Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bernath Bomber Tamas Creative Commons License 2023.02.22 0 0 14917

a képen látható fém vízcső( 3 csővég 1 talpas 2 csavaros vég )

Re gondolok . Pont ugy nez  Az a vekony folyás mintha a mögül jönne. De nemigaz ,hogy 3x probaltam letömiteni es meg mindig ereszt es ugyanott ugyanabba a kis érben.(probaltam cserelni is ezt a fém vízcsövet es ugyanez)

Előzmény: trafo2000 (14915)
Bohócapu Creative Commons License 2023.02.21 0 0 14916

https://www.hasznaltauto.hu/kishaszonjarmu/ford/transit/ford_transit_2.4_tde_350_l_tde_duplakerekes_platos-19136727#adatlapContainer

 

Sziasztok!

 

Gondolkodok egy ilyen autó megvásárlásán. 

Visszaolvastam itt a fórumon, de azért kérdeznélek Benneteket ezek a TDE motorok milyenek? Adagolós ez még? Gondolom egy ilyen járműnél a legnagyobb ellenség a korrózió, a váz elrohadása. 

Mit nézzek meg rajta?

 

Köszönöm ha válaszoltok!

trafo2000 Creative Commons License 2023.02.21 0 0 14915

Nem tudok rájönni mi az a fém csőelosztó.

Egyébként ha a vízpumpa folyik,az a vezérlésfedélen belül van,el is párolog sokszor,nem látszik.

Előzmény: Bernath Bomber Tamas (14912)
Lacoid Creative Commons License 2023.02.21 0 0 14914

Hol a kép?

 

így lett hengerfejes a Transitom:

 

Adagoló csöpögés > gázolaj rácsöpögött a hűtőcsőre > szépen ott elkezdte megenni a csövet a csatlakozásnál >

majd egyszer csak ott kinyomta a hűtőfolyadékot...

Előzmény: Bernath Bomber Tamas (14912)
Lacoid Creative Commons License 2023.02.21 0 0 14913

Itt egy pumpás légtelenítés:

https://www.youtube.com/watch?v=Gsb9OOR1IqE&t=571s

 

pumpa nélküli üzemanyagszűrő csere:

https://www.youtube.com/watch?v=VUaGbpH72kg

Előzmény: Lacus0503 (14911)
Bernath Bomber Tamas Creative Commons License 2023.02.20 0 0 14912

Sziasztok.

Transit 1999 2.5 Td Hutoviz szepen lassan eltűnik neha több neha kevesebb de többszáz km alatt.

A kepen lathato folyas honnan jöhet  és miért?

A fém csőelosztó talptömítését már 3x Cseréltem  volt pasztával volt nélküle. De valamiért  mindig ott van ez a szivárgás. Biztos ,hogy onnan jön ? 

Lacus0503 Creative Commons License 2023.02.20 0 0 14911

Ha feltöltöm akkor meg úszom a lègtelenitèst ?

Előzmény: trafo2000 (14910)
trafo2000 Creative Commons License 2023.02.20 0 0 14910

Az adagoló oldalán,vákummal kell felhúzni az olajat. inkább töltsd fel a szűrőt.

Előzmény: Lacus0503 (14909)
Lacus0503 Creative Commons License 2023.02.20 0 0 14909

Lègteleniteni hogyan kell?

Van valami lègtelenitö csavar rajta?

Előzmény: trafo2000 (14907)
trafo2000 Creative Commons License 2023.02.20 0 0 14908

Bár igaz a légtelenítés nem egyszerű.Viszont ha az új szűrőt feltöltöd tiszta gázolajjal és úgy teszed fel,simán működik.

Előzmény: trafo2000 (14907)
trafo2000 Creative Commons License 2023.02.20 0 0 14907

6 liter. igen.

Előzmény: Lacus0503 (14905)
Alkapánó Creative Commons License 2023.02.20 0 0 14906

Mint kiderült, nálam is így van.

Csak az én munkaakkumat nem lehet odafogatni a platnihoz (AGM meghajtó akku). Be fogom vezetni a kábeleket a lakótérbe és ott lesz a helye.

Azért is, mert hamarosan felszerelek egy napelemet és töltésvezérlőt.

Előzmény: Mikimiki 61 (14904)
Lacus0503 Creative Commons License 2023.02.20 0 0 14905

Sziasztok.

93as Ford Transit olajcsere ellőtt állok.

Érdekelne hogy hány liter olajat vegyek a motorba?

Ha a gázolaj szűrőt kicserèlem akkor lègteleniteni kell e utána?

Mikimiki 61 Creative Commons License 2023.02.19 0 0 14904

Nekem nagyon hasonló lakóautóm van, ( 1987 2,5 di 50 kw ) szintén két akkuval, de ebben az esetben a második a munka akku, a lakótér áramellátására szolgál.

Előzmény: Alkapánó (14874)
Mano.66 Creative Commons License 2023.02.18 0 0 14903

Na végre jó lett. Volt szoftver frissítés, generátor cserék ( most gyári cikk számos van benne) . De hiába volt töltés nem kommunikált a generátor a komputerrel. Jött az ötlet a 2017 utániakat fel kell tanítani. Ez a 2014-re eddig nem kellet. Na ez segített. Le kopogom. Kopp - Kopp. Most jó.

Előzmény: trafo2000 (14883)
trafo2000 Creative Commons License 2023.02.13 0 0 14902

Ez jó ritka lehet.Gondolom csak Tourneoban létezett.

Előzmény: Pestibandee (14899)
trafo2000 Creative Commons License 2023.02.13 0 0 14901

Nem igazán értem a kérdést. Két rugó lenne cserélve? Egyébként mindig ugyan azt tesszük vissza,átmérő,spirálok száma sosem térjen el.

Természetesen oldalanként csak egyforma lehet.

Meg ugye egy hosszú platós 22mmm rugója helyett sem teszünk 18mm busz rugót mert orra esik az autó.

Előzmény: Ógyula (14898)
trafo2000 Creative Commons License 2023.02.13 0 0 14900

Lusta vagyok végig bogarászni de ha egy autóhoz kétféle olajat hoz akkor legtöbbször a drágább a sperr difi miatt kell.

Előzmény: Bukhisz (14897)
Pestibandee Creative Commons License 2023.02.12 0 1 14899

Sziasztok! Ilyen színű ülést keresek. 

Ógyula Creative Commons License 2023.02.09 0 0 14898

Üdv! Olyan kérdésem lenne,hogy Ford tranzit 1999-es 2.5 Diesel 6 személyes dobozos fél magas hosszú kasznis. Első spirál rugót cserélnék. Amit bele raknák az hosszabb kb 4cm-el viszont 1mm -vékonyabb.Az átmérő ugyan az. Bontott rugó sárga fehér jelzésű. Bele lehet ezeket rakni? Ha valaki tud ebben segíteni,meg köszönöm!

Bukhisz Creative Commons License 2023.02.08 0 0 14897

Üdv fórumtársak!

Van egy MK8 2016 Ford transit 4,6 tonnás ikerkerekes 17 fös kis busz. Milyen váltó és difi olaj kell bele,  és mennyi a csereperiodus .Mit ajánlotok ?

Az olajkereső oldalak nem ajánlanak semmit, vagyis keresd a ford kereskedőt - ennyit.

A Ford web oldalán  2 féle gyári olajat ajánl a difibe egyiknek 5.000.- literje a másiknak 15 ezer literje kicsikét nagy a különbség . Nem tudom mi lehet a Ford olajba 15 ezerért lehet hogy kis fordjelek úszkálnak benne, de kicsit húzósnak érzem főleg ha 50ezer km -ként kellene cserélni.Azt megfejtettem hogy 2,3 liter megy a váltóba és 2,85 liter a difibe.

 

Előre is köszi a válaszokat

trafo2000 Creative Commons License 2023.02.06 0 0 14896

A negyedikben nincs fogaskerék áttétel.Amúgy nagy marhaság ennyit variálni,difit kell cserélni nem fogskereket.

Előzmény: Pestibandee (14895)
Pestibandee Creative Commons License 2023.02.04 0 0 14895

Sziasztok!

Szóba került, hogy például a 2000-ig gyártott Transit váltókat átlehet építeni. Mégpedig úgy, hogy Mondeo 1.8TD 4. és 5. fogaskereket esztergálás után kilehet cserélni a Transit váltóban találhatóval. Elmondás szerint használható, vannak régóta hiba nélkül futó példányok. 

Azt szeretném tudni, hogy ez vakítás, felesleges agyalás vagy ténylegesen megoldható titkos dolog?

A neten semmit nem találtam erről.

Köszönöm .

Mano.66 Creative Commons License 2023.01.31 0 0 14894

Ez a kapcsoló.

 

Előzmény: Mano.66 (14893)
Mano.66 Creative Commons License 2023.01.31 0 0 14893

Generátor csere meg volt újra. Hiba ugyan az. Lett egy hiba ami teljesen elkerülte a figyelmünket annyira a generátorra fókuszálltunk a szerelőkkel. Amikor az akku ikon elkezd világítani a Start Stop kapcsolón is világit az "OFF" és nem is lehet ON-ra kapcsolni. Be ragad OFF-ban. De nem tudom mit kapcsolhat mert nem Start Stop-os a kocsi. Ez a kapcsoló eddig nem világított. Ez a kapcsoló a műszerfal baloldalán a felső. Egy háromnegyed körben egy nagy "A"-val. Tartozhat ehhez valami szenzor? Talán csütörtökön lesz kimondott autóvillamossági szerelő aki ránéz. 

Előzmény: Mano.66 (14889)
Alkapánó Creative Commons License 2023.01.31 0 0 14892

Csavarosak az akkusaruk.

Este rámértem a töltésre. Fogyasztók nélkül 14,1. Terhelve 13,8.

Előzmény: trafo2000 (14891)
trafo2000 Creative Commons License 2023.01.30 0 0 14891

92 ben még az ótvar lucas marelli  generátor van,jellemzően nagy fordulaton kel életre. Az aksisaruk ha még eredetiek,le kell vágni és új csavarosat tenni a helyére.

Előzmény: Alkapánó (14890)
Alkapánó Creative Commons License 2023.01.30 0 0 14890

Indítás után nem alszik el a töltéslámpa, hanem csak elindulás után, ha picit emelkedik a ford.szám. (1992 2.5D 4BA)

Írtam a Cromaxnak is, és kértem időpontot. Ezt válaszolták:

 

"1998-ig a tranzitok hagyományos feszültség szabályozója működött úgy, hogy a megfelelő fordulatszám kellett a töltéslámpa működéséig. Jellemzően addig is töltött a rendszer csak a lámpa késve reagált az első indítás után.

A rendszer ugyanúgy 12Vos a két akkuval is. Ha megfelelően működik 14,1-14,4V a töltés, terhelés nélkül. Terhelve min. 13,9V. (fűtőventilátor, fényszórók).

Korából kiindulva a kábeleket is kimérném. Jellemzően oxidációs probléma szokott előfordulni mind a pozitív mind a negatív főkábelen. Multiméterrel mérhetően."

 

 

Valamilyen kontaktjavító szert érdemes használni a kábelek csatlakozásainál?

 

 

 

 

Mano.66 Creative Commons License 2023.01.30 0 0 14889

A Bosch régi fesz. szabályzó száma : F00M346074 az új pedig : F00M346165. Csak az újjal szerelnek. A szabályzó gyári Bosch új nem felújított. Első körben cseréltük a fesz. szabályzót. Nem lett jó. Most adtak egy másik generátort. Délután csere. Biztos valami kumunikációs hiba mert töltés, égő lámpa mellett is van. 

Előzmény: trafo2000 (14888)
trafo2000 Creative Commons License 2023.01.30 0 0 14888

Az eredeti visteon vagy bosch szám kellene. Fervill amúgy jó cég,meglepne ha nem tudnának segíteni.

Előzmény: Mano.66 (14887)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!