Szia! Az 1,3-as motoroknál a motortérből megoldható(a disel meg az 1,6-os elrendezést nem próbáltam szerelni) De mi a gond?? Az aránylag egyszerű alkatrészekből áll és nem sok hibaforrása van. Házikag akár egy panel-konyhában az asztalon is javítható! Nagyrészt a behúzó tekercs beégése, a perselyek kopása, esetleg a forgórész kommutátora kopik meg jobban. De ugye ez az egész autó élettartama alatt pár órát üzemel összesen!
A bontóból nagyrészt ugyanolyat kapsz mint amit kiveszel! Ha nem égett le mert behúzva maradt akkor biztosan könnyen otthon fej újítható kis pénzből.
Szia! Ez a bilincses! A másikat fajtánál 3db csavar fogja a dobot a katalizátorhoz. Annál a katalizátornál mindkét oldalon lemez van és elöl 2db csavar hátul pedig tömítés és 3db csavar. Olyan volt a régin. sokkal egyszerűbb volt szerelni.
Másik böngészővel. Mit használsz? Amúgy rendeltem egy másik katit, mert biztos voltam benne, hogy nem tudom hozzá hegeszteni. Nem bilncses gyárilag, hanem rá van peremezve. Mindjárt mutatom a képet.
Szia! Igen ez az egyik fajta(nekem a másodikon van ilyen! Szívás mert a középső dob sem egyforma van közöttük 3-4cm hossz!! eltérés! Nekem is görbíteni kellett az középső és a hátsó dob felfüggesztőin meg amennyit tudtam egyenesítettem a csövön is! Így is csak éppen, hogy összeért és még a cső méret sem volt tökéletes. Kellett lemezből hajlítani egy "csövet" ami bement a katalizátor és a dob közé és még tömítést is raktam bele. Amúgy 48mm-ig szóló kipufogó bilincset kell venni az ilyen nem szorít körkörösen!
De most vagy valaki az üzemeltetők közül szórakozik velünk vagy "csoda" történt! Jó ideje semmilyen képet nem enged feltölteni legyen bármekkora 10MB vagy csak 100Kb. Neked hogyan sikerült?
Az alábbi képeken látható dolog történt. Mivel valahogy haza kellett hozni az autót, a második képen látható megoldás született, de nem tökéletes, valahol még kifúj. A katalizátor vége egyébként teljesen egészséges. Az jutott eszembe, hogy lehet egyáltalán ezt a katalizátort hegeszteni? Csak mert a kilógó csőcsonk igen rövid, és egymől van rajta egy perem. Olyan, mintha a csövet kicsit meg kellene tágítani, és úgy hozzászorítani valamivel.
Tehát nem értetted a hozzászólások lényegét! A fűtőmotor szénkeféi a por+nedvesség=tégla effekt miatt nem mozognak, megszorulnak és a motor leáll! Ez le volt írva 52303 hozzászólásban. Ami még hiba forrás a bal oldalon az akkumulátor melletti részen egy kb gyufásdoboz méretű fordulatszabályozó ellenállás. Ennek a sarui is lehetnek hibásak. A fülkében lévő kapcsoló ezere kapcsol feszültséget és az ellenállás függvényében változik a motor fordulata. Viszont ha egyáltalán nem megy vagy megáll akkor az első hiba lesz ami neked segít. Ezt az 52301 hozzászólásban leírtam.
Mivel ott egy összetettebb hibáról esett szó, ezt kizártam, mivel nekem egyedül a fűtőmotor állt le, az összes - alább összefüggésbe hozott - fogyasztóval semmi baj, van világítás, ablaktörlő...
Még a motortéri fűtés fedelet is levettem, hogy nem-e behullott kosztól megakadt (mert erről is volt s), de nem - és mivel mindez rokonnál, épület mögötti parkolóban történt, itt adtam fel a hideg miatt.
Ezért tettem fel a kérdést, hogy a legközelebbi ránézésnél már célzottan tudjam az esetleges hibát keresni.
Fűtőmotor kérdés, 1,3 MPI full fapad - menet közben megállt a fűtőmotor, semelyik fokozat nem megy, mintha elvágtam volna a kábelt, biztosítékot néztem, jó. Garázs hiányában 0 fokos időben merre induljak a hibakereséssel? Olvastam, hogy előtétellenállás lehet, de egyszerre az összes fokozat elmehet?
Ha motor adta meg magát, mennyire komplikált kivenni?
A jármű nem az enyém, nincs típusismeretem, rokoné, aki nagyon ritkán használja, de ventilátor nélkül télen nem lehet semennyire használni.
Szia! Mivel ide semmit nem lehet feltölteni ha adsz egy email címet átküldöm ami nekem van igaz angol de le lehet fordítani. Vagy írj egy üzenetet az svgyula@gmail.com címre.
Szia! A diselekkel nincs tapasztalatom. Viszont az indítási probléma a gyenge tekerés az egyszerű ismert hiba mindegyiknél(nem csak a felicia!). Az önindító kopása, a behúzótekercs beégése a két legnagyobb gond. Ezeket simán házi barkácsműhelyben lehet könnyen orvosolni. Alapvetően a bronz perselyek kopása amiben forog a motor tengelye okozza a szorulást. Ezeket kik kell ütni aztán vagy venni újat pár száz Ft-ér vagy ha van ismerős akkor csináltatni. A forgórészt esetleg leszabályozni ha(?) van rajta bemaródás ha nincs akkor csak megtisztítani. A behúzótekercset szét kell szedni ehhez kell forrasztó valami nagyobb amivel a tekercs test részét ki lehet olvasztani utána a réz csavarok fejét és a kersztbe záró réz lemezt síkra/fémtisztára kell csiszolni. Esetleg a kábelek saruit lecsiszolni, a motor homlok felületét és a motoron a csatlakozási felületet fémtisztára drótkefézni. Nagyjából ez egy pár órás mutatvány és évekig működik újra.
A üzemszerű a dízelnél, hogy az indítózás közben IS folyamatos az izzítás?
Túl lassúnak tartom a forgatást. Persze lehet sok oka (sűrű motorolaj, rossz kontakt 100 helyen, szoruló önindító stb)
Vw-nél (g1, g2) úgy volt, hogy az ízzítás ellenőrző elalvásakor megált az izzítás, indítás, majd (tipusfüggő) utánizzítás.
Felíciámnál a feszmérő szerint, ha elalszik a visszajelző, továbbra is izzít. (ez jó is egyrészt, mert ha pár másodperccel a visszajelző elalvása után indítok, hidegben - ma -5C - mozdításra beindul)
Volt már téma itt hasonló, de dízel ügyben nem találtam példát
Gratula! Tele volt gondolom porral a kefe mellett? Por+víz=tégla:-) Na meg gondolom neked sem volt "pollenszűrő":-)
A régibe nekem állandóan tele ment szeméttel, levéllel. Csodálkoztam is, hogy nincs semmilyen szűrő.
Amit lehetett kapni azt meg jó drágán adták. Próbáltam a sima törlő kendőt. beleszabtam de az első esőnél ki kellett dobni mert annyira párásodott az ablak, hogy nem láttam ki.Ezért vettel grill tisztító "dörzsit" és beleszabtam a rács fölé úgy, hogy drótból hajlítottam egy púpos tartót és arra ragasztottam rá. Így a víz le tudott folyni kétoldalt. Befújtam szilikonnal az fogta a port. A mostaniban van egy kb 2cm vastag szivacs ami kb ugyanolyan mint amit csináltam. Ezt is mosni szoktam ~2havonta. Így is van benne szemét rendesen!
Szorult a kefe, szerencsére nem volt túlságosan kopott. Megoldom a képet valahogy, hátha más is így jár. (ellenállás a bal oldalon, két csavar fogja a ventilátor egységet, könnyű szerelni)
nem indul néha, az első gödrök döcögésekor már ok! :) (gondolom kefe probléma)
a képeket amiket itt a fórumban találtam ferde osztású házat mutat a rácsos fedél alatti részen + akksi felől az ellenállás... én mást látok (középen függőlegesen osztva. az ellenállás nem tudom hol lehet)
neki kell állnom, indulás előtt is kéne már a meleg :)
Megnéztem a robbantott ábrán a ventilátor beépítést. Ha leveszed a fekete doboz fedelét akkor ott találod alatta a ventilátor két oldali burkolatát. Ezeket egyszerű levenni csavarhúzóval óvatosan kipattintod aztán kifordítod. Magát a motort a közepén felül fogja 1db csavar és a csatlakozó utána kiemelhető. Sajna nem enged az oldal képeket feltölteni pedig az egyszerűbb lett volna.
Szia! A ventilátort úgy tudod kiszedni, hogy leveszed azokat a rögzítőket amik összefogják a "fekete műanyag házat"! Ezekre figyelj mert könnyen elugranak és akkor lehet keresgetni. Ha van esetleg toronymerevítő akkor azt is le kell szedni. Ha levetted a felső részt utána már látod, hol a motor.
Sok mindent nem tudsz kezdeni vele mert siklócsapágyas max kicsit felújítod! Tisztítás, kicsit leszabályozod a forgó részt megnézed a szénkefét esetleg telenyomod zsírral a csapágyakat. Az sajna állandóan forog ha le nem zárod a levegőt, ezért ha nincs semmilyen levegő szűrő akkor telemegy szeméttel! Amúgy a "pollenszűrőt" is így kell behelyezni igen! elméletileg volt benne sőt még egy felső szűrő is de ugye itt a fórumon alig volt valaki aki látott ilyet nemhogy használt. Én is csak a kézikönyvből
láttam amit a másodikhoz kaptam, hogy hol van és hogyan kell cserélni:-)
Szintén ezt vettem észre, 70 felettl lecsendesedett a fogaskerék hang. Mikor meg lett húzva az anya a lötyögő kerék miatt + olajcsere, most 65-nél már nem sír... 98-as autó.
Más. A fűtőventillátor kiszerelhető különösebb megbontás nélkül, a rácsos fedél levétele után, v jobban szét kell szedni?
Értem! Nekem a régebbi 95'-ös vette rendesen a sebességet miután az olaj manőver miatt javítva lett. De érdekes módon amikor cseréltem benne olajat mindig sokkal könnyebben ment a váltás. Valami eltérés van a 98 előtti és utáni között mert a régi 5.ben a javítás(nyilván meghúzott anyával) kb 70km/h-ig adott ki síró hangot aztán teljesen csendes lett! Ami most van ez ugyanolyan csendes végig. Talán tolatáskor hallani olyan hangot de az minden autónál megvan.
A "nehezen vette a sebességeket" még lehetett a kuplung hibája is! Ugyanis ha félre volt kopva vagy a rugótányér egy része elgyengült akkor nem oldott ki teljesen és ilyenkor a váltás sokkal nehezebb hiszen valamennyi hajtás marad a tengelyen és ez a kis erő is nehezebbé teszi a váltást. Ez lehet csak 1-2kg-al nyomta a tengelyt ami semmire sem elég és nem indul el tőle az autó de a kerekek és a tengely összeragad és a váltás lényegesen nehezebb. Én úgy szoktam beállítani a kuplungot, hogy ha benyomom akkor lehet érezni, ha átugrik/megugrik befele a pedál végállás előtt. Ilyenkor 1 újjal lehet mozgatni a sebességekbe a váltórudat.
Ja a régebbi autómnál a váltórúd kb 5cm-rel hosszabb volt mint ebben. Idegesített a hosszú váltási út és levágtam belőle és alul is valamit mókoltam vele, hogy jó legyen! Ha jól emlékszem (~12éve volt) alul megtoldottam a csukló részt. Kicsit nehezebben mozgott de sokkal rövidebb volt az útja. A mostanin meg eleve rövidebb a kar és az út sem hosszú! Tehát nem egyformák. Ráadásul a 40kw és 50kw között is van eltérés. Az 50kw-os magasabb fordulaton üzemel mint a 40kw-os. Ha a 40kw-os motorra felrakod az erősebb motor váltóját akkor erősebbnek fogod érezni de több lesz a fogyasztás. Az 50kw-os 4500f/min-nál érzi még jól magát a másik meg már 4000f/min-nál szét akar esni. Az enyém is 40kw-os de a 130kmh az 3600f/min-nál van és elég nehezen megy fel 4000f/min fölé 5.ben.
Szia! Nehezen vette a sebességeket, megnézném mitől csinálta. Szinkrongyűrű, vagy kapcsolórúd kopás? A váltó nem szorult meg, forog könnyen. Már nincs autón. Vettem egy használtat helyette, ami 2 hét után elkezdett zörögni, ezért úgy gondoltam feljavítom ezt a váltót, és megy vissza a Skodára.
Szia! Ha meg van húzva rendesen és nem lötyögnek a kerekek akkor miért akarod leszedni? Ha ilyen "segítő" karral sem mozdul akkor a légkulcs a megoldás. A szorulás okát keresed? Csak kérdés mennyi olaj volt benne? Nálam már szorult meg váltó amikor megvettem pár héttel később mentem fel Pestre és a hetes végén két kézzel tudtam kivenni sebességből! Elkövettem azt a hibát, hogy csak a motorolajat, szűrőket cseréltem! Bíztam abban, hogy a váltó kibír pár hónap és pár ekm futást. Hát nem! Állítólag előtte cseréltek kuplungot és nem töltötték vissza a váltóba az olajat volt benn 4dl! Viszont a pesti szerviz szerint (mert azonnal mentem az első szervizbe) idézem "nem olaj gondja van mert tele van jó minőségű olajjal" Aztán itthon szétszedték és kiderült nem folyatta csak simán nem volt benne olaj! Úgyhogy azóta azt figyelem inkább mint a motor olaj szintet az úgy sem változik:-)
Sziasztok! Ötleteket szeretnék kérni, a váltó dekni alatti 2 nagy anya fellazítására. Alappól le van biztosítva, ezt egy célszerszám segítségével, kiütöttem a nútból. Az anya felülről nézve kör alakú. A fogaskerekeket kiékeltem, elfordulni nem tud. 32-es krovafejen az kb.80cm-es vascső hosszabbításnak, és így sem indul meg. Kalapáccsal is kínáltam már, de meg sem moccan. :-( Köszi ha segítetek.
Ez jó, igaz? (boltok olajválasztó oldalai, amit találtam, szarok)
Mannol 8108-4 Basic Plus Getriebeöl (Volskwagen VW G50) 75W-90 váltóolaj 4lit. Teljesen szintetikus, kiemelkedő minőségű, magas hőmérsékleti tartományban működő hajtóműolaj manuális sebességváltókhoz. Optimális üzemi paraméterekkel rendelkezik és biztosítja az alkatrészek hosszú élettartalmát. Megnöveli az olajcserék közötti időtartalmat. Túlteljesíti a legtöbb autógyártó előírásait. ...