Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.10.27 0 0 4121
1. Joga van megvalasztani a sebesseget.
2. Te nem szabhatod meg, mennyit koltson uzemanyagra es mennyi szennyezo kipufogogazt engedjen a levegobe.
Előzmény: jó hír (4120)
jó hír Creative Commons License 2012.10.26 0 0 4120

a guminyomás, a forgalmat lassító haladás, az autó átalakítása csak egy balesetokozásnál válik izgalmassá...ott lehet magyarázni a szakértők ellenében, hogy tisztelt Bíróság...én csak spórolni akartam...

 

nem elég, hogy a totojázva előttem haladó vagy telefonál, vagy SMS-t ír,vagy a GPS-ét nézegeti, de  még bejön a képbe a jajmármajdnemkétliterrelmegyazautóm...   még ez is?...

 

...jön a hó, de spórolásból (simárakopott)nyárigumival tartja fel a sort...

 

 

Doni_99 Creative Commons License 2012.10.26 0 0 4119

Varshi!

 

Te láttál már elektront? (és itt nem az Elek nevű király ékezet nélkül írt trónjára gondolok)

Ha nem láttál, nem is létezik?

 

Egy-egy kijelentés, vagy új infó lehet bárki számára nehezen hihető, de azt kijelenteni, hogy olyan meg nincs is, megalapozatlan.

 

Ez olyan, mint amikor a viccben a parasztbácsi elmegy az állatkertbe és meglátja a zsiráfot, egész egyszerűen azt mondja:

- Ilyen állat meg nincs is!

 

Ne érts félre, nem veszlek egy kapal alá viccbéli bácsival, csak próbáltam testközelbe hozni a helyzetet.

 

Igen, ezen hozzászólásomra is lehet vmi gúnyosat, vagy fricskát visszaírni, kérdés, hogy van-e bármi értelme.

UFF

Előzmény: Varshi (4117)
amper_vadasz Creative Commons License 2012.10.24 0 0 4118

O, de szívtelen vagy, még megvadul a házisárkányod és rémálmaid lesznek. :)

Előzmény: Varshi (4117)
Varshi Creative Commons License 2012.10.24 0 0 4117

> Nahát, te olvasod még a meséket?

 

Háát, a gyerekek szeretik.

 

De legközelebb kipróbálom, hogy a 2,7-es fogyit hiszik el inkább, vagy a sárkányokat. :)

Előzmény: amper_vadasz (4104)
Doni_99 Creative Commons License 2012.10.24 0 0 4116

főleg a városi értéke alacsony, tekintve hogy benzines... hm. Ügyes

Előzmény: Woodyka (4114)
Doni_99 Creative Commons License 2012.10.24 0 0 4115

Köszönöm, elmentettem:)

Előzmény: Billzzz (4110)
Woodyka Creative Commons License 2012.10.24 0 0 4114

Sima, gyári Splash 1.2. Pálya 120-nál már 5L, 130-nál 5,5-öt közelít.

 

Város stabilan 5,4-5,7.

 

Télen a rövid távok miatt nyilván felmegy 8-9-re, de ha maszkot müa.lappal 60%-ban lefedem, akkor visszamegy 7 köré.

 

 

Előzmény: Doni_99 (4107)
amper_vadasz Creative Commons License 2012.10.24 0 0 4113

Szia! Mi a vaporizálás fotózott szöveg forrása?

Előzmény: Billzzz (4108)
Billzzz Creative Commons License 2012.10.24 0 0 4112

Pontosan így van. Minden autónál, a kezelési könyvben leírják, hogy milyen guminyomás kell előre és milyen hátra. És ezt leírják minimum két esetben: üresen (sofőrrel) és közel teljes terhelésre (utasok + csomagok). Sok autónál a "B" oszlopra teszik, és csak akkor látszik, ha az ajtó nyitva van. De van amelyik autónál az üzemanyag tanknyílás ajtajára ragasztják rá, stb.

Előzmény: Hooshee (4111)
Hooshee Creative Commons License 2012.10.24 0 0 4111

Nem tudom minden autón így van-e, de pl az enyémen 1 személyre és 4 személy + csomagokra is meg van adva a guminyomás: előbbi 2,2bar, utóbbi 2,9. Szóval 5-6 tizeddel biztosan semmi olyasmit nem követsz el, ami valódi veszélyt jelentene.

Előzmény: Billzzz (4109)
Billzzz Creative Commons License 2012.10.24 0 0 4110

Küldtem neked az itt megadott címedre infókat a generátorról.

Előzmény: Doni_99 (4105)
Billzzz Creative Commons License 2012.10.24 0 0 4109

A 4-bar tényleg sok lehet. De a megállapított értékeke csak egy bizonyos esetben optimális értékek, amihez éppen megadták.

A gumi mérettől, autó súlyától, gumi anyagától, futóműbeállíátstól, hőmérséklettől függően, más-más értékek az optimálisak.

 

Az elmélett előtt egy kis gyakorlati tapasztalat: A gyári értéknél 0,2-0,6 bar-ral nagyobb nyomás semmilyen negatív hatást nem hozott. A fékút sem nőt és a kanyarvételi tulajdonság sem. Cserébe viszont mérhetően kevesebb lett a fogyasztás.

Persze nem érdemes a végtelenségis nővelni a nyomást, mert a grafikonból is látszik, hogy egyre kisebb a hatása. Példa: 2,2 és 2,5 bar közt sokkal többet hoz a fogyasztésban, mint mondjuk 2,5 és 2,8 közt. Feljebb meg még kevesebbet!

 

A gyári mérettől való szélességben való eltérés sem hiszem hogy automatikusan tömeggyilkossággal ér fel. A gyári mérettől egyet feljebb, vagy lejjebb szerintem minden további nélkül el lehet térni. Ha mondjuk a gyári méret 165. Akkor aki takarékosan vezet, úgysem száguldozik sehol, bőven elégséges egy 155-ös gumi. Aki meg boyracerkedik, az meg felteheti a 175-ös gumit, hogy szélesnek tűnjön a gumi a kis autón. De persze jó ha tudja, hogy a kocsi súlya nem változott, így a vízfeltusra hajlamosabb a szélesebb gumi, mint a keskenyebb gyári. Ahogy hóban is jobb a keskenyebb gumiabroncs.

 

Akkor az ábrák:

Előzmény: Woodyka (4101)
Billzzz Creative Commons License 2012.10.24 0 0 4108

Legtöbb esetben a tárcsa cserélhető a generátorokon. Szóval bizonyos mértékben cserélhetőek az ékszíj tárcsák.

Szabad változtatni, általában a motor alapjárati és maximális fordulatszáma alapján méretekzik az áttételt. Persze ehhez tudni kell a generátorról is pár dolgot, hogy ilyen fordulattól lesz kielégítő a töltése, és mi a maximális fordulatszáma. Nehogy az autó motorját kipörgetve , a generátor tülpörögjön és szétessen.

Én ahogy már írtam más áttétellel tettem föl, így lassabban pörög a generátor. Az akksim mindig, ha mérem maximális töltöttségen van. Tavaly nem voltak gondok még a hideg reggeleken sem. Idén még nincs elég hideg ahhoz, hogy véleményt mondjak. De szerintem nem lesz vele semmi baj.

 

Akkor a vaporizálás az elméletet nem hazudtolta meg:

 

Előzmény: Doni_99 (4105)
Doni_99 Creative Commons License 2012.10.24 0 0 4107

Ezek nagyon jó értékek. Milyen autóval érted el? (típus, motor)

 

Én új autók közül a dízel (86LE) Dacia MCV-vel - szintén módosítás nélkül - többször mértem 90km/h-nál és kevés várossal 3,6-3,8-at.

A nem éppen jó légellenása miatt és az 5-ös váltónak köszönhetően 7,4L/100km-t a 140km/h-s autópályázásnál.

Ezek tankolási adatok, nem fed.comp. értékek. Azok átlagosan 12%-ot csaltak a Dacianal.

Előzmény: Woodyka (4106)
Woodyka Creative Commons License 2012.10.24 0 0 4106

90-100-nál országút nálam 4,2-4,3l/100km faragás nélkül.

 

80-90 az már csak 4,0-4,1 , míg a legjobb az 3,8 de az mondjuk csak nagyon tötymörgősen már és bármilyen forgalomnál az már feltartaná a forgalmat.

 

 

Előzmény: Doni_99 (4105)
Doni_99 Creative Commons License 2012.10.24 0 0 4105

sajna nem haladtam vele.

Rokonylátogatáson voltunk szombattól, így a következő havi túra előtt akarom/kell meglépni.

A vapour rendszer eddig semmilyen eredményt nem hozott, de még próbálkozok.

 

Generátor témában annyi jutott még eszembe - illetve kérdésem, hogy amennyiben a kiválasztott alacsonyabb amperes generátor ékszíjtárcsája más, akkor az könnyen lecserélhető-e minden esetben az eredeti generátoréra (pl. ha a régi nem bordás, vagy más az átmérője a tárcsának).

 

És ha más az átmérője a tárcsának, szabad-e változtatni rajta? Értem ezalatt, hogy minden egyes generátor ugyanolyan fordulat alatt adja le a legnagyobb teljesítményét, termelőképességét, vagy az típusról típusra változik? Gondolom, hogy változó, de inkább rákérdezek.

 

Dunaújvárosból hazafelé siettünk, így végig 90-100km/h-val menetünk (óra szerint), így 5,29-et fogysztott 100-on.

Előzmény: Billzzz (4103)
amper_vadasz Creative Commons License 2012.10.24 0 0 4104

Nahát, te olvasod még a meséket? Nekem jó régről valami olyan rémlett, hogy úgy kezdődött: hol volt, hol nem volt...

Előzmény: Varshi (4099)
Billzzz Creative Commons License 2012.10.23 0 0 4103

Na, én meg nem voltam a hosszú hétvégén. Most olvasom a leírásokat. Örülök, ha jót mondtam. De nem fejből írtam, ezek szerint a katalógus jó volt és stimmelt ami benne van. :)

 

Ventillátorral haladtál?

Előzmény: Doni_99 (4102)
Doni_99 Creative Commons License 2012.10.23 0 0 4102

Igazad van!!! Az egyik haveromnál voltam, akinél több bontott 240-es generátor volt. Mind 45A-s volt...

Előzmény: Billzzz (4080)
Woodyka Creative Commons License 2012.10.23 0 0 4101

4 bar-os guminyomás konkrétan közveszélyes cselekedet. Nem poénból meg az olajlobbi miatt van 2,2 bar megállapítva. Lehetne minta nélküli kerékpárgumin is menni, még kisebb fogyasztás, már csak a kerék lecsökkent légellenállása miatt, és lehetne védekezni, hogy de hát óvatosan vezetek... attól még közveszélyes cselekedet. A többi közlekedő nem az elmebeteg fillérb...-kra számít, hogy eszelős mozgása lesz a járműnek.

 

Tehát azért azt mondom, az aki mondjuk 2-3 deciért az életét kockáztatja és főleg másokét...azt inkább vonják ki a forgalomból, rendszám le, jogsi pihen.

 

Majd pár év múlva vissza, addig hátha megjön a józan esze is.

Előzmény: Doni_99 (4097)
Doni_99 Creative Commons License 2012.10.22 0 0 4100

ebbe ne menjünk bele, szerintem, hogy ki mivel veszélyeztet mást.

 

kijelölt black sheep-ként én ezek szerint az 1,3 tonnás autótömeggel máris veszélyeztetem azokat, akik egy pl. 800kg-s autó alacsony fogyasztásása mellett teszik le a voksukat.

Persze értem, hogy mire gondolsz, hogy egy frontális ütközésnél, ha lesz még 6-8 liter gázolaj a tankban, akkor az 'olaj a tűzre'.

Ezzel mondjuk kivédem azt a lehetőséget, hogy szintén üf-t mérve tele tankolva 60 liter gázolajat locsolok a hátulról nagy sebességgel belém puszilóra. És magamra.

A környezetet terhelő előállítású új autót vásárlók kövezése szerda délben lesz?:)

és mi az a két S cél?

 

hajrá, csak pozitívan!

Előzmény: Hooshee (4098)
Varshi Creative Commons License 2012.10.22 0 0 4099

> ismerősöm hazai járgánya 2.7L/100km átlagot tud

 

Gondolom jól keres. Mint sikeres mesemondó.

Előzmény: amper_vadasz (4092)
Hooshee Creative Commons License 2012.10.22 0 0 4098

Ott húzzuk meg a határt, ahol másokat veszélyeztetsz, mégpedig nem is kicsit. Mindezt valami igen kétes értékű céllal.

Előzmény: Doni_99 (4097)
Doni_99 Creative Commons License 2012.10.22 0 0 4097

Hooshee-come! (bocs, nem tudtam kihagyni)

 

Így van, ezt írtam is.

Viszont ez az ára annak, hogy rövid távokon (50-60km) is pontos mérést tudjak produkálni.

 

Nem mondom, hogy ettől biztonságosabb lett az autó, a kérdés, ki hol húzza meg a határt.

Szerintem a Yaris - ha jól emlékszem - 4 báros guminyomása sem biztonságos, de én nem ítélkezek, kinek a pap, kinek a kispap...

 

Más, egyedül mentem Dunaújból BP-re, a két város határán méricskéltem:

odafele ködben: 4,51L/100km

vissza: 4,78L/100km

Csak Pest sok(k) zöldhullámmal és visszafele egy sávlezárásos oboával a H.körúton: 4,9L/100km

Előzmény: Hooshee (4095)
Billzzz Creative Commons License 2012.10.20 0 0 4096

Na, igen ez már valami. Suzukival elég nehéz lemenni 3-3,5 liter alá. Köszi a konkrét fogyasztási adatot.

 

Egyébként magánban el lehet téged érni, csak mert a mailod, nem publikus. Igaz, az enyém sem az, ezért megadom a mail címem. Ha küldesz rá egy mailt, akkor vissza tudok írni. Köszi!

Itt van: Billzzzenator kukac géméjl pont com

Előzmény: amper_vadasz (4092)
Hooshee Creative Commons License 2012.10.20 0 0 4095

"hogy azért a közlekedés biztonságot ne veszélyeztesük"

 

Ez mondjuk az "átfaragom az üzemanyagtartályt a motortérbe" témakörben is felvet kérdéseket.

Előzmény: Billzzz (4094)
Billzzz Creative Commons License 2012.10.20 0 0 4094

80km/h-s sebességnél még nem olyan vészes a visszapillantó tükör. Egyébként "Otto, a Yarisos" sem szedte le a tükröket, igaz behajlítva járt velük. Én pont pár napja szedtem le a jobb oldali visszapillantómat, mert úgy is beállíthatatlan volt. Kíváncsi vagyok lesz e különbség fogyasztásban. De szerintem mérhetetlenül kicsi lesz. Lehet, hogy 150-200km/h-nál már nagyobb lenne a jelentősége.

Szóval én is azt mondom, hogy azért a közlekedés biztonságot ne veszélyeztesük és tartsuk be a jogszabályokat. Minden mást lehet csinálni. :)

Előzmény: Doni_99 (4090)
Billzzz Creative Commons License 2012.10.20 0 0 4093

Én is pont ezt akartam az előző írásommal kifejezni, hogy 4l/100km-t elérni elég könnyű ilyen kocsival. Sőt kevesebb szívással is.

Előzmény: amper_vadasz (4092)
amper_vadasz Creative Commons License 2012.10.20 0 0 4092

Nem rossz egy ezrestől, de ismerősöm hazai járgánya 2.7L/100km átlagot tud, nem mókázott a hengerfejjel, ékszíjtárcsával, difi áttétellel ( ezt viszont én is meglépem tuti ) tükrökkel, dísztárcsával, első front felülettel, viszont kap a moci HHO gázt lambda szonda jel módosító támogatással, meleg 80..100°C levegőt, és a gyári gumik helyett 13%-al nagyobb 185/..R14 papucsok kerültek rá. Szóval kevesebb innováció munka ráfordítással is lehet jó eredménnyel trükközni.

Előzmény: Billzzz (4085)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!