Utánfutót szeretnék venni, az érdekelne, hogy hol tudok ehhez szerződésmintát találni, amivel autót veszek az a szerződés jó?
Minek számít, jogi, adózási, stb. szempontból az utánfutó. Milyen adók, illetékek terhelik?
Előre is kösz!
Vezso
Kedves Mindenki! Jó két hónapja járok folyamatos a utánfutóval és pár kérdés kialakult bennem.
1) Egyszer vissza "kirúgta" magát a szakítókötél és vissza akadt a vonóhorogra, így elszakadt. Egy erősebb lánccal pótoltam, de kicsit belegondolva lehet nem a legjobb döntés, mert ha 1,5 tonna leakad, és a láncon megrántja a kocsit, kitudja mi lenne a vége Inkább cserélem szabályos szakító kötélre?
2) Mintha a ráfutó fékem csak intenzív fékezés esetén kezdene fékezni, hogyan lehet rajta állítani vagy inkább hagyjam szakemberre?
3) 1,5 tonnás futó jelenleg 4 bar körüli nyomással van a kerekeken. Mi az optimális?
4) Honnan tudom, hogy cserélni kell a kapcsolófejet? Mit jelent a zöld és piros rovátka? Semmilyen hivatalos anyagot nem találok erről.
5) Hogy a hátsó futóművet kíméljem álláskor a kocsin, az első kerékkel meg szoktam emelni a kocsi hátulját, hogy kicsit tehermentesítsem a felfüggesztést. Ez nem károsítja a kapcsolófej szerkezetet?
Köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat! Kicsit sajnálom, hogy semmilyen hiteles forrás nincs az interneten a kérdés tisztázásához!
Lehet, h elvileg valahol így működik, de ahol én szoktam műszakiztatni ott nem.
Be szoktam jelentkezni úgynevezett elő műszakira. Azon amennyiben megfelel az autó azonnal le is műszakiztatják. Max 45 perc az egész. Azt már csak halkan jegyzem meg, h pl ha nem ok a co. akkor betolatnak a vizsgáztatott autó mögé egy másikkal és máris jó :)
Elviekben lehet, h cserélni nem lehet pl. hidat, de nincs alulról fotózva se. No meg sok épített és kisipari futó van mind másból készül. A futó fék ellenőrzésére sincs megfelelő berendezés. Nem, h más dolgon fent akadjanak.
Köszi . Egy adás-vételi nem elég , Nem kellene átíratni mert nem is akarom forgalomba helyezni .Csak egytengelyes kis traktorral használnám ahhoz nem kell műszaki .
Addig át sem írják, míg nincs érvényes műszakija, eredet vizsga!!! És csak érvényes műszakival lehet ideiglenesen kivonatni a forgalomból, de akkoor is kell bizti rá. Súlyadó addig nem kell, amíg ujra nem lesz hivatalosan forgalomba helyezve.
Sziasztok ! Venni akarok egy 2017-ben lejárt müszakis utánfutót aminek van rendszáma és forgalmija , nincs kivonatva forgalomból . Ha nem műszakiztatom le mert lassú járművel akarom használni akkor kel rá fizetni biztosítást és adót . Vagy csak akkor nem kell ha ki van vonatva a forgalomból ?
Nem, a fotó felmegy a központba, és ott szúró próba szerüen engedik, vagy nem engedik el az autót vagy a járművet. Ha megnézik, és össze hasonlítják a 2 képet, és eltérést látnak, nem engedik el a dolgot. Ezért nem lehet elhozni a műszakiról kb 2h hosszat a járművet.
Matatni, hozzá nyúlni, = bár mit is változtatni !!!! Cserélni is csak az eredetivel megeggyezőre lehet.
Én amikor megvettem a futómat, akkor volt eredet vizsgán. Megfelelt, levizsgázott, és utána kb 5-6évig nem is vittem vizsgára, mert nem kellett használnom. Most (építkezés miatt) ujra vittem vizsggára, és erősen vakarták a fejüket a típus miatt. Semmi sem volt benne az adatbázisukba. Majd amikor a központi NKH - val felvették a kapcsolatot, (kérdezték van-e valami adat a gyártóról) ott vissza igazolták, hogy igen, ezért le is vizsgázott rendben. De, semmi fék mérés, vagy tervrajz, műszaki számítgatás nem kellett hozzá. Felújítani is lehet, elvileg az alvázhoz nem lehetne matatni. Mindennek ugyan úgy kellene kinéznie, ahogyan az előző vizsgán volt. Szín, méret, alvázszám, stb. Még magasító sem lehetne rajta pluszban.
Állítólag nincs adat megőrízve az egyedi és kisipari futókról max. 12évig.
Egyém 1982.es évjárat. TF-242 típus szerepel a forgalmiban. Sehol máshol nem található, h ez a tipus létezne.
Kérdeztem vizsgabázisokat, h mit is lehet változtatni, az volt a válasz, h fékes hidat fékesre lehet csak pl. cserélni, de nem fogják vizsgálgatni, h történt-e módosítás. Elvileg épített és kisipari futóknak kellene lennie összeépítési dokumentációnak. Ami tulajdon váltáskor átadandó. Ezzel kellene vinni műszaki vizsgára. Ám ehhez a szabályhoz az nkh vizsgabázisain kívül sehol se ragaszkodnak. Gyakorlatban lehet még ők se.
Teljesen üresen lehet húzni. A rendőr csak a számokból tud ítélni, mivel üresen kevesebb a tömege mint amit húzhatsz, bizonyítottan helyes a vontatás. De amint teszel rá bármint is, akkor tényleg fel sem akaszthatod.
Fotó az alvázszámról és meg kell mutatni a területileg illetékes Közlekedési hatóságnál. Nem egy "egyszerű" vizsgabázison, mert ott nem látják a múltat.
Csak és kizárólag minősített és a fékvezérlővel (kapcsolófej) együtt készült fékvizsgálati jegyzőkönyvvel rendelkező futómű építhető be. Egy autó fékrendszere olajos rendszerű, a kézifék kötél helyén működtetett fék pedig nem üzeni hanem rögzítő fék így ez ennek minősítése utánfutóhoz nem létezik. Az autóra vonatkozó nem jó.
Ebből SOHA nem lesz utánfutó, kivéve ha egy létező érvényes fogalmival rendelkező alatt pont ilyen lenne. Viszont a futómű fotója alapján, korát tekintve ilyen pótkocsi nem készülhetett.
A teljes rendszert kell vizsgálni, fékszámítás alapján meghatározni a fékkar szükségességét és ha kell, annak a hosszát. Kísérletezéssel és "másolással" de főleg bemondás alapján biztos nem lesz jó.
1. Ilyen fékkel szerelt utánfutót az EU-ban és így Magyarországon, mint új jármű nem lehet forgalomba helyezni.
2. Ha átalakított utánfutóról beszélünk, a donor utánfutót fel lelehet használni, akkor a fék maradhat, de az átalakítás engedélyköteles, illetve az alvázszám viselő elem módosítása rendőrségi feljelentést von maga után
3. Ha egy alvázszám - pl. a donor utánfutó alvázszáma - egy új szelvénybe utólagosan "házilag" kerül beütésre akkor az letöltendő börtön...
Csak még egy kis infó: jó pár ember van szeptember eleje óta előzetesben ilyen és hasonló ügyek miatt Bp. -en.
Jótanács: Mielőtt hozzáfogunk bármit építeni vagy átalakítani egy közúti járműmérnökkel kell beszélni, esetleg az illetékes Közlekedési Hatósággal. Különben jó esetben drága, rossz esetben kuka lesz a produktum.
Direktbe megy. Még jön rá 2db görgő, meg a fa talpak a csónak alá. Kivi leszek a hivatalos mérlegeléskor az ön súlyára. Ja, még 2db pótkerék is megy rá.