hello,
mivel egy reklámügynökségnél dolgozom, nap mint nap látom hogy sokkal többször rendelünk képet képügynökségektől (www.gettyimages.com, www.safa.hu, www.netkeptar.hu, www.corbis.com, stb) minthogy megfotóz(tat)nák. határidő, lustaság, prezentálhatóság, és egyéb kényelmi szempontokból.
Érdekelne hogy valaki szokott-e képeket adni bizományba ilyen cégeknek, van-e valami tapasztalat: elkelnek-e, mennyit fizetnek, ...
én szívesen töltenék fel, ha tudnám a módját, ha volna rá esély hogy néha megvesznek egyet-egyet.
Előbb feltöltöd a jpg-t, aztán, amikor már előjön az oldal, hogy beírhatod a kulcsszavakat, akkor ott kitöltesz mindent és alul van, hogy Additional file vagy valami ilyesmi, ott kell betallózni az eps-t és Submit :)
Sziasztok! Dreamstimes vektoros feltöltéssel elakadtam. Más stock oldalakon jól működött a jpg + eps egyforma nevű feltöltés ezért átsiklottam a feltöltési részen és itt is így kezdtem feltölteni. Ám most olvastam, hogy előbb jpg-t kell beküldeni és ha elfogadják akkor hozzá tölteni az eps-t. De közben össze is zavarodtam, mert pár kép alatt ott van hogy már hozzá van adva az eps... már nem tudom, hogy akkor ez hogy is lenne jó. Valaki fel tudna vilgosítani ez ügyben? Nem tudom mennyit változott az elmúlt években az oldal kezelőfelülete, de azt olvastam, hogy gyorsan és egyszerűen lehet képeket feltölteni, de eddig a többi oldalhoz képest (shutter, istock) nem ez a tapasztalatom. A választ előre is köszönöm!
Szia! Az Adobe megvette a Fotoliát (úgy rémlik, valamikor tavaly), és bár meghagyta külön oldalként, ezek szerint közreműködőkkel bővíteni már nem akarja. Én még a Fotoliára regisztráltam annak idején, máig azon vagyok, de a kollégák azt írják, mindegy, melyikre regisztrál az ember. Tehát ha tudsz regisztrálni az Adobe-ra, azzal ugyanott tartasz, mintha a Fotoliára (is) regisztráltál volna - amennyire én tudom.
Szia i-w! Kb egy fél éve vagyok fent shutteren, most van tervbe, hogy más oldalakon is megpróbálkozom, Fotolia-ra gondoltam elsők között de jelenleg azt írják, hogy nincs felvétel contributorként és átirányít Adobe Stock oldalra. Elég zavaros ez így nekem, most a Fotolia és az Adobe ugyan az vagy külön stock oldalként kell rá tekinteni? Külön kell bejutni mindkettőre? Esetleg valaki tudja a választ? :)
Megkapta már az iStocktól valaki a 2017. jan. 1. előtti járandóságát? Ha igen, köszönettel venném, ha megírná, hogy megy az! Az új oldalon a statisztikákban sem szerepel semmi. Úgy hat, mintha az egész cég (velem együtt) idén január 1-jén szállt volna le az űrből.
A 25 fps-ből nem igazán lehet 30 fps-t csinálni, hiszen nincsenek meg a hiányzó képkockák, így akadozós lehet a videó, viszont a 30-ból könnyebb 25-öt csinálni, mert max eldobál pár képkockát. Legalábbis szerintem, de nem értek a videózáshoz.
Rendben. Töltök mindent ami eszembe jut és van elég jó minőségű. Közben felmerült még egy kérdés. Vannak timelapse sorozataim és azokat is bepróbálnám videóban. Ahogy olvasgattam inkább 30 fps-t javasolnak, mert abból vállalhatóbb akár utólag 25 fps-t csinálni, ha valakinek az kell, mint a 25 fps-es videóból 30-ast. Ez így van? Vagy fel lehet tölteni akár két verzióban is?
Mindent töltsél fel, mert az elején gyűjteni kell a képeket. Ha nem ütik meg a szintet, úgyis visszautasítják, de ne te döntsd el, hogy mi kellhet a vásárlóknak, az is lehet, hogy egy kis kavicsot tömegével fognak venni és a legszebb fotóid a kutyának nem fognak kelleni.
Ezt a képet vajon érdemes lenne feltölteni shutterstockra? Ennek a részének nem annyira néztem utána. Gondolom a márka jelzéseket logókat leszedve működhet maximum és még akkor is kérdéses, hogy kell-e tőlük engedély azért mert szerepelnek rajta, vagy akkor kellene csak, ha egyértelműen felismerhetőek lennének. Mit gondoltok erről? Hogy működik ez?
Nem tudom, szerintem szinte bármelyikkel. Talán inkább, hogy mivel ne: városképekkel és felismerhető személyekkel ne. Az utóbbi amúgy is macerásabb, mert a modell engedélyét is be kell szerezni. De a horgászok sziluettje nyerő lehet. A városképek meg legfeljebb csak a helyi vevőket érdeklik. Tájképből, makróból azoktól várhatsz nagyobb forgalmat, amik olyasmit ábrázolnak, ami szinte bárhol lehetne. Amúgy meg ne sokat válogass szerintem; minél több képet töltesz fel, annál jobbak az esélyeid. De ezekben a dolgokban a fotósok jobb tanácsokat adhatnak.
Amíg fotósok válaszai befutnak, egy grafikus véleménye: a Tieidnél jóval gyengébb képeket is látok a stockoldalakon a sikeresek közt. Hogy technikailag kifogástalanok-e, azt webes méretben nehéz megítélni. (Zaj, élesség.)
A nálam legjobban bejött oldalak, sorrendben (vektorhoz, de úgy látom itt a fórumon, hogy a fotónál is kb. ugyanez a sorrend): Shutterstock, Fotolia/Adobe, iStock/Getty. Van, akinek a Dreamstime is jól bejön, 1-2 embernek az Alamy is. A kulcsszavazás macerás, tehát ha az már úgyis megvan, érdemes mindegyik jó oldalra feltölteni a képet.
Tanácsot szeretnék kérni. Szeretném a fotóim stock oldalakon kipróbálni. De nem tudom, hogy hol lenne érdemes, meg hogy elég jók-e hozzá a képeim. Elsősorban természeti, város- és panorámaképekre gondoltam.
A kérdésem/kérésem az lenne, hogy akinek van komolyabb tapasztalata, legyen szíves érdemben véleményezni és tanácsot adni, hogy érdemes-e megpróbálnom. Ha igen, akkor hol, melyik oldalon/oldalakon? Köszönöm!
Igen, a feltöltési zűrökkel találkozom, bár csak a webes felületen; az FTP-t nem használom. Tapasztalni vélem, hogy kevesebb a kavarodás, ha az ember nem lép mindjárt tovább, amikor az oldal késznek mutatja a feltöltést, hanem vár egy fél percet. Még jobb kisebb adagokban tölteni fel. A probléma - úgy rémlik - csak 4-5 vektorpár fölött szokott jelentkezni.
Igen, azt látom, hogy NEKÜNK nem írja ki az elfogadási arányt, csak az utóbbi 3 hét visszautasításainak számát, de attól még a rendszer számon tarthatja, és beépítheti a helyezésünkbe is a találati listán. És/vagy láthatják az ellenőrök is. Mostanában úgy tűnik, minél több az elutasításom, annál jobban szaporodik. Egyre lehetetlenebb indoklással dobnak vissza dolgokat. Legutóbb már technikai okra hivatkozva is (raszter), pedig minden lehetséges módon ellenőriztem a fájlt, semmi raszter nem volt benne. És technikai "ikertestvére" volt korábban elfogadott fájloknak. Újra beadtam, újra visszadobták: raszter. Tehát mintha lenne ilyen is: az elutasítás tovább rontja az elfogadás esélyeit. De még rosszabb lenne, ha beépülne a keresőjük algoritmusába. Ami nem kizárt, mert a letöltésem is csökken, mióta kezdték visszadobálni a dolgaimat.
A kulcsszavaiddal szerintem nincs gond. Sajnos én is sokszor beleszaladok ilyenekbe.
Valószínű az lehet az oka, hogy a világ minden tájáról kerülnek be hozzájuk bírálók, és akadnak köztük, akik nem ismerik jól az angol nyelvet és visszadobálják ilyen indokokkal.
Amit én még tapasztaltam hogy sok esetben sima közneveket is visszadobnak, mert keverik valamilyen márkával. Ilyenkor kiveszem a kérdéses kulcsszót és utána elfogadják következőre.
Szóval elég szeszélyesek. De sok esetben az újra feltöltés megoldja a problémákat. Más bírálókhoz kerül, stb.
Ilyet külön náluk hogy acceptance ratio nem láttam. A visszadobott képeket is csak az utóbbi 3 hétre mutatja, tehát pontos adatot így nem látni egyben.
Viszont én is tapasztaltam ilyesmit, hogy amikor magasabb a visszadobások száma, akkor a következő adagok is kisebb arányban kerülnek be.
Szóval érdekes.
Nálam ami idegesítő, az a feltöltés.
FTP-n feltöltve 20 vektort, amikor behúzza, csak 14-et lát belőle. 6-ot meg elnyel az "univerzum". És ez rendszeres. Tehát kb 10 feltöltésből kb 9x csinálja ezt.
Ha weben töltök fel, ott pedig amikor elküldöm az űrlapot a feltöltött vektorokkal+előnézetekkel, akkor ott pedig hiányol néhány jpg előnézetet. Majd ezeket újra feltöltöm és utána beadja az unfinished listát. Ott meg előkerülnek ezek a plusz előnézet feltöltések, amiket utána törölgethetek.
Szóval nekem a feltöltés messze a legmacerásabb a shutteren, mint az összes többi oldalon együtt.
Kedves PT72 (vagy más, aki tud segíteni), bocs, hogy megint ilyennel zavarlak! Rutinos vektoros vagyok, de a Shutter mostanában sorra dobja vissza a dolgaimat, egyre érthetetlenebb indoklásokkal. Mintha csak utaznának rám. Hiába írok nekik, válaszként csak bemásolják az elvárásokat, amiket kívülről tudok. Meg tudnátok mondani, hogy egy börtönrácsot ábrázoló ikonhoz mi nem stimmel az alábbi címben és kulcsszavakban?
És még egy kérdés: van a Shutternél olyan, hogy acceptance ratio? A fiókomban nem találom. A kiszámításához szükséges adatok fent vannak, csak nem tudom, mennyit számít ez náluk. Ha romlik az elfogadási arányom, akkor "büntet" valahogyan az algoritmus?
Talán nem is a stockoldalak dolga, ők már legfeljebb csak utólag perelhetnek. A POD-oldalaknak kellene ellenőrizniük a feltöltött dolgokat. Pl. ha beteszik a képet a Google képkeresőjébe, a legtöbb ilyen esetet ki lehetne szűrni.
Sajnos a képügynökségek nem igazán csipkedik magukat, hogy megvédjék fotósaikat. Pedig illene segíteni. Csak az a gond, hogy irgalmatlan sok az anyag, a fotós, a vevő. Zajos az egész világ. Követhetetlenné vált a szakma.
Mindenkinek saját maga kell nyomon követnie, figyelnie a termékei útját - ha tudja. Amikor csalást sejt, jelentheti az ügynökség felé. Aztán valami történik.
Hosszú távon ez így fenntarthatatlan. Aki csalni akar, csalni is fog. Csoda, hogy megveszi eleve azt, amivel később trükközni szeretne. Sima licenc-et vesz és ráteszi bögrére, miközben azt lehet, hogy az ügynökség szabályzata nem engedi.
A microstock ipar a sok negatív hatás ellenére azt legalább elérte, hogy nagyon olcsón lehet hozzájutni tartalmakhoz, így akiben van egy kis tiszta szándék, elérhető számára.
Ja, és a fotó kiválóan alkalmas jogsértésre is. Vannak, akik a stockoldalakról gyűjtögetnek szép fotókat az ottani alacsony árakon, utána ezek keretezett reprodukcióit POD oldalakon árulják saját nevükön, jóval magasabb áron. A FAA az idei első félév ettől a botránytól volt hangos. De amennyire tudom, azóta sem tettek ellene semmit.
Kösz szépen! A megkívánt/megengedett méretek alapján úgy gondolom, hogy nyomdai termékekhez is használnak fotókat. Egy hazai óriásplakátról is hallottam, amin stockfotót használtak fel.
A vektoroknál azt tapasztalom, hogy a fekete-fehér, "nyers" dolgok jobban mennek, mint ugyanazok bonyolultabb és színezett, máris használható változatai, ezért gyanítom, hogy sok a grafikus a vevők közt, akik további feldolgozásra szánt anyagokat gyűjtenek.
Ekkora forgalom szerintem még sokkal több felhasználási területet is feltételez.
A videót vajon reklámfilmekben is használják, vágóképnek?