Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

rfc Creative Commons License 2024.01.28 0 0 89446

Persze, megvettük az arany áron mért vezérlés állító szettet, azóta sem volt használva.

 

Ha eladod, másnap kelleni fog.

Előzmény: BmS1 (89441)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.28 0 0 89445

Illetve nem a Bárdinál kell vásárolni :)

Ez a Hepu verezérlésszett 126235 Ft-ért is megvásárolható :)

 

Ma. De emlékszel még, hogy is volt ez 4-5 éve? Nekem már kiment a fejemből :-DDD

Előzmény: Adm (89443)
downer Creative Commons License 2024.01.28 0 0 89444

De tudod mi a durva? Megvannak a szerszámaid, felkészültél, megveszel mindent, hogy igényes, teljes körű munkát végezz. 
Aztán szétszedés közben széthullik a kezedben a kis műanyag burkolat ami a hengerfejen van és a külső burkolatot tartja. És nincs új, nem tudsz venni...

Előzmény: Adm (89442)
Adm Creative Commons License 2024.01.28 0 0 89443

Illetve nem a Bárdinál kell vásárolni :)

Ez a Hepu verezérlésszett 126235 Ft-ért is megvásárolható :)

 

Én a Bárdinál már csak akkor vásárolok, ha valami nagyon gyorsan kell, vagy pedig csak valami filléres dolog, aminél mindegy hogy most 1000Ft volt vagy 1500Ft.

Előzmény: BmS1 (89441)
Adm Creative Commons License 2024.01.28 0 0 89442

Én is megvettem a vezérlésállitó szettet a Stilohoz, amikor megvettem az autót, pedig csak most lesz idén aktuális a csere. Szerszámra sosem sajnáltam a pénzt, hiszen ilyen vagy olyan formában, de pénzt termel. A kéziszerszámok pedig még csak nem is típusspecifikusak, pont most konstatáltam, hogy pl a Kamasha dugólkulcskészletem már 24 éves, és valószínűleg életem hátralévő részében sem lesz gond vele, pedig azért nem vagyok annyira öreg.

Egyébként szerszámok esetén is ha körültekintően vásárolunk, azért meg lehet olcsóbban is úszni a dolgokat, az akkus gépeim Metabo-k illetve Milwaukee-k. Utóbbi átlag kétszer annyiba kerülnek, mégis nagyon hasonló minőségüek, sőt, a Metabo kisebbik csavarbehajtója úgy áll a kezemhez, mint semmi más.

 

És persze azért cserélünk vízpumpoát is, mert ne hogy már egy pár tízezres alkatrészen spórolunkj, aztán csodálkozunk, hogy pár ezer km után megáll a vezérlés és összekuszálódnak a szelepek, mindezt mondjuk éjszaka a világ végén és akkor megy a szar francia vagy olasz duma...

Előzmény: BmS1 (89441)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.28 0 0 89441

Urak, a "profi szerszám, eszköz, anyag" kérdés megintcsak megér pár mondatot.

 

Aki gyakran nyúl autóhoz, az előbb utóbb szembesül az egyértelmű ténnyel: igényes, szakszerű munkához profi eszközök kellenek. Az ilyen-olyan-barkácsbolti cuccokkal végzett munkák jó része a "kaka pofozgatása" kategóriába esik, bármilyen lelkes is az "elkövető", ha elismerjük, ha nem.

 

Viszont ha vki igényes, professzionális eszközöket használ, az baromi sokba kerül, és messze nem a kéziszerszám a legdrágább. A megtérülés?  Gyakran soha.

 

Egy már említett egyszerű példám.

Anno eladtam a 407 V6-omat, A km futás még nem indokolta volna, de eladás előtt kicseréltük a kpl. vezérlést. 

 

 

AKKOR volt durván 250e Ft, mai áron gondolom 3 kiló felett. Persze, megvettük az arany áron mért vezérlés állító szettet, azóta sem volt használva. A munkaidőnek is van jócskán költsége, saccra ez a kis mutatvány 550-600e Ft magassága. Egy alulértékelt, értékét vesztett, nehezen eladható autónál.

 

Megérte? A vevőnek igen. :-D

Na ilyenkor merül fel "a sokkal olcsóbb miért nem volt jó, miért cseréltél vízpumpát is eladás előtt, miért kellett finomkodni, megvenni a célszerszámot...stb" kérdések.

 

Szóval szép dolog a tökéletes munkára törekvés, amihez profi eszközök, anyagok is kellenek  ... csak kicsit (nagyon) sokba kerül.

Adm Creative Commons License 2024.01.28 0 0 89440

Illetve egy jó minőségű szerszámmal jobban és gyorsabban lehet dolgozni.

Előzmény: rfc (89439)
rfc Creative Commons License 2024.01.28 0 0 89439

Viszont csak egyszer kell megvenni, a szart meg megveszed újra és újra. Az olcsó szerszámok sajnos nem annyival olcsóbbak, mint amennyivel szarabbak.

Előzmény: BmS1 (89436)
Adm Creative Commons License 2024.01.28 0 0 89438

De ezek a patent fogók univerzálisak, nem csak egy fajta motorhoz jók :)

Előzmény: downer (89437)
downer Creative Commons License 2024.01.28 0 0 89437

Úgy emlékszem, állványon volt. És ez egy hirdetés képeiből van. Csak nem értem. Mondjuk, az a 8 db szorító fogó többszörös értéket képvisel, mint egy 4 db-os rögzítőkészlet...vagy ebből van ennyi egy akármilyen műhelyben egyébként is? :D

Előzmény: BmS1 (89435)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.27 0 0 89436

Vettem egy Hazetet,....

 

....nem is volt olcsó. :-)   De lehet vele dolgozni.

Előzmény: rfc (89433)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.27 0 0 89435

Nem is derül ki. Min áll a motor?  A fogók jól mutatnak. :-DD

 

Kicsit másként:

 

TFSI V6 dióhéjas tisztítás.

 

Előzmény: downer (89434)
downer Creative Commons License 2024.01.27 0 0 89434

Jut eszembe, vezérléscsere...a szakszerűség netovábbja. :D

 

rfc Creative Commons License 2024.01.27 0 0 89433

A fotón szereplő hajtó szár amatőr felhasználásra készült.

 

Ezt sokan alábecsülik. Volt olyan barkácsáruházas biliacél teleszkópos kulcsom, amivel szenvedés volt kerékcsavart kiszedni, mert 2-3 centit hajlott, és csak utána kezdődött az erőátvitel. Vettem egy Hazetet, azon nem rugózott semmi, úgy állt mint katiban a gyerek, feleannyi erőkifejtéssel kiszedte a csavarokat.

Előzmény: BmS1 (89426)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.27 0 0 89432

Legalább belelátok..

 

Igen, ez a kulcsmondat.

Mielőtt az új szerzeményén vezérlést cserélne az ember (főleg ha koros a járgány) mindenképp ajánlott először felmérni a motor állapotát. Vsz. nem tudsz járásegyenlőtlenséget vagy nyomásveszteséget mérni, de az egyszerű kompresszió végnyomás mérés is hordoz információt. Az olajteknő levétel, csapok, csapágyak ellenőrzése szinte kötelező. Nagyon kellemetlen tud lenni, ha a vezérlés keserves cseréjét követően később kiderül, hogy kaki van a palacsintában, darabokra kell szedni a motort...

 

Előzmény: MyKappa (89430)
MyKappa Creative Commons License 2024.01.27 0 0 89431

Amúgy a legvégső opció nálam is egy kamionszerelő rokonom megkérdezése lett volna, mert azokkal a szerszámokkal biztos sokkal egyszerűbb,  csak az a baj, hogy a régi mühelyemből még nem telepítettem át az ipari kompresszoromat. Nem bírná el a mostani, mozdítani meg nem tudom az autót. 

Előzmény: sooty (89428)
MyKappa Creative Commons License 2024.01.27 0 0 89430

Azért a szíjjal kezdrem, mert nyilván az a legegyszerűbb. Gondoltam,  ha nekik ment úgy, akkor nekem is fog. Csak épp az nem volt ennyire meghúzva..

 

Mivel természetesen van gyári  szerelé útmutatóm, abból néztem ki a gyári szerszámot - csak épp az a szerszám a motorblokk oldalágoz rögzíti, én viszont biztonságosabbnam gondolom, ha a földhöz van támasztva meg egyszerűbb is.

 

A motor nincs kiszedve, nincs is motortartó állványom egyelőre ( csáposom viszont van) - bár tervben van így is az olajteknő mindkét részének leszedése és tömítés csere - ahogy szelepfedél tömítés csere is volt. Legalább belelátok..

Előzmény: BmS1 (89426)
MyKappa Creative Commons License 2024.01.27 0 0 89429

Azért ezzel csináltam, mert elötte naivan egy 3/4es krovát használtam és sikeresen széthullott múlt vasárnap és mivel más bolt nem volt nyitva a helyi lomis piacon gyorsban ezt tudtam venni. Utána meg a beragadt csavar kiszedőben bíztam,  nem vettem csuklós szárat vagy hasonlót. Úgy voltam vele, hogy ha eltörik, akkor majd veszek rendeset. De amúgy nem hajlott annyit.

Előzmény: downer (89425)
sooty Creative Commons License 2024.01.26 0 0 89428

Ha már kulcs téma!

Én az elmúlt egy két napban ezzel foglalatoskodtam. Kaptam a kerék leszedéshez iparos légkulcsot, meg egy 12 tonnás emelőt. Hát alig bírtam felemelni ezeket. Nem is értem, hogy cserélik ezt ki az út szélén. A kerék majdnem a mellkasomig ér.

BmS1 Creative Commons License 2024.01.26 0 0 89427

...főtengely vmelyik sonkáját, persze

Előzmény: BmS1 (89426)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.26 0 0 89426

Alapból nem értem   :-(

 

MI a gond???

 

Ha már a motor ki van véve.  Szerelőállványra fel.  Olajteknő le.  Kevesebb idő, mint egy kétgombócos fagyi elnyalása.

 

Keményfa tuskóval kitámasztani a főtengely vmelyik tuskóját.  Másodpercek.

 

Lehet ezerrel nekiesni a makacs csavarnak.   A fotón szereplő hajtó szár amatőr felhasználásra készült.

 

Negyedórába még egy kávé is belefér :-DDD    

 

Miben tévedek ???

 

 

 

Előzmény: downer (89425)
downer Creative Commons License 2024.01.26 0 0 89425

Na, remek!

Nem kritizálásként, de szerintem nem volt szerencsés választás ez a hajtószár, azon az 5-6 fölösleges cm-en sok erő elvész, T-szárral könnyebben meglett volna.

Előzmény: MyKappa (89423)
downer Creative Commons License 2024.01.26 0 0 89424

Nem hittem volna. De már elengedtem igazából, azért is ragaszkodom a régebbi konstrukciókhoz.

Ahogy előkerül egy-egy új Lancia vagy Alfa típus konkrét új példánya, már semmit sem mozgat meg bennem. A fanyalgáson kívül, dehát azt meg vállalom, jól elvagyok vele. Senki sem tökéletes ugyanis, örülök hogy én sem. :)

Előzmény: BmS1 (89422)
MyKappa Creative Commons License 2024.01.26 0 0 89423

OFF 

Sikerült az ékszíjtárcsa levétel! Nem tudom, hogy hányszor 450 Nm volt, de a kiherélt kerékcsapágyból készített rögzítő megtette a hatását nagy nehezen:) Egy csomót pattogott teljes erőből húzva a vascsövet, mire kilazult.

Aztán persze lehet, hogy én vagyok ilyen bslf@sz :)..


BmS1 Creative Commons License 2024.01.26 0 0 89422

Hogy döntsem el, hogy a járműgyártó ennyire tróger vagy csak ennyire balfasz és hátra megy az előre helyett, amikor ilyen termékeket ad ki a kezéből, egyre és egyre drágábban?

 

Nyilván mindenki a saját szemüvegén keresztül látja a dolgot, kettőnk véleménye is markánsan eltér időnként. 

Azt persze elfogadom, hogy az autógyártás nem mindig a nekünk tetsző irányba megy, egyre bonyolultabbak, soxor gazdaságosan nem is javíthatóak, ilyen szempontból nehezebben fenntarthatóak a hétköznapi embernek a járgányok, de el kell szvsz felejteni a korábbi merev beidegződéseinket, nézzük a pozitív hatásokat is.

 

Környezetvédelem. Értem én az érveket (a világ 6 legnagyobb teherszállító hajója nagyobb környezetkárosítást okoz, mint az autók.. stb) de itt élünk. 40 éve a nagyságrenddel kevesebb járgány mellet a Bp. belvárosa du. csúcsban kékes-feketés füstbe burkolózott. Ma saccra minimum 10x akkora járműállomány mellett tisztább a levegő.

 

Fogyasztás. Anno ha a 22 lovas Pannónia Triál motoromat kicsit jobban zargattam, több benzint kért , mint a mai 189 lovas járgányom, ami 15x akkora tömegű, mint a Triál volt.

 

Biztonság.  Több tízezer ember idehaza nem élne, ha a nagyon jelentős innovációk nem kerültek volna be a gyártásba, ne ragozzuk.

 

Az ehhez vezető technológiák kifejlesztése persze a gyártókat évente megszámlálhatatlan euro / dollár milliárdok beáldozására kényszeríti, óriási múlttal, innovációs nagyhatalomnak tartott konszernek sorra dőlnek be, szűnnek meg, vagy kilóra megveszik őket. Így azután a gyártóknak választásuk kevés marad: keményen előre, vagy a süllyesztőbe. Néha emiatt nagyon kockázatos, idő előtt piacra dobott járgányok ott vannak az utakon.

 

Pl. a VAG is gondokkal küzd. A Ford is. Hitted volna egy éve? Az olasz "nemzeti" autógyártásnak -úgy tűnik, végleg-  annyi. Hitted volna korábban?

Előzmény: downer (89420)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.26 0 0 89421

hogy a nem tudom milyen gyártmány akármilyen motorvezérlőjébe időzített önmegsemmisítő (kiolvadó kondenzátor talán?) volt beépítve.

 

Igen, pl. erre is céloztam ( "van sokkal durvább példa is"). Ez tudatos szemétség volt az egyik japán óriástól: az ECU-ban a bórsav 5-6 év alatt kimarta az elektrolit kondik palástját, 

tönkretette a nyákot. A durva az volt benne, hogy a hiba egyértelmű kiderülése után még évekig gyártották az időzített bombát változatlanul. Ennél jobb üzlet nincs, a 2000 ? Ft önköltségű ECU ára 160e körül volt.

(Ha időben jött a tulaj, menthető volt az elektronika, USA-beli Black Gate kondikat raktunk be, köszönik, jól vannak. )

Előzmény: downer (89420)
downer Creative Commons License 2024.01.26 0 0 89420

Hát kb. ez mind kirablás.
Na de ha autós területen maradunk, magad is cikkeztél róla, hogy a nem tudom milyen gyártmány akármilyen motorvezérlőjébe időzített önmegsemmisítő (kiolvadó kondenzátor talán?) volt beépítve.

Hogy döntsem el, hogy a járműgyártó ennyire tróger vagy csak ennyire balfasz és hátra megy az előre helyett, amikor ilyen termékeket ad ki a kezéből, egyre és egyre drágábban?

Előzmény: BmS1 (89419)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.26 0 0 89419

..nálam ez a kirablás kategória

 

A gyár profitot termel. Amelyik nem, annak szevasz, be fog zárni.

Ezért minden gyártó próbálkozik. A Puretech 1,2 motor esete, ha vki nem tudja szavatosság keretében kiverni a motorcserét, akár pénzügyi fenékre esést is jelenthet. Ciki.

De sehol nincs más nagy autós buktáktól. Példa: Saab 3,0 dízel, Isuzu motorral. Szinte minden autóban cseréltek (a Puretech-nél nagyon sokkal drágább) motort. Legtöbbször nem egyet. Hármat, esetleg még többet is.

 

A mindennapi kirablás ott kezdődik,  amikor a 300 Forint előállítási költségű alkatrészt 24,000 Forintért veszed meg. (Van sokkal durvább példa is..) És megveszed, mert különben áll az autó... Vagy a drágán megvett 12 éves autódhoz már nincs alkatrész, még drágán sem.

Előzmény: downer (89418)
downer Creative Commons License 2024.01.26 0 0 89418

Sokkal-sokkal messzebre mutat ez, mint egy kicsit szörnyűlködtetni a jónépet...nálam ez a kirablás kategória. És most mindegy ez a motor, felhozatjuk a hitvány minőségű élelmiszerektől kezdve az üzemanyagot, bármit. Na ez a baj, a tendencia!

Előzmény: BmS1 (89416)
downer Creative Commons License 2024.01.26 0 0 89417

Én nagyon tudok azonosulni a helyzeteddel! :)

Előzmény: MyKappa (89414)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!