Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gromek77 Creative Commons License 2018.10.15 0 0 5145

Tisztelt Mindenki!

 

Kérdésem lenne, méghozzá terepváltó ügyben.

Ugyanis a múltkor megint azt tapasztaltam, hogy nem működik. Ami azért annyira nem lepett meg. A vákuumcsövek rendben voltak, de ennyi.

Aztán némi gondolkodás után levettük a fedelet a mágneskapcsolóról, ami alól kifolyt vagy másfél deci vizes trutyi. Aztán láthatóvá vált a szerkezet maga, némi patinával borítva. Kivettük, megpucoltuk, és a kissé elöregedett O-gyűrű helyére tömítőanyagot kenve, a szerkezetet a megfelelő helyeken bezsírozva visszatettük.

Próba: egyszer működött, bekapcsolt, kikapcsolt. Aztán többet nem kapcsolt be, csak a műszerfalon hallatszott, hogy a relé hatszor próbálkozik kapcsolni, aztán nem sikerült, és elkezdett a műszerfalon gyorsan villogni, a visszajelző, és ennyi.

Nagyon lelkesen ismételten levettük a fedelet – kissé elátkozva azt, aki pasztával megragasztotta - majd azt tapasztaltuk, hogy a fedél belsejében, a belső felületre ragasztott négy mágnes közül három levált. Remek! Visszaragasztani, mire meg is köt a ragasztó, 24 óra. Ja, igen, ez már este tízkor volt, és másnap hajnalban mentem dolgozni, úgyhogy erre akkor nem került sor.

Meló után ismételten nekiestünk, fedél le, mágnesek visszaragaszt, 24 órára leállít, majd visszatesz, és próba. Na, igen Bekapcsolni annyira nem akart, viszont némi kopogtatás után bekapcsolt. Kikapcsolni viszont mindig kikapcsolt.

Azt néztük, hogy a belseje rendesen mozog, nem láttunk további patinát – már amennyire beleláttunk.

A kérdés innen következik: hol található a terepváltó működéséről leírás – ugyanis nekem nem sikerült fellelni a neten erről semmit. Illetve, hogy van-e tapasztalat arra vonatkozóan, hogy szét lehet-e szedni tovább anélkül, hogy az ember nagyobb bajt csinálna. Mert leírás nélkül nem mernénk belevágni. Vagy esetleg valaki tapasztalata lenne szükséges.

Továbbá az is felmerült, hogy van-e ennek a kapcsolónak végállása, és az hogy állítható be Ugyanis azt tapasztaljuk, hogy szeretne működni, próbál kapcsolni, befelé nem annyira sikerül, de kikapcsolni mindig. Tehát most érzékeli magát az elektromos impulzust, próbálna működni, de nem megy. Ezért gondolunk arra, hogy simán elképzelhető, hogy azért nem kapcsol be. mert nem a megfelelő helyen van maga a tengely.

Szóval, várnám az ezzel kapcsolatos tapasztalatokat és esetleges leírást, mert jó lenne, ha működne.

Előre is köszönet a segítségért!

Szép Napot & Minden YOt!

 

Üdw!

 

Gromek

Kocsi emb Creative Commons License 2018.10.14 0 0 5144

Köszönöm Béla Gergö! Ketö csöbet légtelenitettem és féktiszritoval elindúlt.Kétnapja szépen jár.Ujj hiba sárga fogaskerékben felkiáltó jel,s ilyenkór vissza esik a taljesitmény.

Béla Gergő Creative Commons License 2018.10.10 0 0 5143

Helló nekem is volt már adagoló javítás és a nagynyomású csöveket is le kellett légteleníteni. Mert addig csak tekert tekert és semmi hatás. Kicsit meglazítottam fent és utána minden rendben volt.

Előzmény: Kocsi emb (5142)
Kocsi emb Creative Commons License 2018.10.09 0 0 5142

Hiba kódok törölve.Fekete füst már van de míndha csak egy henger menne.Kérdésem léktelenedik magától vagy légteleniteni kell.A szerelö lemondot rólla hogy imós, de nem adom fel.

Kocsi emb Creative Commons License 2018.10.09 0 0 5141

Sziasztok. 98-as 2.2 dti adagolo felujitás után 1612, 1613, 1614 hibakódot dobja.Ezek imó hibák hól lehetne ezeket javitani?

Tastaltos Creative Commons License 2018.10.06 0 0 5140

Valamiért úgy rémlik, hogy van ott is lánc a vezérlésben... (Z22se-ben van bőven, és ebből következtetek)

A vibráció csökkentő mechanizmus viszont tuti, hogy beépítésre került bele:

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/20/208/2965/30589/

 

Igazából akár egy lelazult csavar a leömlőn is tud csúnyán csörögni (sajnos tapasztalat), ki kellene fülelned, hogy honnan szólnak a filharmónikusok.

Előzmény: pajero85 (5139)
pajero85 Creative Commons License 2018.10.06 0 0 5139

Köszönöm a választ. Az enyém nem vezérműláncos.

Tastaltos Creative Commons License 2018.10.06 0 0 5138

Motorvezérlő lánc, vagy kiegyensúlyozó tengely.

Hallani kellene, hogy hogyan csörög/zörög a fentebb két sorolt tipp a (szerintem) legrosszabb opció.

Dokinak mindenképpen megmutatnám, mert ha a láncfeszítő kopott az nem vicces.

 

Csomagtérhálót én is keresek, a bontókban eddig nem jártam sikerrel. Figyelni kell, mert ritkán felbukkan a fórumokon és gyorsan elviszik.

A gyári gallytörővel ugyan ez a helyzet. Azt is keresek, de eddig nem akadt horogra.

(Ha valakinek van elfekvőben gondoljon rám. Köszönöm)

Előzmény: pajero85 (5137)
pajero85 Creative Commons License 2018.10.06 0 0 5137

Sziasztok. Két kérdésem lenne az egyik: 2.2 benzines B fronti. Alacsony fordulaton  nagyobb gázadásnál enyhén csőrög. Valami ötlet? Nincs valakinek eladó tér elválasztó rácsa?

Üdv.

Frontera71 Creative Commons License 2018.10.02 0 0 5136

Vettem bontott kormányművet 40-ért. Ki is cseréltem. most jó. kösz.

Előzmény: Frontera71 (5105)
feco14 Creative Commons License 2018.10.02 0 0 5135

sziasztok,B frontera gyari potkerékdoboz avagy potkeréktérolom vagy takaro ki hogy mondja gyári törésmentes állapotba van.egy tizesért elado ha valakit érdekel.

Béla Gergő Creative Commons License 2018.09.29 0 0 5134

Szerintem az övfeszítő patronra gondolsz! 

Előzmény: mrxb (5133)
mrxb Creative Commons License 2018.09.29 0 0 5133

Ki tudja mi ez? Az ülés alatt melett van. Valami henger breed felorattal.

Chiclets Creative Commons License 2018.09.24 0 0 5132

".......

Alapjáraton igen nyomatékszegény a motor. Elindulásnál könnyű lefullasztani a 120 lovas dízelt. 1500-nál megjelenik a 280 Nm-es legnagyobb nyomaték, ami 2750-es percenkénti főtengelyfordulatig állandó marad. A legalsó fordulatszám-tartományt elkerülve jól húz a 2,2 literes turbódízel. Az autó gyorsulására és rugalmasságára nem lehet panasz. A motor élénken veszi a gázt, remekül reagál gázadásra. Autópályán a Frontera DTI zokszó nélkül viseli a 150-160-as tempót.

Aszfalton haladva a futómű nem remekel az úthibák eltüntetésében. A Frontera nem vészesen rázós, de a ballonos gumik ellenére keveset szűr ki keresztirányú talajgyűrődésekből. A fekvőrendőröket viszont meg sem érzi. A motorzaj elszigetelése megfelelő, autópályán 120-140-ig nincs nagy csatazaj. A szélzaj nem jelentős.

Rosszindulatnak nyomát sem lelni az elöl független felfüggesztésű, hátul merev tengelyes Frontera menettulajdonságaiban. Az úttartás megbízható, de egy kéttonnás terepjárót nem érdemes hergelni túl bátor kanyarsebességgel. A kormányzás könnyű, mély talajú terepre is elég erős a rásegítés.

Gombnyomásra kapcsolható be a négykerék-hajtás. Menet közben 100 km/órás sebességig válthatunk 4×4-es hajtásra, de mi egyszer sem éltünk ezzel a lehetőséggel. Az autó megérdemel annyi kíméletet, hogy megálljunk és úgy kapcsoljuk be az első kerekeket a hajtásba.

Az Opel terepjáró kapcsolható összkerék-hajtásos, nincs benne középső differenciálmű. Ennek előnye, hogy terepen nincs szükség középső diffizárra, hátránya, hogy terepen kívül csak erősen csúszós, havas aszfalton vehetjük igénybe a 4×4-es hajtás adta nagyobb biztonságot.

Ahol hátsó és első zár nélkül egy nem épített terepjáró átjuthat, ott a Frontera átverekszi magát. A gyári gumikkal is kiválóan szerepelt távol az aszfaltutaktól. Terepgumikkal szerelve a meglett vadászokat és terepjárósokat is meglepné az autó. A futómű legyűrhetetlen. Elöl torziós rúddal rugózik az autó, a vaskos alsó-felső háromszöglengőkarok biztosan állják a csapásokat. Hátul jobbak az adottságok terepezéshez, mert a Frontera továbbra is merev tengellyel készül. A tekercsrugós merev tengely vezetésébe Panhard rúd is besegít.

A hátsó terepszög a hosszú túlnyúlás miatt nem jó, de ebben mindig a két oldalajtós dzsipek az ideálisak. Elöl jó a terepszög, a Frontera durva meredélyek előtt sem fúrja a földbe az orrát. A karosszéria nagyon praktikus, nem sérülékeny......"

Előzmény: mrxb (5131)
mrxb Creative Commons License 2018.09.23 0 0 5131

Köszönöm a vàlaszt! Esetleg abban tudna valaki segíteni mennyir jó is ez terepen? Difi ilyesmi...mire kell nagyon odfigyelni?! 4 kerèk felező stb..

Chiclets Creative Commons License 2018.09.23 0 0 5130

ha diesel, mert hogy pont 120 LE csak abból készült, akkor 2002-2004 között készült Lutonban.

2.2 DTI 16V
Teljesítmény: 88 kilowatt (120 LE) 3800/min

max. forgatónyomaték 280 Nm 1900 1/min-nál
motorkód: Y22DTH

Laci

Előzmény: mrxb (5129)
mrxb Creative Commons License 2018.09.23 0 0 5129

Üdv. Tudns valaki segìteni? A 120 LE frontèràt melyik èvben gyàrtottàk elöszőr?

intruder70 Creative Commons License 2018.09.21 0 0 5128

Tisztelt Márkatársak!

 

Eladó 2001 évjáratú 2.2i Frontera B (Y22SE) motorból üres hengerfej. Nyomáspróbázni kell! Ára 30000 HUF lenne.

 

Tastaltos Creative Commons License 2018.09.17 0 0 5127

Az enyém is olasz. Az első gazda nagyon ritkán használta, valami nyugdíjas rendőr bácsi volt. A második tulaj (szintén rendőr) csak autópályán használta (és nem igazán törődött vele a kötelezőkön kívül). Cserében nem gyilkolta szét. Igazi paneltraktor ahogyan az Asszonykám hívja (én is max földúton megyek vele).

 

Az én max sebességem a nagy gatyába rázás után volt közvetlen, és ekkora féltéglánál minden számít. Üzemanyag rendszer, légellátó rendszer, környezeti hatás, minden is (sokat számít a végáttétel is). Amelyik a 150-et enyhe küszködéssel megugorja az egészségesnek tekinthető.

 

A gyári adat egyébként 155 km/h a végsebességre, ha nem csal a memóriám.

Előzmény: Chiclets (5126)
Chiclets Creative Commons License 2018.09.17 0 0 5126

szia, nagyon köszönöm Neked a részletes infót, a GPS nem téved.

Irigylem is, ha ilyen jól teljesítenek a motorjaitok.

Nekem tiszta a szívócsatorna, megy az EGR soha semmi hiba nem volt még detektálva, indul, erős, stb. Meglehet rövidebb a végáttételem a hídban. Olasz piacról, nem tudni az előéletét. A turbószelence  is behúzza a állító geometriát, de talán ott is van némi korom.

Laci

Előzmény: Tastaltos (5125)
Tastaltos Creative Commons License 2018.09.16 0 0 5125

1998-as 2.2 dti B Fronti 169.000 km volt akkor benne.

GPS szerint 172 sík úton, és tuti hogy a hátszél is segített.

Egyetlen egyszer teszteltem, de már 140 környékén instant halálfélelem. 

 

Amikor megkotlott az EGR szelepem akkor 124 volt a maximum :D

 

110-120-al szoktam a pályán menni, előzéskor ha kell kigyorsítok 140-ig,

de érezni hogy kezd instabillá válni. 

Előzmény: Chiclets (5121)
Chiclets Creative Commons License 2018.09.16 0 0 5124

Az igen, mármint a 160kmh.....enyém messze alul marad, valamiért, de én is vigyázok rá nem hajtom túl....

Köszönöm a válaszaitokat.

István Tamics Creative Commons License 2018.09.16 0 0 5123

2000-es évjárat (230000km) 110Km/h még kényelmes tempó utána már nagyon hangos.Tovább még nem próbáltam vigyázok a masinára! 

Előzmény: Chiclets (5121)
Béla Gergő Creative Commons License 2018.09.16 0 0 5122

Szia 2001 es évjárat  ötajtós, majdnem 300e km a 160 km/h elérte de tovább nem nyomtam neki. 

Chiclets Creative Commons License 2018.09.15 0 0 5121

Üdv Fronterások....

Kérdeznék most talán először én is Tőletek, kinek mennyi a végsebessége 2,2 Dti motoros verdájának?

Őszintén.....:.-)

üdv: Laci

KKfronti94 Creative Commons License 2018.09.10 0 0 5120

Sziasztok! Meg szeretném emelni a 93-as frontimat 3-5 cm-et.  Milyen megoldást javasolnátok? Előre is köszi!

Szkotti1 Creative Commons License 2018.09.10 0 0 5119

Bordócéhoz még annyit tennék hozzá, hogy kerékcsapágy hézagára is érzékeny, ha lóg a csapágy, akkor is ez a jelenség. Mivel a kerékcsapágy szorítóanyája a szabadonfutó mögött van, célszerű a tisztítás alkalmával ránézni a csapágy feszességére is.

 

A manuális kapcsolóval annyi a baj, hogy borsos áron mérik, és ha csak ritkán használod, nem biztos, hogy megéri. Ha valaki rendszeresen jár terepen, akkor nem kérdés, hogy jó.

Előzmény: babasmartin (5116)
bordóc5 Creative Commons License 2018.09.07 0 0 5118

Valaki b fasz agyonzsírozta az agyakat MOSD KI FÉKSPRAYVEL  ki kellene hézagolni ,létezik hozzá egy készlet... cseréld le kézi behajtásura TÖBBET NEM LESZ GOND VELE !!!

 

Vagy az összes göbfej is lóg azt kell cserélni MEG KELL EMELNI HOZZÁ

 

A HIDAK SOHA NEM MENNEK TÖNKRE, MEG A DIFI SEM EZEK GYENGE MOTOROK ELŐBB PUSZTULNAK SZÉT

 

 

REMÉLEM SEGÍTETTEM:

Előzmény: babasmartin (5116)
Buszos166 Creative Commons License 2018.09.07 0 0 5117

Szia! Ehhez sokat érdemben nem tudok hozzászólni, csak annyit, hogy itt is és más Frontera fórumokon is olvastam az ajánlást, hogy célszerű az elektronikus/automata kapcsolást kicserélni kézi kapcsolásra és megszűnik örök életre ez a fajta probléma.

Nekem Frontera B- m van és idáig semmi gondom nem volt a 4X4 és a felező elektronikus kapcsolásával. Igaz, hogy idáig csak hóban , latyakban, sárban használtam. Ott jól tette a dolgát. Száraz úton soha nem kapcsoltam be.

Az is lehet, hogy ha már ilyen hangokat hallasz azt hozzáértővel kellene megnézetni, mert a gond lehet az első difiben is, (szerintem) mert csak akkor jelentkezik ha a hajtásláncba az is be van kapcsolva.

Mint írod , nem a féltengely felől hallod.

Ezek csak tippek, de biztosan utána nézel.

Előzmény: babasmartin (5116)
babasmartin Creative Commons License 2018.09.04 0 0 5116

Sziasztok! 

Most lettem tulajdonosa egy 97-es 2.0 sport frontinak. Olyan gondom lenne az elsohajtasal kapcsolatban, hogy ha bekapcsolom es megyek vele akkor nincs gond. Viszont ha valami erosebb terepre megyek, felezo minden, akkor balrol jobbrol csattanasokat lehet hallani. Mintha elugrana valami egy fogat. Feltengelyek jok nem ropognak. Ha vissza akarom kapcsolni ketkerékbe akkor sokszor alig tudom letolatni es csak kerreg halkan. automatikus feltengely zar van rajta. Valakinek esetleg valami otlete?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!