Egy kérdésem van. Jött ki olyan sorozat, amiben nem volt kartámasz, (lehajtható könyöklő) Tegnap vettem egy 15 éves picet. Nincs benne. A háttámla oldalán ki sem tudom tapogatni a helyét.
Ülés csere lehetett benne? De mindkettő? A mintázata sem olyan, mint amiket én láttam, de az ülőlap varrás mintája ismerős. A harmadik ilyen kocsim van. A derekam miatt nem is váltok tipust.
Ez egy "sima" 5 lábú relé. Alaphelyzetben két érintkező kapcsolva van (30 és 87a), ha pedig behúz a relé, akkor azt a két lábat megszakítja és a megszakított egyik közös érintkezőt (30) egy másikkal összekapcsolja (87). (remélem érthetően írtam)
Ezzel bármi kapcsolható illetve megszakítható egy zárt áramkör. Fényszóró, kürt, üzemanyagpumpa, akármi.
Üdv Mindenkinek!
2005/12, 1.6 benzines Xsara Picasso-val autómosóban voltam (elvileg csak külső-belső takarítás volt, motormosást nem csináltak), de azóta lényegében folyamatos elektronikai sípoló hang hallatszik. Az autóval egyébként hazajutottam a mosóból, hibajelzést nem adott, a visszajelző lámpák nem világítanak, de a sípolás leállás/újraindítás után is tartósan megmaradt. A hang kb. olyan, mintha egy tolatóradar folyamatosan jelezné, hogy nagyon közel van valami - de ez persze nem lehet, mert a kocsiban nincs tolatóradar. Próbáltam néhány napot pihentetni a kocsit garázsban, hátha "kiszárad", de sajnos nincs javulás. Találkozott már valaki ilyennel? Mi lehet a gond, és mit lehet tenni? Előre is köszönöm, ha tud valaki segíteni!
Üdv fórumtársak, a segítségeteket/véleményeteket szeretném kérni az alábbiakban:
Adva van egy 2006-os, 1,6-os, 16 szelepes benzines Xsara Picasso. Kb. 3 hete esett át olajszervízen, plusz 4 gyertya + sortrafó cserén. (Volt a szervíz előtt Engine Fault jelzés, a kiolvasás 1. és 4. henger gyújtáshibát mutatott.) Az első pár napban minden szép és jó volt. A 4 napos hosszú hétvégén az Üllőin jött ismét egy Engine Fault. Gyorsan félreálltam a Ludovikánál; felnyitottam a motorháztetőt: se füst, se gőz, se csepegő v. spriccelő folyadék. A hűtőventilátor 'visított'. 3-4 perc múlva próbálkoztam újraindítani, pöccre indult és simán hazaértem (5-6 km). Az ünnep után szervíz, a kiolvasás semmit sem talált. A szerelő szerint lehet interferencia, adatcsomaghiba, értelmezhetetlen v. fals jelzés és még 1000 más. Óvatosan járhatok vele, ha nagy a gond, úgyis letilt a fedélzeti ámítógép. Jelenleg nem merem használni; hétfőre ismét van időpontom szervízbe. Amit az autó produkál: - hidegen pöccre indul, egyenletesen jár - pár perc alatt eléri az üzemi hőfokot (3 világító pálcika) +5 C° külső hőmérsékletnél, de a fölé nem megy - innentől kezdve a fordulatszám a normál és a majdnem leáll között táncol; nagyobb gáz kell az elinduláshoz és a mozgásban tartáshoz (ha rosszkor adok gázt, lefullad) - a klíma elindításakor megbolondul a gépezet: vagy 'csak' eszeveszetten szaggat a motor, vagy Engine Fault (ilyenkor gyorsan félreállok, motor le, várok egy kicsit; a motor akár 10-15 másodperc múlva simán indul és egy darabig simán jár). Mindegy, hogy a klíma A/C v. ECO módban van. - tegnap már a hűtőventilátort sem hallottam hazaérkezéskor 'visítani' - a motorhőfok nem emelkedett normál fölé!
Amire laikusként gondolok (ugyan műszaki ember vagyok, de az autókhoz nem értek): -kidörzsölődött szigetelésű (zárlatos) vezeték, korrózió/kontakthiba egy csatlakozón, ilyesmi - sosem találod meg :( -termosztát -felső holtponti jeladó -gyári hibás sortrafó/gyertya
-olyasmire, hogy valahol keverednek a különböző folyadékok a motorban, nem merek gondolni sem :/
Ha vki már találkozott hasonlóval v. van egy jó ötlete, esetleg tud egy francia autós specialistát, kérem ne habozzon válaszolni. Köszönöm.
A legzskot kivenni sem volt bonyolult, de nem emlékszem mar hogyan kell. Utána mar csak egy nagy anya fogja a kormányt. Csak jelöld meg hol volt a bordás tengelyen.
Sziasztok. Olyan probléma merült fel (2003, 2.0 hdi xsara picasso), hogy az üzemanyag mennyiségről és a felhasználható hatótávról, fogyasztásról ökörségeket kezdett kijelezni a jószág. Most éppen 21 liter felett eszik a számítógép szerint és a két csík híján teli tank cirka 340 km-re elegendő. Nem dadog, nem füstöl, nincs check engine sem. Hozzá kevésbé értőként lambda szondára gyanakodnék, ha bármelyik gyári robbantott ábrán megtalálnám. Valami ötlet, tipp, tanács tapasztalat útján van nektek? Előre is köszönöm a segítséget.
Esetleg egy kapcsolási rajz a gyújtás kapcsolórol valakinek,vagy mèk vezeték a fűtőmotor táp vezetèke , utoljára a jelenség az Volt,világítás kapcsolásakor le állt majd visszatért másnap már nem is indult ell
Még egy hiba lehet, a műszerfal alatti csatlakozó kontakthibája. Ez is elképzelhető, mert ha buzeráltad az elektronika cseréjével a vezetékköteget és átmenetileg jó lett, akkor nem zárható ki.
Ez az én bejegyzésem. Ha jól emlékszem az alulméretezett gyújtáskapcsolót 2005-től javították, tehát pont beleférsz.
Mostani fejjel azt mondom, hogy egy autóvillamossági szerelő a reális megoldás, aki máshonnan ad tápot a ventilátornak relézve. Onnantól nem lesz vele probléma.
Xsara Picasso (1.6, 1.8 benzin) vásárlásán gondolkodom és eszembe jutott, hogy érdemes lenne megkérdezni a nálam lényegesen nagyobb rutinnal illetve már tulajdonjoggal rendelkezőket, hogy akad-e valaki Budapesten (esetleg a környékén) aki tulajdonosként szánna rám egy kicsit az idejéből egy bemutató/menetpróba erejéig.
Olvasgattam egy sort már a típusról, de mégiscsak jobb ha egy tulaj mesél az autójáról, méghozzá úgy, hogy nem az eladás szándéka hajtja.
Némi célprémiumot is szívesen felajánlok (de azért ne számítsatok semmi durvára, Sport Szelet, Túró Rudi, sör, ilyesmi ;-))))
Köszi Fez. Eladnám a vasat azért lenne fontos. Közben rendeltem a netről remélem jó lesz. "Kartell" éppen valamiért ez volt a fejemben. Nagyobb bajom ne legyen. Köszi mégegyszer.
Kartellben biztos nincsen a pálca, inkább a karterben. ;-) (a kartell egy gazdasági fogalom)
Lehet a csőbe is beszorulva, ki tudja. Ki kell tolni egy másik olajpálcával vagy egy hegesztő dróttal.
Ha nagyon profi akarsz lenni, akkor le kell szedni az olajteknőt és kiszedni a letört darabot, de más okból szedtem már le olyan teknőt, amiben már 3 letört vég fetrenget az alján. :-P