A gyertyák ki lettek cserélve (NGK), kompressziómérés eredménye 24 mindegyik hengerben, de a füstölés megmaradt, bár egy kicsit kisebb mértékű. Ja és közben olajat és minden szűrőt lecseréltem. (A levegőszűrő legalább 30-40 ezret futott sztem.) Gondoltam most figyelem eszi-e az olajat? Ha nem akkor mi lehet a probléma? (olajlehúzó? porlasztócsúcs?) Egyébként jellemző a szerelőinkre, hogy nem igen figyelt az elmondott tünetekre, megvolt róla győződve, hogy a gyertya cserével a probléma megszűnik. Azt meg nem akarom, hogy mindent kicseréltessen, aztán egyszer csak jó lesz egy halom pénzért.
Köszönöm, igazad volt! Bár az igazat megvallva nem magam javítottam meg, hanem egy autóvillamossági szerelő. Az asszonynak így mondták: "megreléztük a relét" :)
Érdemes ellenőrizni a gyújtáskapcsoló megfelelő csatiját, mert lehet az is a baja. (Nem multiméterrel, mert az minimális áramerősségnél is jelzi a feszültséget, hanem komolyabb terheléssel kipróbálva, pl. egy fényszóróizzóval)
Sziasztok! Asszonyka Saxojában megállt az elektromos szervoszivattyú meg a belső szellőzőmotor. Valakinek ötlete, mi lehet a hiba? Nem néztem még a biztosítékokat sem...
Van egy ilyenem eladó, elég sűrgős lenne mert költözök és útban van. Ennyi pénzért ajándék annak, aki szeretne egy jobb hangot a Saxojába, de mégis használható csomagteret is akar egyben.
Az izzitógyergyák kiszerelése mennyire bonyolult? (Benzinesnél már cseréltem, de itt még nem.)
Az izzitásnál eleget várok, szerintem azzal nincsen gond. (A kocsi egyik nagybácsija, Citroen AX 1,4 D 246000 km-rel profin indul, úgy hogy azt 200000-rel vettem.)
Első körben nézd meg az összes izzítógyertyát, hogy tisztességesen működnek-e !?
(kiszerelve, megnyugtatóan csak úgy tesztelhető !!)
Utána nézd meg, hogy az átlátszó üzemanyagcsőben nem rohangálnak-e buborékok, miközben jár a motor !
Azt próbáltad már, hogy miután beindult a motor, adsz egy kisebb gázfröccsöt ?
Nem hagyja abba úgy az egyenetlen járást ?
FeZ
Ui: hidegindításnál, főleg a reggeli első indításnál az izzítás során ne hagyatkozz a kis sárga visszajelző lámpára, hanem várd meg végig az izzítást ! Ha fülelsz, fogsz hallani egy kattanást, ha odafigyelsz látható, hogy ilyenkor a műszerfali visszajelzők fénye egy picit felerősödik. No, ekkor van vége az izzításnak és ez után érdemes beindítani a motort. Ha előbb teszed meg, (mondjuk amikor a visszajelző kialszik), akkor még a gyertyák nincsenek teljesen felizzva és bizonytalanabb az indítás. Sajnos még a vadonatúj izzítórelék sem működnek ebből a szempontból megbízhatóan.
4 napja vettem egy Peugeot 106 1.5d-t. Induláskor kb. másfél percig füstöl szürkés-kék színnel. A motor addig egyenetlenül jár. Az autóban 120 ezer km van. Mi lehet a gond?
Ha van időtök akkor nézzétek meg a felvételt a füstöt a youtubon. Köszi a segítséget.
"de a beállítás menetében aki tud segítsen kérem. Mi a sorrend?"
Ha nem tudod egy autó szelepállítási sorrendjét, a legegyszerűbb, ha szépen tekered körbe a főtengelyt és azt a szelepet állítod, amelyiknél a bütyök pont szemben áll a himbával vagy szeleppel. Lehet, hogy többször kell körbetekerni, de bolondbiztos megoldás.
A hiba okát látatlanban nem tudom, de pl. a MAP szenzor tisztítása kb. halottnak a csók. Ha mondjuk az a sz*r, akkor új kell bele (sajnos).
Az, hogy a MIL lámpa nem villog vagy nem világít, nem jelent semmit, mert csak kritikus (állandó) hibánál villágít. Egy diagolás azért ráférne, könnyebb úgy keresni, mint vakon ezt-azt tisztítani vagy cserélni.
Nemrég lettem boldog tulaja egy citroen saxo 1.6 8v vtr nek 88 le nfz motorkód 1997 es évjárat.
Hidegen és melegen is torpan, kcisit dadog, alapjárat sem tetszik..
Olaj, olajszűr, levegő benzinszűrő 4 gyertya ( 1 pólusú bosch t kapott azt modnták ez a motor ezt szereti.. 2 polosú volt benen, és tettem bele 4 pólusút is minddel ezt csinálta)
Főtengely jeladót kitisztítottam, map szenzort is. Kartercsöveket mind átnéztem és tiszítottam. Gyertyakábelek nem húznak át. Testeléseket doblemezen és váltón megtakarítottam. Hibajelző nem villog. Fogyasztásom is igen bő.. 9 liter körül. Szépen melegszik, kartergáza nincs, minden gyertya gyönyörű szép színű. Mi lehet szerintetek?
Szelephézag 0,1 és 0,4 hidegen ha jól tudom, de a beállítás menetében aki tud segítsen kérem. Mi a sorrend?
Mi okozhatja, hogy 1.1 saxo (tu1jp motor), néha nehezen indul hidegen. Teljesen véletlenszerűen. Van mikor pöccre indul, van hogy 4-5 próbálkozás után. Egyébként megy rendesen, olajat nem eszi, alapjárat nem ingadozik (legfeljebb nagyobb elektromos fogyasztó bekapcsolásával, de ez úgy gondolom normális egy ekkora motornál).
Aki tenne Saxóba rendes hangzást, annak itt a megoldás:) JBL CS6 hangszórót ajtóba, plusz P....r MVH-160 vagy 360BT rádió... hát agyam elszáll, ahogy szólnak....
Szuperbasszushoz kell még egy láda erőlködővel, de aki a jazzt vagy klasszikust rendesen akarja hallani, annak ilyent ajánlok:)
Nézd meg, hogy nincs-e szerencséd: a kapcsolóból ki lehet szerelni az elektromos részt. Ha ugyanolyan gyártmányú a két kapcsoló, akkor ki lehet azt cserélni és nem kell szívni a kötögetéssel.
Persze ez csak akkor használható megoldás, ha neked nem az elektromos része ment szét a kapcsolódban.
Kellene egy kis segítség! Tönkre ment a gyújtás kapcsolóm. Van egy szintén saxo-ból származó, de csatlakozóktl megszabadítottan szerelték ki. Mivel ezen az eredetivel ellentétben 4db piros és 2 fehér vezeték van szeretném tudni melyik csatlakozóba melyik vezetéknek kell mennie. A kézikönyvben 2 csatlakozót ábrázol 4 vezetékkel. Ráadásul az ott megadott színek sem felelnek meg a valóságnak. Tudna valaki segíteni egy korrekt leírással/rajzal?
A kinti munka természetesen igazolható, de csak Meldezettel-lel tudom igazolni a kint lakást, ami idekint elég egy rendőrnek, otthon viszont... ki udja?
Nekem az is a bajom, hogy bár Ausztriában töltök évi 9-10 hónapot munkában, itt mégsem vehetek autót, mert az otthon töltött kis időben nem mehetek vele osztrák rendszámmal, a fene a törvényeket...
Sziasztok!futómű-csere miatt eladóvá váltak három csavaros felniszettjeim Peugeot 106/ Citroen AX/ Citroen saxo-ra! Ez azt jelenti: 4db ütés, kopás, karcmentes fekete acél felni (néhány évvel ezelőtt vettem), valamint 4 régebbi, kopottabb eredeti acélfelni, 3db téligumival ami egy szezonos, valamint a pótkerék gyári gumival. Ezek sem ráznak, ütnek, nincsenek megpadkázva. Ár: megegyezés kérdése! Érd: 06204727193, szepvolgyi.i@gmail.com.
Ha tavasszal akarsz kocsit venni, akkor már most állj neki keresgélni, mert a jókat nemigen adják el és ne felejtsük el, hogy a legfiatalabb is 10 éves. Van a neten sok használtautó vásárlói lista, azok jók, plusz itt vedd hozzá a hátsó a híd ellenőrzését. Egyéként a kocsi egyszerű, könnyen javítható.
Akik nem bírják az amatőröket, azok most ne olvassák el ezt a bejegyzést...
Külföldön dolgozom, kis fogyasztású, aránylag egyszerűen fenntertható autót szeretnék és így került képbe a Saxo diesel motorral.
Tavasszal akarom megvenni és az érdekelne, hogy a vásárláskor mire kell figyelni ill. mivel harmad évnyi időszakokra megyek ki, szeretném előtte az autót még itthon gatyába rázni (nincs kedvem az osztrák autójavítási díjakat kifizetni...).
Milyen KÖTELEZŐ javításokat csináltassak meg itthon, hogy készítsem fel az autót, hogy remélhetőleg ne hagyjon ott az osztrákoknál, menet közben? TUDOM, hogy garancia ez ügyben nincs, de legalább a kellemetlen meglepetések lehetőségét szeretném a minimálisra szorítani.
Elnézést kérek azoktól, akiket eme bejegyzés mégis felidegesített...
Hát igen,azt tudom mondani,hogy aki szeret vezetni,az imádja ezt az autót.Ha valamiben igazán jó,akkor az a vezetés élményének a visszaadása. :) Nagyon jól lehet vele lavírozni,mert kis helyen is elfér.Könnyű vele parkolni és nagyon jól ki lehet látni belőle.Az ülések is szerintem jók,nagyon jól fogják az embert és még kényelmes is.A csomagtartó meg szerintem teljesen korrekt,mondjuk a mélyláda kicsit leszűkíti,de azért még pár dolog így is elfér mellette.Mondjuk direkt gyorscsatlakozósan van megoldva,tehát csak kihúz és már ki is vesz és egy mozdulat visszarakni is. :) Hát az árszórás az már más igen.Én mikor ilyen autót kerestem,akkor majdnem az összeset megnéztem és hát a nagyrésze olyan volt,mitha a kutyaszájából vették volna ki.Nagyon sok a leharcolt és hát nehéz sérülésmenteset kifogni belőle az tény.Én nagyon szeretem ezt az autót,de itt az ideje a váltásnak.