Az utasélményt alapvetően egyáltalán nem befolyásolta eddig sem. Vagy voltak visszajelzések, hogy az átlag-utast zavarta ez a feature?
Azt meg tudom, hogy sok esetben a megrendelői oldal egyáltalán nem ért a kivitelezéshez, ezt megszoktam 30-40 év alatt. Politikusok...
Jó, hagyjuk. Az ingerküszöböt amúgy az sem érte el - egyik oldalon sem -, hogy (és ezt már említettem több helyen, itt is, de hivatalosan is) átírt, tehát nem menetrendi indulásnál bizonyos vonalakon "meghülyül" a külső kijelző. Nevezetesen a 72-es vonalon még értelemzavaró is, az utast is (elsőajtózás ténye vagy nemléte egy adott szakaszon) érinti. Megoldás hónapok óta nincs, még csak biztató "tudunk róla, dolgozunk rajta" információ sem jutott vissza...
Alapvetően nem a rendszert bonyolítja, hanem az utasélményt. A rendszer szempontjából eddig sem volt gond vele.
Abban pedig, hogy egy-egy ilyen döntés hátterét megértsd, nem biztos, hogy az a meghatározó, hogy x éve informatikusként dolgoztál. Ami kis méretben működik valahogy, nem feltétlen ugyanúgy működik nagy méretben, és nem csak a rendszerek esetleges összetettsége, komplexitása, összefüggései miatt, hanem mert mögé jön egy teljes szervezeti háttér is. Hogy-hogy nem, nem hogy csak a fejlesztőnél nem kizárólag "informatikusok" dolgoznak, de a megrendelőnél - ahol adott esetben egy-egy hasonló döntés megszületik - gyakorlatilag nem is találsz informatikust.
Na de ez eddig megvolt (még ha "feleslegesen" is, az átlag utas szemszögéből nézve*), tehát már nem növelné a rendszer komplexitását. Oktatóként viszont jól jött, hogy láttam pl. a másik/többi tanulókocsi helyzetét, és nem nekem kellett a teljes járműállományból "bioszűrni".
* Bár az átlag utas nem valószínű, hogy ezzel az "asp" karaktersorral kezd a keresősorban, még akkor sem, ha a Vaspálya utcába akar menni, tehát nem valószínű, hogy egyáltalán találkozott ezzel a "viszonylattal". Na, mindegy, az informatika nehéz szakma, vannak olyan dolgok, amik csak gondot okoznak - mondom ezt, mint huszonsok évig informatikusként dolgozó, és most emiatt nem igazán "nyafogásértő" emberként...
A többi "fejlesztéstől" elvonatkoztatva, itt azért alapvetően arról van szó, hogy ezek a járművek az utasnak nem jelentenek semmit, csak plusz komplexitást hoznak a rendszerbe (az utasnak kell nekiállni értelmezni, hogy mi az az ASP). A jármű ikonok is csak technikai okokból maradtak feketék, mert egyelőre így lehetett megoldani, hogy a diszpécsereknek - akiknek valóban szükségük van erre az információra - ugyanakkor ne vesszen el semmilyen infó. A te helyzeted valószínűleg speciális, "műkedvelőként" szeretnél látni olyan dolgokat, ami egy egyszeri utasnak nem szükséges, de az ilyen célra rendelkezésre álló felületekhez viszont nincs hozzáférésed.
Szóval sikerült a fejlesztések során újból, még egyet visszalépni... :-/
"De a járat ikonjából még látod, hogy ASP-re van bejelentkezve, mert az még továbbra is fekete."
Eggen, de csak bizonyos nagyítás felett jönnek be a járművek meg a színjeik. Tehát csak viszonylag kis területre nagyítva. Eddig, ha "viszonylatként" kerestem rá, bármilyen nagyításban telerakta a spec járatok kocsijával a kijelzőt. Akár az egész országra kicsinyítve is.
Oké, de eddig kiadta az ASP "viszonylatot" is. Miután nekem ez a "Korábbi keresések" alatt megvolt, ott jön (alatta az "asp" karaktersort tartalmazó "Megállók" meg "Címek", stb.), de rákattanva jön a hiba. Ja, és ekkor csak a térkép jön be, a gugli műholdkép nem (nekem úgy van beállítva a nézet, hogy a "terepet is látom - ezt szoktam meg, így szeretem)...
A BudapestGo applikáció most már véglegesen nem enged hozzáférni a speciális járatokhoz? Pár napja még rá tudtam nézni a próba-, külön- és tanulójáratokra, most meg a keresésnél ASP-t beírva "Ismeretlen hiba történt! (404)" üzenetet ad vissza.
A BKK honlapon bizonyos ablakméretben (nálam ez most 1288 pixeles szélességet jelent) nem jelenik meg a menüsor és a navigációs panel sem. Mutatom:
Ott a BKK logóval egy vonalban kellene megjelennie a panelnek, ami a menüsorra vezet. Eggyel korábbi nagyításban pedig szétesik a menüsor. Mutatom ezt is:
A 2023. évi menetrendi naptárban június 16. tanítás nélküli munkanapként van jelölve, pedig a tanév rendjének módosítása alapján ez is tanítási nap lesz.
BKK Infoból nem lehetne leszedni az 1-2 hónapnál régebben történt, "végleges" útvonalváltozásokat? Lásd 281-es busz, szeptember végén változott az útvonala, azóta kint van. Korábban ezek 1 hónap után lekerültek. Nyilván a Lánchíd a nagyobb hordereje miatt maradjon.
Amúgy a BKK esetében pont nem jellemző, és valószínűleg a Google sem csinál ilyet, de egy-egy városban elég gyakran kell kézzel belejavítani a GTFS-be, mert valami banális hiba van bennük :)
Esetleg írtál a Google-nek is, hogy szerinted hibás adatcsomagot publikált a BKK, ezért minden frissítés után pucolják ki a csomagból, és úgy töltsék be?
Nem túl életszerű, hogy a GTFS-t felhasználó szolgáltatók kézzel tisztogassák a vélhetően hibás adatokat.
Szerintem nem kell túlaggódni a dolgot, remélhetőleg a ma éjszakai csomagban már nem lesz benne, és akkor helyreáll a rend.
Pedig félig Arrivás a vonal, szóval... De amúgy igen, a legjobb lenne inkább az eaf-et elengedni a 105-ösön úgy, hogy a 178-ast offoljuk és Deák- Naphegy tér közti járat helyettesítené utóbbit.
Sokkal jobb, ha mindenkitől megkérdezed és utána megy hátra? Vagy mit vársz el egy járművezetőtől, jegyezzen meg mindenkit arcra és a következőnél tessékeljen le mindenkit? Esetleg a tömött buszon ellenőrizzen újra mindenkit, jogosult-e továbbutazni a híd túloldalán? Mind logikus, persze...
Attól még a 105/178 menetrendjében e két megállóban NINCS jelölve az eaf. És ha a hídon ingyenesen lehet átmenni, akkor ezekben a megállókban nincs eaf, függetlenül attól, hogy a továbbutazást nem lehet kivédeni, és a sofőr se fog azzal foglalkozni, ki utazik tovább 1 megállónál...