Még nem aktuális,de már nézegetem,hogy Roomsteremhez ( 1.4 benzin,motórkód : BXW,2008 évjárat ) milyen méretű első tárcsafék kell ? Neten különböző adatokat láttam,tömör illetve belső hűtésű váltotózatokat is de hivatalos adatokat nem találok.Azt sem találtam meg még a használatiban sem,hogy jelzi e a műszerfalon ha cserére érett a fékbetét?Nincs MaxiDot kijelzőm csak az alap.
Esetleg tud ezekről Valaki valamit ? Egy jó oldalt ahol vannak ilyen adatok ?
Én még csak 21 éve vezetek, de az utóbbi 10 évben minden autómon volt téli gumi. Én sem baleseteztem még mióta téli gumit használok, de egyszer-kétszer talán a gumin múlott, hogy megúsztam kocc nélkül. Majd mostantól óvatosabb leszek :o)
25 éve vezetek (500e km, Trabant, Golf, Swift Skoda), soha nem volt téli gumim, se hóláncom sem csúszás miatt balesetem. Persze nem járok télen az Alpokban.
Nekem most kb. 80eKm-nél kopott el mindkét szettem. Ez 6 év alatt történt. Kövezzetek meg nyugodtan, de nekem négyévszakos gumim lesz 195/60R15-ös méretben. Az órám sem fog annyit csalni, és nem öregszik el nálam fölöslegesen 8db gumi.
Tanácsot szeretnék kérni téligumi ügyben. Nekem egy 2008-as 1.4-es (BXW) fabia combim van, de ugyebár hasonló gumiméretek vannak itt is.
nekem elegem lett a 195/55 r15.ből, mert kb 25-30 ezer ft. az árkülönbség garnitúrákként ugyanazon márka 185/60 r15 vel szemben, úgyhogy én váltotam erre (Vredestein Sportrac 3). Kevésbé peres, szerintem komfortosabb, az átmérőkülömbség meg nem nagy. MOst téligumi kellene, de kicsit bajban vagyok, mert felni is kell majd hozzá. 14-eset (185/65 r14) fel lehet rakni erre az autóra (skoda konfiguratorban igen), illetve érdemes-e? Vagy jobb, ha maradok a 185/60 15-nél?
Én is szinte ugyanazzal a problémával küzdök egy 2008 as skoda roomsterrel, az autó jelenleg van szelepjavítás alatt, azonban a szelepvezetők elállítódásán kívül egyelőre más problémát nem találtak.
Írd már meg légyszives az elérhetőséged, jó lenne egyeztetni hátha tudunk egymásnak segíteni információval, email címem publikus.
Új vagyok itt a fórumon, és segítséget szeretnék kérni az alábbi probléma megoldásában.
Roomsterünknél szembesültünk a problémával, és már egy ideje húzódik az ügy lezárása, talán valaki innen a Fórumról tudna táv-segíteni, vagy esetleg tapasztalt már hasonlót.
Megpróbálom "röviden" (bocs, de nem nagyon lehet) összefoglalni az elmúlt kb. 6-8 hét kálváriáját, bocs, ha rosszul fogalmaznék, nem vagyok autós-szakmabeli.
5 éves, 75ezres szervíz, szokásos olaj, szűrő stb csere megvolt június elején. (Benzinszűrő, gyertya csere 1 évvel korábban, a 60ezres szervíz keretében.)
75 ezres szervíz után lyukas hűtőradiátor észlelése, cseréje.
75 ezres szervíz után valamivel észrevettem, hogy az autó teljesítménye csökkent, fura (mélyebb), fojtottabb hangja lett.
Kompresszió mérés után kiderült, hogy a kettes hengerben beégtek a szelepek.
Következett a hengerfej felújítás, 3 szelepet cseréltek, mind a 16 szelepvezetővel együtt. Összerakás után sajnos a hiba ugyanúgy fennállt, nem volt megfelelő a kompresszió a 2. hengerben.
Ekkor újra irány a villamosságis kolléga, a motorvezérlőelektronikát újraprogramozták/vagy valami panelt cseréltek benne(?).
Ezután a motor teljesítménye sokat javult, megszűnt az egyenetlen járás, rázkódás, remegés, viszont másnap felvillant a narancssárga check-engine lámpa.
A hibát kiütötték, de pár napon belül újra kivillant a sárga check engine lámpa.
Újra megkerestünk egy (másik) villamossági szerelőt, aki kiütötte a hibakódot, viszont felhívta a figyelmünket a hangosan kattogó motorra.
A vill.szerelő szerint a hidrotőkék okozzák ezt a hangot, autószerelőnk viszont azt mondta ha teszünk bele vastagabb olajat, akkor meg fog szűnni a probléma, mert a hidrotőke azt a vastagabb olajat már nem fogja elengedni. OK, párszáz kilométeres Castrol Magnatec 5W-40 ki, Q8 10W-40 ment bele.Kérte, hogy pörgessük kicsit 1-2-es fokozatban, majd kb 500km után ez a kattogás meg fog szűnni, sajnos az 500km után sem szűnt meg. Meleg motornál is fennáll egyébként a probléma.
Ezenfelül az autóvillamossági szerelő azt is észrevette, hogy 2szer egymás után csak kb 10 másodperc elteltével lehet elindítani az autót. Egyébként csak forgatja az önindító, és nem kapja el. Még akkor sem ha jár a motor- leállít - kulcs ki - kulcs vissza - indítás.
Meg is mutatott valamit, a légszűrő alatti pillangószelepben vákuum (?) van az első indítás és leállítás után, valami szívó/szörcsögő/sziszegő hangot ad is ki a szelep, amíg az a hang/vákuum fennáll nem indul a motor. Ujjal benyomva a pillangószelepet elindult másodszori indításra is. Ez is állítólag direkt ilyen, skodás beállítás, a katalizátor védelme érdekében.
Történetesem van még a családban egy 1.4 16V seat cordoba, illetve egy 1.4 16V skoda fabia is, ha jól tudom ugyanaz az 1.4 es motor van mindháromban, különböző teljesítmény szintre “programozva”. Ezeknél bár kicsit nehezebben, kicsit hosszabban indítózva, de sikerül a 2. indítás.
Ezenfelül az alapjáratunk is elég érdekesen alakul indításkor, a régebbi indítás utáni felpörgés, majd kb 1100-as fordulatra beállás, majd kis idő múlva kb 800-ra, ez most úgy néz ki, hogy kicsit köhögve elindul a motor (amúgy pöccre) majd 800-on kicsit forog- majd 1000-es fordulaton kicsit forog-majd 1100-as fordulat, és onnan megy vissza kis melegítés után a szokásos kb 800-as alapjárati fordulatszámra. Melegen meg kis “köhintéssel” indul, ahol egy pillanatra meg is áll a fordulatszám mérő, majd felmegy az alapjárati 800-ra.
Ezenfelül amit újonnan észrevettem, hogy gázelvételkor ránt egyet az autó, pl 4-es fokozatban 50km/h-nál, de ezt már lehet, hogy csak bebeszélem magamnak :)
Tehát az autónk most jól megy, nem érezni teljesítmény visszaesést, nincs ingadozó fordulatszám, viszont a check engine lámpa 1-2 kilométer után újra világít és nem alszik el (csak kiütni lehet), mostmár megfigyeltem, hogy az első erőteljesebb húzatáskor, kb 2es fokozatban 4000 fordulat felett adta vissza a check engine lámpát megint, fura motorhang kíséretében, amit, miután a check engine lámpa már világít nem sikerült reprodukálni.
Azóta újból elvittem az autót, megvizsgáltak rajta mindent villamossági szempontból (EGR szelepet is kértem, hogy nézzék meg, de az valamiért kimaradt…), úgy kaptam vissza, hogy az autó hibamentes, ezekkel az apró problémákkal meg együtt kell élni…
Ami most van tehát pár km után újra világító check engine lámpa, indításkor nehezen felépülő alapjárati fordulatszám, illetve gázelvételkor 1-2 rángatás.
Nagyjából ennyi lenne, bocsánat a hosszú beszámolóért, sajnos csak így tudom összefoglalni az elmúlt néhány hét kálváriáját.
Tudna esetleg valaki tanácsot adni mi okozhatja ezeket a problémákat?
Egyben jön le az egész szerkezet mind a négy hengerről. A műanyag alaptartót - amibe a trafók vannak belepattintva - néhány fém patent rögzíti (asszem 4 db.) Ezeket összeszorítva tudod oldani, aztán a trafókat egyesével tudod lefeszíteni mondjuk egy nagyobb lapos csavarhúzóval alányúlva. De csak óvatosan feszegesd! Ja, 1.4 16V BXW motorkód ugye?
Egyik lakókocsis rokonomnak is megtetszett a Roomsterem, de a jelenleg kapható modellek nem vontathatnak 1,5 tonnát. Az 1,2 TSI pl. asszem csak 900 kilót vonszolhat maga mögött, az 1.6 CRD is 1200 Kg-ot. Így az 1,9-es marad, ami esetleg szóba jöhetne, de ha jól emléxem az sem húzhat 1,5 tonát, sőt az már csak használtan kapható.
Roomster-t az egyik kiszemelt - hamarosan megveendő - autó, mely majd vonatató autó is lenne (lakókocsi, 1-1,5 tonna közötti), persze nem mindennapos vontatásra.
Ami motorváltozat szóbajöhet az a 1.9 PD TDi 105 LE, vagy 1,2 TSI 105 LE, nyomaték adatot nem tudok (ez utóbbi idéntől kapható?).
Helló elfelejtettem hogy van egy felesleges roomster tető spoilerem ami gyári pur (nem kell furni csavarozni gányolni)ragasztani kell,nekem 5 éve fenn van egy carbon és nem esett le. Ha valakit érdekel írjon .
Nekem egy 1.4 styl sterem van és olyan problémám lenne hogy ismét gyermekáldás ellé nézűnk ami nem baj,a baj az hogy nekem nincs légzsák kapcsolom.Annak már utánna jártam hogy szoftveresen ki lehet kapcsolni,de ez azért nem tuti mert mi van ha nem a gyerekűllés van elől akkor halál vagy megint szervíz és kapcsoltatás X ősszegért esetleg naponta tőbbször .Szóval a kérdés az lenne hogy utolag a gyári kapcsolot be lehet e épiteni?Evett e már valaki ilyett?Egyépként nagyon jó verda ma diagnosztikáztuk le kiváncsiságból és 998025 Km után egyetlen hibakod sincs a legkomolyab probléma az volt hogy a bíztonsági őv kapcsolo elromlott 3 hónapos korában,ja és teletankolás is problémás mostaní árak melletde ezt megnemtudjuk javítani.
A Roomsterhez az első években opcióban kináltak ViaMichelin navigációs előkészítést. Valakinek van róla infpomációja, hogy ez mitt jelent? Nekem a óraegység feletti "dombon" van egy szervizablak ez lenne az?
valóban "kicsit rugalmasabb" lett az új szoftverrel, de nagy csodát én sem tapasztaltam.
A fogyasztáscsökkenést takarékos vezetési stílussal lehet elérni.
Mondjuk a Roomster alakja miatt 110-120-as tempótól az üzemanyagtöbblet nagy részét a légellenállás eszi meg. Vagyis szembeszélben autópályán megpakolva 4 kerékpárral a tetőn, simán lenyeli a 10 litert százon, miközben a HTP megalázóan húz el mellettem a belső sávban...
Az éves átlagfogyasztásom a 2010. évi 7,26 l/100km-ről 2011-ben 6,65 l/100km-re változott.
Nekem 2007-es 1.4-es Roomster Style-om van, 2010. decemberben csináltattam meg a chipet. Az várható volt, hogy nem fog érezhető teljesítménynövekedéshez vezetni ennél a motornál, és így is lett.
De azért fogyasztáscsökkenést vártam volna a dologtól, de sajnos maradt 7,5-es átlag , itt megnézheted a mért fogyasztásokat (változatlan vezetési stílus mellett):
Valakinek van tapasztalata fabia/roomster 1.4 16v 86 le-s motor chiptuninggal. Nekem fabia comb-ban van ez a motor, egy kissé rugalmasabbá szertném tenni.
A teljesen hátratolt ülés nekem sok, akkor is zsibbad a lábam egy óra országúti vezetés után, aközép konzolt még más is írta itt a fórumon, nincs tempomatom, valószínüleg ez lesz a megoldás.
érdekesen vagy összerakva én 198 magas 160 kg és még soha nem ért neki a jobb térdem a közép konzolnak ülés lap magasság állító középen ülés koppig hátul és pont jó,tempomatt van.
Szeretném Önöket megkérni, hogy akinek van törött vagy sérült projektoros (halogén) fényszóró párja, az írjon nekem egy e-mailt (zolikaPONTskodaKUKACgmailPONTcom) , mert vevő lennék rá. Nekem az a lényeg, hogy csak a projektor része legyen ép, a többi nem számít.