Új-régi vagyok a fórumon, mivel a 8 év után újra szereztem egy bakancslistás 328i coupe-t. A nagy felújítás után egy-két módosítást is elkövetek rajta. Az egyik ilyen, hogy szeretnék a kesztyűtartóba egy OBD2 interfészt, hogy a diagnosztikát az utastérből is el tudjam érni, ne csak a motorháztető alatt lévő OBD1-en keresztül.
Ehhez szükségem lenne a tápon és földön kívül a L-Line (fehér/sárga) és a K-Line (fehér/lila) vezetékekre. Esetleg tudnátok benne segíteni, hogy a központi konzol környékén ezek hol érhetők el?
A leírásodban benne van, hogy az akkori autók túlmotorizáltak voltak. Nem nagyon voltak képesek leadni az erejüket. Kellett némi küzdelem az életbenmaradáshoz.
Tökéletesen megértelek ! Viszont a modern autók és gyors autók más tészta ..szerinted ehhez nem kell vezetéstechnika ..,de igen kellene , csak sajnos nincs . Egy e34 avatott kézben már a múlt , de mehetünk régebbi autókra is.
Egy biztos, bármilyen újabb autóból visszaülök az E34 M5-be, mindig érzem, hogy az egy gép, egy technika, egy összetett szerkezet van alattam, nem egy ablakos doboz 4 kerékkel.
Érzem a rezgéseket, a hangokat, teljesen másképp mozog, mint bármi, amit már vezettem.
És ha hideg vagy nedves aszfalton akarok kigyorsítani, akkor tudni kell összeszedni és uralni az autót, ha megcsúszik.
Ehhez rutin és tudás kell, és emiatt nem adom kezébe az autót, mert ők ezt nem tudják, soha nem tapasztalták. Nincs 3 betűs elektronika, ami segítene. És ez a fantasztikus. Nincs ilyen orbitális hülyeség, hogy "eddig még nem mertem kikapcsolni a kipörgésgátlót". Az ilyen nem tud vezetni.
Viszont abban igazad van hogy ma már egy gyenge sofőr is tud viszonylag gyorsan menni az elektronikákkal .Cserébe nem érzi menyivel megy és kezdődnek a bajok.
Egy picit ezt cáfolnám.Idén volt szerencsém többször tesztelni porsche 911 gt3-at pályán.(legújabb modell).Track módban kikapcsolt elektronikával brutálisat lehet vele menni .
Addigra bőven eladtam a HF Integralémat :-) Essen szét másnál :-) Egyébként meg szerintem jobban ment a M5. Mérés szerint is. https://zeperfs.com/en/duel621-658.htm
Ez valami olyan lehet, mint amikor a modern vadászrepülők elektronika nélkül vezethetetlenek. Szóval ha a mostani autókból kikapcsolod a segédleteket, kezelhetetlenebbek lesznek, mint a régi, hasonló képességű, de még segédletek nélkülire tervezett autók.
2005-ben vettem az első Integralémat, pont előtte pár nappal próbáltam ki egy 3,8-as M5-öt és semmivel se ment jobban. Nyilván nem a végsebességet próbálgattam, abban biztos jobb volt az M5.
Igen, ezt tök jól írtad, az uralkodnod kell az autó felett érzést.
Aki komolyabbat akart régen, jobb, ha nem volt fekezű, azok meghaltak. Most a fakezűek is vezethetnek akár 500 LE-s autókat, sokkal nehezebben halnak meg, és bátorabbak, kevesebb tudással, sokkal több galibát és kellemetlenséget okozva az utakon.
Biztos. Mi is agyaltunk rajta, és arra jutottunk, hogy a kikapcsolható kipörgésgátló lehet a megoldás, olyankor tud csak érvényesülni a sperr.
Az E34 M5-ben meg egyáltalán nem létezett semmilyen kipörgésgátló, viszont ott alap volt a sperr, mint írták is. Sok M5 végezte az árokban emiatt, iszonyú gyors az az autó, és az ABS-en kívül nincs benne semmi segítség. Ettől csodálatos. Az embernek uralkodnia kell az autó fölött.