Eljött hőn szeretett Vectrám első komolyabb meghibásodása. Sokak által szidott 2,2 Direct motorral szerelt, 2006-os autó. 183 000 km-t futott, P 1191 hibakóddal kiállt. Először nehezen indult, majd bemelegedés után leállt. Van valami tipikus hibája? A hibakód szerint az elosztócsőben lévő nyomásmérő szenzor nem megfelelő működése, vagy kábelköteg hiba. ????
Van egy 2003 C vectra 1.8, és rendeltem bele (direkt no canbus error) led izzókat. Beszereltük, és tökéletesen működik, jól világít, de hiába a canbus dekóder rajta, a műszerfalon világít a lámpa jelzés.
kérdésem esetleg szoftveresen kellene feltanítani az izzókat neki, vagy nem jók a dekóderek?
Megmértem az olajnyomást. 70 fokos motornál alapjáraton 1 bar. Na most az előírás, amihez hozzájutottam azt mondja, hogy 100 fokon a minimális megengedett olajnyomás 1 bar alapjáraton a Z19DT-nél.
Úgyhogy azonmód cseréltem is az olajat. Utána megint mértem, 1,3 bart alapjáraton. De a leglátványosabb mégiscsak az, hogy a régi olajjal 1000-es fordulatszámra emelve, az alapjárathoz képest szinte semmi különbség nem volt az olajnyomásban, míg az új olajjal már kb. 2 barra emelkedik. 3000-es fordulaton a különbség 5 vs. 6, vagyis egy barral magasabb az új olajjal, de ez nagyon pontatlan mérés volt, csak megnéztem nagyjából. Remélem csak ennyi volt. (Illetve holnap megyek egy olajnyomás kapcsolóért, mert azt vettem ki a méréshez, de visszatenni már nem lehet úgy, hogy ne folyjon az olaj; "integrált" tömítő alátétje van, ami nyomásra már összenyomódott és már nem tömít jól újra, gányolni meg nem akarok, nem is drága.)
Köszönöm a segítségeket! Ha az időszerű olajcsere (tavasz) előtt újra előjön a probléma, akkor olajcserével kezdek.
Bár jó lenne tudni, hogy most meg miért nem jelentkezik a probléma...
Pontosítanék, mert nem akarom, hogy hülyeség maradjon a fórumban: a GM gyári olaj, amit 8 éve használok az autómban, nem 5W40-es, hanem 5W30-as, csak elírtam (bár jelen esetben talán nem is számít).
Ajánlom ezt az oldalt.Nagyon sokban tisztázni fogja a az olajról eddigi tudásodat.Itt megtalálod a neked megfelelő Fiat olajspecifikációt a motorodhoz.Van egy nagyon frankó táblázat.A motor ugye tudjuk,hogy Fiat.Ha megtalálod,keress rá a Liqui molly oldalon.Meg fogod találni.Én javaslom a cserét.Hordozhatod szerelőhöz,de ők is olajcserével kezdik és olyan olajat kapsz,amit éppen olcsón megkapnak.Jobb,ha te szerzed be.Hidd el olajat kell cserélned.De nem tudni az előző gazdák milyen gagyi olajjal jártak és milyen lerakódások vannak a rendszerben.Ezért javasom a csere elött a motor átmosását(öblitését).Ehhez is van nagyon jó adalék a Mollyban.Nekem Z19DTH-s a motorom,ami még kényesebb mint a tiéd,de semmi gondom nincs vele."NAGY"szerelőm van ért is hozzá,de az eredményeket látva már Ő is Mollyt tesz az audiába.
Persze nem erőltetem ezt az olajat rád,választhatsz mást is csak márkás legyen és a fenti oldalon levő specifikációt tudja.
Kimondottan a sárga olajzókanna ikon megjelenéséért most egy fél órát hagytam alapjáraton ketyegni (egyébként mostanában napi 2*20 percre használom, így sajnos szinte sosem üzemmeleg a motor).
95 celziusz fokosra melegedett a hűtőközeg a kompjúter szerint.
-melegen nem megfelelő viszkozitású olaj - kb. fél éve cseréltem olajat szűrővel, GM Dexos 2-t, 5W40-et (amit 8 éve mindig); csere előtt is világított a lámpa, de akkor már esedékes is volt a csere. Csere után már vagy 3 héttel hébe-hóba bevillant, de most melegen mindig. Még mielőtt ide írtam, rendeltem egy 5 literes GM Dexos 2-t. Akkor ezzel inkább most ne próbálkozzak, vegyek drágábbat/jobbat? Vagy tegyem bele próba alapon, új állapotában csak nem annyira rossz? (Sajnos már nem emlékszem kristálytisztán, de lehet, hogy a legutóbbi olajcserénél régebbről megmaradt ugyanilyen olajat is használtam.)
-olajszivattyú - 186e km van az autóban, lehetséges, hogy ennyi km alatt ennyire elkopjon? Az olajnyomás lámpának akkor nem kellene világítania?
-sárga lámpa jeladója - nem lehet, hogy ez romlott el, és melegen bejelez? Sajnos a cseréje elég körülményes, le kellene venni az olajteknőt, amihez kipufogót, stb. stb. Nem lehet ezt kimérni esetleg? Mondjuk az is igaz, hogy ha világít, majd leállítom a motort, 5 perc múlva próbálva már nem világít, és annyi idő alatt nem hűl sokat a motor.
Az olajnyomást hogyan tudnám megmérni (Z19DT)? Az olajnyomás kapcsoló helyére kéne csatlakoztatni egy műszert, vagy van valahol mérőpont?
A légszűrőnél keresd a problémát.Vagy csere,vagy tele van a szűrő alatt a ház szeméttel(falevelek rendszerint).Vagy a szűrőházon lévő légtömegmérő rossz,vagy szakadt a vezeték,esetleg rossz a stecker.
Sziasztok! A műszerfalon látható sárga olajoskanna lámpa csak az olaj szintjére figyelmeztetne? Sajnos nálam, kizárólag meleg motornál, üzem közben elkezd világítani úgy, hogy az olajszint rendben van a nívópálcán nézve. Ha leállítom a motort, várok 5 percet, megint rendben van.
Ha csak az olajszintre figyelmeztet, hogyan kapcsolhat be csak meleg motornál, üzem közben?
Egyébként kipróbáltam, hogy lehúzom a szenzorról a csatlakozót és gyújtást adok, akkor nem világít, tehát elvileg kap valami jelet, amikor elkezd világítani.
Lenne egy olyan problémám a vectrámal amire nem igazán találok megoldást. Hátha volt már itt valakinek ilyen hibája és tudja mi a megoldás. Na szóval adott egy Z19DTH motoros vectra egr, dpf, kiiktatva szívósór ledugózva. Hibajelenség az lenne, hogy 2000 fordulat felé nem pörög a motor hiába taposom a gázt nem pörög fel a motor olyan mintha vész üzembe kapcsolna a kocsi, de semmilyen hibakód nincsen. Olyankor gyorsan leállítom a kocsit újra indítom egy ideig jó majd random módon megint előjön a hiba. Amit év eddig elvégeztem map sensor takarítása közös nyomócsőben lévő érzékelők takarítása, fojtószelep csere, vákum csövek ellenőrzésé. Sajna a hiba még mindig előjön random módon minden előjel nélkül. Szerelőm nem tud vele mit kezdeni mivel nincsen hibakódom. Valakinek esetleg nem volt ilyen jellegű problémája? Vagy valaki esetleg segítene, hogy mit kellne megnézni, kicserélni, megtakarítani ?Segítséget és válaszokat előre is köszönöm!
Olyannal kapcsolatban kérdeznék, hogy 2 hetente 1szer bedobálja a fordulatszámmérőben a motorvezérlő hibát hol elalszik egyből hol meg kb 1, 2 percig ég folyamatosan.Akkor most történt olyan, hogy a feleségemnek nem indult el még az önindító sem tekert (csak égtek a szokásos lámpák a gyújtás bekapcsolásánál) gyújtáskulcs elfordításra aztán kivette a kulcsot illetve visszadugta megint indított és elindult, újból égett a motorvezérlő plussz az ESP lámpa. Következő indításnál semmi tünet.A gépre rá lett dugva azt mondta a szerelő semmi olyan hibakód nem volt tárolva ami ilyent produkálhat.A mai napon az ESP lámpa világított csak úgy indítás után.Ezek az ilyen fasza hibák, hogy néha néha előfordul és nem mutatja a computer csak akkor idegesítő ha el sem indul a kocsi.Esetleg önindító behúzótekercs vagy gyújtáskapcsoló hiba??Ha gyújtáskapcsolót cserélek akkor kell a hozzávaló kulcs is illetve a motorvezérlő is vagy tartozik hozzá még valami vagy ez hogyan működik?Motor vezérlőt programoztatni hol lehet ha arra is sor kerülne nem pont ebből kifolyólag csak ha kell?
Egyfelől ez megnyugtató, nekem is szimpatikusabb, másfelől viszont tartok tőle, hogy rendesen meghajszolják a többségüket, így nehéz lehet megkímélt példányt találni. De ez inkább egy gondolat, semmivel nem tudom alátámasztani :). Persze ha épelméjű áron találok 3.2-est, akkor arra csapok le, de a 2.2 gyakoribb (és olcsóbb is), nagyobb a merítés. Szóval ez utóbbiból minden verzió kuka, vagy csak a direct, amit a totalcaron is írnak?