sebességű pálya lesz a cél, ahhoz majd új nyomvonal fog kelleni."

 

Új nyomvonalat nem egyszerű leakasztani, szerintem a jelenlegi HÉV nyomvonallal érdemes számolni.

 

 

 

 

Előzmény: Fizolti (50499)
Fizolti Creative Commons License 2023.12.01 0 0 50502

Sima tényközlések. 

A 80a és a Gödöllői HÉV esetében is elég szűk a mozgástér, részben a domborzat, részben a beépítettség miatt. 

A jelenlegi vonalakon komolyabb sebességemelés nem lesz - remélhetőleg a majd a Gödöllői HÉV is megkapja egyszer a saját elővárosi célú fejlesztését, de országos fővonal sosem lesz.

Ha prioritás lesz a nagysebességű pálya, az életszerűen teljesen új nyomvonalon lesz, szükség szerint komolyabb alagúttal, és olyan település(ek). kihagyásával, amiken a mai távolsági vonatok egy része is megáll. 

Ennek a megvitatása alapvetően nem ide, a HÉV-es fórumba való, és a következő években még elfogadott nyomvonal sem lesz, max a meglévő elképzelések kicsit részletesebb kidolgozása. Innentől kezdve teljesen felesleges lett volna belemenni, hogy melyik verzió életképes, vagy nem. 

 

Előzmény: kihúzóvágány (50500)
kihúzóvágány Creative Commons License 2023.12.01 0 0 50501

És még egy: aGyőrön átvezető vonal (1-es számmal) sem a legelső kapcsolat volt Bécs és Nyugat-európa felé: többször módosították már vonalvezetését, azután, hogy a Pozsonyon és Marcheggen át megvolt a kapcsola Bécs felé, csak jó harminc évvel késsőbb épült Győr felé is ....

 

Előzmény: Fizolti (50499)
kihúzóvágány Creative Commons License 2023.12.01 0 0 50500

Értem: a "volt olyan elképzelés" kifejezést úgy használtad, kritika nélkül, mintha egyetértenél vele. Én legalábbis így értettem.

A gödöllői vonal is: építésekor gőzvontatású volt, villamosításkor - motorkocsikkal - már megoldható volt a 35 ezrelék, nem minden gond és néhány veszélyhelyzet árán. A többi vonalkifejtést -éppen az érintett települések miatt már nem lett volna értelme levágni, ezt írod is.

A miskolci fővonal: eredetileg nem is Miskolc volt az irány, hanem Hatvan-Salgótarján-Fülek-Losonc-Zólyom, és tovább; valmikor még a berlini gyorsvonatok is erre jártak. A Hatvan-Miskolc összeköttetés csak jóval később épült, hiszen Miskolcon a Miskolc-Tiszai pályaudvart is a Tiszavidéki vasút építette, a Debrecen-Nyíregyháza-miskolc vonalának megépítésével.

És mindez a gőzös korszakban, nem amai villamos motorvonatok-mozdonyok korában! És még mostanában is kellett tolómozdony Aszód-Gödöllő közt, mert a domborzat ilyen.

Tudom: A Zalaegerszeg-Bajánsenye-Hódos vonalat nem engedte (a lakosság), az eredeti nyomvonalon újjáépíteni, ezért kellett völgyhít és alagút!

A Gödöllői-dombságot egyenesen átszelő vasútvonalhoz mennyi volghíd és mennyi alagút kellene?

Tudom: Svájcban Ausztriában, Németországban épülnek ....

 

Előzmény: Fizolti (50499)
Fizolti Creative Commons License 2023.11.30 0 0 50499

Figyeljél már egy kicsit arra, hogy mire válaszolsz.

Mert úgy írsz, mintha ezek az én elképzeléseim lennének, miközben a szövegből minimális odafigyeléssel egyértelmű lesz, hogy nem azok. 

 

(Volt már elképzelés" =/= Van olyan elképzelésem) 

 

Hasonló a gödöllői HÉV-vonal is -az erős emelkedőt Mogyoród felé lehetett egy kiseb emelkedővel elkerülni

 

A Gödöllői HÉV vonalán most is jelentős emelkedők, továbbá töltésen és bevágásban vezetett részek is vannak. 

 

Amennyiben kifejezetten cél lett volna a mogyoródi kitérő levágása, nagy valószínűséggel lett volna lépés ebbe az irányba.

Nem feltétlenül a vonal építésekor - lásd az eredetileg Csömörön át vezető vonalat a vonal építésnél jóval később, részben kiváltó, Cinkota-Kavicsbánya szakaszt, a 35-es emelkedővel.  

 

Itt a vonal HÉV jellegéből adódóan fontosabb volt Mogyoród település kiszolgálása. Erre reagálva írtam, hogy ez a vonal nem fővonalnak való. 

A 80-asra ugyanaz igaz, mint az 1-esre, a Dunakanyar környékén a 70-esre és a 40-esre (utóbbinál az elővárosi rész átépítése hozott némi változást az elkerülővel): jelenleg jobb híján fővonalnak jók, ha egyszer nagy sebességű pálya lesz a cél, ahhoz majd új nyomvonal fog kelleni. 

Előzmény: kihúzóvágány (50496)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.30 -1 0 50498

Csak síkrajzi térképeken rajzolod a nyomvonalakat, vagy szintvonalas, tehát domborzati térképeken?

Mert olyan szólamokat írsz, amelyek semmibe veszik a valós körülményeket!

 

--------------------------------------------------

 

Ez igaz.

De ha egyszer ráér ?

 

Ideje van.

Elmélkedik.

Vágyakozik.

Teheti.

John Howard Creative Commons License 2023.11.30 0 1 50497

Nekem ezen térkép alapján egy Gödöllő-Veresegyház nyomvonal is nagyon hiányzik az országos nagyvasúti hálózatból...

Előzmény: altenberger (50493)
kihúzóvágány Creative Commons License 2023.11.30 -1 1 50496

Figyeljél már egy kicsit a környezetre!

Csak síkrajzi térképeken rajzolod a nyomvonalakat, vagy szintvonalas, tehát domborzati térképeken?

Mert olyan szólamokat írsz, amelyek semmibeveszik a valós körülményeket!

Nem azért megy Isaszeg felé a miskolci fővonal (eredetileg Magyar Északi Vasút Társaság vonala), hogy százötven évvel ésőbb bírálni lehessen, hanem azért, mert a domborzati adottságokon másképp nem tudtak úrrálenni -így is van Azód-Gödöllő között egy erős melkedő, meg Máriabesnynél egy kanyar-lerövidítés a harmincas évekből; még a villamosítás után is vagy húsz évig tolómozdonyok kellettek.

Hasonló a gödöllői HÉV-vonal is -az erős emelkedőt Mogyoród felé lehetett egy kiseb emelkedővel elkerülni, és egyúttal ottani területeket bevonni a vasút forgalmába. 

Természetesen, ha csak erősen motorizált TGV járna itt, mehetne nyílegyenesen!

 

Előzmény: Fizolti (50494)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.30 -1 2 50495

Szó se neki egy új Cinkota HÉV állomás - Bag vá. közötti kötöttpályás alagút (kb. 23 km) jelentősen egyszerűsítené a helyzetet.

 

 

Fizolti Creative Commons License 2023.11.30 0 0 50494

A 80-as vonalnak sok szempontból nem jó a nyomvonala, és ez nem csak a Budapest-Gödöllő távon igaz. 

Az, hogy pont a Gödöllői HÉV nyomvonala lenne jó, nem következik ebből autómatikusan. Pl. kisebb mértékben ugyanúgy kitérő Mogyoród sarkának érintése, mint a kanyargás Isaszeg környékén. 

 

Volt már elképzelés Pécelen kiváló új vonalról, illetve olyan is felmerült, hogy a négyvágányosa tervezett Nyugati-Dunakeszi szakaszból ágazna ki egy nagysebességű pálya. 

Előzmény: altenberger (50493)
altenberger Creative Commons License 2023.11.30 -2 0 50493

https://vasutallomasok.hu/terk/elovarosi3_rb_750x550.jpg

 

Itt világosan látszik, hogy mennyire hiányzik a Gödöllői HÉV nyomvonala az országos nagyvasúti hálózatból.

A 80-as vonal indokolatlanul kerül.

 

A Mini-Dubáj adta az ötletet: Ne csak dubáji felhőkarcolók legyenek, hanem menő dubáji magasvasút is! :-)

Előzmény: toto92 (50492)
toto92 Creative Commons License 2023.11.29 0 1 50492

?

Előzmény: altenberger (50491)
altenberger Creative Commons License 2023.11.29 0 0 50491
superconductor Creative Commons License 2023.11.29 0 0 50490
NAR Creative Commons License 2023.11.29 0 0 50489

A képek egy Facebook csoportból vannak.

Előzmény: NAR (50488)
NAR Creative Commons License 2023.11.29 0 2 50488

Ma reggel Csillaghegyen:

 

Nem egészen értem, hogy sikerült összehozni...

Rüby 2143 Creative Commons License 2023.11.28 -1 0 50487

801-802

Előzmény: NonNém (50485)
Ep128 Creative Commons License 2023.11.24 -1 4 50486

Évekkel ezelőtt ezt a kérdést körbejártuk már egyszer...

Akkor annyi derült ki, hogy működőképes volt ugyan a leállításkor, de "elérte a futásperiódusának végét", tehát amúgy is vagy leállítás, vagy nagyjavítás következett volna.

(Már a legszörnyűbb állapotú jármű a Szentendrén lévő múzeumban, ami (valljuk már be végre) a kis méretű csarnokot leszámítva egy roncstemető. :-( Olyan szinten van szétrohadva, hogy átlátni az oldalán. Holott akár nosztalgiajármű is lehetne, MOST MÉG van hozzá minden, de ez már lassan múlt idő lesz!)

Előzmény: NonNém (50485)
NonNém Creative Commons License 2023.11.24 0 0 50485

Sziasztok,

esetleg tudja valaki amúgy a 800-801 pontosan mikor lett leállítva? illetve üzemképes volt a leállításakor? (mármint a szentendrei temetőbe kivitelkor)

Köszi

Fizolti Creative Commons License 2023.11.24 0 8 50484

Egyébként léteznek hivatalos csatornák, érdemes lehet ott feltenni kérdéseket: https://www.mav-hev.hu/hu/elerhetoseg 

 

 

"Megkeresésével kapcsolatban ezúton tájékoztatjuk, hogy a MÁV-HÉV motorvonat flottájának átlagéletkora 47 év, melyben az egyes típusok életkora eltérő az egyes motorvonatok esetében. A legidősebbek valóban az MIXA motorvonatok, ugyanakkor valamennyi típus javítása, karbantartása a futásteljesítményük és az utolsó nagyjavításuk óta eltelt idő szerint történik. Az MIXA típus kizárólag a H7-es csepeli vonalon jár, melyekből 3 db elérte a karbantartási cikulsrend szerint a javítási idejét, azaz 3 db motorvonat javításra le lesznek állítva 2024. év során. A H7-es vonal közszolgáltatásának fenntartása folyamatos lesz, és a vonalon 2024-ben is fognak még közlekedni MIXA típusú motorvonatok, a MXA vonatok mellett.

 

A HÉV járműállomány és infrastruktúra korosságával kapcsolatos körülményekről a mindenkori illetékes szaktárca - az Építési és Közlekedési Minisztérium és jogelődei - részére adott tájékoztatások mentén, az egyeztetések folyamatosak. A Kormány kiemelt jelentőségű fejlesztései közé tartozik a HÉV pálya és járműflotta fejlesztése, ahogy ez a sajtóban is többször megjelent. Az utazóközönség számára végleges megelégedettséget jelentő megoldást az új járművek beszerzése jelenti, erre a kötelezettségvállalás fedezetének rendelkezésre állását követően, a tulajdonos általi jóváhagyás esetén kerül majd sor.

 

Üdvözlettel:

MÁV-HÉV Helyiérdekű Vasút Zrt."

 

 

Előzmény: dani1988 (50360)
korpi41 Creative Commons License 2023.11.22 0 0 50483

Kvassay áramátalakítóban 1100 V-os berendezések vannak.

 

Pesterzsébeten vannak 600 V-os gépek is (táplált a Vörösmarthy áramátalakító megépítéséig a nagyhurokba, utána tartalékként megmaradt, de a kifutó kábelek állapota már vagy 15 éve nem teszi lehetővé a használatukat, így valószínűleg ninscenek olyan állapotban). Kábelek vannak Pesterzsébetről a meglévő HÉV vonalig (a csepeli részt azt táplálta, amíg nem volt meg a pálya a Boráros térre, utána pedig Kvassay tartalékaként megmaradt), de azok szintén olyan állapotban vannak, hogy nem használhatóak.

 

Kvassayban trafócsere az indítja a lavinát, mivel az áramátalakító állapota miatt csak trafócsere biztosan nem elegendő.

 

Szóvel "könnyen" és kutúráltan nem lehet levinni a feszültséget.

Előzmény: pityu774 (50482)
pityu774 Creative Commons License 2023.11.21 0 1 50482

De lehetett olvasni épp a Pesterzsébetre menő HÉV kapcsán, hogy ott variáltak valamit a feszültséggel: hol levitték 500 (vagy 600) V-ra, hol meg visszaemelték. Csak azért kérdezem, mert akkor tulajdonképpen a TW6000 esetleges futtatása min múlik? Most már nem lehet a feszültséget olyan könnyen levinni 600V-ra? 

Előzmény: Vendégsín (50481)
Vendégsín Creative Commons License 2023.11.21 0 0 50481

A Csepel - Határ úti hurok közt a teljes vonal 1000 V-os volt.

Előzmény: pityu774 (50475)
paca664 Creative Commons License 2023.11.21 0 0 50480

A H-s járat minden jel szerint 1000V alatt ment, illetve a Gubacsi hurok lehetett 600V-os (pontosítást szívesen veszek). A BHÉV-nek (értsd: 1958 után) az ex-pécsi 2077-esen kívül csak 1000V-os járművei voltak.

Előzmény: pityu774 (50475)
TWdoktor Creative Commons License 2023.11.21 0 0 50479

"hogy jártak kint TW-vel HÉV-vonalon"

Nem lehet, hogy arra gondoltak, hogy kint (Hannoverben) a TW egyszerre volt HÉV, metró, villamos?

Előzmény: timetable (50471)
TWdoktor Creative Commons License 2023.11.21 0 0 50478

Nem próbálták ki, a kocsi nem vehetett részt semmilyen forgalomban, amíg a honosítás, és a vizsgája meg nem volt.

Előzmény: division by zero (50474)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!