Keresés

Részletes keresés

KT1 Creative Commons License 2012.04.16 0 0 13562
en is a kuplung környeken keresgelnek elöször !

Uresjaratban hallani ? Menetközben gazadas-motorfekre valtozik ? Hidegen vagy melegen ? Valtozik a motorhömerseklet valtozasatol?
Előzmény: szakikoma (13555)
KT1 Creative Commons License 2012.04.16 0 0 13561
A hatso tarcsa vastagabb ! Kepet tegyel fel a tarcsarol !
Előzmény: tamast2 (13559)
KT1 Creative Commons License 2012.04.16 0 0 13560

A Kistiv (Honda szervizvezetö) megnezte, az elsö tarcsa vastagsaga 4mm, kopashatar 3.5 !

Ezeket a tarcsakat esztergalni nem lehet, csak sikköszörülni, de akkor az egesz egyforma vastag lesz.
tamast2 Creative Commons License 2012.04.15 0 0 13559

A láncszett újnak tűnik, de legalábbis alig használt állapotban van. A napokban megnézem még a benzinpumpában az érintkezőket. A hátsó tárcsa 4,7 - 4,8 mm vastag, alig kopott. Le lett volna cserélve? Nem lehet valahogy megállapítani, hogy a gyári van-e rajta? Gondolom nem :-(

Előzmény: zsifiwonder (13558)
zsifiwonder Creative Commons License 2012.04.15 0 0 13558

30000 alatt még akkor sem kopik el a tárcsa, ha folyamatosan rossz betétet használnak hozzá.

Ha felül nincs válla az esztergálásra utal, motornál az pedig TILOS!!!

A 3,8 az közel van a méret alattinak (3,6)...

A láncszettnek vagy tök gatya gyárinak kellene lenni, vagy újszerű cseréltnek. (ha 300e van benne)

Előzmény: tamast2 (13557)
tamast2 Creative Commons License 2012.04.15 0 0 13557

   Végül megvettem a motort. Úgy néz ki, hogy nem volt nagyon megütve, csak eldőlve volt. Mivel én nem értettem hozzá, egy motorszerelő barátom jött el és ő is azt mondta, lehetséges, hogy valóban 30.000 km van benne.

   Valami még van itt, ami csak nem hagy nyugodni. Az első tárcsák vastagságáról, ha tudna valaki mondani valamit, jó lenne. A szervízkönyvben néztem, de ott 4,5 mm vastagságot ír az Africanak a Transalpoknak, Varaderónak. Most a tárcsa vastagsága csak 3,7 - 3,8 mm. 30.000 km alatt ez elég nagy kopásnak tünik. Elképzelhető, hogy vékonyabb tárcsa volt rajta gyárilag? A tárcsa azon része ahol nem éri a fékpofa 4,2 mm mértem, ez kellene legyen a gyári vastagsága. Lehet, hogy esztergálva volt, hogy ne érződjön a kopás rajta, ha valaki csak úgy megtapogatja?

Amúgy mostmár majdnem mindegy, de azért megnyugtató lenne, ha tudnám, hogy az is rendben van.

Előzmény: KT1 (13554)
ecsapa63 Creative Commons License 2012.04.15 0 0 13556

Szevasz!

Nem ez nem természetes,szerintem az olajszivattyú láncát kellene megnézní elösször,mivel az nem jár nagyobb bontással.

Előzmény: szakikoma (13555)
szakikoma Creative Commons License 2012.04.13 0 0 13555

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni tőletek! Hat éve nyúzok egy 1999-es AT-t és produkál egy olyan jelenséget, hogy üzemelegen "viszonylag erős" csettegő hangot ad, amit kb. 1900-2000-e ford.számon elhagy. A szerelő , aki nézte a hátsó henger vezérmű lánc feszítésére gyanakszik. A kérdésem, hogy érdemes belenyúlni a motorba, vagy "normális" jelenség ez az AT-nél?

Előre is köszi!

KT1 Creative Commons License 2012.04.05 0 0 13554
Csak úgy általában:
az AT nagyon jol tartja az árát tőlünk nyugatra is... Igy jellemzően a sérülteket hozzák be majd állitják talpra ! Néha a nagyon sérülteket...
Véletlenül elirják a gyártási évet, a kmóra is idomul a magyar motorvásárlási igényekhez-szokásokhoz...

A forint árfolyamgyengülése miatt még drágábbak lettek a külföldi motorok !

Előzmény: tamast2 (13553)
tamast2 Creative Commons License 2012.04.04 0 0 13553

Köszi a választ! Az első tárcsája eléggé kopott, de amúgy újszerű állapotban van, csak törött volt.

Előzmény: KT1 (13552)
KT1 Creative Commons License 2012.04.02 0 0 13552

Szevasz !

 

 Jó kérdés ! Elméletileg lehetséges, de kevéssé valószínű...  

 

Addig persze nem mondanék véleményt amíg élőben nem láttam a gépet.

 

Most van nálam egy amiben hihető, hogy 24 ezer km van   (vagy csak kicsivel több) annak szép fényes a kipuffogókönyöke, a vázon a lábtartók felett semmi kopás, ülése kemény, feszes...

 

Olvasd el az Eladó Africa menüpontot itt:   www.africatwin.eu

 

Üdv: KT

 

 

 

 

Előzmény: tamast2 (13551)
tamast2 Creative Commons License 2012.04.01 0 0 13551

Mit gondoltok, létezik, hogy csak 30.000 km van benne? Érdemes megvenni, vagy megnézni?

 

http://www.kepesmotor.hu/honda-tura_enduro/p847482&st=afria%20twin

Robin of ... Creative Commons License 2012.02.06 0 0 13550

Szia! A full sint meggondolnám!

Sokan,sokféle olajat használnak,mindenkinek más jött be.

nekem pl:cast...aktiv 10w40 ásványi.Most is ezt kap,aztán meglátjuk!

RD04 és nem teszem el télre.

Próbáld az Africa Twin.hu-n nagyobb a mozgás4

Előzmény: Economy77 (13548)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.05 0 0 13549

Sziasztok!

 

Találtam pár képet Ákosról, aki világkörüli úton van az Africájával:

 

http://evobike.hu/galeriak/oldal/199

 

Economy77 Creative Commons License 2012.02.02 0 0 13548

Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni. Van egy 2000es RD 07 es Africa Twinen 45000Km el állapota hibátlan,milyen motorolajat tanácsoltok bele? Én eddig Igol 20W-50 est használtam ásványiból mehet bele a szintetikus is? Télen nincs használatban hidegindítás nincs. 

Köszönettel!

zsifiwonder Creative Commons License 2011.12.30 0 0 13547

 

B.U.É.K. 2012 mindenkinek!!

ventura 52 Creative Commons License 2011.12.30 0 0 13546

Kilométerekben gazdag Boldog Újévet, olcsó benzint,és jó egésséget kivánok .

KT1 Creative Commons License 2011.12.30 0 0 13545
Ákos Pakisztánban van (egy rendőrörsön talált netet) mindenkit üdvözöl !
Az újévet várhatóan már Indiában ünnepli...

KT1 Creative Commons License 2011.12.24 0 0 13544


Boldog karácsonyt kivánok minden klubtagnak, családjuknak és minden barátunknak !


KT1 Creative Commons License 2011.12.16 0 0 13543
KT1 Creative Commons License 2011.12.12 0 0 13542

Akció van karácsonyig !

www.motoralkatresz.eu



-Hosszú- Creative Commons License 2011.11.28 0 0 13541

Szia!

 

Ha meg szeretnéd nézni, akkor Pest megyébe kell jönnöd, Budapest dél-keleti csücskéhez.

 

Hívj, és megdumáljuk! :)

 

 

 

Hosszú

Előzmény: ilyestomi (13532)
KT1 Creative Commons License 2011.11.28 0 0 13540
Ákos irt, jól és Iránban van !
A törökországi földrengést a lehető legközelebbről élte át...
KT1 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 13539

picit off, de ugye szeressükmiám a terepezést:

Szóval amikor a Dakar győztest oktatják...  

 

http://www.youtube.com/watch?v=JbnIO8Z5z8o&feature=player_embedded

 

Látszik, hogy miért nem Ő nyerte 5x az Erzberget...

KT1 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 13538
KT1 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 13537

jaaa. és a Transalp    Africa Twin nőknek ! ;)    Van is ilyen klubtagunk akinek a kedvese...

KT1 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 13536

Ha túrázni akarsz akkor csak kéthengeres...

 

Az Elefant a Ducati blokk miatt macerás (Desmos -s...) Az Aprilia olasz...ezt nem kell magyarázni... ;)

A Bmvv & KTm drága...fenntartani is !

A 750-es superteneré problémás,  ezért  megvenni olcsó ! Ráadásul nehezen javítható és sokat eszik. (mindenki az átfúvókázásról és tűállításról beszél, de ezeket 15 éve megcsinálták minden st-n, ez után már csak 7-8 litert zabál...)

 

Marad az AT, amit ugye megvenni drága, de utánna öröm minden pillanat ! ;)

Előzmény: ilyestomi (13526)
KT1 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 13535

Szevasztok !   Hamár nem működik a honlap....

 

 

Biztos sok olyan van akinek egyszerűen a külseje tetszik meg, 
egyértelmű, hogy valamikor a 80-as évek második felében tervezték.
A legtöbb embernek mégis a belőle áradó világfelfedezés érzése mozgatja meg
a fantáziáját, a kaland örök varázsa. Aztán ahogy megismeri a
típust   szívetmelengető érzés fogja el a motorost, hogy  nincsenek drága
típushibák,  nagyon egyszerű a felépítése, robosztus, megbízható, hosszú életű
motor.    Amit könnyű, de szinte sohasem kell javítani. Keveset fogyaszt, olcsó a
fenntartása, kétszeméllyel is könnyű vele motorozni és nem gond ha az
épített út végetér... Sőt az igazi kaland ott kezdődik!

Sajnos tudomásul kell venni, hogy a legfiatalabb is már 7 éves ! 
Nem könnyű rendesen karbantartott, kevesett futott példányt találni!  
Kevés a tényleg jó állapotú  és ha találunk ilyet az nem olcsó! 
Ne ringassuk magunkat olyan álmokban, hogy majd külföldön találunk olcsón jót... nem fog
sikerülni, külföldön sem adják olcsón ! 
Egy 4500-5000 €uro körüli motor nem lessz meg forgalomba helyezéssel 1 milióból ! :)
Több olyan motorról tudunk ami 15-20 éve szolgálja az első gazdáját, 
több esetben is túl a 300.000 km-en vagyis nem szívesen válnak meg tőle !

Fontos dolog, hogy minden példány Japánban, Hamamatsuban készült, csak  japán
alkatrészekből, japán szakemberek építették, ez érződik a minőségén!

Három fő szériát különböztetünk meg, illetve az utolsónak van két módosított változata. 
A lényeg igazán sosem változott, 90-ben 750-es blokkot kapott és 93-ban módósították a vázat és az idomokat

Magyarországon valami mumusként szerepel a túraenduróknál, ha terepeztek egy
motorral... külön kihangsúlyozzák, hogy terepet soha nem látott!
De mi is a terep ? Ha csak egyszer is megyek egy földúton akkor tönkreteszem
a motorom ? Egy négyszeres Dakar Rallye győztes széthullik egy kis portól ? 
Ez ostobaság...! 
Nagyokat ugratni, krosszozni úgysem lehet egy 200kg feletti motorral...
Minden nagyvárosban vannak földes utcák, költözzek ki a főút mellé??!
Ez a  no terep duma általában valami rejtett  hibáról akarja elterelni a figyelmet,
azt az érzetet keltve, hogy mennyire vigyáztak a motorra!
Az AT-t a  Dakar versenygépből fejlesztették ki és pont a
hosszútávú tereptúrákra, az úttalan-utakra, a civilizáción túli világ
felfedezésére !  Ez nem műenduró!
A magyarországi kátyús utak meg inkább számítanak nehéz terepnek, mint
útnak !  :)




A változatok:

RD03: 1988-89-ben volt gyártásban,  650cm3, 50 Le.  Egy első
féktárcsa, ami burkolat alatt van, a váz fehér a blokk oldalfedelei bronz
színűek. Gyárilag csak a fehér alapon kék-piros fényezéssel készült, ez a 88-ban
győztes versenyváltozatot idézi.  
Létezik egy, négyzet alakú lámpával is a dupla kör alakú helyett,
ennek a fejidoma is eltérő.

RD04:  1990-92 között gyártották, itt volt az első nagy változás, az új
blokk már 750cm3 és 59 Le. Megjelenik az olajhűtő, a második féktárcsa az első keréken.
 A váz még ezen is fehér, a  blokk oldalai bronz, míg a felnik arany színűek.
Változott a kipuffogódob is.  Módosultak az idomok és a
szélvédőplexi formája. 1992ben gyártott példányok már a Tripmasteresek
(digitális méterszámláló műszer az órák felett) ezért a műszerfal órái
kisebbek és eltérő a fejidom konzol is emiatt. Csak ebben az évben az
oldaltámasz visszajelzője a fordulatszámmérőben van (ezek azért fontos
infók, mert szinte minden RD04-es forgalmijában "véletlenül" 92 a gyártási
év szerepel)  Gyakori a fehér alapon kék-piros mintás fényezés, (ez a Honda
versenyrészlegének, a HRC -nek a színei) de viszonylag népszerű a kék-zöld
és a piros-fekete változat is.

RD07:   Ez a széria 1993-95 közötti, azaz ez is három évjáratban készült,  
Ez is 750cm3 (vagyis pontosan 742)   de nagyobb a karburátorok
torokmérete, ezért ezek névleg 61 lóerősek.  A
második és egyben utolsó nagy változást ez a széria hozta: módosult a váz,
ami innentől ezüst színű és a hátsó hengerfej mellett vezet a kormánynyak felé, nem felette.
 A legszembetűnőbb változás itt történt, a  teljes idomzat megváltozott.
A légszűrő az ülés alól a kormánynyakhoz  kerül egy műanyag fedél alá, a
tank ezt öleli körbe, a visszajelző lámpák helyett tartalékállásos a
benzincsap, (ezután már csak 5 visszajelzőlámpa van)  az utas lábtartói
közvetlenül a vázra vannak szerelve, nagyobb, teljesen új
formájú kipufogódob. Az új formájú tank némileg kisebb és a tanksapka
már süllyesztett.  A blokk teljesen ezüst, a felnik arany színűek.
Ez a széria fényezése teljesen új mintát hozott (kicsit olyan mintha
lefröcskölték volna) mai ízlés szerint kissé furcsa színekben is készült. :)
 Még ezen a szérián is csak az egyik lámpa világít tompított
fénnyel. Ezt ugyan át lehet kötni de lámpát is kell (kéne) cserélni
mert különbözik a fényszoróüvegek mintája.  Ezeken a régebbi szériákon
különösen fontos ellenőrizni kell a lámpaüvegben az  "E" jelet, mert ennek
hiánya  (ez jellemző az olasz eredetűekre) esetén komoly gondok lesznek a
vizsgán!  Az ázsiai lámpákba speciális 35w-os izzó kell és igen gyenge a
fényük, a két  új lámpa kb 45 eft.

RD07A:  1996-2003  Műszakilag lényegében nem változott 93 után, de néhány apróság és a
fényezés  igen.  Tehát  ismét  új (kissé egyszerűbb) festési minta jelent
meg.  Új a gyújtásrendszer, megjelenik a fojtószelepszenzor a karburátor jobb
oldalán. Szélesebb hátsókerék (3coll) és gumi (140), a felnik ezüst
színűek,  Módosult a fejidom (és a konzolja is) szemből nézve csak egy
nagy csavar tartja az idomot és megváltozott a szélvédőplexi is formája is.
A fényszoró üvegek egyformák, gyárilag dupla tompított és dupla reflektor
(H4) világít.   Hosszabb lett a  kipufogódob ( kb 3cm-el, így kiér a
hátsó index alá és eltérő alakú a felfogatása, bár csereszavatos a
07-esével)  Az ülés alatti idomok matt grafit színűek minden szín esetén 96
és 99 között.  
2000-ben  új festési minta jelent meg két változatban:
piros-kék-fehér és fekete-bézs.  A műszaki tartalom ekkor már nem változott.

RD07B: a 07A 50Le-s kivitele. Nem bonyolult visszaalakítani.



A vásárlás:

Alapinfók: 

A vázszám a váznyak jobb oldalán, a motorszám a blokk jobb oldalán a hátsóhenger
tövében van (minden 750-es motorszáma RD04 -el kezdődik) a "alu" típustábla a jobb
lábtartó felett a vázon van.

Az évjáratot azonosítsuk be először ! A fentebb leírt, a szériákra jellemző dolgok már jól eligazítanak.
Ezután nézzük meg a fényezést ez is segít, mivel a
színek köthetőek az évjáratokhoz. A színek általában csak egy, de a népszerűek is csak kettőig voltak gyártásban.

Az RD07A szériától megváltozott a vázszám, ezeken egyszerű a számsor közepén
lévő 10. karakter akapján beazonosítani:  a 96 évhez a T betű tartozik.
(97- V, 98-W, 99-X, 2000-től Y. 
(JH2RD07A0WM305000, ez egy 1998as vázszám)
Hogy értsük: JH2  japán gyártás jele, az RD07  a motor típus jele, az A a teljesítményvariáció, 0- a gyári teszt kódja,
a W  az évjárat, az M  a gyártA kódja az M a hamamatsui üzem kódja. 
A felni peremében is ott az évszám a DOT jel végén. 
Ha nem egyértelmű vagy bármilyen kétely merül fel a legbiztosabb megkérdezni egy márkaszervízben a
vázszám alapján, mert Magyarországon gyakori a "véletlen" elírás a papírokban. . .

Egy 15 év körüli / feletti motornál már nem kell feltétlen hinni a km számlálónak! 
Például 15 év alatt a 30 ezer mennyi is évente ?
  Elhiszem, hogy vannak olyan gépek amelyeket tényleg keveset
használtak, de azok állapota olyan is ! Meg az áruk is...  ;)  
A 140-150 ezer futott km teljesen normális...  
 Az ennyit futott gépeknél és még az órát sem kell visszatekerni ! Könnyedén eladhatóak az első százezret letagadva, mivel a motor akár 250 ezer kilométert is elmegy nagyjavítás nélkül. Az AT-n az első 30-40 ezer km meg sem látszik...



Ha még ezek után is rendben van ladásra kínált példány nézzük át kicsit!

Emeljük meg a hátulját, ha a lengőkar függőleges irányban jól érezhetően
kotyog (himbarendszer tűgörgői lógnak) nyugodtan írjunk még egy egyest a km
számláló értéke elé...  és egy kb 60 ezres kiadást a noteszünkbe.

Behúzott elsőfékkel rugóztassuk meg az elejét! Ha túl könnyen összeül az
eleje valószínű, hogy nincs benne elegendő olaj! De miért is???  
Hátul gyanús lehet ha olajos a rugóstag alsó része vagy ráülve alig érezzük a
csillapítást. (A hátsó rugóstag felújítása kb 15-20 eft.)
Emeljük meg az elejét is, akadozik-e középállásnál a kormánynyak csapágy? (->kb 15-20 eft a javítás)
A gumiharang alól esetleg szivárog-e az olaj?  Ha törésgyanús a motor
felemelt elsőkerék mellett vegyük le a jobb teleszkóp műanyag burkolatát és lazítsuk
fel a teleszkópszár alján a 4 db 6-os anyát. Itt az a jó, ha a
keréktengelyből csak a hatlap rész lóg ki ! Ha szár kijjebb vagy beljebb áll
be a fellazítás után görbék  a teleszkópok !  A  kormánykifli alatt tud
elhajolni, kisebb görbülés a működést alapvetően nem zavarja, de felerősítí a kopást.
Ez javítható, ki lehet egyengetni, ez még nem olyan drága, de ha cserés az kb 40 eft/szár, plusz a
csúszócsapágyak és a szimmering csere, ez még száranként 16 eft. (->ohlins.hu)

Ez a csúszócsapágy csere  kb.  150 ezer kilométer után
aktuális, ha nem cserélték az olajat a szárakban akkor hamarabb !

A benzinpumpában a megszakító nem szokott elkopni 70 ekm előtt... 
ki kell buktatni a helyéről és levenni a fekete műanyag kupakot róla, így
látszik benne a megszakító állapota!
(Új korában kb. 2mm-esek a pogácsák)

Az öreg gépeken vegyük le a kislánckerék műanyag fedelét! (8-as T-kulcs +10-es villás) A megkopott
váltótengelyre felheggesztett lánckerék nagyon drága meglepetés!

A féktárcsák sem kopnak el normális használat esetén 70 ezer km előtt, a
gyáriak nagyon drágák  60 eft/db  körüli áron kaphatóak.  Az utángyártottak árai
18, a hátsó16  eft/db -tól kezdődnek.  Ha az első fék rángatva fog, (pumpáló érzés)
a kerékagy tárcsákat tartó része húzódott el. Ezt az agy felszabályozásával lehet javítani, de a tárcsák cseréje vagy  felszabályozása is szükséges.  Ezt csak síkköszörüvel lehet.

A gyári gumifékcsöveket is cserélni kell úgy 10 év után, mert elöregszenek!
A csere fémhálósra javasolt, ez kb. 26 eft.  
Lehet venni csövet méterre is és hozzá külön a fittingeket, de nem olcsóbb és nehézkes szerelni.

Hidegen, behúzott kuplunknál lehet egy kis csörgés, de ahogy bemelegszik
ennek el kell  tünnie.
Ha melegen is csörög két dolog lehet:  az egyik kuplungkosár rángatáscsillapító agyrésze van szét
hullva, ez drága dolog. (az új kosár kb 120eft)
Ha csak alapjáraton, jellegzetes lánchangon csörög, akkor az olajszivattyú
lánc csereérett, ez kb 20-25eft. (ennek a láncnak nincs feszítése)
Normális használat mellett akár 200 ezer km-t is kibírnak a kuplungtárcsák,
tehát ha cserélni kell/kellett az kissé gyanús...

Nézzük át volt-e komoly balesete  gépnek, itt nem karcolásokra vagy
eldőlésből származó  idomrepedésekre gondolok! bbSajnos az öreg motorokon gyakran előfordul, hogy a motor rezgései
elrepesztik az idomokat. Ebben segítenek az elöregett-megkeményedett
idomrögzítő gumiágyazású anyák... esetleg ezek hiánya. A gumisanyák
állapota azért árulkodik a gondos gazdáról !

A hűtőket takaró idomok illeszkedése a benzintartályhoz   (egyenletes, kb
5-6 mm hézag a normális) is árulkodó lehet, mert a szerelőknek ritkán van
türelmük a tisztességes helyreállításra. A fejidom konzol indexet tartó
része könnyen
elhajlik egy sima eldőlésnél is, amúgy a motor (különösen bukócsővel) nem
sérülékeny.

Az acél váz ugyan javítható, de azért ellenőrizzük az egynyomon futást, nem
húz-e el valamerre! Azt vegyük figyelembe, hogy a nehéz, gyári kipuffogódob
súlya jól érezhető a jobb oldalon.

A fényezés is sok mindenről árulkodik ! Az első a minta/szín-évjárat kombináció.  
A matricák is tudnak mesélni...    Pl. 96-99között az idomokon
többszínű fóliák, a tankon lakkréteg alatt vannak.
A 2000 utáni Africákon a tanko mintája érdekes lehet ! A csíkozást közelről nézve
látszik, hogy az elhalványuló része apró pontokból áll, és gyárilag festett, nem matrica. Ezt lehetetlen
eredetire újrafényezni, a gyár a javításhoz matricákat ad, viszont nem olcsóak! ...és ugye látszik, hogy matrica.
A gyári új, fényezett tank meg   drága.

Az még nem lenne baj, ha egy motor javított, a baj az, hogy legtöbbször ez nem szervízben és nem szakszerűen történt !
Két variáció között lehet "választani" ! Az egyik a saját hibás baleset után minél olcsóbban helyreállított a motor. 
A másik  a (általában ezzel foglalkozók által)  külföldön sérülten megvásárolt és behozott motor összetákolása eladásra.



Extrák:

A legtöbbet egy magyarországi  első forgalombahelyezés + szervízkönyv ér ! :)

Általában a motor értékéhez nem sokat ad hozzá a sok extra.  Talán ha tényleg sok és hasznos dolog van ráépítve... 
Egy márkás dobozrendszer ami érződik a motor értékében, 
de ha a kecskeméti aludobozok 15-20 eft körüli árát nézzük akkor ez sem igazán árnövelő...
Jó példa még a bukócső ! Csak az SW-Motech véd megfelelően,  a többi inkább semmit sem ér, de van ami több kárt csinál...

Leírom körülbelül mi mennyi újonnan, így mindenki számolgathatja, hogy neki mennyit érnek meg ezek a plusszok a motoron.

Magas túraplexi:  a Givi 14cm-el magasabb a gyárinál, ez jó és kb 25 eft újonnan, 
a varioszárnyas MRA is korrekt, ez kb 40 eft. De lehet csak a varioszárnyat felszerelni a gyári plexire is. (kb18eft)

Ülés: a gyári nem éppen kényelmes,  ennek átszabása kb 15-30 eft, de fontos,
hogy meglegyen a gyári szivacs!

Bukócső: CSAK a német gyártású, TÜV vizsgás  SW-Motech, ez kb 40 eft ! 

Dobozok: a  márkás (Touratech, SW-Motech) aluminium kofferek újonnan nagyon
drágák, (az oldalsóaknak komoly légellenállásuk is van) ahogy a konzoljaik sem olcsóak !
A műanyagok némileg olcsóbbak (30-40 /db)  és áramvonalasabbak, de
sérülékenyebbek. Az oldalkoffer konzolok ezekhez sem olcsóak. Hallottam már
olyanról, hogy a házilag készült konzolok gondot jelentettek a műszaki
vizsgán. A kecskeméti aludobozok olcsóak is (20eft/db), jók is, de csak a
vastagabb lemezből készültek! (a sima szerszámos doboz gyenge)

Középállvány: Mindegyik csökkenti a hasmagasságot, a gyári kb 6cm-el, az
SW-Motech (ez kb 40eft) csak kb 3cm-el, a gyárival viszont könyebb felhúzni
állványra. Gumiszerelésnél és lánckenésnél jól jön, de lehet csinálni egy darab csőből a jobb
oldalra is  oldaltámaszt, így a két lábon megáll a motor...

Sportkipuffogó: Ok, értem, hogy a gyári nehéz és csendes...  de ha az nincs  meg az komoly gond ! 
Azonkívül, hogy káros lehet a motorra sok országban komoly problémát okozhat egy sportdob! 
Pláne, ha nem "E" jeles és nincs hozzá zajcsillapító.



Sokan úgy hirdetik meg, hogy szezonra felkészítve eladó,  merthogy az
eladás előtt kicserélték a kopó dolgokat, elvégeztek minden karbantartást...
Ezt nem tartom szerencsésnek, mert nehezen ellenőrizhető milyen
minőségű alkatrészeket építettek be és, hogy tényleg úgy csináltak meg
mindent ahogy kell!!!  Persze ha  van egy hivatalos számla egy
létező és megbízható motorszervízből, rajta részletesen az elvégzett
munkákkal, a felhasznált anyagokkal... ;-)
Egy  láncszett lehet 15, de 40 eft is, fékbetétből sem tennék bele 2-3 ezer
forintosat... kb. 7 eft a korrekt minőségű...
Az, hogy korrektül elvégezték  a szelepállítást meg talán elhiszem talán nem...  inkább az
utóbbi...  vagy egy teleszkóp olajcserét. Jaaa olajcsere ! 
Elhiggyem-e, hogy tényleg korrektül elvégezték ?

Gumik:   Ebből sem szeretem ha új, de olcsó van a motoron az eladáskor...
de lehet, hogy nem kopottak, márkásak is. de öregek. 
Az évjáratkódot ellenőrizzük a DOT jel végén az utolsó négy karakter, a gyártás hete és éve.

Sokféle abroncs van, aszfaltra, könnyű és nehéz terepre is, a nagy márkák
(Michelin, Metzeler, Pirelli, Continental) gumijai kb 40-50 eft/pár áron
kaphatóak, hagy döntsem el én mit akarok rászerelni !
Ráadásul egy kopott gumi árulkodik arról, hogyan is használták a motort !!!

 

ecsapa63 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 13534

itt néézd!

Előzmény: ilyestomi (13532)
ecsapa63 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 13533

Szeva!

 

Hívd telefonon,ott a száma.Bátran merem ajánlani,mert ha nekem nem lenne én rá mennék. 

Az a bal,hogy túl jó az a k..va motor.

Előzmény: ilyestomi (13532)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!