Ezekkel az értékekkel így kánikulában szerintem még nincs nagy gond. ...mondhatni, teljesen normális értékek a külső hőmérsékletet és a használatot is figyelembe véve.
Nekem múltkor nagy melegben, erős hajtás mellett felment autópályán 130 fokra, városban is megy 120-ig, ezek szerintem magas értékek. Mit tanácsoltok, miket nézessek meg a kocsin szerelővel?
...megeshet, azért egy V6 és egy R4 között van némi különbség, ha a teljesítményt nem is nézzük. Itt viszont most a 20013-14-ben aktuális 2.0 CR TDI-ről volt szó.
Külső hőmérséklet és használat függvénye is, de én 115°C-nál nagyobb értéket még nem láttam. (igaz, hogy nem Superb-nél hanem hasonló évjáratú és motorú Passat-nal.
Sziasztok! 2013-2014-és évjáratú, 2 literes Diesel, automata, négykerekes SuperB-nél menet közben meddig mehet fel normális esetben a motorolaj hőmérséklete?
Igen, csak vágott rövidebb csavar ment bele,és ami benne volt az is rövidebb volt.(látszott rajta,hogy az is vágott volt) Próbáltam belerakni a gyárit,és felfeküdt még hozzá sem ért a tengelyhez. Ezek szerint mókolva volt már valamikor.A PD elem kábelei is más színű a 2-es hengernél mint a többi három.Egy ideje csattogót, és most az 1-2 es henger himbatengely hátsó csavarja eltört, és a himbatengely is ami kiütötte a szelepdeklit.Össze lett rakva bontott tengellyel szelepdeklivel, új gyári (2 vágott) csavarokkal, működik,és a csattogás is megszűnt.
Olyan létezik, hogy a himbatengely két végén levő csavar rövidebb kb.: 8 mm-el? Gyári csavarok lettek rendelve. És ott (unix) nem volt méret különbség.
A segítségeteket szeretném kérni hátha találkozott valamelyikőtök az állábi hibával.!
2010. Superb, 2.0 CRDI.
Esőben történő autózás után kocsi leállít bezár. Kb. 2-h elteltével a hűtő, illetve klíma ventilátor bekapcsol teljes fordulatszámon. Autó kinyit próbálom indítani, nem indul a ventilátorok forognak, sőt az elektromos szervó is működik gyújtás nélkül. Akku saru le, majd vissza a hiba ugyan úgy jelentkezik, ezt eljátszottam másnap is, minden változatlan. Hibatárolók kiolvastam többek között a 01314 kód állandó. Kölcsön járgány elutaztunk a kocsit egy hétig napon hagyva. Hazaérve saru vissza kocsi indul, a motorkontról lámpa is kialudt. Az eső csatornát ahol a komputer-van még az elején ellenőriztem száraz volt. Gondolom valami beázhatott, de mi......?
Már száraz időben 100-120.km-et mentem vele működik.
Úgy tűnik mégis szét kell...majd egyszer... bontanom mindent. Az ülések mögött is vannak összefogatási pontok amik nagy eséllyel szétmáltak.
Remélem nem tilos ha lehet ide másolom. Sok-sok keresés után találtam egy a SUPERB/PASSAT vízbetörés és okozott károk elhárítását nagyon szemléletesen bemutató leírást.
Ez talán másnak is tud segíteni VÍZKÁROK után vagy akár megelőzésnek is:
Ha emlékeim nem csalnak, ott van a belsővilágítás testjeinek közösítése ahol a komfortmodul kötege csatlakozik a küszöb melletti köteggel. Egy csomó barna, valamilyen színű csíkos vezeték egy bumszliban összepréselve. A préselésen belül mállanak szét.
Sziassztok egy korábbi bejegyzés kapcsán aminek sajnos végül nem találtam meg a megoldását szeretném megkérdezni, hátha nem kell teljesen szétbontanom padlót és valaki már maga javította:
Tipikus eset Superb Mk1 beázás. Akku alatt és ajtó tömítések voltak a ludasok.
A belső világtás (lábtér, ajtók, csomagtér is) probléma jött nálam is elő. Először csak pislákolt majd teljes sötéstség. Ez azóta tudom tipikus passat és superb hiba. Szerencsére talán a komfortáramkör nem károsodott mert más hibát egyelőre nem tapasztalok és a kárpitot felemelve a komfort áramkör dobozában nincs víz. Korródásciót nem látok.
Tehát a kérdés:
Hol s melyik lehet az a kábel köteg ahol a - korábban már egy hozzászólásban említett - kábel összefogatás lehet amelyik ezeket a világítási áramköröket osztja szét és sok esetben korrodálódik?
Nagyon halk sípoló hangja van nekem is,de nem zavaró,ha jár a motor egyáltalán nem hallani.Ezek mind ugyan olyanok szerintem,de lehet hogy mind a 4 neked más. Én innen rendeltem,van több színű,és van több méretben is.
Szia! Szivargyújtóról oké, polaritást nem rontottam el mert mielőtt rákötöttem meg mértem multival. Igen a fekete doboz ami nagyfeszültséget csinál a 12V-bol, is működik rendesen. Főleg akkor kezd el villogni amikor vissza tekerem a fényerő szabályozót, de ha az max fényerőn van, akkor kb 2 3 perc múlva kezdi el a az összes belső világítással együtt. 4 olyan fekete adapterem van, mindegyikkel ugyanaz volt a helyzet. Így ki kötöttem. A fekete kis doboz Neked mennyire zajos? Mert az enyémből halk sípoló hang hallatszik. Tudnál egy linket küldeni arról amit Te beszereltél?
Szia ! Nekem működik,azóta is szerencsére.Gondolom a polaritást megnéztem így is,úgy is ? Pontosan ami jött hozzá fekete "dobozka" azzal együtt kötöttem rá. Mert ugye az a tápegysége párhuzamosan.Lehet hogy rossz terméket kaptál,vagy próbáltad a szivargyújtóról ?
Sziasztok, tegnap autópálya menetben hirtelen elfogyott az ereje 2008-as 1.9pdtdi. kb 100-al jöttem haza. Újkora óta nálam van az auto., Kb 153ekm van benne. Minden szépen működik csak nem tölt a turbó szerintem. Van jellemző cső ami típus gyengeség esetleg? Remélem nem a turbo maga . Ma délután lesz csak időm körbe nézni a motorteret hátha látok valamit.