Eladó szeretett vanettem 10.09-én lejárt a műszaki én már nem akarok foglalkozni vele az autó üzemképes de vannak hibái eddig napi használatban volt. Leginkább alkatrésznek ajánlanám de csak egyben. Az autó 1999/12 havi LD23 motorkódu. Ár megeggyezés szerint!!! Telefonon vagy emailben keressetek 06-70-615-45-70 gumhertbalazs@gmail.com
Megoldódott a fogyó víz problémám. Egy az adagoló alatti íves gumicső volt a hibás, ami érdekes módon csak hidegen engedte a vizet, üzemmeleg hőmérsékleten mégcsak nem is cseppent. Napokig figyeltem, mire meglett. Sajnos ahogyan elnézem további csöveket is kell majd cserélni.
Pár éve kerestem egy műanyag lökhárítót a Vanetthez és a Te környékeden találtam egy Vanett bontással foglalkozó kis céget. A pontos címre már nem emlékszem, csak arra, hogy a BKV garázs mellett kellett bemenni ahol kinn állnak a placcon a buszok és valami kis földúton kellett előbb jobbra majd balra befordulni egy kis utcába.
Megpróbálok utána nézni, hátha felírtam valahova az alérhetőségüket.
Nem lenne rossz tudni (legalább megye szinten), hogy merefelé vagy az országban.
Na mindegy, azért elmondom, hátha nincs messze tőled....
A múltkor Érden jártam egy amolyan zug bontó félében, egyéb alkatrészek miatt és láttam ott egy viszonylag egyben lévő bontásra szánt Vanettet. A hengerfejet már levették a motorról, de a futóművek (így a fékrendszer alkatrészei) is érintetlennek tüntek.
Lehet, hogy szerencsével járnál náluk.
Sajnos telefonszámot nem tudok, de a Bagoly utcából nyílik az a terület a két vasúti átjáró között.
Tudna nekem segíteni valaki? Az a problémám, hogy van egy 2000 évjáratú Vanette Cargom. Nehezen indul és amikor beindul harmadik indításra akkor olyan mind ha berobbanna. Izzító gyergyákat kicseréltem és még mindig fennáll a probléma.
Valaki tudna tanácsot adni, hogy keressem a hibát?
Még annyi, hogy úgy jelentkezett, hogy leálltam vele, és pár nap múlva amikor indultam volna, akkor már nehezen indult.
A Vanetten a gyártó sok helyen alkalmazott olyan megoldást, hogy a hűtőrendszer vezetéke időnként flexibilis csöveken halad, aztán bizonyos távolságonként a gumicső rácsatlakozik egy vas csőre, amire rá van hegesztve egy kis lemez fül. Ezen a lemez fülön keresztül van csavarral rögzítve a vezeték a kasztnihoz. Ezek a vas toldó tagok a hegesztés mellett szeretnek elkorrodálni, egészen a cső kirohadás szintjéig. Mostanában javítom a szétrohadt emelési pontokat. Pont a vezető oldali emelési pont fölött van egy ilyen kirohadt cső szakasz.
Mivel ez hol jobban ereszt, hol pedig elzáródik a szutyok által, így változó mértékben tapasztalható a hűtőfolyadék fogyása. Szerintem első körben ezen a területen próbáld meg alaposan végig nyomozni a hűtőrendszer vezetékeit.
Helló! tud-e valaki ésszerű magyarázatot arra adni, hogy hol képes kifolyni a hűtővíz a cargoból álló helyzetben (leállítva), hogy másnap a tócsával szembesülök, és hogy honnan folyt ki azt nem látom, nem folyik járó motornál sem. egy csepp víz azóta sem hagyta el a motort. viszont most elkezdte eszegetni, mert fogy a tágulótartály tartalma. henerfejtömítés lenne a bibi. És mitől volt a folyás és azóta még csak nem is cseppen. Találkozott már valaki ilyen jellegű problémával?!?
Köszönöm a segitséget user1!Azegyetlen segítőkész ember voltál ebben a dologban akikkel kapcsolatba kerültem!Végül az apám jött rá a titokra közvetlenül a karikára tartva a régi kulcsot a régi elektronikával,és az új olvasogyürüvel sikerült életet lehelni a masinába!Holnap újra munkában!!!!Azért azt még elmondom a harmadik elektromos akivel beszéltem kb 10 hivásra sem vette fel többet a telot!A másik csak 8-16-ig dolgozik utána nem akar autokrol beszélni!Bezzeg arat kimondani nem szégyelősek az biztos!!Én szobafestő vagyok naponta viselem el a tulajdonosok˝ hepyeit,de ilyen hozzá állásal már rég felkopott volna az álam.Remélem ez viszaüt egyszer ,nem roszindulatbol,csak érezzék ők is!!
Te magad mondtad, hogy zárva a mágnes szelep, tehát ha kinyitod, akkor mennie kéne.
A Vanett tudomásom szerint nem tartalmaz fedélzeti computert, így meglehet, hogy csak az üzemanyag szeleptől veszi el a feszültséget.
Modernebb autóknál úgy tudom az immo a computert is blokkolja akár több ponton is.
Egy próbát mindenképp megér, bár rémlik, hogy korábban olvastam itt olyan hsz.-t, hogy meglehetősen körülményes hozzáférni.
Viszont ha egyszer sikerül kiiktatni, akkor többet nem lesz vele gondod.
Illetve megmaradhat az indításgátló funkció, ha a mágnesszelep vezetékét rákötöd egy rejtett kapcsolóra és mikor menni akarsz bekapcsolod.
Computeres autóknál az immo kiiktatására nekem is mondtak 70-80 e körüli összeget, ami nem kevés, de sok esetben egy új kulcs is 50-60-ban áll meg és utána még folyamatosan rinyálhat az ember, hogy az mikor fogja megadni magát.
Tapasztalatból mondom. A gyári új kulcs is úgy van kitalálva, hogy 5-6 év után újat kelljen venned.
Budapesten tudok olyan céget, akik 20 körül megoldják az ilyen kulcsos immo problémát.
Amikor másodszor adta elő magát ez kulcs immo probléma felkerestem őket, a kulcsba beépítettek egy saját fejlesztésű immo adót és összehangolták az auto immo dekóderével és ez a probléma innentől kilőve.
Kaptam egy kártyát is, ha esetleg elhagynám a kulcsot a kártya alapján csinálnak másikat.
Köszi a tanácsot.Azota megtörtén a dolog,de sajnos semmi nem változott.Nem indul.ugyanugy olyan mintha tiltana(tekeri az önindito a motort de az adagolónál valoszinű zárva van a mágnesszelep)Esetleg nemlehetne ezt az egész imot ki iktatni belőle?Beszéltem egy elektromosal aki olyan segitőkész volt,hogy azt inkább nem komenttálom!Olyan összegekről beszélt kb az autó ára és még majdnem elnézést kellett kérnem,hogy megkerestem!
Előre bocsátom, hogy nem találkoztam még ilyen hibával csak próbálok logikusan gondolkodni.
Ha esetleg rosszat mondanék ne átkozz el ! :)
Nos, én úgy gondolom, hogy a következő miatt nem indul a Vanettod:
Kicserélted a gyújtáskapcsolót, a hozzá való kulccsal és az immo karikával.
A kulcsot el tudod fordítani, hiszen mechanikusan passzol a zárba.
Amikor bedugod a kulcsot a zárba, akkor az immo olvasó karikája kiolvassa a kulcsból a kódot és továbbítja egy feldolgozó egység felé, ami engedélyezi a motor indítását. Feltéve persze, hogy a megfelelő kódot kapja.
Ha Te kulcsot váltottál a gyújtáskapcsoló cseréje miatt, akkor az új kulcs nem azt a kódot fogja beadni, amire az immo egységed be volt állítva, tehát nem fogja engedélyezni az indítást.
Ha esetleg megoldható lenne, hogy az immo egységet is átszerelet a donor autóból, ahonnan a gyújtáskapcsoló származik, szerintem jó eséllyel megoldódik ez a probléma.
Segítségre lenne szükségem.Eltört a gyujtáskapcsolómban a kis pöcök ami forgatja az alsó részét.(ez a kisebb baj)Lebontás közben letört az imokarika ezért kompletten cseréltem a gyujtáskapcsolót kulcsal,karikával de az auto nem indul!A másik probléma lehúztam az átvezető szalagrol a csatlakozot azota a kürt folyamatosan megy!Nagyon megköszönök előre is minden segitséget!!
Történt egy kis baleset a Cargommal. Kilyukadt egy vízcső és ki kellett cseréltetnem a vízpumpát. A szerelő elméletileg feltöltötte a rendszert, meg légtelenítette is. Az lenne a kérdésem, hogy a tartályokban mennyi víznek kellene lennie?
Nálam a tágulási tartály kb. félig volt, a kiegyenlítő tartály pedig üres. Erre feltöltöttem a kiegyenlítő tartályt a max. jelig, mentem vele egy 50 km-es karikát, majd megnéztem délután a rendszert. A tágulási tartály majdnem tele van, a kiegyenlítő pedig üres.
Hogyan is működik ez a víz dolog? A javítási kézikönyvből nem nagyon jöttem rá eddig.