Igen azt már mondták mások is. Nem tudom, ilyen fogyik jöttek ki. Igaz nappapásan vezetek, nagyon ritkán kezdem kitolni a szemét. Mivel elsősorban munkaezköz az autó, muszáj, hogy működjön mindig. Vigyázok rá, megkapja a rendes szervizt (márkaszervizben), oszt jóvilág.
Persze értelek. Mivel vidéki vagyok, ugyanakkor a fővárosba járok dolgozni, ez a mostani megfelel az igényeimnek. Tudod, meséltem, hogy hajnalban gyakorlatilag alig közlekedésbe járok keresztül a városon, így jön ki a kb 7-es átlag.
Igenám, csak néha beugrik egy gyorsan le vidékre, esetleg külföldre menni is. A nagyobb köbcentis hibridek jöhetnek szóba nálam is, ráadásul néha nem jönne rosszul az összkerék sem.
Autópályán már nem biztos, hogy nyer a hibrid. Persze a dízel accord az 4.1-5 literes fogyasztásával volt a legjobb, de meg is kérte a szervizben az árát, azért is, meg az automata miatt váltottam.
Néha rámjön, hogy jobb lenne egy kényelmesebb, nagyobb autó, akkor kezdem nézegetni a hahut.
Nem vagyok meggyőzve 100%-ig a hibrid helyénvalóságában.
Mert igazából nem is 100%-ig jó, vagy helyénvaló minden helyzetre.
Én most már túl vagyok hülyegyerek Civicen (1.6 125 paci, 5gen), dízel Civicen, automata Accordokon, és most van az IS. Nagyjából már tudok nyilatkozni, hogy milyen helyzetekre mi való.
Nekem ide a városba egyértelműen a hibrid. Bár a kollégám S-Cross Suzukija (1.4, 140le) majdnem hasonló fogyikat produkál, de ne felejtsük el, hogy kisebb, könnyebb, manuális, buzisan vezet :) Jó, néha én is. Mondjuk ilyenkor, mikor Üröm-Zugló vonalon ezt mutatja a végén az autó:
De azt tudni kell, hogy ez a viszonylag nagyobb köbcentis hibrid (priushoz mérten) hideg motorral, rövid távon nem annyira takarékos. Én is látok ám hidegben 10-es fogyikat. Itt a városban olyan a fogyim, mint a 2005-ös dízel Civicé, ami 1.7-es volt, 100 Le-vel. Nem automata, nem 223 Le. Az első Accordom városban 12-14 körül evett, a legutóbbi az elvolt 8-10 literrel, hőmérséklet és dugó függvényében. Tehát a hibrid itt 3-4 literrel folyamatosan beljebb van. Dugóban araszolgatva nekem csökken az átlagfogyim, míg másnak nő :D
Országúton más a helyzet. Tehát, ha valaki vidéki, hosszabbak a távok, akkor nincs durva különbség. Az Accord országúton 5 literrel elvolt. Gyakran megyek Gárdonyba, az az etalon táv. Accord 5,1, Lexus 4,1. Nem releváns a különbség, de van.
Autópályán szinte eltűnik a különbség. 130-140 körül mindkettő 6-6,2 körül jár. Itt a dízel Civic egyértelműen vitte a pálmát, de nem annyival, hogy rohannék dízelt venni.
Nem vagyok meggyőzve 100%-ig a hibrid helyénvalóságában. Jelenleg egy civic-kel közlekedek, 7 liter körül van a fogyija. Nekem ez most jó. Természetesen ennek is vannak tervezési hiányosságai, de alapvetően megfelel.
Csak nézegetek előre, hogy mi lenne a következő...
Dehogynem, de nagyon sok helyrol lebeszeltek rola :)
Kurvadraga szerviz, gyakorlatilag csak gyari alkatreszek, megbizhatosag sem olyan jo. A Q30 1.6, vagy ha lud, legyen kover akkor a Q50 kerult szoba. A Q50-et vezettem, igazabol nem volt rossz. De nem sirok utana. Pl megvolt az elso kotelezom, 52 ezer volt, ez allitolag az Infinitinel 170.
A fiamnak van egy ilyen autója. Eddig Franciaországban lakott, ott euro 5-ös volt. Most átköltözött svájcba, így az autót honosítani kellett. Na meg műszakiztatni. /franciaországban nem kellett/.