Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Lentusszhely Creative Commons License 2014.04.01 0 0 220
NiCanon Creative Commons License 2014.03.31 0 0 219

Sziasztok!

 

Bocs az OFF-ért!

 

Hozzáértők segítségét szeretném kérni. Valószínűleg sokaknak banális lesz a kérdés, de kénytelen vagyok feltenni...

A képen pirossal bekarikázott alkatrésznek mi a neve? Egész pontosan mi a feladata?

Az adagolón található és a gázbovden által mozgatott excenter nyitja, zárja ez a kapcsolót. Ez egy sima pillanatkapcsoló lenne? (SAXO 1.5D)

Peti coupe Creative Commons License 2014.03.20 0 0 218

Szisztok!

Lenne egy eladó 106 S16 Gti(118Le)-m sajnos csunyán összetörve!

Motor, váltó, motortér,belseje, hátulja nem sérült....inditható!

Ha valakit érdekel hívjon(egybe és külön is).

Peti(06-30-937-4038)

ifj. Kiss István Creative Commons License 2014.03.14 0 0 217

Kedves Fez és többiek!

 

A gyertyák ki lettek cserélve (NGK), kompressziómérés eredménye 24 mindegyik hengerben, de a füstölés megmaradt, bár egy kicsit kisebb mértékű. Ja és közben olajat és minden szűrőt lecseréltem. (A levegőszűrő legalább 30-40 ezret futott sztem.) Gondoltam most figyelem eszi-e az olajat? Ha nem akkor mi lehet a probléma? (olajlehúzó? porlasztócsúcs?) Egyébként jellemző a szerelőinkre, hogy nem igen figyelt az elmondott tünetekre, megvolt róla győződve, hogy a gyertya cserével a probléma megszűnik. Azt meg nem akarom, hogy mindent kicseréltessen, aztán egyszer csak jó lesz egy halom pénzért.

 

köszi:

pisti

 

Előzmény: FeZ_ (213)
mrqb Creative Commons License 2014.03.06 0 0 216

Köszönöm, igazad volt! Bár az igazat megvallva nem magam javítottam meg, hanem egy autóvillamossági szerelő. Az asszonynak így mondták: "megreléztük a relét" :)

Előzmény: FeZ_ (215)
FeZ_ Creative Commons License 2014.02.28 0 0 215

Érdemes ellenőrizni a gyújtáskapcsoló megfelelő csatiját, mert lehet az is a baja. (Nem multiméterrel, mert az minimális áramerősségnél is jelzi a feszültséget, hanem komolyabb terheléssel kipróbálva, pl. egy fényszóróizzóval)

 

FeZ

 

Előzmény: mrqb (214)
mrqb Creative Commons License 2014.02.28 0 0 214

Sziasztok! Asszonyka Saxojában megállt az elektromos szervoszivattyú meg a belső szellőzőmotor. Valakinek ötlete, mi lehet a hiba? Nem néztem még a biztosítékokat sem...

FeZ_ Creative Commons License 2014.02.27 0 0 213

Nem túl bonyolult a kiszerelésük, bár nekem mindenféle szerszámom van, ezek hiánya megnöveli a feladatot. :-(

 

Ránéztem a video-ra, igen.

 

FeZ

 

Előzmény: ifj. Kiss István (211)
dobli3 Creative Commons License 2014.02.26 0 0 212

Sziasztok!

 

Van egy ilyenem eladó, elég sűrgős lenne mert költözök és útban van. Ennyi pénzért ajándék annak, aki szeretne egy jobb hangot a Saxojába, de mégis használható csomagteret is akar egyben.

 

http://www.expressz.hu/csomagter-install-elado-learazva-48412361/

 

Érdeklődni a megadott elérhetőségeken lehet.

ifj. Kiss István Creative Commons License 2014.02.17 0 0 211

Köszi a gyors választ!

 

Az izzitógyergyák kiszerelése mennyire bonyolult? (Benzinesnél már cseréltem, de itt még nem.)

 

Az izzitásnál eleget várok, szerintem azzal nincsen gond. (A kocsi egyik nagybácsija, Citroen AX 1,4 D 246000 km-rel profin indul, úgy hogy azt 200000-rel vettem.)

A videót egyébként láttad?

 

üdv:

Pisti

 

Előzmény: FeZ_ (210)
FeZ_ Creative Commons License 2014.02.17 0 0 210

Első körben nézd meg az összes izzítógyertyát, hogy tisztességesen működnek-e !?

(kiszerelve, megnyugtatóan csak úgy tesztelhető !!)

Utána nézd meg, hogy az átlátszó üzemanyagcsőben nem rohangálnak-e buborékok, miközben jár a motor !

Azt próbáltad már, hogy miután beindult a motor, adsz egy kisebb gázfröccsöt ?

Nem hagyja abba úgy az egyenetlen járást ?

 

FeZ

 

Ui: hidegindításnál, főleg a reggeli első indításnál az izzítás során ne hagyatkozz a kis sárga visszajelző lámpára, hanem várd meg végig az izzítást ! Ha fülelsz, fogsz hallani egy kattanást, ha odafigyelsz látható, hogy ilyenkor a műszerfali visszajelzők fénye egy picit felerősödik. No, ekkor van vége az izzításnak és ez után érdemes beindítani a motort. Ha előbb teszed meg, (mondjuk amikor a visszajelző kialszik), akkor még a gyertyák nincsenek teljesen felizzva és bizonytalanabb az indítás. Sajnos még a vadonatúj izzítórelék sem működnek ebből a szempontból megbízhatóan.

 

 

Előzmény: ifj. Kiss István (209)
ifj. Kiss István Creative Commons License 2014.02.17 0 0 209

Sziasztok!

 

4 napja vettem egy Peugeot 106 1.5d-t. Induláskor kb. másfél percig füstöl szürkés-kék színnel. A motor addig egyenetlenül jár. Az autóban 120 ezer km van. Mi lehet a gond?

Ha van időtök akkor nézzétek meg a felvételt a füstöt a youtubon. Köszi a segítséget.

http://www.youtube.com/watch?v=UfSzvIwl090

Előzmény: FeZ_ (208)
FeZ_ Creative Commons License 2014.02.13 0 0 208

"de a beállítás menetében aki tud segítsen kérem. Mi a sorrend?"

 

Ha nem tudod egy autó szelepállítási sorrendjét, a legegyszerűbb, ha szépen tekered körbe a főtengelyt és azt a szelepet állítod, amelyiknél a bütyök pont szemben áll a himbával vagy szeleppel. Lehet, hogy többször kell körbetekerni, de bolondbiztos megoldás.

 

A hiba okát látatlanban nem tudom, de pl. a MAP szenzor tisztítása kb. halottnak a csók. Ha mondjuk az a sz*r, akkor új kell bele (sajnos). 

Az, hogy a MIL lámpa nem villog vagy nem világít, nem jelent semmit, mert csak kritikus (állandó) hibánál villágít. Egy diagolás azért ráférne, könnyebb úgy keresni, mint vakon ezt-azt tisztítani vagy cserélni.

Szerintem. :-)

 

FeZ

 

Előzmény: gabortamas87 (206)
gabortamas87 Creative Commons License 2014.02.13 0 0 207

Szelephézag 0,2 és 0,4 elírtam :D

gabortamas87 Creative Commons License 2014.02.12 0 0 206

Sziasztok!

Nemrég lettem boldog tulaja egy citroen saxo 1.6 8v vtr nek 88 le nfz motorkód 1997 es évjárat.

Hidegen és melegen is torpan, kcisit dadog, alapjárat sem tetszik..

Olaj, olajszűr, levegő benzinszűrő 4 gyertya ( 1 pólusú bosch t kapott azt modnták ez a motor ezt szereti.. 2 polosú volt benen, és tettem bele 4 pólusút is minddel ezt csinálta)

Főtengely jeladót kitisztítottam, map szenzort is. Kartercsöveket mind átnéztem és tiszítottam. Gyertyakábelek nem húznak át. Testeléseket doblemezen és váltón megtakarítottam. Hibajelző nem villog. Fogyasztásom is igen bő.. 9 liter körül.  Szépen melegszik, kartergáza nincs, minden gyertya gyönyörű szép színű. Mi lehet szerintetek?

Szelephézag 0,1 és 0,4 hidegen ha jól tudom, de a beállítás menetében aki tud segítsen kérem. Mi a sorrend?

Köszönöm előre is

 

Prefetto Creative Commons License 2014.01.30 0 0 205

Bontott 1.5 kipufogót/rendszert keresek, hamar.

andras87 Creative Commons License 2014.01.28 0 0 204

Mi okozhatja, hogy 1.1 saxo (tu1jp motor), néha nehezen indul hidegen. Teljesen véletlenszerűen. Van mikor pöccre indul, van hogy 4-5 próbálkozás után. Egyébként megy rendesen, olajat nem eszi, alapjárat nem ingadozik (legfeljebb nagyobb elektromos fogyasztó bekapcsolásával, de ez úgy gondolom normális egy ekkora motornál).

 

Prefetto Creative Commons License 2014.01.19 0 0 203

Aki tenne Saxóba rendes hangzást, annak itt a megoldás:) JBL CS6 hangszórót ajtóba, plusz P....r MVH-160 vagy 360BT rádió... hát agyam elszáll, ahogy szólnak....

 

Szuperbasszushoz kell még egy láda erőlködővel, de aki a jazzt vagy klasszikust rendesen akarja hallani, annak ilyent ajánlok:)

 

Összesen 9+27 ezerből megvoltam...

 

 

 

 

 

   

FeZ_ Creative Commons License 2013.12.28 0 0 202

Nézd meg, hogy nincs-e szerencséd: a kapcsolóból ki lehet szerelni az elektromos részt. Ha ugyanolyan gyártmányú a két kapcsoló, akkor ki lehet azt cserélni és nem kell szívni a kötögetéssel.

Persze ez csak akkor használható megoldás, ha neked nem az elektromos része ment szét a kapcsolódban.

 

FeZ

 

Előzmény: dozsap (201)
dozsap Creative Commons License 2013.12.28 0 0 201

Srácok!

Kellene egy kis segítség! Tönkre ment a gyújtás kapcsolóm. Van egy szintén saxo-ból származó, de csatlakozóktl megszabadítottan szerelték ki. Mivel ezen az eredetivel ellentétben 4db piros és 2 fehér vezeték van szeretném tudni melyik csatlakozóba melyik vezetéknek kell mennie. A kézikönyvben 2 csatlakozót ábrázol 4 vezetékkel. Ráadásul az ott megadott színek sem felelnek meg a valóságnak. Tudna valaki segíteni egy korrekt leírással/rajzal?

 

Peet

basinger Creative Commons License 2013.12.20 0 0 200

A kinti munka természetesen igazolható, de csak Meldezettel-lel tudom igazolni a kint lakást, ami idekint elég egy rendőrnek, otthon viszont... ki udja?

Előzmény: FeZ_ (199)
FeZ_ Creative Commons License 2013.12.19 0 0 199

Azért ez ma már nagyon nem biztos, hogy így van. Most változtak (megint) a szabályok.

Ha igazolni tudod, hogy kint dolgozol (vagy ilyesmi), akkor járhatsz vele.

Egy barátom Bécsben dolgozik, hetente hétvégére jár haza a kinti autóval és még sosem volt problémája belőle, pedig meg szokták állítani vele.

Érdemes lenne utána nézni.

 

FeZ

 

Előzmény: basinger (198)
basinger Creative Commons License 2013.12.19 0 0 198

Nekem az is a bajom, hogy bár Ausztriában töltök évi 9-10 hónapot munkában, itt mégsem vehetek autót, mert az otthon töltött kis időben nem mehetek vele osztrák rendszámmal, a fene a törvényeket...

Előzmény: CharlieNK (196)
szepvolgyiii Creative Commons License 2013.12.19 0 0 197

Sziasztok!futómű-csere miatt eladóvá váltak három csavaros felniszettjeim Peugeot 106/ Citroen AX/ Citroen saxo-ra! Ez azt jelenti: 4db ütés, kopás, karcmentes fekete acél felni (néhány évvel ezelőtt vettem), valamint 4 régebbi, kopottabb eredeti acélfelni, 3db téligumival ami egy szezonos, valamint a pótkerék gyári gumival. Ezek sem ráznak, ütnek, nincsenek megpadkázva. Ár: megegyezés kérdése! Érd: 06204727193, szepvolgyi.i@gmail.com.

CharlieNK Creative Commons License 2013.11.25 0 0 196

Ha tavasszal akarsz kocsit venni, akkor már most állj neki keresgélni, mert a jókat nemigen adják el és ne felejtsük el, hogy a legfiatalabb is 10 éves. Van a neten sok használtautó vásárlói lista, azok jók, plusz itt vedd hozzá a hátsó a híd ellenőrzését. Egyéként a kocsi egyszerű, könnyen javítható.

Előzmény: basinger (194)
CharlieNK Creative Commons License 2013.11.24 0 0 195

5w-40, 10w-40 viszkozitású diesel olajat.

Előzmény: andras87 (193)
basinger Creative Commons License 2013.11.22 0 0 194

Akik nem bírják az amatőröket, azok most ne olvassák el ezt a bejegyzést...

 

Külföldön dolgozom, kis fogyasztású, aránylag egyszerűen fenntertható autót szeretnék és így került képbe a Saxo diesel motorral.

 

Tavasszal akarom megvenni és az érdekelne, hogy a vásárláskor mire kell figyelni ill. mivel harmad évnyi időszakokra megyek ki, szeretném előtte az autót még itthon gatyába rázni (nincs kedvem az osztrák autójavítási díjakat kifizetni...).

Milyen KÖTELEZŐ javításokat csináltassak meg itthon, hogy készítsem fel az autót, hogy remélhetőleg ne hagyjon ott az osztrákoknál, menet közben? TUDOM, hogy garancia ez ügyben nincs, de legalább a kellemetlen meglepetések lehetőségét szeretném a minimálisra szorítani.

 

Elnézést kérek azoktól, akiket eme bejegyzés mégis felidegesített...

andras87 Creative Commons License 2013.11.20 0 0 193

2001-es évjáratú 1.1-es saxo-ba (146e km) milyen motorolajat érdemes rakni?

 

Peti coupe Creative Commons License 2013.11.13 0 0 192

Sziasztok!

Lenne egy eladó komplett kipufogórendszerem Peugeot 106 S16 Gti-ről....és szerintem nektek is simán jó lehet!

Komplett:Katalizátor(szinte új), középdob(rozsdamentes), hátsó dob(rozsdásodik kicsit), csövezés, bilincsek.

Ha valakit érdekelne kérem hívjon:06-30-937-4038.

Peti

Bundy1984 Creative Commons License 2013.11.12 0 0 191

Hát igen,azt tudom mondani,hogy aki szeret vezetni,az imádja ezt az autót.Ha valamiben igazán jó,akkor az a vezetés élményének a visszaadása. :) Nagyon jól lehet vele lavírozni,mert kis helyen is elfér.Könnyű vele parkolni és nagyon jól ki lehet látni belőle.Az ülések is szerintem jók,nagyon jól fogják az embert és még kényelmes is.A csomagtartó meg szerintem teljesen korrekt,mondjuk a mélyláda kicsit leszűkíti,de azért még pár dolog így is elfér mellette.Mondjuk direkt gyorscsatlakozósan van megoldva,tehát csak kihúz és már ki is vesz és egy mozdulat visszarakni is. :) Hát az árszórás az már más igen.Én mikor ilyen autót kerestem,akkor majdnem az összeset  megnéztem és hát a nagyrésze olyan volt,mitha a kutyaszájából vették volna ki.Nagyon sok a leharcolt és hát nehéz sérülésmenteset kifogni belőle az tény.Én nagyon szeretem ezt az autót,de itt az ideje a váltásnak.

Előzmény: gaga1 (190)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!