Én Ceglédre járok bontott alkatrészekért. Jó árban adnak mindent. Nincsenek elszállva. Olyan dolgot kapsz mint amilyet ígérnek. POSTÁZNAK IS !!
Most így nincs előttem, de nem lehetett volna azt a csapágyházat felperselyezni? Kb. tudom, hogy hogyan néz ki.
Valamekkora erő hat a csapágyra vertikálisan is alapból biztos. De ha valami nem köralakú, vagy excenteresen fut valami akkor szétmehet a ház is (jó minőségű csapágy esetén) . (Nekem a Simsonon a főtengelycsapágy verte szét a házat . SKF csapágy bírta a 10K fordulatot) Lehet valami görbe?? Külső vagy belső Féltengely? Lehet nem feltűnő, de mégsem jó. DE LEHET VÉLETLEN IS!
Továbbra is szeretnék megszabadulni kettő Master-től. Egyik még egyben van, a másikat kissé szétraboltam már, de még húzható. 300E / dB -tól szerintem már elvihetőek. PAPÍROSAK !
Ja, jut eszembe: A váltóolajat is leengedte javaslat szerint még előtte, semmi rendellenes nem volt benne. Azt mondta az öreg, hogy a 6-os váltók szoktak tönkremenni azt tapasztalta, tudta, hogy ennek az 5 gangosnak nem lesz baja... :-)
Én hülye meg temettem a váltót előre, aztán a legolcsóbb unix márkájú olajat vettem bele mikor vittem oda...
Nekem volt egyszer ilyen esetem, hogy a csonkállvány csapágyházában megfordult, sőt kilötyögősödött a csapágy.
Azóta se nagyon értem, hogy hogyan történhetett. Vittem a vadi új SKF csapágyat a szerelőhöz, aki viszont tovább vitte a halásztelki Toyota szervizes haverjához. Állítólag a 20 tonnás préssel épp, hogy ki bírta nyomni. Hogy aztán közben a visszanyomáskor mi történhetett azt nem tudom, de az, hogy a csapágy csere után 1-1,5 évvel az egész csapágy megfordult a fészkében, az nem normális dolog. Pár ezer kilométert futó csapágynak nem szabadna beállnia, ha viszont nem áll be, akkor milyen erő hatására kezd el a külső gyűrű megmozdulni a csapágy fészekben ? Szerintem ott barkásnál valami durva hibát követhettek el.
Új csonkállványt (bontott agy, új kerék csapággyal) kellett vennem számlásan 50 körül volt egy kis cégnél a tököli reptér mellett.
Viszont ha egy szoros illesztéssel bepréselt csapágy képes kijárni a csapágy fészket, akkor kérdés, hogy vajon mi várható a csapágyragasztótól egy ilyen helyen.
Nem csak, hogy szar volt a csapágy, hanem már a házában is forgott (ez adta a szörnyű hangot). Átmenetileg úgy lett megoldva (mivel a komplett ház cseréje utánajárást, szerelő elmondása szerint kazalnyi pénzt meg időt emésztett volna fel), hogy az új csapágy fémragasztóval került be a helyére, ne tudjon elforogni.
Megyek vele ameddig engedi, aztán felkészülök a ház cseréjére vagy bontott vagy új, utána kell járnom.
OK, rendben, hogy nem vagy szakmabeli, de akkor azt kell mondjam, hogy sok szakmabeli megirigyelhetné Tőled ezt a sok tudást és tapasztalatot, meg ezt a hozzáállást!
Ez a 3 millió kilométer is olyan teljesítmény, amire méltán büszke lehetsz és amivel kevesen dicsekedhetnek.
Köszi a biztatást, ezt jól esett hallanom, most nagyon rám férne egy kis optimizmus !
A hét közepe felé esélyes, hogy lesz egy kid időm foglalkozni vele.
Mindenképpen beszámolok a fejleményekről.
Hátha sikerül egy-két tapasztalattal hozzájárulnom a terjedelmes tudás táradhoz ;)
Csatlakozom Managához, Te nagyon otthon vagy ebben a témában.
Gondolom szakmabeli vagy.
A szurkosodás nálam is a 3. hengernél jött elő és valószínűleg (a mennyiségéből következtetve) elég régóta lehet ez így.
Ennek fényében, valószínű, hogy már tovább terjedt a probléma, nem csak a tűzkarika a problémás, hanem van ott már minden egyéb is, amiket felsoroltál.
Pont attól tartok, amit Managa le is írt, hogy "ha egyszer a Master 2.5DCI elkezd elromolni akkor véget nem érő hibák jönnek elő"
A vizsgája közben lejárt, így szerelőhöz vinni is csak tréleren lehet, ami nem kis tétel alkalmanként. Látatlanban nyilván senki nem tud rá semmit mondani, az ide-oda hurcoltatás, meg kisebb vagyon, hogy lesz-e bármi eredménye az meg erősen kétséges.
A dilemma másik fele meg az, hogy ennek az autónak második tulaja vagyok és még csak 350e km van benne. Olvasva az általatok írtakat ez a típus akár 7-800 ezret is képes futni. Nem kis fejtörés ez a feladvány.
Köszönöm a sok hasznos infót, amiket leírtál. Megpróbálok ezek mentén elindulni, hátha lesz valami eredmény.
Úgy általában (nem csak a Masteroknál ) sokmindennek tudom a működési elvét.Hogyan néz ki, mik az adatai stb. De ezek töredékét csinálom csak meg. Sem időm sem technikám nincs sokmindenhez. Bár javítottam már autópályán Iveco common rail szivattyút szakadó hóban télen. (és 1 éve működik is rendesen) De ez véletlen. Ha valami extra hiba van azokat elküldöm inkább olyan helyekre ahol ilyenekkel foglalkoznak. Nálunk a cégnél sok Master van. Eléggé leharcoltak, gazdájuk sincs. Nincs előrelátás, csak akkor szerelek ha baj van már. Max olajcsere. Zabálják az olajat (heti 1-2 liter). Hidegen padlógáz, városi rövidtávú használat, napi 500 indítás, 2T körüli raksúly, stb. 400-700E km / db . Itt már BÁRMI lehetséges.
Sok jó dolgot tudsz, sokat tapasztaltál. Tökéletesen egyetértek veled mindenben!! :)
Írásodból rájöttem, hogy nem én vagyok az értetlen. Tényleg a Masteroknál fordítva számolják a hengersorrendet? Visszafelé?
Apám mindig mondta! Van a jó---a rossz----meg a Francia megoldás! :D
Ahogy sokak szavából kiveszem, ha egyszer a Master 2.5DCI elkezd elromolni akkor végetnemérő hibák jönnek elő, néha összevissza. Megcsinálsz valami és valami tökmás megy rajta tönkre rögtön. :( igaz minden autónak van gyerekhibája és típuson belül is van amelyik elmegy többszázezer km-t kicsi hibákkal. De ugyan olyan kocsi másnál meg egy betegágy. (:
A kifújás,szurkosodás lehet tűzkarika--szelepfedél--és maga a porlasztó.
A nem indulás az sajna lehet kompresszió hiba is!
3-as hengernél (váltó felől számolva) szokott a legtöbb 2.5 dci nél a tömítés átégni. 3-4 között.
Nekem most ugyanez a gondom.
Nem akar indulni,de most már melegen sem.
Vagyis nagyon nehezen!
1 henger 30, 2-29 , 3-16 , 4-20. Miután beindult erőtlenül jár, füstöl. Ha bemelegszik szépen jár,gyorsul csak feketén füstöl.
Olaj-víz nem folyik egybe,nem forralja!
Porlasztó is lehet,mert hidegen fontos lenne a tökéletes porlasztás.
Ha nagyobb a résolaj és még nem jó porlasztási kép sem (akár 1 db nál is) már lehet ez a hiba.
Ha sokáig megy az autó rossz porlasztóval az ki tudja égetni a dugattyú tetejét vagy a sok el nem égetett gázolajtól felhígul a motorolaj és csapágyas lesz a motor. Hidrotőkék is szeretik ilyenkor megadni magukat.
Most csináltam egy barátom 2007 120 lovasát.
Az nemakart indulni és ha beindult csak óvatosan lehetett vele gyorsulni,mert leállt.
Ezt a rail cső végén lévő mechanikus gyomástartó szelep hibája okozta.
Elengedte a nyomást. Próbának lefalaztam neki és azóta hibátlan.
Négy porlasztó és szivattyú felújítást diagnosztizáltak neki.
Természetesen ezek most csak találgatások és példák,de én ilyenekkel találkoztam!
Itt a 3.0 ducatóknál szokott test hiba lenni. Az egyik nehezen forgat a másik mire nehezen beindul addigra egy csomó hibát bedobál. Mindegyiknél test hiba volt.
Erre én is gondoltam, hogy nem feltétlenül a motorvezérlő kisütése miatt indult el végül a motor, hanem a hűlés miatt.
De ez csak tipp volt nálam is.
Az esetet megelőzően fennállt olyan probléma az autóval, hogy hideg időben nem akart indulni. A hideg idő nem csak a mínuszokat jelenti, ha +6...8 fok alatt volt a hőmérséklet már nem indult. A hidegen nem indulás kérdését rövid távon úgy oldottam meg, hogy beépítettem egy hűtővíz előmelegítő egységet. Itthoni indulásnál ez segített. Ha máshonnan kellett hideg motorral indulnom, arra meg volt egy jó nagy tartalék akksi feltöltve és rábikáztam. Tudom, hogy elég szánalmas az ilyen vergődés, de ez van (volt), ha az ember kényszer helyzetbe kerül.
Az egyik henger befecskendezőjénél szurkosodást lehetett tapasztalni. Ebből arra következtettem, hogy ott kifújás van. Esélyesnek gondoltam, hogy ez összefüggésben van a nehezen indulással.
Meg is beszéltem, egy Renault szervizes ismerőssel, hogy ha melegebb lesz az idő (nem tudott a fedett műhelybe beállni az autó mérete miatt), akkor elviszem hozzá a gépet és rendbe teszik ezt a dolgot. Azt mondták, valószínűleg a tűzkarika van elpusztulva.
Sajnos a hiba még az előtt bejelentkezett, mielőtt eljuthattam volna a szerelőhöz.
Amit írtam, hogy másnak hallottam a motor hangját (már amikor beindult ott a pályán), azt úgy tudnám jellemezni, hogy a korábbi hanghoz képest csattogósabb volt.
Test csatlakozó hiba:
Erre még nem gondoltam, de megnézem.
Sajnos a környékünkön jelen vannak a nyestek is már régebb óta, de még nem csináltak konkrétan olyan kárt, hogy valamit szétrágtak volna. Az biztos, hogy a motortérbe bejárnak, ennek számtalanszor lehetett tapasztalni a nyomát.
Ha lesz egy kis időm bebújok alá és alaposan átbogarászom.
A felső holtpont jeladó a szivattyú fogaskerekéről veszi a jelet. Ami magával a szelepvezérléssel nincs kapcsolatban csak közvetve. Ez még elmászhat motorkárosodás nélkül. De ettől még nem lesz jó!. A NINCS jel még jobb ezeknél mint a HIBÁS-PONTATLAN jel. Levett érzékelőnél egész mást alkot a számítógép mintha érzékelne, de az úgy nem jó. Szerintem, mert ezt tapasztaltam.
Kis műhely vagyok, egyedül. Ráadásul ezerfelé szaladgálok állandóan. Fedett helyem sincs ilyenekhez még. :( Gyorsjavításokat szoktam vállalni amikre tudom előre a választ, vagy a végkimenetelt ismerem előre. Rengeteg a fix munkám amik összevissza jönnek. Így még időpontot is nagyon nehezen adok bárkinek is. :( Ha van rá mód akkor szeretek ötletelni illetve tapasztalatokat megosztani és segíteni.
Nekem a 2005-ös 114 lovasnál azt írta,hogy holtpont jeladó szinkron hiba!
Mondjuk ott nem a vezérlés volt rossz,hanem a főtengely jeladó szarakodott.(kihagyott egyszer-egyszer).
Kivettem,takarítás+csatlakozó befújás és soha többet nem jelentkezett.
Egr-nél nekünk ilyen "buhogó" hang volt. Kormolt rendesen és nem gyorsult.
Hiába húztam le a csatit,nyitva megszorult.
Nagy füst,erőtlenség még a szelep fedél kifújás miatt is lehet! Elreped,elenged a csavarozásnál. Nem feltétlenül jár kifújó hanggal,csak egy idő után olajos lesz.
Na igen a fogaskerekek azok tudnak hangot adni!
Kár,hogy nem vállalsz hengerfejezést!!! Elvittem volna!
Üdv. Nem néztem bele a vezérlés bonyolult rendszerébe. Tudom elvileg, hogy hogyan működik, de nem foglalkozom vele. Max szíj csere. meg 1-2 dolog.
1-2 éve kezdett előjönni a fémreszelék az olajszűrőben. Eleinte por aztán KUNKORI forgácsok is. Majd RECCS. Hogy ez a 2004-es kiadás mennyire írja, ki, a vezérlés hibáját nemtudom. Szerintem sehogy. Abból kiindulva, hogy a fémforgács 0-ra tette a homlokoldali jeladót, és nem szólt érte a számítógép. A nemindulás, csak élőadat olvasással volt diagnosztizálható. De ebből olyan, de OLYAN hangok jönnek, hogy hűűha. Nyüszít visít stb. Szerintem eltört valamelyik vezérlés fogaskerék csapágya és elmászott a "gyújtás" időpont de maga a vezérlés nem (mert átforog a motor) . Olajnyomás hibával már találkoztam (ismerősömnek volt). Kopások miatt volt nagy veszteség. Majd (javítás után) pár 1000Km múlva az olajszivattyú is megadta magát.
Oh igen. ha az EGR felakad akkor is tud kerepelni a motor kissé, meg RETTENETESEN kormolni és nem felpörögni.
(Kontroll-R is én vagyok, valamiért az maradt benn)
2003-as a szekér és 2,5 DCI.
Ebben nincs légtömegmérő.
Menet közben jött elő a hiba.
Pályán haladtam, normál 120-as tempóval, amikor észrevettem, hogy a sárga szerviz lámpa és az olajnyomás lámpa elkezdett vibrálni. Nem villogott, hanem inkább olyan volt mint amikor kontakt hiba miatt vibrál a lámpa,
Rögtön leállítottam a motort és üresben épp sikerült egy pihenő parkolóig elgurulni.
Olajszintet néztem, rendben volt. Vártam egy kicsit és próbáltam indítani, de nem akarta.
Közben telefonos segítség kérés. Mondták, hogy vegyem le a kábeleket az akkuról és zárjam rövidre, hátha a motorvezérlő bolondult meg és így kisütve a vezérlőben lévő töltést, esetleg helyreállhat a dolog. Úgy is lett, beindult a motor.
Nem volt rossz hangja, bár én másnak hallottam, mint amilyen korábban szokott lenni.
Elindultam szép finoman, hátha sikerül hazaérnem. 80-as tempóval elmentem kb. 5-6 kilométert, addig minden rendben volt, majd ismét lámpa vibrálás, az erő elment, a tükörben láttam, hogy dől a kipufogóból a fekete füst.
Megálltam.......majd automentő hazáig.
Azóta egyszer próbáltam beindítani, de nagyon nehezen sikerült és nem is tudott felpörögni, viszont kegyetlenül füstölt.
A vezérmű kerekeknek csúnya hangja van,ha tönkremennek,szétugranak.
Ha el is ment a vezérlés,akkor azt írja a gép!
Ezek a tünetek lehetnek: map szenzor, porlasztó, hozamszabályzó a nagynyomásúba, esetleg lyukas cooler vagy cső, ha2006 utáni akkor légtömegmérő,egr szelep stb....
1: beindul (már nem mert 1-2 dolog le lett szerelve róla) RETTENETESEN füstöl,gyenge, nem bír felpörögni, valami darál a vezérlésnél, vasFORGÁCS van az olajtérben.Valószínű a vezérlés fogaskerekei szétestek.
2: beindul könnyen. Egyik reggelre kopogás jött a motorjából. Senki nem vállalja errefele.
A can clip egy program ami Windows xp vagy Windows7 32 bit-en fut és van hozzá egy szonda amivel kommunikál.
Eddig mindent pontosan megmutatott.
Pl.: Espace-nél mikor letilt az immo,akkor pontosan leírja,hogy "kormányzár belső elektronika hiba".
Van egy 2004 es 1.9 vivarónk is azt Renault trafic-ként olvassa.
Porlasztó korrekció,nyomás adatok, minden élő adat stb....
35 e Ft vettem egy espace tulajtól. Egy pici hibája van,hogy a szonda néha kilép,de utánna újra indul.
25e Ft ért eladó.
A motor tömböm nekem is jó!
A komplett motoron azért gondolkodom,mert ha gyári BONTATLAN motorhoz jutnék,akkor az tuti jó!
Amiket "csak hengerfejeztek" azok utánna valahogy sose lettek jók!
Legalábbis itt a környéken! Elvileg nem szabad síkolni a hengerfejet,mert a sűrités megvàltozik és a vastagabb hengerfejtömités pedig nem bírja!
Csak új hengerfej 170e Ft+szelepek+átrakni mindent+nagyon pontosan felrakni a szelep fedelet!
Itt akit nagyon penge szerelőnek tartottak az olyan hibákat ejtett,hogy.......
Ezután Szentendrén csináltattam,de 5 e km után megint hengerfej vagy szelep gond lett.
Ami gyári motor volt az nálunk sosem ment tönkre.
Elf 10w-40 olaj 15-20 e km ként lecserélve 110-120 km/h sebességgel járva(néha 160 😉 ) 5-600 e km ig konkrétan csak vezérlés csere volt. Utánna egy-két jeladó ,porlaszt takarítás (néha felújítás).
Én még nem cseréltem turbót se! Pedig volt olyan 2005 ös évjáratú master amibe 1.2 millió km volt.
A Canclip az csak program vagy kell hozzá valami különleges interface is? Nekem Delphi (kínai) van. Ezzel olvasgatom. de ahány évjárat annyiféle kiolvasási eredmény. :(
Van 2Db 2.5 DCI Masterunk eladó!! Bár mind a kettő motorhibás, de lehet, hogy maga a motortömb még menthető. Részletekért érdeklődhetsz nálam. :)
Telefonon pörgetés közben valaki hozzáért a mínusz gombhoz!
Én csak akkor szoktam "okoskodni" ha valamilyen rejtélyes dologgal találkoztam és nem hétköznapi a megoldás. Többnyire teljesen egyszerű a hiba.
Én szeretem a 2.5dci motoros Master-Movano-Interstar furgonokat!
Most egy 2007-es 145 lovas 2.5dci van.
Ezt motorhibásan vettem.Már kétszer csinálták a motort de nem sikerült.Most motorra vár szegény! Vagy valakire aki ismeri magát a motort és hengerfejezésnél nem cseréli össze a két himbatengelyt!(mint legutóbb)
A motor szét szerelésen kívül mindent megcsinálok rajtuk.(csak magamnak)