Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.30 0 0 9657

Én nem látom ezt a 320 ezer forintot annyira agályosnak. Ez 60 hónapra elosztva 5300 ft/hó.

 

Én inkább abban látom a nehézséget, hogy akarja-e a lakosság 2/3-da vagy, csak akkor akarja amikor nagy eső esik, és nagy a sár?

 

Mi van akkor, ha egy telken 2 tuladonos van, vagy több kereső lakik egy 3 szintes házban, /öregek, középkorúak, fiatalok/ itt is csak egy hozzájárulást kell fizetni? Ilyen van a képviselő testületben is, kiváncsi lennék mit mondanának erre.

 

De van olyan is, akinek csak 4 méter utca frontja van mert nyelestelken építkezett, ő is annyit fizessen?

 

De emlithetném azokat is, akik csak kényszerből alakitaták át a nadrágszíj telküket, hogy tudjanak építkezni, meg tudjanak felelni a építési szabályzatnak. Ezért van két helyrajzi számuk. Ezért most ők duplán fizessenek?

 Ezeket mind tisztázni kellene egy lakossági fórum előtt.

 

És a végén egy helyi voksolás, szavazás zárhatná le ezt a a témát.

 

Előzmény: princ123 (9655)
csapokarcsi Creative Commons License 2015.01.29 0 0 9656

Ország-futás 2015. március 14. Őrbottyán
Útvonal-javaslat, amihez véleményeket jelentkezéseket kérünk :
ŐB sporttelep - Erdőkertes tó - Ivacs tó - ŐB nagy tó -
ŐB sporttelep : erre a 12 km körüli körre eddig ketten vagyunk.
Ennek a nagy körnek egy KIS RÉSZéhez is lehet csatlakozni
bármelyik ponton , a legnagyobb létszámú szakasz az
Őrbottyán körforgalom - Őrbottyán sporttelep lehet.
A Bottyán részről a hartyáni elágazástól várunk indulókat.

princ123 Creative Commons License 2015.01.29 0 0 9655

Ezek alapján nem sokan fognak hozzájárulni, így marad a földutas város.

Előzmény: iuztrew (9654)
iuztrew Creative Commons License 2015.01.28 0 0 9654

 


Előterjesztés

a képviselő-testület

2015. január 28-i ülésére

 

A napirendet tárgyaló ülés dátuma:                                                              2015. január 28.

A napirendet tárgyaló ülés:                                                                          Képviselő-testület

Az előterjesztést készítette:                                                                                 Kiszely Zoltán

Előterjesztő:                         KMETTY KÁROLY FÜGGETLEN POLGÁRMESTER

A napirendet tárgyaló ülés típusa-1:                                                                         nyílt / zárt

A napirendet tárgyaló ülés típusa-2:                                                           rendes / rendkívüli

A határozat elfogadásához szükséges többség típusát:                          egyszerű / minősített

A szavazás módja:                                                                                                   nyílt / titkos

 

A tárgyalandó témakör tárgya:

 Önkormányzati beruházások megvalósítása útépítési érdekeltségi hozzájárulás igénybevételével

 

1. Előzmények, a tárgyalandó témakörben hozott korábbi képviselő-testületi döntések, és azok végrehajtásának állása

 

A 2010-2014 közötti ciklusban többször felvetődött az önkormányzati beruházások megvalósíthatósága kapcsán, hogy a közvetlen infrastrukturális fejlesztések (út-, járda, csapadékvíz elvezetés építése) megvalósításához a lakossági hozzájárulás elengedhetetlen pénzügyi feltétel lesz. Ezt a felvetést a Képviselő-testület megerősítette azzal, hogy azok a területek, utcák ahol a lakosság önkéntesen hozzájárul a fejlesztésekhez, előnyt élvezzenek a kivitelezési sorrend megállapításánál. A jelen ciklus gazdasági program-tervezete is támaszkodik erre a lehetőségre.  

 

2. A tárgyalandó témakör tárgyilagos és tényszerű bemutatása

 

Meg kell állapítani, hogy a 2014-2020 EU-s költségvetési időszakban a pénzügyi források beszűkülése, az önkormányzatokra háruló újabb és újabb ellátandó feladatokra egyre kevesebb forrás jut, így a most már elodázhatatlan útépítési projektekre is. Ezt alátámasztja az EU támogatások elosztásáról szóló kormányhatározat, kormányrendelet valamint a Magyarország 2015. évi költségvetési törvénye.

Ugyanakkor a közúti közlekedésről szóló törvény lehetőséget biztosít arra, hogy az útépítésben érdekelt felek (természetes személyek és az önkormányzat) együttműködjenek. Az együttműködés formáját maguk határozzák meg. Amennyiben az érdekeltek több mint kétharmada az útépítési együttműködésben részt vesz úgy a többiek útépítési hozzájárulás fizetésére kötelezhetők, önkormányzati rendeletben meghatározott módon.

 

Településünkön az egyik legégetőbb probléma, és évek óta markánsan jelentkező igény az utak szilárd burkolattal történő ellátása. A képviselő testület ennek az igénynek eleget téve, forrásokat biztosított a szilárd burkolatú utak európai módon való megvalósításának tervezési feladataira. A tervezések és az engedélyezési eljárások folyamatban vannak. A gazdasági program iránymutatásai szerint meg lehet határozni a beruházások prioritásait, ezen belül az útépítések sorrendjét, figyelembe véve azt, hogy az útépítési program költsége (az egyéb beruházási igények mellett) mintegy 7-10 milliárd forint, ezért az hosszú éveket, évtizedeket, vehet igénybe.

 

A megvalósítás előkészítésének lényeges feltétele a pénzügyi források megteremtése, melynek egyik pillére lehet az útépítési érdekeltségi hozzájárulás rendszerének kialakítása. Alátámasztja ennek a módszernek az alkalmazását az a tény, hogy a Csurgó utcai lakosok képviselője megkereste önkormányzatunkat, érdeklődve erről a lehetőségről, sőt szervezési munkát is végzett már a kérdésben.

 

Az útépítési hozzájárulási rendszer felhasználásával két módszer szerint lehet a beruházásokat lefolytatni.

 

I./

A település útépítéssel érintett, a településrendezési eszközökben lakóterületként megjelölt építési övezetben, minden telek figyelembevételével társulat létrehozása.

Előnyei:

- ha a törvény adta lehetőség szerint a teljes lakosság 2/3-a tényleg igényli a projekt megvalósítását, és vállalja a hozzájárulás megfizetését, úgy az mindenkire kötelezővé tehető, ezáltal jóval nagyobb összeg megmozgatását teszi lehetővé.

- hitelfelvétel lehetősége az érdekeltek befizetései arányában tágabb lehetőséget biztosíthat

- az egyenlő bánásmód könnyebben biztosítható

Hátrányai:

- az így is igen hosszúra nyúló beruházási időszak miatt a lakosság nem elégé motiválható

- hitelfelvétel állam általi korlátozása miatt nem biztos, hogy kivitelezhető ez a finanszírozás

- más szükséges önkormányzati beruházások törvényszerű háttérbe szorulása

- hosszú időtávlat miatt sem műszakilag sem pénzügyileg nem belátható az ütemezés

 

II./ A kezdeményező utcák összes telkének figyelembevételével, az adott utca építésének megvalósítása

Előnye:

- a 2/3-os szabály itt is érvényesíthető

- az utca lakosainak kezdeményezésére való tekintettel, könnyebb megvalósíthatóság

- az adott beruházás belátható időn belül megvalósítható

- beilleszthető más szükséges beruházások megvalósításai közzé – ezáltal könnyebben

  ütemezhető

- az első megvalósult utca jó példát mutathat más utcaközösségek felé

Hátránya:

- hitelfelvételi lehetőség korlátozottabb

- az adott utca beruházási költsége lényegesen eltérhet más utcákétól, ezért az egységes

  hozzájárulás nehezebben indokolható, de a település egészére meghatározva megoldható

 

Mindkét módszer alkalmazása jelentős problémákat vet fel:

 

1./ Az előzőekben már jelzett 7-10 milliárdos a teljes beruházási költség, az EU-s támogatásokból, a megyei tervezési kompetenciaprogram pedig nem tartalmaz útépítési projektet, így a hozzájárulás mértéke sem lehet elhanyagolható összeg. Az érintett ingatlanok száma cca. 4045, így az egy ingatlanra jutó költség cca. 1.8 – 2.5 millió forint. A jogszabályok nem korlátozzák az útépítési hozzájárulás mértékét, így az akár a bekerülési költség 100%-át is elérheti.

2./ Azt is figyelembe kell venni ugyanakkor, hogy a lakosság teherbíró képessége csökken, sokan hiteleiket törlesztik, vagy egyéb tartozásokkal küzdenek. Így mindenféleképpen meg kell szervezni az LTP igénybevételének lehetőségét, de módot adva részletfizetésre, vagy akár egyösszegű törlesztésre, illetve bármely más elő-takarékossági lehetőségre is.

3./ Fentiek alapján meg kell állapítani a hozzájárulás mértékét, mely csak 15%-os mértéket figyelembe véve is 270-375 ezer forint, így javasolható a 320 ezer forintos összeg megállapítása.

4./ Kiindulási alapnak tekinthető azonban, hogy természetesen valamilyen formában, illetve többé-kevésbé, de minden lakos használ minden közterületet. Ennek figyelembe vételével – véleményünk szerint – a hozzájárulás mértékét függetleníteni kell az adott utca bekerülési költségétől és egységesen kell megállapítani

5./ Bármely változat elfogadása esetén, - figyelemmel arra, hogy több utca is jelentkezhet az igénnyel – a műszaki feltételekkel már rendelkező (tervek, engedélyek) utcák között meg kell állapítani az építési sorrendet, hiszen ez a program hosszú éveket vesz igénybe. Ez biztosíthatja egyrészt: hogy az önkormányzat csak anyagi erejéhez mérten vállaljon utcaépítés megvalósítást; másrészt: más, szükséges beruházások pénzügyi fedezetének tervezését.  

6./ Meg kell vizsgálni, hogy azon szerencsés tulajdonosok, akik ingatlanjai már meglévő burkolt közterületeken találhatók (állami utak: Rákóczi Ferenc utca, Fő út; önkormányzati utcák: Szőlősor utca, Gyár utca, Arany János utca, Dózsa György utca egy szakasza) hogyan járuljanak hozzá a beruházás költségeihez. Egyrészt az önkormányzati utcák vonatkozásában, mivel ezek némelyike más forrás bevonásával épült meg, másrészt: az állami utak esetében ez jogilag hogyan valósítható meg. A 4. pont indoka szerint javasolható, ezeknek a tulajdonosoknak a bevonása is, természetesen ez csak abban az esetben jöhet szóba, amennyiben az érintettek 2/3-a vállalása okán kötelezhetőek rá. Ezért a 2/3 kialakításához az egész település lakosságát célszerű bevonni az érdekeltek körébe.

7./  A hozzájárulás független kell, hogy legyen a telek beépíthetőségétől, azt tehát minden telektulajdonostól be kell szedni és lakásépítési célra történő telekösszevonás esetén egy részét vissza kell fizetni. A telekmegosztások során létrejövő új ingatlanok tulajdonosait a telekalakítási eljárás alapján kell kötelezni a hozzájárulás megfizetésére.  

8./ Az érdekeltek előtakarékoskodásának illetve LTP szerződésének előkészítésében milyen szerepet vállal az önkormányzat.

9./  Meg kell állapítani az útépítési hozzájárulás befizetésének módját, idejét nyilvántartási rendjét.

10./ Fenti szempontok figyelembe vételével meg kell alkotni az útépítési hozzájárulások megfizetésével kapcsolatos szabályozást.

 

3. Jogszabályi hivatkozások

 

-   Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény

-   a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény

- a 2014–2020 közötti programozási időszakban a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program tervezésének egyes szempontjairól, valamint az operatív program területi és ágazati tervezési jogkörbe utalt forrásainak megoszlásáról szóló 1707/2014. (XII. 3.) Korm. határozat

- a 2014-2020 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 272/2014. (XI .5.) Korm. rendelet

-   Magyarország 2015. évi központi költségvetéséről szóló 2014. évi C. törvény

 

4. Költségkihatások, illetve a kiadás fedezetét biztosító költségvetési sor megnevezése

 

- Őrbottyán Város Önkormányzat mindenkori éves költségvetésébe prioritások  meghatározásával beépítendő

 

5. Az illetékes bizottság véleménye

 

 

 

6. Határozati javaslat, rendelet-tervezet

 

Fentiek alapján az alábbi határozati javaslatot terjesztem elő.

 

Őrbottyán  Város Önkormányzat Képviselő-testületének …………(I. 28.)  határozata önkormányzati beruházások megvalósítása útépítési érdekeltségi hozzájárulás igénybevételével tárgyában  

 

  1. 1.    Őrbottyán Város Önkormányzat Képviselő-testülete úgy dönt, hogy az útépítési beruházások megvalósítása során élni fog az útépítési érdekeltségi hozzájárulás beszedésének lehetőségével és azt minden érintett önálló helyrajzi számú telek esetében 320.000.- forintban állapítja meg.
  2. 2.    Felkéri a Pénzügyi Bizottságot, hogy szervezzen lakossági fórumot a lakossági hozzájárulás módja, ideje, ütemezése koncepciójának kialakításáról.
  3. 3.    Felkéri a Pénzügyi Bizottságot, hogy készítsen előterjesztést a kapcsolatos szabályozás megalkotásáról.

 

Határidő:                 2015. márciusi ülés

                                      Felelős:                     Pénzügyi Bizottság   

                                                                      

                                                                       LEHOCZKY ENIKŐ FÜGGETLEN

                                                                       PÉNZÜGYI BIZOTTSÁGI ELNÖK  

                                                                       KISS LÁSZLÓ ISTVÁN FÜGGETLEN

                                                                       PÉNZÜGYI BIZOTTSÁGI ALELNÖK

                                                                       DÉKÁNY ANDRÁS FÜGGETLEN

                                                                       PÉNZÜGYI BIZOTTSÁGI TAG

                                                                       BÉRES ISTVÁN FÜGGETLEN

                                                                       PÉNZÜGYI BIZOTTSÁGI TAG

                                                                       KARÁCSONY SZILVIA FÜGGETLEN

                                                                       PÉNZÜGYI BIZOTTSÁGI TAG

                                                          

                                     Végrehajtást végzi: Pénzügyi Bizottság elnöke

                                                                      

                                                                       LEHOCZKY ENIKŐ FÜGGETLEN

                                                                       PÉNZÜGYI BIZOTTSÁGI ELNÖK  

 

Őrbottyán, 2015. január 15.

                                                            

az előterjesztést készítette:                                    előterjesztő:  

 

                  Kiszely Zoltán                                                              Kmetty Károly         

                vezető főtanácsos                                                              polgármester   

 

az előterjesztést törvényességi szempontból megvizsgáltam:

 

                                                                                                        Gállné Mezősi Szilvia

                                                                                                                    jegyző

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.25 0 0 9653
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.25 0 0 9652

 


Ez pedig a kész panel, a fűtö fóliát lelehet festeni, nem gyúlékony anyaggal, és a keretet is.

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.25 0 0 9651

 

A szegö lécet fel kell szögelni, kicsi szegekkel.

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.25 0 0 9650

 

Itt a végén polifomot tüzümk a keretre

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.25 0 0 9649

 

5 cm-es höszigeteléssel látjuk el. Természetesen úgy, hogy az aluminium réteg a fóli felé essen.

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.25 0 0 9648

 

A szabad vezetékeket sorkapocsban rögzitjük, Természetesen a kerethez rögzitjük.

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.25 0 0 9647

 

Megforditjuk a keretet, így nézki.

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.25 0 0 9646

 


A kész fűtöfoliát tüzögéppel rögziteni kell a kerethez. A keret előkészitett, 1-2 milliméteres bemélyedés van rajta. Így tökéletes az illeszkedés.

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.25 0 0 9645

Vizálló bitumenes ragasztószalaggal le kell a csatlakozást ragasztani, A zárlat elkerülése érdekében.

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.25 0 0 9644

 

Itt az látható, ahogyan a csatlakozót a fűtö fóli réz csíkjához kell rögziteni.

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.25 0 0 9643

 

Ez a szabványos csatlakozó, ezt kell a vezeték végére rögziteni

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.25 0 0 9642

 

A 2,5 villanyszerelési vezetékeket meg kell blankolni. És vissza kell hajtani.

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.25 0 0 9641

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.25 0 0 9640

 

Először a keretet kell össze állítani.

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.25 0 0 9639

 Ez maga a set! Így jön postán.

 

 

Csináld magad infra panel KIT Ára 12500 Ft

„Csináld magad” infra carbon panel KIT 200w

De ha ügyes vagy még ennél is olcsóbban kitudod hozni!

 

 

 

 

 

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.24 0 0 9638

Igen, ezt én használtam is a múltkor. :)

 

Előzmény: csapokarcsi (9636)
csapokarcsi Creative Commons License 2015.01.24 0 0 9637
csapokarcsi Creative Commons License 2015.01.24 0 0 9636

Az utakkal kapcsolatos új elképzelések kapcsán talán
érdemes elővennem egy régebbi kezdeményezésemet:
KATTINTÁS : Őrbottyán utcái

Előzmény: Törölt nick (9632)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.23 0 0 9635

Nagyon sok tisztázatlan ügy volt a csatorna programban. Nem csak a megvalósítás szempontjából, de a lakosság érdekeinek képviseletében is. Mai napig nem tisztázódott néhány alap igazság. Sajnos az akkori önkörmányzat mindenki más érdekeit képviselte, csak a lakosságét nem, ezért kialakult jó pár olyan ügy, ami a mai napig magoldatlan.

 

Semmiképpen sem jó példa a csatorna projekt.

 

Az összeg az elfogadható volt, azzal a feltétellel, ami az elején volt. De közben bizonyos dolgok megváltoztak, és ezt nem lehet még egyszer eljátszani. 

 

Előzmény: princ123 (9634)
princ123 Creative Commons License 2015.01.22 0 0 9634

A csatorna fizetési példája szerint (3-4 év alatt) szerintem még a nyugdíjas -mint én - is be tudja tervezni a kiadások közé. Hogy mi a sorrend, azt a meglévő tervek közül a legnagyobb fizetési hajlandóság döntheti el. Mivel az ök. nem rendelkezik erre fordítható összeggel, a megvalósítás így is 2-3 év.

Előzmény: Törölt nick (9632)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.22 0 0 9633

Ezt semmiképpen nem javasolm. Ez az előző önkormi hozzáállását mutatja.

Előzmény: Törölt nick (9631)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.22 0 0 9632

Azért az is figyelembe kellene venni, hogy milyen az adott utcákban élők életkora, aktivitása stb. Szerintem ezzel kapcsolatban még nem volt felmérés, pedig a fizetési hajlandóság ezen is múlik.

 

Az pedig elég csúnyán hangzik, hogy ha valaki fizet, akkor azok az utcák előrébb sorolandók. Szerintem, más szempontok alapján kellen rangsorolni. Ezért kellene az utcákra lebontott felmérés.

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.22 0 0 9631
Egyenlő mértékben adó formájában minden ingatlanra kivetni. Így lenne esély.
Előzmény: princ123 (9629)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.22 0 0 9630

:)

 

Előzmény: Biovadász (9627)
princ123 Creative Commons License 2015.01.22 0 0 9629

A képviselő testület már tavaly felvetette, hogy ha lesz rá pénz, olyan utcákat részesít előnybe, ahol az ingatlanok tulajdonosai hozzájárulnak az elkészítéséhez. Ahol lakom, a tulajdonosok többsége igenis inkább fizetne (csak nem mindegy mennyit), hogy ne a sárban,porban, gödörben járjon haza. Az ingatlan értéke megnövekszik, ha netán értékesíteni akarja valaki. Mivel "város" lettünk, elvárható lenne normális úthálózat. Sajnos az Önkormányzat saját erőből nem képes rá, ezért a lakossági segítség jól jönne.

 

 

Előzmény: Törölt nick (9626)
princ123 Creative Commons License 2015.01.22 0 0 9628

Ha már a XV.kerületet említetted: a családiházas övezetben 10 éve 50 ezer Ft.-ot fizettünk az aszfaltos

utca elkészítésért.

Előzmény: Biovadász (9627)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!