Keresés

Részletes keresés

jbaal Creative Commons License 2023.08.17 0 5 23547

Nem tudom, hogy ez most valami trollkodás akar lenni, vagy tényleg ennyire nem vagy képben?

Miért kéne bárkinek bárhol megszállnia? Rengeteg munkahely van, ahol 22-kor ér véget egy műszak, ez egy tipikus műszakos járat, ezer éve létező klasszikus dolog. Ha megnézed, mindegyik megyeszékhelyről is 22:50 körül rajzanak ki a buszok/vonatok a különböző falvakba, kisvárosokba, sokszor 10-12 buszból álló konvojok forgolódnak a szűkös buszállomásokon. A vasúti mellékvonalakon is mindig van egy ilyen indulás, már ahol nem napi 2 vonatos majomkodás van. De ugye a budapestről induló vonalakon is ez volt a divat, amíg nem indult be ez az éjszakai bulinépséget szállító nagyüzem.

 

Ingázni Budapestre meg nagyon sokan ingáznak még Vámosgyörk, Adács, Ludas és társairól is. Nyilván Füzesabonyig van értelme elvinni a járatot, mert ott van egy komolyabb csomópont, értelmesebb mint mondjuk Nagyúton a semmi közepén tárolni éjszaka a Flirtöt.

Előzmény: dojcstomi (23546)
dojcstomi Creative Commons License 2023.08.17 -3 0 23546

Ha már az értelmét firtatjuk egyes járatoknak, akkor kíváncsi lennék, hogy szerintetek mi értelme van egy 22:55-kor a Keletiből induló és Füzesabonyba érkező 5018-asnak? Mert kb. Gödöllő meg Hatvan a két nagyobb város, ahol megáll és ahol mondjuk esélyed van éjszaka megszállni, ha már megyeszékhelyet nem képes érinteni.

 

Ami engem zavar, az pl. a Balaton meg a budapesti elővárosi közlekedés sérthetetlensége. Ordas nagy kamu, hogy ott mindig minden vonat tele van utassal.

Akkor már ketten vagyunk, mert engem is. De ha már itt tartunk jogosan merül fel a kérdés, hogy a hajnali 2:38-kor Nyugatiból induló és Debrecenbe érkező vonatnak mi értelme? Ennyi erővel 2:55-kor is indulhatna a Keletiből Miskolcra egy vonat, hogy még 6 előtt Miskolcra érjen, akinek erre van szüksége. Ahogy nézegetem, persze nem is lehet más megyeszékhelyre eljutni ilyen extrém hajnali időpontban csak Debrecenbe. Látom visszafelé sincs hiány, kapásból van egy 6009-es meg egy 6019-es is, csupa fantasztikus indulási időponttal.

Előzmény: jbaal (23545)
jbaal Creative Commons License 2023.08.16 -2 9 23545

Hazugság, eleve szó sem volt peremidős vonatokról. Hol vannak a pontos utasstámok? Gondolom alex_86-féle primitív becsléseid vannak neked is.

 

Egy 20:30-as meg 21:30-as IC-n mi peremidő neked? Az ilyen kommunizmusban rekedt, "este 8-kor az ember már alszik" típusú mávosok miatt van az, hogy Pécsre vagy Szegedre fél 8 után el sem lehet már jutni. Volt anno a Közlekedő Tömegnek felmérése, és pont ezt kifogásolták nagyon sokan, hogy Budapest 60 km-es körzetén túl a fővonalaink gyakorlatilag bezárnak este 8 után személyforgalmi szempontból. De tudom, ők egyetemista hülyegyerekek, mit ugatnak bele a nagyságos vasutasok dolgába.

 

A 3:24-esen meg Füzesabonytól kezdve VAN ingázóforgalom, nem is kicsi, Miskolc irányából nyilván eseti utasok vannak, de egy 800 ezres megyéből MINDIG van annyi ember, akinek intéznivalója vagy továbbutaznivalója van a fővárosból. Őszintén szólva ha egy reggel 8-as időpontja van valakinek Budapesten (ami azért valljuk be, hogy egy eléggé reális dolog), akkor is ezzel kell mennie, mert a következő vonat a fél 6-os IC, ami 7:40-re ér be (+ késés). Erre meg ugye jön még a városi közlekedés.

 

Ami engem zavar, az pl. a Balaton meg a budapesti elővárosi közlekedés sérthetetlensége. Ordas nagy kamu, hogy ott mindig minden vonat tele van utassal. 15 percenkénti szóló Flirt a 2-es vonalon hétvégén, na az zabálja a pénzt meg a személyzetet rendesen. A 70-es vonal éjszakai óránkénti bulivonatai is jártak a legnagyobb covidos korlátozások idején is, de az senkit nem zavart. Illetve most is jóval kevesebb bevételt generálnak a sok jobbágytikettes részeg tinédzserrel, mint egy ilyen "peremidős" miskolci IC. A Balatonnál is túlzás, hogy 2,5 hónapig minden áldott hétköznap megy az óránkénti 8 kocsis IC, KISS (tudom, csak július közepétől) Aranyhíd, Ezüstpart, Aranypart meg minden pereputty. Rohadtul nincsenek tele ezek a vonatok sem. Nem akarom, hogy megszűnjenek, de ha már muszáj, jó lenne ezek között is szétnézni, mert k*rva unalmas már, hogy minden egyes megszüntetéskor csak a keleti régióba rúgnak egyet, mert abba a legegyszerűbb.

 

De mindegy, felesleges bármit is írni, mert ennek a fórumnak a 80%-a dolgozni nem akaró, megszüntetéspárti vasutasokból, meg szemellenzős, máv-mániás vasútbarátokból áll. Én azt mondom, hogy ha be kell zárni, akkor azt úgy tegyük, hogy az egész mávnak nevezett szarfészket elsöpörjük a föld színéről, és szépen visszaadjuk az emberek zsebébe azt a pár száz milliárdot, amit kilopnak a belőle erre a moslékra. Szívesen megnézném, ahogy ez a nyelveket nem beszélő, piacképtelen gyufafejű majomnépség elmegy mondjuk egy akkumulátorgyárba betanított munkásnak, mert kb. arra alkalmas a nagy részük.

Előzmény: szvörnyeteg (23541)
dojcstomi Creative Commons License 2023.08.16 0 0 23544

Nyilván okkal vannak ott, én nem a megszüntetésért, hanem a megszüntetés ellen kampányolnék, szóval tőlem akár "bagolyvonat" is mehetne Miskolcról Pestig, de tudom, hogy ilyen sose lesz. Csak az okát próbáltam fejtegetni. De nagyjából megkaptam rá a választ.

Előzmény: M41 2180 (23538)
dojcstomi Creative Commons License 2023.08.16 0 0 23543

 

Azt én írtam. :D

 

Csak annak a több ezer embernek a nagyja vagy Pest megyéből vagy Pest megyével szomszédos megyéből ingázik. Nem két megyével arrébbról.

 

Tehát a Bp.-Szolnok pl. még határeset, de az is napi 200 km, szóval.. De Debrecenből, Nyíregyházáról, Pécsről, Szegedről, Békéscsabáról, Sopronból, Szombathelyről, Zalaegerszegről nem életszerű naponta ingázni.

Előzmény: HP Baxxter (23533)
M41 2180 Creative Commons License 2023.08.16 -1 0 23542

Amire nekem rálátásom van az az OFF 6009, 6088, 6098 vonatok.

Zavar akit zavar, de egyáltalán nincsenek kevesen rajtuk.

Ha megszüntetnék abból hatalmas lázadás lenne. Rengeteg embernek köztük sok vasutasnak is az egyetlen munkába járási eszköz. 

Ne ez zavarjon másokat, hanem pl az amikor havi kétmillió forint fizetésért visszahívnak nyugdíjasokat tanácsadó tanácsadónak. Na ez zavaró...

Előzmény: szvörnyeteg (23541)
szvörnyeteg Creative Commons License 2023.08.16 -2 1 23541

Már megbocsáss, de nagyon nem mindegy, hogy hány utas van egy vonaton.

Ezek a peremidős vonatok nagyon minimális utasszámmal futnak.

Engem nem zavarnak, de megértem, ha valakit igen.

Előzmény: M41 2180 (23540)
M41 2180 Creative Commons License 2023.08.16 -1 0 23540

Ezért nem érdemes forszírozni ezt a "hány utas is van rajta?" dumát amit egyesek előszeretettel nyomnak. Mert ha nagyon oda lépünk a dolognak akkor itt és most az összes közlekedő vonat egyharmad részét azonnal törölni lehet a menetrendből. Ezt már többször leírtam itt is. 

Sajnos úgy látom több ismerősömnél is hogy az a kelet Magyarországi kisebbségi komplexus azt hozza elő, hogy "dögöljön meg a szomszéd tehene is". Nem tudják mit akarnak...

Előzmény: jbaal (23539)
jbaal Creative Commons License 2023.08.16 -1 8 23539

Ezekkel a hazug csúsztatásokkal mit is akarsz pontosan elérni? Már bocsánat, de az utóbbi időben undorító módon nyomod a "nincs utas, nincs ember, zárjuk be, meghalunk" mávos vasutas mentalitást.

 

Megnéztél hétfőn délelőtt 10-11 órakor három darab este 8-9 órakor induló IC-t, és ez alapján te már meg is szüntetnéd az összeset. Szerinted egy eleve totál peremidőszaki hétfői napon ki a franc fog már délelőtt 10 körül jegyet foglalni este 8-9-kor induló vonatokra? Nézd meg 3 perccel az indulás előtt, akkor reálisabb képet kapsz. Ja, akkor nem lenne alátámasztva az idióta véleményed...

A többi topiktárs persze meg sem nézi, hogy ezek melyik vonatok pontosan, aztán már el is könyvelik, hogy Miskolc/Borsod halott hely, be lehet zárni ott mindent, csoportosítsuk át az összes erőforrást a budapesti elővárosi vonalakra.

 

A reggeli 3:24-es meg egy jól kihasznált vonat, igen, pont arról van szó, amiről írnak, hogy Dunántúlra, külföldre, Ferihegyre, budapesti reggeli ügyintézéshez/orvoshoz...stb. az az egyetlen, ami használható. Ingázók is vannak bőven, főleg Füzesabonytól keződőden, és jelentős részük vasutas, de nem, nem arról van szó, hogy ezek ingyen utasok, akik a saját seggük alatt lévő vonat közlekedését biztosítják, mert pont azért mennek, hogy a budapesti elővárosi forgalom el legyen látva, mert ott már nincs elég ember.

 

Egyébként meg nem csak Miskolc, hanem az egész régió fővárosi kapcsolatát adják ezek a vonatok, és egész egyszerűen mindig lesz annyi ember, akinek éppen intéznivalója van Budapesten, mert számos szolgáltatás, országos intézmény csak ott érhető el, illetve a reggeli reptéri vagy keletis EC-k csak ezzel érhetők el. Nem tudom, mi olyan elképzelhetetlen ezen. És igen, egy 20:30-as Miskolc-Budapest IC-hez el kell mondjuk Barcikáról vagy Szikszóról indulni már 6-7 körül. Teljesen reális. Nyilván nem ezek lesznek a legkihasználtabb járatok hétköznap, de ez már ezerszer el lett magyarázva, hogy fontos a megbízhatóság, mert ha azt látja az utas, hogy este 7 után nincs semmi, akkor soha a büdös életben ne számít már a vasútra, és örökre kocsiban marad. Ilyen alapon akkor mi a f*sznak jár hétköznap délelőtt meg hétvégén is 15 percenként a vonat az esztergomi vonalon? Sokkal nagyobb pénzek/felesleges személyzet megy ott el. Na meg akkor szépen nyúljunk bele a váci, monori...stb. hétköznap délelőtti félórázásba is, "jó lesz" oda az óránkénti vonat is.

Előzmény: alex_86 (23514)
M41 2180 Creative Commons License 2023.08.16 -1 0 23538

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy akik ezekkel a nagyon peremidős vonatokkal utaznak 99%-ban nem minden nap utaznak. Én is vasutas munkarend szerint dolgozom, ami annyit tesz, hogy 12 óra nappalos,  12 óra otthon, 12 óra éjjeles, 48 óra otthon. 

Az igaz, hogy ember nem bírná ki naponta ezt.

Visszatérve,  ezek a vonatok nagyon fontosak, nem nélkülözhetők a menetrendből. 

Előzmény: dojcstomi (23532)
IMCS Creative Commons License 2023.08.16 0 0 23537

Szép, logikus elmélet, talán igaz is, de alá tudod támasztani számokkal?

Én ettől függetlenül úgy sejtem, hogy mindig is a 20:30-as miskolci indulású IC lesz a legalacsonyabb utasforgalmú, az összes között.

De, ha valamilyen okból egyet törölni kellene, nem ezt törölném, mert aki ezzel utazik, annak valszeg jó oka van rá, és mögötte már nincs B terv.

 

Előzmény: timetable (23536)
timetable Creative Commons License 2023.08.16 0 4 23536

Két tényezőt vegyél figyelembe:

- Ahogy a topiktárs is írja, Miskolc nem egyenlő a teljes megyével. Egy 19:30-as utolsó vonat eléréséhez ez egy 17-18 óra közötti indulást jelent bármely távolabbi pontról. 

- Amíg a fővárosi nappali közlekedés járatait el tudja érni egy későn érkező vonat (az 511 most ebből a szempontból amúgy pont határeset), addig lesz rá utas, a budapesti utasoknak ez egy tipikus szempont.

 

És még egy: általában pont azok a hajnali és esti vonatok válnak idővel(!) keresetté, melyek az egymást követő éves menetrendváltások során megússzák a takarékosság címszó alatti fűnyírózást. Ugyanis sem az eseti utasok, sem az ilyen-olyan rendszerességgel ingázók számára nem követhető, hogy egyik évben van vonat mondjuk 20:30-kor, a másik évben pedig nincsen. Ami megmarad, egy idő után bele is kerül az utasok tudatába, hogy "ilyen is van, és lehet vele tervezni".

Előzmény: dojcstomi (23525)
alex_86 Creative Commons License 2023.08.16 -3 0 23535

Ez a kitolt üzemidő még a három műszakos munkarendhez is felesleges, bőven 22 óra után ér be a Keletibe, Miskolcra, stb... Hajnalban meg korábban indul. A régi jól bevállt rendszer nem feltétlenül alakult ki az elmúlt 4-5 évtized alatt.

Előzmény: f_k (23530)
alex_86 Creative Commons License 2023.08.16 0 1 23534

Persze vonaton is lehet alukálni, de az azért mégse olyan, nekem is csak ilyen "életvédelmi" félórás bealvások szoktak lenni, mert Miskolc felé Hatvannál mindig felébredek.

 

Emlékszem még a klasszikus, szlovák Rákóczira, 6:05-ös keletis indulás, egy kocsiban szinte az összes fülke belülről lezárva, függöny behúzva. Miskolci éjszakásból hazatérő (vas)utasokkal. Van azért ennek hagyománya és így talán ki lehetett bírni.

Előzmény: dojcstomi (23532)
HP Baxxter Creative Commons License 2023.08.16 -1 1 23533

És hány ezren ingaznak így naponta Budapestre. Mindent oda központosít ez a kormány. Vidék kb halott. Elét nincs 18:00 után ahogy írta is valaki. 

Előzmény: dojcstomi (23532)
dojcstomi Creative Commons License 2023.08.16 -1 0 23532

Ezért írtam egy burkolt kérdést, hogy vajon egészségesen meddig lehet ezt bírni?

 

Mert én havi egyszer szoktam menni, de van olyan is, hogy heti egyszer vagy kétszer, mikor milyen program adódik és érzem, hogy ha ezt naponta kéne csinálnom, szerintem már a lépcsőházból se tudnék kimenni, nemhogy vonattal utazni.

 

És feltételezem, hogy aki kora hajnalban megy, az mondjuk délutánra már hullafáradt és még csak késő délutánnak sem kell lennie. Az egy lassú öngyilkosság lenne, ha még a kora hajnali után egy késő estivel kéne hazajönni.

 

Mondjuk ha személyi edzőként vagy valami sportemberként dolgozol Pesten az biztos jó lehet, de más esetben ha naponta megy a 364 km-es ingázás, mikor van időd kvázi "rekreációs" mozgásra?

 

Mondjuk ha esetleg munkád során öntöttvas kádakkal "labdázol", az sem éppen a hosszú élet titka. :D

 

Függetlenül attól, hogy milyen korán vagy milyen későn indultok/érkeztek, én leborulok mindazok előtt, akik ezt naponta vonattal (a késéseket is belekalkulálva) ingázva lenyomják. És akkor még nem is esett szó a Pesten belüli közlekedésről. Ez minimum nettó 5 óra mínusz vagy még több/nap.

 

Persze vonaton is lehet alukálni, de az azért mégse olyan, nekem is csak ilyen "életvédelmi" félórás bealvások szoktak lenni, mert Miskolc felé Hatvannál mindig felébredek.

Előzmény: M41 2180 (23531)
M41 2180 Creative Commons License 2023.08.15 0 4 23531

Ezek a nagyon hajnali, nagyon késő esti vonatok ki vannak használva. Még ha nincsenek is tele, azok akik utaznak vele nyilván nem passzív passzióból teszik, vagy mert nincs épp jobb dolguk. Nekik nincs más lehetőség. Tanúsíthatom, én is utazok kora hajnali első vonattal. 

Előzmény: dojcstomi (23527)
f_k Creative Commons License 2023.08.15 0 1 23530

A bővített IC üzemidő (részbeni) visszanyesése minimális érdeksérelemmel járna...

Helyette személy, gyorsított személy is megfelelne összevonva a többi most közlekedő esti vonattal.

Peremidős eljutás biztosítva lenne, csak nem egy ritkán megálló Ic-vel.

511 is így lett meghosszabítva átszállásmentessé téve.

Előzmény: alex_86 (23522)
dojcstomi Creative Commons License 2023.08.15 0 1 23529

OK, bár szerintem ez elenyésző mennyiség azokhoz képest, akik Pestre akarnak egy napra kiruccanni.

Előzmény: Lovrin (23528)
Lovrin Creative Commons License 2023.08.15 -1 5 23528

Elképzelni se tudom ki az, akinek szüksége lehet pl. a 20:30-kor Miskolcról Pestre induló IC-re.

 

Pl. aki egynapos kiruccanást tervez Pestről. Azt is vedd figyelembe hogy itt nem csak Miskolcról de az egész borsodi régióról van szó. Egy Miskolcnál kisebb városból is elvárható hogy legyen késői visszajutási lehetőség a fővárosba.

Előzmény: dojcstomi (23525)
dojcstomi Creative Commons License 2023.08.15 -1 0 23527

És legalább Pesten belül van a munkahely vagy még onnan is utazni kell? Mert ezek szerint vagy 7-re kell menni, ami hacsak nem a Keleti szájában van a melóhely, késéssel kb. esélytelen vagy 8-ra kell menni és azért kell a plusz 2 óra, hogy még azt is elutazgasd. Hát ez azért nagyon nem mindegy.

 

Ja és ezek a kollégák hogy bírják ezt a mindennap kb. 5-5.5 órán keresztüli aszalódást a munka után? Gondolom az egészségük nincs a toppon.

Előzmény: CsP50k (23526)
CsP50k Creative Commons License 2023.08.15 0 1 23526

Én kb félúton szállok fel az 5009-re. Vannak kollégáim akik azzal járnak be Miskolcról dolgozni Pestre. És ránézésre vagy 2 tucat megszokott arc szintén hasonló szerencsének örvend (már hogy Miskolcról Pestre járhat nap mint nap dolgozni hajnali félnégykor már a vonaton ülve).

Előzmény: dojcstomi (23525)
dojcstomi Creative Commons License 2023.08.15 -2 1 23525

Elképzelni se tudom ki az, akinek szüksége lehet pl. a 20:30-kor Miskolcról Pestre induló IC-re. Miskolcon kb. 6 után megáll az élet, mi dolga lehet itt az embernek este 8-ig? Max. valami edzés vagy esetleg egyetemi okosság.

 

Viszont azt sokkal inkább el tudom képzelni, hogy valakinek Pesten van dolga este 8-ig/9-ig és onnan óhajt hazaérni Miskolcra.

 

Egyébként ha már itt tartunk... vajon hány fő lehet az, aki a hajnali 3:24-essel megy Pestre ÉS végigmegy a teljes vonalon? Akkor mondjuk érthető, ha Miskolcról indulva már délelőtt a Dunántúlon vagy a Ferihegyi reptéren kéne lenni. De egyéb esetben minek?

Előzmény: alex_86 (23522)
M41 2180 Creative Commons License 2023.08.15 -3 1 23524

Tisztességes utasszám:

Éves átlagban a 20 fő/vonat az tisztességesnek számít? Ez egy hasraütés szerű szám, semmi alapja nincs de szerintem még túl is becsültem a 98-as alsó szakaszát. A 20 főből átszáll mondjuk 8, az elvész a fővinali utasszámok mellett. Félreértés ne essék,  nem a mellékvonalak ellen beszélek, de szükséges tárgyilagosnak lenni.

Sajnos a jelenlegi "széljárás" szerint a dízeles vonalak nagy része véglegesen vagy átmenetileg kuka. Két kezemen meg tudom számolni melyik maradhat meg. 

 

Ha már fővonal és spórolás:

Akkor nézzük az OFF 100-as vonalat ahol lakok. Csak azért hangsúlyozom ezt mert végső soron most magam ellen beszélek. ..

A páratlan órákban Nyugatiból induló Cívis IR-eket ki lehetne húzni, cserébe a Nyírség és Latorca IC-k hibridesítve lennének. Természetesen mindkét irányban. A hibridek megállnának mindenhol Püspökladányig.  A záhonyi személyek hétköznap óránként indulnának Püspökladányból.

Ezzel végre meg lenne oldva hogy az átkozott fecskékre végre semmiféle felárat ne kérjenek. Ha minden második Cívis ki lenne húzva és a hibridek pótolnák, akkor 7:28-19:28 között számolva oda vissza, csak Püspökladányig számolva napi 2478, évi 904470 vonatkm spórolás lenne. Mindezt úgy, hogy lényeges érdeksérelem senkit se érne, és az óránkénti eljutás se lenne ritkítva.

ON

Előzmény: alex_86 (23522)
Abymot Creative Commons License 2023.08.15 -1 0 23523

Most nem vonatkm alapján alapján kell meghúzni a nadrágszíjat. Hanem annyi vonalat kell leállítani és annyi vonatot megszüntetni, amennyit csak elbír a papír és a döntéshozatal, és amennyi megetethető a társadalommal (most éppen azt sulykolják, hogy ez az utasok érdeke, "az utas az első").

Előzmény: alex_86 (23522)
alex_86 Creative Commons License 2023.08.15 0 1 23522

Ha vonatkm alapján kell meghúzni a nadrágszíjat, ezek elég jelentős tételek, napi ~800 km, az év minden napján.

Személyzet igénye ugyanúgy van, ha megadott paraméterek alapján kell gazdálkodni és néhány - egyébként tisztességes utasszámmal rendelkező* - mellékvonal bezárása van a mérleg másik serpenyőjén, simán menjenek kukába ezek a szellem IC-k.

 

*pl. Abaújszántó, ideális csatlakozások vannak, de ha kinyírod a Bz-t, az a fővonali utasszámok tekintetében is visszaesést fog eredményezni. A bővített IC üzemidő (részbeni) visszanyesése minimális érdeksérelemmel járna.

Előzmény: Abymot (23517)
koller andor Creative Commons License 2023.08.15 -1 1 23521

IC 1. osztályra szólt a jegyünk. Nem volt benne a vonatban a kocsi. Jv-től kértem igazolást. A teljes különbözetet visszakaptuk , pedig nem érte el az 1000 HUF-t.

 

(ráadásul a helyünk is biztosított volt a 2. osztályon mert átfoglalták amikor kiderült , hogy nem lesz párnás a vonatban)

Előzmény: H_CS (23495)
Rájen153 Creative Commons License 2023.08.15 -2 0 23520

Rákerestél valamennyi lehetséges viszonylatra, vagy csak egyet-egyet néztél meg?

Próbáltad péntekkel, szombattal és vasárnappal is?

Előzmény: alex_86 (23514)
Rájen153 Creative Commons License 2023.08.15 -1 0 23519

"z a macera azért kell, hogy a kalauznak legyen oka rá, hogy be se menjen be az utasok közé, mert mindenki ilyen ügyben cseszegetné. És mivel a kalauz nem igazolja, te nem kapod vissza a pénzt, ami így a Startnak bevétel."

 

Ezt azért nem merik megtenni nagyon, hogy be sem mennek. Egyrész van forgalmi feladatuk, többek között megállóhelyi, állomási menesztés folyamán, másrészt nyomon követik az ellenőrzési és értékesítési adatokat a jegyértékesítési rendszeren. Persze ettől nem fognak orrba-szájba fel alá járkálni, meg nyilván, van aki haváriakor a szerelvény távoli szegletében leül. Megoldás: megkeresed magad a vonaton. 

Előzmény: H_CS (23515)
zjakabfi Creative Commons License 2023.08.14 -1 0 23518

Nem.

De ha fővonalon lenne nyílás, akkor ezeket kell kíszedni, nem a napközbenieket.

Reméljük egyikre se kerül sor.

 

Előzmény: Abymot (23517)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!