A Ford Scorpio Rajongói Oldal a www.fordscorpio.hu fórumaként működik.
Szeretettel várunk minden érdeklődőt ha volt, van, lesz ilyen autója vagy csak egyszerűen szereti a Scorpiokat, 1985-98!
eccsortos cimborámnak:) ö igazábol valami kisebbre pályázik pl sierra, de ezt megmutattam neki és felcsillant a szeme... Dehát pont neked mondom? tudod hogy van ez!:D
Link: van itt szép facelift is, olyan mint a tied, csak van rajta 17-es felni :PP
Ideje hogy leírjam, de sajna vagy beteg voltam vagy melóztam így nem tudtam leírni a dolgokat.
A napokban( hetekben ) elindult egyfajta kapcsolat a Sierracorner és a Scorpio fórum között. Első lépcsönek egy közös autós kirándulást találtunk ki.
Az útvonal a következő.
Találkozó az M1-M7 közös szakaszán lévő Agip kút parkolójában. Amikor már jó sokan összegyültünk egy laza tempóval elindulnánk az M1-esen a Törökbálinti lehajtóig, majd onnan a 1-es utón haladnánk egészen Zsámbékig. Zsámbékot elhagyva utunkat Bajna irányába vennénk. Az út jó kanyargós de ezzel együtt elég jó minőségű útszakasz, élmény rajta mennyi. Majd Tát érintésével Esztergom következne. Itt végre átmennénk Párkányba egy jó kis kajálásra. Innen aztán két lehetőség is nyilna a vissza útra. Lehetne Letkés felé menni, ami megont csak jó kis hegyi szakasz, át etkésnél Szob felé és innen a 12-es majd 2/a úton haza, vagy a másik megoldás Esztergom felé menni. Szerintem ez majd a helyszínen fogjuk eldönteni.
Valami kis programot is szeretnénk belecsempészni a dolgokba, de ez még nincs teljesen tisztázva.
Ez a Laza tali tényleg az autózás öröméről szólna illetve hogy a két társaság egy kicsit összemelegedjen és elinduljon valami pozitív irányba.
Kérek mindenkit aki teheti az tisztelje meg a másik csapatot a jelenlétével.
Amennyiben finomodik a program úgy azt természtesen közzéteszük."
És akkor az erre jelentkezők mégegyszer:
SierraCornerrel közösen megrendeződő október 22-ei autós kirándulás találkozó: 1. Aleox 2. deffe_xr3i 3. Árpi 4. Vorf 5. ScorpiosAndris 6. Yan 7. TopaJoe 8.
2005. október 30. - Campona találkozó: 1. Driver 2. Poetry 3. Yan(ék:) 4. Aszpirin 5. Aleox (szeretnék menni, de lehet hogy Debrecen lesz ebből a hosszú hétvégémből) 6. Globetrotter 7. Codename
Most pár perce érkezett meg a találkozóra az engedély a Camponától. A középső szintet használhatjuk. Úgyhogy mostmár hivatalosan is:
2005. október 30. - Campona találkozó: 1. Driver 2. Poetry 3. Yan(ék:) 4. Aszpirin 5. Aleox (szeretnék menni, de lehet hogy Debrecen lesz ebből a hosszú hétvégémből) 6. Globetrotter 7.
Most jó előre meghirdetném, hogy akit érdekel, tudjon rákészülni a következő (Sierrások által és velük közösen megrendezendő) autós kirándulásunkra, amely Csehországban egy verseny autó múzeumot céloz meg, illetőleg Prága városát. Íme Jannis előzetese:
"Sziasztok!
Úgy néz ki hogy egyenesbe ér a Csehországi túra!
Tehát a következő események vannak.
Tervezett időpont: 2005.11. 18-19-20 Indulás a kora reggeli órákban lenne, hogy legyen időnk mindenre. Úgy kéne haladnunk hogy a versenyautómúzeumba meg odaérjünk. Aki nem tudná hogy miről van szó, itt van egy kis bemutató.
www.classic.lany.cz
Ezután megcéloznánk a szállásainkat. Jelenleg egy ajánlat van a tarsolyunkban, ahol is 290 korona 1 főre 1 éjszakára a szállás . Ez az összeg tartalmazza a reggelit is. A hotel ami a képbe került az ez:
www.hotelsprague.cz/elf/
A szombati napunkat városnézzéssel illetve a Cseh Sierraklubbal való találkozásra szentelnénk FORDítani.
A Cél az hogy ne 200 autóval menjünk hanem minnél gazdaságosabban jöjjön ki a dolog, tehát célszerű összeülni.
Amint üzemanyagárakról autópálya költségekről bővebbet tudok természetesen felkerül ide.
Szeretnénk regisztrációt is erre az eseményre. Azonban nagyon nyomatékosan felhívom a figyelmet, hogy csak az regeljen aki tényleg tud jönni, mert szállást foglalnunk kell és ha nem jön valaki akkor is ki kell fizetni azt.
Hazafalé 20.-án indulnánk."
Bontós Petya prezentálta az autópálya díjakat is, amik a következőek:
"Díjtétel: Szlovákia
Kategória 7 napos Havi Éves < 3,5 tonna 1050 Ft 2100 Ft 7700 Ft
Érvényesség:
7 napos: a vásárló által megjelölt naptól 7 egymást követő napra Havi: a kiállítás napjától számítva 1 hónap Éves: január 1-től következő év január 31-ig
Csehország Kategória 15 napos 2 hónapos Éves < 3,5 tonna 1900 Ft 2850 Ft 8550 Ft
Érvényesség:
15 napos: a vásárló által megjelölt napon és 15 egymás követő napra 2 hónapos: két egymást követő hónapig, a lyukasztás napjával azonos napon ér véget Éves: 2006. január 31-ig"
Én tuti megyek, ilyen múzeumot nem minden nap lát az ember! Sőt, még Prágában sem jártam, így ez a 3 napos kirándulás igencsak emlékezetesnek ígérkezik :DDD
Emlékeztetül, hogy ne merüljenek feledésbe a rohamosan közeledő találkozóink. Lehet még jelentkezni, hely van bőven ;)
SierraCornerrel közösen megrendeződő október 22-ei autós kirándulás találkozó: 1. Aleox 2. deffe_xr3i 3. Árpi 4. Vorf 5. ScorpiosAndris 6. Yan 7. TopaJoe 8.
2005. október 30. - Campona találkozó: 1. Driver 2. Poetry 3. Yan(ék:) 4. Aszpirin 5. Aleox (szeretnék menni, de lehet hogy Debrecen lesz ebből a hosszú hétvégémből) 6. Globetrotter 7.
Hát, én csak 1 tanácsot adhatok ezzel az autóval kapcsolatban, NE! :)
Nem igazán szeretjük a 2.5TD békák motorját, mivel ez 1 alfa (VM motori) blokk, és elég sokan elég sokat szivtak vele! általában az a vélemény a dizel békákról, hogy a ami ford benne, az jó, de a mi vm, az elromlik!:/
Viszont megint hirdetik az a szép békát!
a hátulja nagggyon begyere, szép kis cleaning, kisrendszám, nyaminyami.. az eleje már nekem sok.. viszont a szine is szép... csak egy baj van vele,... ez is tádé..:(
amikor a tolatóradarotot építetted be akkor a lökhárítótot fúrtad ugyé? :-) gondolom először kis fúróval aztán egyre nagyobbal. simán lehetett fúrni vagy bántotta a festéket, lakkot?
Tegnap este hallottam én is a hírt. Úgy hallottam valahol gyorsulásin volt kint, vigéckedett és szépen leamortizálta a hátsó futóművet. Pedig csak az RS2000-el volt. Mi lesz, ha 3-szor olyan erős Cossieba ül? ;)
Leó, Laci, ha olvassátok.. Mr. Lada-Fordmeister leütötte az escortot, valami táblával, meg 2 padkával... :P kiváncsi leszek a cossie-t hány perc alatt töri össze :D
Ez így O.K. de én pont ezért cserélek mindent időben, ha meg használtat veszek (most kapott zasszony egy Focust), akkor automatán lealkudom a szíj és a feszítők, vezetők cseréjét és meg is csinálom azonnal.
Így lehet, hogy soha nem szakadt még szíj, de a családban sem. Én azért annyira nem félnék tőle.
Nézegettem a "nagy fehér weboldalt" (fs.co.uk) és ott mitha 2 láncról is szó esne. A vezérműláncról és talán az olajpumpát hajtja egy rövid lánc?? ?
Mivel én sem tudok semmit az autóm állapotáról ezügyben, kötelező lesz kicserélni benne a cuccot. Mit kell cserélni mindenképpen ha már nekikezd az ember?
Én ugyan pesti vagyok, és tőled nem is oly messze lakó (én a VIII.kerben lakom), azonban én a Cologne motort ismerem, de a békát már kevésbé. Szerintem Codename, vagy valamelyik békás lehetne a legjobb választás, hogy kivel menjél megnézni pár békát. De nem tudom, hogy ők hogyan érnek rá. De ha én is tudok bármiben segíteni, küld el a mobilszámod emailben, és megcsörgetlek. ;)
Apám szeretne venni egy Scorpiot ugyhogy kéne róla egy kis infó!!!Mondjuk egyett találtunk ezért gondoltam ti jobban értetek hozzá ,mondhattok róla nyugodtan véleményt:)!!!Ez lenne az:
Kedvem az lenne, de még meglátjuk, hogy hogyan alakul a hétvége. (Tudod, most már a kiccsaládom van előtérben...)
Amúgy meg lehet, hogy időközben le fognak csukni, mert elképzelhető, hogy ma este meggyilkolom azt a szerelőt, akihez nyár közepén vittem el az autót egy kb. 1-2 napos (maximum!) munkára, és aki azóta sem (!!!) nyúlt hozzá... Ma este (egy órán belül) ugyanis kimegyek hozzá, és a föld alól is elő fogom keríteni, mert elegem lett. Pláne úgy, hogy előre megkapta a pénzt a javításra.
Na szóval még meglátjuk...
Köszi a Cologne-nal kapcsolatos infókat. ;) Meggyőztél, hogy jó vétel lehet. Esetleg van itt olyan pesti vagy pest-közeli Scorpis kolléga, aki eljönne velem Cologne békát nézni, ha élessé válik a helyzet?
Na majd egyszer megmutatom a vasat élőben is (meg hogy mit megy ;), ha végre egyszer elkészül. ;D
Alig várom :D
Apropó, október 22-én lesz egy autós túránk a Sierrásokkal közösen Párkányba, majd vissza. A többi infó az új fórumban található, ami remélem hamarosan újra üzemel. Ugye adminok! ;)
Van kedved eljönni most szombaton az autós túrára?
Nos, az lehet. A legtöbb szíjas autónál ugyanis (Opelnél szinte minden hengerenként négy szelepes motor ilyen - legalábbis volt a 90-es évektől 2002-2003-ig) ha a szíj elszakad vagy leugrik, akkor a dugattyú és a szelepek összeverődnek, amitől a dugattyú sérül, a szelep eltörik vagy elhajlik, a szelepvezető széttörik, stb...
Természetesen meg lehet előzni a bajt, amennyiben az ember az előírt csereintervallumot (ez Opeléknél 60 ezer km) betartja, ha azonban használtan veszed az autót, akkor nem tudod, mi a helyzet, illetve a legtöbbször nem is a szíj szakad el, hanem valamelyik (műanyag) görgő adja meg magát, ráadásul konkrétan tudom, hogy a legtöbb márkaszervizben nincs szerszám a szakszerű cseréhez, ami megint csak vezérlés-hibához vezethet...
Szóval komoly az ügy.
Tudom persze, hogy a láncos vezérlést is alkalomadtán cserélni kell, ráadásul nem olcsó móka, de jóval olcsóbb, mint egy szétverődött motor... :P
Ugyanakkor én hozzá vagyok ahhoz szokva, hogy egy háromezres Omegával is 8 liter alatti országúti átlagot lehet produkálni. Ez teljesen kizárt a Cologne esetében? Vagy a 10 literes minimum vegyes fogyasztásra utalt?
10 liter vegyes fogyasztás Nyirkos esetében, nálam város (70%) és autópálya (160+) esetén jön ki 12 körül. Az enyém még mindig nincs belőve rendesen, mert a gyári fogyi 7,5/8,5/11,5 liter körül van. Tehát Nyirkos áll a reálisabb értékhez. Amúgy itt említeném meg 2.9 V6 24V Cossie-s klubtársunk (Granci) átlagfogyasztását, aki nem éppen könnyűlábú: 9,2 liter/100 km! Ugyanezen autó országúton teljesen átlagos tempózásnál (80-160 km/h) deffe_xr3i-nél 8,4 l/100km-ert produkált :DDD Szóval van még mit fejlődnöm! :)))
Ez a vezérműszíj téma tényleg ennyire veszélyes? Én már elfogyasztottam pár autót, de az életben el nem szakadt még szíjam.
Egy titka volt, mindíg időben lecseréltem, jó minőségre.
Viszont egy szem láncos autóm (a mostani 2.3DOHC), igen komoly összeggel apasztotta pénztárcámat, amikor az egész láncvezető, feszítő stb. hóbelebancot kicseréltettem benne. (asszem olyan 240.000km körül történt)