Keresés

Részletes keresés

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.05.16 -1 4 34253

Az meg, hogy mikor hol és mi szokott vagy nem szokott történni (iparvágány-kiszolgálás), nem írhatja (írhatná) felül a szabályt.

Előzmény: SÜNÖCSKe (34252)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.05.16 -2 6 34252

A fénysorompó elhelyezéséből adódóan a vasúti átjáró területe mind a három vágányt magában foglalja. Mit is mond a 39. paragrafus (kiemelések tőlem): 

 

"(2) A vasúti átjárón csak folyamatosan – megállás nélkül – legalább 5 km/óra átlagsebességgel szabad áthaladni."

 

Tegyük fel, hogy meghibásodik a fénysorompó:

 

"(6) A vasúti átjárót biztosító jelzőberendezés üzemzavara esetén járművel a vasúti átjáróra – a (3) bekezdésben említett megállást követően – abban az esetben szabad ráhajtani, ha

a) a vasúti átjáró olyan kialakítású, hogy a megállás helyéről a vasúti pálya mindkét irányban kellő távolságra belátható és a jármű vezetője meggyőződött arról, hogy az átjáró felé vasúti jármű nem közeledik, vagy

b) a vasúti átjáró forgalmát vasúti jelzőőr irányítja és a jelzőőr „Megállj” jelzést nem ad,

feltéve – mindkét esetben – hogy a (2) bekezdésben említett folyamatos áthaladás lehetséges."

 

Namármost. Ha sötét a fénysorompó, akkor megállsz előtte, ez eddig tiszta. De nem haladhatsz tovább! Hiszen a megállás helyéről balra a bakterház, jobbra a dús növényzet miatt nem látod, nem láthatod, hogy jön-e vonat bármelyik irányból vagy sem! Az sem járható út, hogy megállsz, kiszállsz az autóból, odasétálsz a pálya mellé körülnézni, majd visszaülsz és áthajtasz, mert az a) pontban a két feltétel között (beláthatóság ill. körülnézés) és kapcsolat van, nem pedig vagylagos.

Előzmény: Törölt nick (34251)
Törölt nick Creative Commons License 2024.05.16 -5 1 34251

Ezen mi nem belátható, biztosított is, mindkét irányból látható menetirány szerinti jobb oldalon. Szélső vágányon meg talán szökőévente van egy gyökketővel közlekedő kiszolgálómenet a trafóállomásra

Előzmény: doncike (34249)
doncike Creative Commons License 2024.05.16 -2 2 34250

"Az olvasni nem tudók szempontjából biztosan..."

 

 

Az olvasni tudók számára a mondat nem ér véget a kettőspontnál.

 

A sötét és a fehéren villogó berendezés a közúti jármű szempontjából azonos jelentésű: vagy jön vonat, vagy nem; és saját felelősségre át lehet menni.

 

 

Ha lenne tényszerű ellenérved, nyilván nem lett volna szükség a mondat felét levágva okoskodni.

De ebben a khm sajátos humán közegben ezzel lehet virtuális hátbaveregetést, népszerűséget szerezni.

Most aztán jól megmondtad...

 

Miközben ez a hozzáállás a probléma gyökere. Amit persze pont a hozzáállásod miatt nem is értesz.

Előzmény: Vendégsín (34234)
doncike Creative Commons License 2024.05.16 0 2 34249
Előzmény: Törölt nick (34233)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.05.16 0 2 34248

"De akkor visszakérdezek, hogy ezeken a 120 km/h vagy annál kisebb sebességű vonalon, például állomástávolságú közlekedésre kiépített,"

 

 

Hogy jön ide az állomástávolság?

 

 

Van olyan 120 km/h-ra engedélyezett vonalszakasz ahol a térközjelzők függésben vannak a sorompóval,természetesen ezer éve jelfeladásra kiépítve.

Előzmény: H_CS (34245)
sssey Creative Commons License 2024.05.16 0 2 34247

H_CS

 

Az előbbi rendeltetésszerű, az utóbbi pedig a pályakarbantartás hiánya miatt áll elő.

 

És?

 

Eredeti kérdés:

Önműködő térközös pályán lehetséges-e olyan sorompó meghibásodás, ahol a vonatot a behatási pontra érve, a berendezés nem érzékeli?

 

 

Válaszod:

Igen. 6000 kg-nál könnyebb jármű esetén.

 

A csatolt doksi bizonyítja, hogy a válaszod téves, mert 6000 kg-nál nehezebb jármű esetén is lehetséges olyan eset, amikor a berendezés nem érzékeli a vonatot.

 

sssey

Előzmény: H_CS (34245)
f_k Creative Commons License 2024.05.16 0 0 34246
H_CS Creative Commons License 2024.05.16 -2 1 34245

r1232: hogy lásd, amit írsz nem valós, nem csak 6000 kg-nál könnyebb jârművel fordulhat ez elő.

_Nyuszi: "Igen. 6000 kg-nál könnyebb jármű esetén." Meg 6 tonna felett, ha szennyezett a sín.

sssey: Mondjuk itt 86 tonna is "láthatatlan" maradt. http://www.kbsz.hu/j25/dokumentumok/2009-531-5.pdf

 

Az előbbi rendeltetésszerű, az utóbbi pedig a pályakarbantartás hiánya miatt áll elő. Ki nem végezte el a pályakarbantartást, hogy ne legyen szennyezett a sín? Azt ne mondd, hogy az én "nagy mellényes, utasítást kontextusba helyezni nem tudó" agyamnak kellene a pályakarbantartást elvégezni.

 

 

_Nyuszi: "Nem. Vonatbefolyásolás csak a vasúti jelzőkhöz van, útátjáró-berendezésekhez nincs. Útátjáróhiba esetén csak akkor vesz fel "vöröset", ha jelzővel fedezett a sorompó, ami Magyarországon csak az emelt (120 km/h-nál nagyobb sebességre kiépített) sebességű vasútvonalakon kötelező. (a megvalósításhoz kapcsolódó jelzőkitűzésről inkább nem mondanám el a véleményemet...)"

Az, hogy hol kötelező, meg hogy hol épült ki, az két külön dolog. Több helyen van, mint ahol kötelező lenne.

 

Nem arról írtam, hogy hol épült ki, hanem hogy hol kötelező. De visszatérve a baleset helyére, a 80-as vonalon Hatvan és Füzesabony között nincs a nyíltvonali sorompók és a térközjelzők között függés.

Az, hogy hol épült ki az NEM JELENTI AZT, hogy mindenhol kiépült.

 

 

r1232: A másik, hogy egy rakás olyan max 120 km/h vagy annál kisebb sebességű vonal van, ahol kialakítottâk a függést a főjelzők és a sorompók között. Itt megint olvashattál erről valamit és azt hiszed, csak az a valóság. És mindezt nagy mellénnyel.

 

Attól tartok Safranek, hogy maga gúnyolódik velem...

De akkor visszakérdezek, hogy ezeken a 120 km/h vagy annál kisebb sebességű vonalon, például állomástávolságú közlekedésre kiépített, de nyíltvonalon a sorompókat jelzővel fedező jelzős vonalon JELFELADÁS van-e? Mert jelfeladás is csak 100 km/h felett kötelező.

 

 

 

Előzmény: r1232 (34236)
Vendégsín Creative Commons License 2024.05.16 0 4 34244

Azért - szerintem - ha egy vasúti biztber (mert egy útátjáró biztosítása tulajdonképpen ennek megfelelő kell legyen) nem "vesz észre" egy komplett, több száz tonnás vasúti szerelvényt*, akkor miért is várjuk el, hogy ugyanezen alapon egy térközes közlekedésnél, ellenmenet biztosítással "észrevegyen" egy egyvágányú pályán egy teljes vasúti szerelvényt, és kizárja a szembemenesztést? Ez nem "biztonságspecifikus hiányosság" valahol?

 

Nyilván nem kell az itt írogatóknak a vasúti biztosítóberendezések működési elvét ismerniük.

De:

 

Néhányszor le lett írva, hogy nem a kamrában levő világítással azonos módon működik, azaz ott, ha bekapcsolom, 50 % eséllyel világít, vagy nem.

100 %-os biztonság nincs, ezért az emberi tényező valamilyen mértékig mindig jelen van.A forradalmi ötletelések alapján sem érhető 100 % el, a Dárius kincsével sem.

Amikor közúton egy egyszerű menetadat rögzítő ellen is berzenkednek és a sebességhatárok betartása gyakorlatilag 0 %, ez azért vasúton évszázados múlttal sokkal szigorúbb akár fél évtizedre visszanézhetően az eltárolt adatok alapján.

 

Tehát nyugodtan ülhetsz a vonat elejébe, vagy a végébe, a "komplett, több száz tonnás vasúti szerelvényt" a biztosítóberendezések igen magas, akár 99,99999 % (gyengébbek kedvéért akár egy a tízmillióhoz) eséllyel érzékelik és érzékelni fogják. Van néhány ezer különféle szigeteltsín szakasz és kicsit kisebb nagyságrendben tengelyszámlálós szakasz üzemben és évek telnek el vonatérzékelési hiba nélkül.

Előzmény: John Howard (34242)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2024.05.16 0 4 34243

Hát, azért egy ellenmenetkizárás esetén van a szekvencia figyelve, hogy a vonat haladjon végig az összes foglaltságérzékelési szakaszon.

Illetve az állomásköz csak akkor tud feloldódni ha a vonat meghaladta a bejárati jelzőt.

(Persze van kényszervisszablokk.)

 

Egy térközös pályán is csak akkor fog az előző térközjelző felszabadulni ha a következő átvette a vonat végének a fedezését (azaz megálljba esett).

(Itt pedig térközzavaroldás van amivel el lehet tüntetni a vonatot.)

 

Amúgy sorompó esetén is ha az indító szakasz nem működött, és "beesik" egy vonat a középső szakaszra, akkor elmegy zavarba, szóval ott is van "fail-safe" működés a maga módján.

Előzmény: John Howard (34242)
John Howard Creative Commons License 2024.05.15 -3 2 34242

Azért - szerintem - ha egy vasúti biztber (mert egy útátjáró biztosítása tulajdonképpen ennek megfelelő kell legyen) nem "vesz észre" egy komplett, több száz tonnás vasúti szerelvényt*, akkor miért is várjuk el, hogy ugyanezen alapon egy térközes közlekedésnél, ellenmenet biztosítással "észrevegyen" egy egyvágányú pályán egy teljes vasúti szerelvényt, és kizárja a szembemenesztést? Ez nem "biztonságspecifikus hiányosság" valahol?

 

* Nem érdekel, hogy ez "szennyezett vágány", vagy egyéb"fizikai hiányosság" - de ha a biztber akármiért nem "lát" egy szerelvényt, akkor bármi(!!!) is előfordulhat a vasúti közlekedés során...

Előzmény: sssey (34240)
f_k Creative Commons License 2024.05.15 0 0 34241

73984tehervonat  egy évvel későbbi menetrendje:

25 km/h volt a gőzösös teher menetrendi sebessége...

 

 

Amit nem értek a 615,04 mh az mi volt?

Sarród és Mexikópuszta között....

Csak a szolgálatiba szerepel a Hivatalos menetrendben nem...

 

Előzmény: Bárdos Imre (34119)
sssey Creative Commons License 2024.05.15 0 0 34240

 

H_CS

 

Igen. 6000 kg-nál könnyebb jármű esetén.

 

Mondjuk itt 86 tonna is "láthatatlan" maradt.

http://www.kbsz.hu/j25/dokumentumok/2009-531-5.pdf

 

sssey

Előzmény: H_CS (34219)
FOMA Creative Commons License 2024.05.15 0 1 34239

Lehet olvasgatni a XXVII. és XXVIII. fejezeteket. Persze érdemes a többit is: 

 

https://njt.hu/jogszabaly/2012-2-00-00

 

Előzmény: FOMA (34238)
FOMA Creative Commons License 2024.05.15 0 3 34238

Kezdtek belebonyolódni a jogászkodásba, mint majom a házicérnába.:-)

 

A közlekedési bűncselekmény, és a közlekedési szabálysértés egyaránt törvénysértés. Az egyiket a 2012. év C. tv. (Btk.), a másikat a 2012. évi II. tv. (Szabs.tv.) alapján szankcionálják. Tehát a KRESZ (ami rendelet), megsértésével elkövetett szabálysértéseket is törvény alapján kell elbírálni.

 

Rendelettel 2012 óta, már nem állapítható meg semmilyen szabálysértés.

Előzmény: zjakabfi (34235)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.05.15 0 3 34237

"Igen. 6000 kg-nál könnyebb jármű esetén."

Meg 6 tonna felett, ha szennyezett a sín.

 

"Nem. Vonatbefolyásolás csak a vasúti jelzőkhöz van, útátjáró-berendezésekhez nincs. Útátjáróhiba esetén csak akkor vesz fel "vöröset", ha jelzővel fedezett a sorompó, ami Magyarországon csak az emelt (120 km/h-nál nagyobb sebességre kiépített) sebességű vasútvonalakon kötelező. (a megvalósításhoz kapcsolódó jelzőkitűzésről inkább nem mondanám el a véleményemet...)"

Az, hogy hol kötelező, meg hogy hol épült ki, az két külön dolog. Több helyen van, mint ahol kötelező lenne.

Előzmény: H_CS (34219)
r1232 Creative Commons License 2024.05.15 0 3 34236

Csak pár hozzászólást kellett volna visszavasnod (write only mód), hogy lásd, amit írsz nem valós, nem csak 6000 kg-nál könnyebb jârművel fordulhat ez elő. Nyilván olvastad az utasítást, onnan jött ez a tömeg érték, persze kontextusba már nem sikerült helyezni.

A másik, hogy egy rakás olyan max 120 km/h vagy annál kisebb sebességű vonal van, ahol kialakítottâk a függést a főjelzők és a sorompók között. Itt megint olvashattál erről valamit és azt hiszed, csak az a valóság. És mindezt nagy mellénnyel.

Nekem ez szórakozás... ;-)

Előzmény: H_CS (34230)
zjakabfi Creative Commons License 2024.05.15 0 0 34235

Bizonyos esetekben szabálysértés bizonyos esetekben törvénysértés.

Bűncselekményt csak törvény állapíthat meg.

 

Előzmény: H_CS (34231)
Vendégsín Creative Commons License 2024.05.15 -3 6 34234

A sötét és a fehéren villogó berendezés a közúti jármű szempontjából azonos jelentésű...

 

Az olvasni nem tudók szempontjából biztosan...

Előzmény: doncike (34222)
Törölt nick Creative Commons License 2024.05.15 0 2 34233

Melyik átjáró volt ez? Zuglói vagyok és egyik átjáró sem ilyen. Még a régi bakterháznál lévő ( Szolnoki út) gyalogos sem, labirintkorláton átmenve hallható/látható ha jön a vonat. A többi pedig ami nem illegális biztosított.

Rákosszentmihálynál is szokás illegálban átmászkálni a felüljáró alatt, de egyenes a pálya és belátható

 

Ne vezessen még biciklit sem, akinek bármelyik körvasúti átjárót Angyalföld elág-Rákos között gondot okoz belátni. 

 

Előzmény: doncike (34232)
doncike Creative Commons License 2024.05.15 -1 3 34232

A napokban jöttem át Zuglóban, a körvasúton olyan átjárón, ahol a sínek előtt 1 cm-re megállva sem lehet belátni semmit.

 

Teljesen irreleváns, hogy "honnan nézve vizsgálják a rálátási háromszög meglétét", ha a gyakorlatban ez úgy működik, hogy a MÁV kipipálja magának, hogy minden fasza, de a közútról érkezve még megállva sincs esélyem észrevenni egy érkező vonatot.

Előzmény: r1232 (34225)
H_CS Creative Commons License 2024.05.15 0 0 34231

Nem törvénysértés, hanem szabálysértés. Vagy adott esetben bűncselekmény, az eset súlyosságától függően.

Az a törvénysértés, ha a bíró nem a büntető törvénykönyvben leírtak alapján szabja ki a büntetést.

Előzmény: zjakabfi (34223)
H_CS Creative Commons License 2024.05.15 -4 1 34230

Nem fogok vitatkozni olyannal, aki csak ennyinek az odaböfögésére képes: "Már megint olyanról írsz, amit nem tudsz. Egyik állításod sem állja meg a helyét."

Mennyit kapsz a MÁV-tól azért, hogy minden, általam írt komment alá ezt betedd, vagy ugyanezt máshogy megfogalmazva?

Előzmény: r1232 (34228)
H_CS Creative Commons License 2024.05.15 -2 1 34229

A MÁV nem azt szajkózza, hogy fehéren maradt fénysorompó miatti baleset nem történt, hanem azt, hogy a vasúttársaság hibájából nem történt baleset vasúti átjáróban.

Utóbbi mantra viszont nem állja meg a helyét. Leírtam, hogy miért nem.

A kettő baleset okozására alkalmas dolog nem ugyanaz, az egyik részhalmaza a másiknak.

 

Egyébként pedig nem tudjuk, hogy az adácsi fénysorompó miért nem működött. Biztosan nem azért ment zavarba, mert 10 percnél tovább volt zárva. De várjuk meg inkább a KBSZ zárójelentését, türelem. Kb. 1-2 év és elolvashatjuk. :)

Előzmény: Törölt nick (34221)
r1232 Creative Commons License 2024.05.15 -1 1 34228

Tökéletesen megállja. Nézz.csak utánna.

Előzmény: H_CS (34226)
r1232 Creative Commons License 2024.05.15 0 0 34227

Tehát ezzel azt sugallod, ha fent van a csapórúd, de vörösen villog a fénysorompó, akkor is átment volna?

Mert ilyen eset is előfordult és a sorompó ekkor még nem minősül használhatatlannak.

Előzmény: Ashi Valkoinen (34213)
H_CS Creative Commons License 2024.05.15 -3 0 34226

Már megint olyanról írsz, amit nem tudsz. Egyik állításod sem állja meg a helyét.

Előzmény: r1232 (34225)
r1232 Creative Commons License 2024.05.15 -2 1 34225

beláthatóságot sem biztosítják és ezt is következmények nélkül megteheti a MÁV...

 

Szerinted, pedig inkább arról van szó, hogy nem tudod, hogyan, honnan nézve vizsgálják a rálátási háromszög meglétét, arra milyen előírások vonatkoznak.

De annyit segítek, hogy nem mozgó járműből kell vizsgálni.

Előzmény: doncike (34222)
r1232 Creative Commons License 2024.05.15 -2 1 34224

Már megint olyanról írsz, amit nem tudsz. Egyik állításod sem állja meg a helyét.

Előzmény: H_CS (34219)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!