MIért van ez a nagy örömujongás a Logan miatt ? Nem is ötezer euró, nem is szép, mindenben elavult, 900 kilós mint egy szuzuki ...
Miért nem ír senki az igazságról ???
Sok már úgysincs hátra ami a dízeleket illeti, lassan már 4000 BAR-on, 0.00001 mikronos illesztésekkel sem fogják tudni teljesíteni a környezetvédelmi előírásokat. De nem is kell annyira erőltetni, van rá alternatíva már most is.
Hát nem tom, volt pár dízelem, tankoltam pár helyen vidéken is, de sosem volt bajom az indítással. Eléggé szabályozva van az üzemanyag minősége, legyen az nagy vagy kis kút. Persze elhiszem neked, de az már nagyon alja kút lehet, amit egy dízeles messziről kerül.
Nem csak neked hanem mindenkinek nagyon ajánlom nincs velük baj csak ne járjatok ugy mintén .3-mikronos szüröt rakjatok minimum.És 25-ezer kilométernél töbet ne menjetek vele igy akkár 350-ezer kilométert is nyugotan kocsikázhatok vele ugy hogy ne keljen hozzá nyulni.Ezt most tapasztalatbol mondom.A magyar gázolaj nem felelmeg a delphi rendszerek kkövetelményeknek .A delphi rájöt arra ha 5-mikronos szürövel adja kia az autokat nincs teljes biztonság.pl;a Renaultnál én már 2-3-mikronos szürőt használok 20-ezrenként cserélem mégegyszer nem fogok ki cses......ni az automal.soha ne rakjatok után gyártot szürőt bele.
Hát olcsó falusi kútról tankolt tádé biza olyan -5 alatt már gondban van. Nem azért, mert tádé, hanem mert nyári sz@r gázolaj van, ami kezd kocsonyásodni. Petróleum, benzin, drága spec adalék... ezek segítenek hogy ne kocsonyásodjon. Minőségi kutakon erre nem nagyon kell figyelni, mert ott a téli nyál megy a kutakhoz X-XI. hónap környékétől IV-V. hónapig.... De vidéken se minőségi kút, se akkora forgalom, hogy ez így legyen....
19000km felett van benne. Azt sem tudom, hol van rajta az üzemanyag szűrő, de rövidesen megkérdezem a kollégát, aki szakértője a Dacia-nak. Majd lefényképezem.
A motoron semmi extra, lemosni tilos, egy kefével néha át lehet menni rajta, de csak óvatosan.
Akkor az a kérdésem mennyi kilométer van benne ? Elárulom nekem Thaliám van volt már ijenem de ezzel most nagyon megszivtam .1.5dci de sajna szivok egyfolytában.Na most a Dákokban elvileg Renault motor van.Néztem a gázolajszürö a Dáciaban fémházas meg egészen más.Ráadásul még nem nagyon hallottam volna panaszt a Daciakra.Szoval elegem van probálok nyomozni stb ha bele tudom tenni a Dacia üzemanyagszürőt esküszöm azt rakok beletipus modositást csinálok.Különösen jó lenne egy kép ami a motor téröl van és jó kivehetö rajta az üzemanyagszürö.Ha segitenél megköszöném .email cimem penge 0203@ gmail.com.Elöre is kköszi.
75Le 200Nm, de nálam többnyire a tata-módba van állítva, szóval csak úgy 180Nm-t tud - majd egyszer leméretem.
Eléggé hihetetlen számomra a 20eKm-es olajcsere periódus, ezt a helyedben nem próbálnám ki. Ha többnyire hosszú utakat jársz vele, 11-12eKm környékén érdemes cserélni az olajat.
Sok várossal inkább 10eKm alatt, passz, mennyi, 7-8eKm, de hát DönCI-t ugye nem városba vesz az ember, arra ott a BKV.
Bosszantó dolog a vízhőfokmérő hiánya a műszerfalról. Nyilván nem kell gyilkolni a motort hidegen, de mivel nincs visszajelzés arról, kb elérte-e már az üzemi hőfokot, óvatosabban kell bánni a gázpedállal. 1500-1750 között városban 3-ban érdemes melegíteni, pályára kiérve 90-100 között 5-ben szánj rá 8-10km-t. Én így szoktam. Városban 20km megtétele után lehet mondani, nagyjából bemelegedett...
Télen, nagy mínuszokban többet, mert nagyon nehezen melegszik be a motor.
Az ECO módot használva 130 fölé nagyon nehezen akar menni, ha kikapcsolod, azért kap némi "erőt".
Néha érdemes kikormolni, egyet visszakapcsolsz és tartod a 120-at 10-15km-en keresztül, de lehet, h több kell.
Városban nem nagyon járkálok vele, inkább hosszabb etapokat szoktam.
Motorfék nincs benne, legalábbis sztm jóval kevesebb, mint pl a Classic-ban.
Ezek szerint 5000 mérföld, de ha szintetikus olajat használok akkor 10000 mérföld (ahogy ez az előírás itthon a Priusokra is). De valszeg maradok a középértéknél főleg télen, mert sokat megy 40-50 fokos vízzel ilyenkor...
Köszi, már néztünk pár dolgot, de a hibák nagy része kiesik, mivel újkora óta ilyen neki. Sokszor vitte már vissza, de mindig lezárták azzal hogy nincs baja a kcosinak :)
Gyújtás után rövid ideig ingadozik az alapjárat, ami hamar megszűnik. Érdemes a gyertyákra ránézetnem, vagy ez csak téli specialitás? (3 hónapja hozták Németországból, 1.6-os MCV, 7 üléssel) A kötelező cserék már megtörténtek decemberben.
Az előző Logannál lecseréltem 4 elektródás gyertyára a gyárikat (utána néztem, milyen jó bele, nehogy a hőérték, vagy mi miatt gond legyen) -a Classic-nál is, sőt, ott olasz gyertyakábelek mentek a román helyére és magyar osztófej -, majd vennem kellett szintén gyári gyertyakábeleket, mert patkány, vagy mi a fene, megrágott kettőt.
Mondjuk ilyen fogyasztási gondom nem volt, mint a kollégának.
Én sem megyek rövid utakat. Az első olajcsere 7800km körül volt, a lejjebb említett klubtárs csinálta meg. Most 19000 felett van a talicskában, érik a második olajcsere.
Szintén pálya, mert nem szeretem a hullarészeg bicikliseket hajnalban kerülgetni a mellékutakon.
Mellékesen megjegyzem: mindig ugyan ott tankolok, a tankolásról számlát kérek. Az első tankolásomról elkavartam a számlát, a többi megvan. Ugyan így megvan a gumicserés számla - 195/60 R15-ös Vredestein Quadtrac 3-as papucsok kerültek fel, természetesen újonnan.
-1. Ennél a motornál nagyon ritka az ilyesmi, ezért első körben a vezetőt okolnám. Pár napig használja a szerelő (ne csak pár km-re), és kiderül. -2. Benzin kutat kellene váltani. Lehetőleg ne az ,,akciósakat" próbálja, hanem MOL, OMW, stb. Ez elég sokszor beválik. -3. Jöhetnek a műszaki dolgok, nagyjából sorrendbe írva. Ha sok a fogyasztás, azt el is égeti. Tehát CO mérés. Próbaúton első lambdaszonda vizsgálata. Nem elég, hogy működik e, elég ,,gyors" is? Vízhőfok jeladó vizsgálata, ennek hibája elő szokott fordulni. Vigyázat, 2 körös! Egyik szál a kijelzőhöz megy, a másik az ECU-hoz, ezt látni az OBD2-n keresztül is. Gyertyák kivétele, vizsgálata, milyen színű? Betenni helyette NGKBKR6E típusút. (amúgy 30ezer km a csereperiódus). Szelepdekni levétele. Mit látni? Szép fémtiszta, vagy lerakódott kátrányos dzsuva, benzin szaggal? Utóbbiak a szar olajra, és a sok rövid távra (is) utalhatnak. (persze, hogy sokat eszik) Szelep hézag állítás. Csak akkor, ha aznap nem volt beindítva az autó 1másodpercet sem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A gyári értékek (SZ 0.15mm , K 0.3mm) helyett a szívó szelepeknek 0.2mm-t a kipufogóknak 0.4mm-t állítani. Így jó lesz. (meg jó lesz a fél országé, akiknek csináltam )
Nem is ez, hanem hogy az ugyanolyan elven működő Priusra miért 15ekm az előírás, nálam meg miért 8ekm. Az is lehet hogy Amerikában mindegyikben sűrűbben cserélik :)
Szerintem valahol a kettő között, de ha mondjuk ezt számtani középértékként nézed, akkor 11500 km-t kapsz. Kérdés, mennyit buksz, ha ehelyett előírás szerint, kb. 8 ezrenként cseréled. Szerintem éves szinten nem olyan sokat, hogy megérje ezen filozofálni. Még akkor sem, ha sokat mész, mert évente csak 1 vagy 2 cserével lesz több.