a guminyomás, a forgalmat lassító haladás, az autó átalakítása csak egy balesetokozásnál válik izgalmassá...ott lehet magyarázni a szakértők ellenében, hogy tisztelt Bíróság...én csak spórolni akartam...
nem elég, hogy a totojázva előttem haladó vagy telefonál, vagy SMS-t ír,vagy a GPS-ét nézegeti, de még bejön a képbe a jajmármajdnemkétliterrelmegyazautóm... még ez is?...
...jön a hó, de spórolásból (simárakopott)nyárigumival tartja fel a sort...
Pontosan így van. Minden autónál, a kezelési könyvben leírják, hogy milyen guminyomás kell előre és milyen hátra. És ezt leírják minimum két esetben: üresen (sofőrrel) és közel teljes terhelésre (utasok + csomagok). Sok autónál a "B" oszlopra teszik, és csak akkor látszik, ha az ajtó nyitva van. De van amelyik autónál az üzemanyag tanknyílás ajtajára ragasztják rá, stb.
Nem tudom minden autón így van-e, de pl az enyémen 1 személyre és 4 személy + csomagokra is meg van adva a guminyomás: előbbi 2,2bar, utóbbi 2,9. Szóval 5-6 tizeddel biztosan semmi olyasmit nem követsz el, ami valódi veszélyt jelentene.
A 4-bar tényleg sok lehet. De a megállapított értékeke csak egy bizonyos esetben optimális értékek, amihez éppen megadták.
A gumi mérettől, autó súlyától, gumi anyagától, futóműbeállíátstól, hőmérséklettől függően, más-más értékek az optimálisak.
Az elmélett előtt egy kis gyakorlati tapasztalat: A gyári értéknél 0,2-0,6 bar-ral nagyobb nyomás semmilyen negatív hatást nem hozott. A fékút sem nőt és a kanyarvételi tulajdonság sem. Cserébe viszont mérhetően kevesebb lett a fogyasztás.
Persze nem érdemes a végtelenségis nővelni a nyomást, mert a grafikonból is látszik, hogy egyre kisebb a hatása. Példa: 2,2 és 2,5 bar közt sokkal többet hoz a fogyasztésban, mint mondjuk 2,5 és 2,8 közt. Feljebb meg még kevesebbet!
A gyári mérettől való szélességben való eltérés sem hiszem hogy automatikusan tömeggyilkossággal ér fel. A gyári mérettől egyet feljebb, vagy lejjebb szerintem minden további nélkül el lehet térni. Ha mondjuk a gyári méret 165. Akkor aki takarékosan vezet, úgysem száguldozik sehol, bőven elégséges egy 155-ös gumi. Aki meg boyracerkedik, az meg felteheti a 175-ös gumit, hogy szélesnek tűnjön a gumi a kis autón. De persze jó ha tudja, hogy a kocsi súlya nem változott, így a vízfeltusra hajlamosabb a szélesebb gumi, mint a keskenyebb gyári. Ahogy hóban is jobb a keskenyebb gumiabroncs.
Legtöbb esetben a tárcsa cserélhető a generátorokon. Szóval bizonyos mértékben cserélhetőek az ékszíj tárcsák.
Szabad változtatni, általában a motor alapjárati és maximális fordulatszáma alapján méretekzik az áttételt. Persze ehhez tudni kell a generátorról is pár dolgot, hogy ilyen fordulattól lesz kielégítő a töltése, és mi a maximális fordulatszáma. Nehogy az autó motorját kipörgetve , a generátor tülpörögjön és szétessen.
Én ahogy már írtam más áttétellel tettem föl, így lassabban pörög a generátor. Az akksim mindig, ha mérem maximális töltöttségen van. Tavaly nem voltak gondok még a hideg reggeleken sem. Idén még nincs elég hideg ahhoz, hogy véleményt mondjak. De szerintem nem lesz vele semmi baj.
Akkor a vaporizálás az elméletet nem hazudtolta meg:
Rokonylátogatáson voltunk szombattól, így a következő havi túra előtt akarom/kell meglépni.
A vapour rendszer eddig semmilyen eredményt nem hozott, de még próbálkozok.
Generátor témában annyi jutott még eszembe - illetve kérdésem, hogy amennyiben a kiválasztott alacsonyabb amperes generátor ékszíjtárcsája más, akkor az könnyen lecserélhető-e minden esetben az eredeti generátoréra (pl. ha a régi nem bordás, vagy más az átmérője a tárcsának).
És ha más az átmérője a tárcsának, szabad-e változtatni rajta? Értem ezalatt, hogy minden egyes generátor ugyanolyan fordulat alatt adja le a legnagyobb teljesítményét, termelőképességét, vagy az típusról típusra változik? Gondolom, hogy változó, de inkább rákérdezek.
Dunaújvárosból hazafelé siettünk, így végig 90-100km/h-val menetünk (óra szerint), így 5,29-et fogysztott 100-on.
Na, én meg nem voltam a hosszú hétvégén. Most olvasom a leírásokat. Örülök, ha jót mondtam. De nem fejből írtam, ezek szerint a katalógus jó volt és stimmelt ami benne van. :)
4 bar-os guminyomás konkrétan közveszélyes cselekedet. Nem poénból meg az olajlobbi miatt van 2,2 bar megállapítva. Lehetne minta nélküli kerékpárgumin is menni, még kisebb fogyasztás, már csak a kerék lecsökkent légellenállása miatt, és lehetne védekezni, hogy de hát óvatosan vezetek... attól még közveszélyes cselekedet. A többi közlekedő nem az elmebeteg fillérb...-kra számít, hogy eszelős mozgása lesz a járműnek.
Tehát azért azt mondom, az aki mondjuk 2-3 deciért az életét kockáztatja és főleg másokét...azt inkább vonják ki a forgalomból, rendszám le, jogsi pihen.
Majd pár év múlva vissza, addig hátha megjön a józan esze is.
ebbe ne menjünk bele, szerintem, hogy ki mivel veszélyeztet mást.
kijelölt black sheep-ként én ezek szerint az 1,3 tonnás autótömeggel máris veszélyeztetem azokat, akik egy pl. 800kg-s autó alacsony fogyasztásása mellett teszik le a voksukat.
Persze értem, hogy mire gondolsz, hogy egy frontális ütközésnél, ha lesz még 6-8 liter gázolaj a tankban, akkor az 'olaj a tűzre'.
Ezzel mondjuk kivédem azt a lehetőséget, hogy szintén üf-t mérve tele tankolva 60 liter gázolajat locsolok a hátulról nagy sebességgel belém puszilóra. És magamra.
A környezetet terhelő előállítású új autót vásárlók kövezése szerda délben lesz?:)
Na, igen ez már valami. Suzukival elég nehéz lemenni 3-3,5 liter alá. Köszi a konkrét fogyasztási adatot.
Egyébként magánban el lehet téged érni, csak mert a mailod, nem publikus. Igaz, az enyém sem az, ezért megadom a mail címem. Ha küldesz rá egy mailt, akkor vissza tudok írni. Köszi!
80km/h-s sebességnél még nem olyan vészes a visszapillantó tükör. Egyébként "Otto, a Yarisos" sem szedte le a tükröket, igaz behajlítva járt velük. Én pont pár napja szedtem le a jobb oldali visszapillantómat, mert úgy is beállíthatatlan volt. Kíváncsi vagyok lesz e különbség fogyasztásban. De szerintem mérhetetlenül kicsi lesz. Lehet, hogy 150-200km/h-nál már nagyobb lenne a jelentősége.
Szóval én is azt mondom, hogy azért a közlekedés biztonságot ne veszélyeztesük és tartsuk be a jogszabályokat. Minden mást lehet csinálni. :)
Nem rossz egy ezrestől, de ismerősöm hazai járgánya 2.7L/100km átlagot tud, nem mókázott a hengerfejjel, ékszíjtárcsával, difi áttétellel ( ezt viszont én is meglépem tuti ) tükrökkel, dísztárcsával, első front felülettel, viszont kap a moci HHO gázt lambda szonda jel módosító támogatással, meleg 80..100°C levegőt, és a gyári gumik helyett 13%-al nagyobb 185/..R14 papucsok kerültek rá. Szóval kevesebb innováció munka ráfordítással is lehet jó eredménnyel trükközni.