Keresés

Részletes keresés

Ikarus 120e Creative Commons License 2023.04.08 0 1 19471

■ Az új modell csuklós változata, az Econell 18 Next 2021-ben mutatkozott be, 2023-2024-től pedig akkumulátoros és hidrogén üzemanyagcellás változatok érkeznek a Next-családba.

 

https://credobus.hu/media/2022/08/31/megerkezett-az-econell-12-next/

Előzmény: MCA-001 (19469)
Dante001 Creative Commons License 2023.04.08 0 0 19470

Jövőre jön az elektromos, már kár lenne ebbe fektetni. Eddig kellett volna.

 

Amúgy indult egy ilyen tematikus oldal:

 

Credo autóbuszok | Facebook

Előzmény: MCA-001 (19469)
MCA-001 Creative Commons License 2023.04.08 0 0 19469

Vajon a Kravtex is be meri vállalni a CNG-s változatot?
"A busz hátuljában a Credobus típusokból (is) jól ismert Euro 6-os környezetvédelmi besorolású, hathengeres, 6728 cm3-es FPT NEF 6,7 erőforrás 250 lóerős (184 kW) változata dolgozik, de a hosszabb, 10,5, 12 illetve 12,3 méteres karosszériaváltozatok elérhetők lesznek földgázüzemű kivitelben is"

Mert az FPT gyárt CNG motort a NEF sorozatból, de max. 210kW a teljesítménye.
https://cloudfront.cdn.fptindustrial.com/global/en/products/engines/on-road/buses/n67-ng 

Előzmény: Törölt nick (19468)
Törölt nick Creative Commons License 2023.04.08 0 0 19468

Nem tudni hogy Econell Next midi lesz-e (az elődből egyetlen példány épült amit gyakorlatilag saját maguknak - Panoráma Tourist - értékesítettek, így kétlem), de az egykori licencadó kijött a saját verziójával.

https://magyarbusz.info/2023/04/06/a-cds-nachod-probalja-ki-elsokent-a-sor-alacsony-belepesu-midibuszat/?fbclid=IwAR3DXvrFXh9-8FNVAqQkOOP34oRGqYR3qwbqwTFQ6FgUzPWwl66Q-prNp_U

vt976 Creative Commons License 2023.03.23 0 1 19467

:-(

Köszönöm az infót!

Előzmény: Ikarus 120e (19466)
Ikarus 120e Creative Commons License 2023.03.23 0 0 19466
Előzmény: vt976 (19465)
vt976 Creative Commons License 2023.03.23 0 0 19465

Nekem is behozza.

Viszont a Volánbusz Facebook-oldalát már napok óta nem érem el.... Próbáltam többször a Volánbusz honlapján található Facebook-ikonnal is, de nem érhető el... Csak a Volánbusz Karrier oldalra mehetek rá.

Mi lehet az oka ennek?

Előzmény: Dante001 (19460)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2023.03.23 0 0 19464

A másik profilomon viszont behozza, akkor azon nem nézhetik meg, akiket tiltottak. 

Előzmény: Dante001 (19460)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2023.03.23 0 0 19463

Nekem sem

LSU 106 Creative Commons License 2023.03.23 0 1 19462

Nekem is 

Előzmény: Ikarus 120e (19461)
Ikarus 120e Creative Commons License 2023.03.23 0 1 19461

Nekem behozza

Előzmény: Dante001 (19460)
Dante001 Creative Commons License 2023.03.23 0 0 19460

Tudom mi a link, de nekem nics rajta semmi.

 

Előzmény: Ikarus 120e (19459)
Ikarus 120e Creative Commons License 2023.03.23 0 0 19459
Előzmény: Dante001 (19458)
Dante001 Creative Commons License 2023.03.23 0 0 19458

Nekik is feltörték am az fb oldlaukat? Eltűntek.

kristoof Creative Commons License 2023.03.23 0 0 19457

Legalább tudják az árakat.

Előzmény: Irisbus (19455)
kristoof Creative Commons License 2023.03.23 -3 2 19456

Elég sokat jártam az elmúlt években Crossway-jel a környező országokban. Sokszor eszembe jutott az ilyen utazásaim sorám, hogy bárcsak csődbe ment volna 2004-ben a Kravtex... Csak néhány nagyságrenddel igényesebb busz, mint a magyar Iveco motoros. :(

Előzmény: Dante001 (19453)
Irisbus Creative Commons License 2023.03.21 0 0 19455

Szép próbálkozás volt. :D 

Előzmény: Dante001 (19453)
Dante001 Creative Commons License 2023.03.21 -2 1 19454
Előzmény: Dante001 (19453)
Dante001 Creative Commons License 2023.03.21 0 0 19453

Juppí, Érdekesség, hogy pályázott a Eco-Tech Vision Kft is, akik Iveco buszok importőrei.

Előzmény: Ingenieur_2 (19452)
Ingenieur_2 Creative Commons License 2023.03.21 -1 0 19452

A 200 db-os tender elbírálásra került. Úgy néz ki, hogy már készítik is fel őket, mert múlt héten 4-es rajtszámmal gyárudvaron volt egy régi Econell Győrben. Áprilisban talán szállingózhatnak is.

Előzmény: Dante001 (19372)
trizs77 Creative Commons License 2023.03.17 0 0 19451

Harmadrészt pedig néha be kell forgatni más vonalakra is ezeket a kocsikat, ahová ezek nagyon kevesek.

 

--------------------------------------------------------

 

Nem kell beforgatni.

Be lehet forgatni, de nem kell.

Mostanában inkább beforgatják.

 

Azaz össze-vissza járnak a buszok.

Sokszor épp keresztbe.

 

Azért működött ez a rendszer kb. 40-50 évig úgy is (jól), hogy egy busz egy megyében élte le az életét, és azon a megyén belül se járt 20-30 vonalon.

 

 

kristoof Creative Commons License 2023.03.17 -1 0 19450

Én meg úgy gondolom, hogy nem. Egyrészt ha sikerül beszerezni nekik egy évben száz buszt, akkor annak elenyésző százaléka lenne midi. Másrészt meg az 5-7-9 megyének a szükséges mennyiség így meglenne egy év alatt. Harmadrészt pedig néha be kell forgatni más vonalakra is ezeket a kocsikat, ahová ezek nagyon kevesek. Szerintem a hazai közlekedési adottságok nem megfelelőek a midi buszoknak.

Előzmény: trizs77 (19449)
trizs77 Creative Commons License 2023.03.15 0 2 19449

Úgy gondolom, hogy ha lenne önálló (megyei) busz beszerzés - már évtizede nincs ilyen - akkor a Credo most is el tudna adni 5-7-9 megyének kb, 100 db, de inkább több, kb. 9,5-10,0 méteres helyközi midi buszt.

 

 

rm40 Creative Commons License 2023.03.15 0 2 19448

Ami még szempont lehetne: a dízelmotor valószínűleg örül, ha a vasi és a zalai dombokon minél kisebb dobozt kell feltolnia. Másrészt persze az ap-rész hiánya manapság már nem "illendő".

Előzmény: trizs77 (19447)
trizs77 Creative Commons License 2023.03.15 0 1 19447

Ebben részben igazad van.

De a 11.számú Volán (Szekszárd) a mainál jóval nagyobb utasszámoknál is vígan elvolt az Ik-30 - Ik-311 - Ik-211 trióval.

 

Ugyanis számos iciri falut szolgált ki ahová ezek bőven elegendők voltak.

 

A helyközi midik nem alkalmasak mindenhová.

Hajdú megyébe például el se tudtam képzelni, lévén jellemzően nagyközségi-kisvárosi a település szerkezet.

Azután mégis szolgált náluk évekig 2 db ezüst színű (már nem tudom milyen típusú) midi busz.

 

De visszatérve a kategóriához.

A törpefalvas megyékben kiválóan megfelelnek.

 

Az viszont igaz, hogy a központi - magukat mindenhatónak gondoló - elosztó/áthelyező/változtató bajnoknak ez a típus nagyon nem a szívük csücske.

Nem lehet 3-4 évente ide-oda dobálni.

Nagyrészt feleslegesen.

 

De arra, hogy az 500 fő alatti népességű faluba kitedd és onnan 15 év múlva - mert selejt érett lett - bevond, kiválóan alkalmas.

 

Tavaly nyáron az Őrségben töltöttem 8 napot.

Mind a Vasi mind a Zala működési területén az 50-250 lelkes településeken is 12 méteres kocsik szolgáltak.

 

Feleslegesen.

 

Működési költség különbözet ?

Szerintem nem sok.

 

Vanni van, de de nem annyi mint többen gondolnák.

A beszerzési ár egy sztenderd 12 méteres kocsi 80-90%-a.

Az üzemeltetésben se nagyon 5-10%-nál nagyobb a megtakarítás.

 

 

 

 

Előzmény: torqmatic (19446)
torqmatic Creative Commons License 2023.03.15 -1 2 19446

Külföldön nem volt beszerzés-stop, persze a szimpatizánsok már a szó hallatán is a szívükhöz kapnak és a földre köpnek.

Továbbá örök kérdés, hogy a minimális vételár-előny és az elhanyagolható üzemanyagfogyasztás különbség miatt megéri-e egy korlátozottabban használható buszt venni, de más márkák eladási számai is azt mutatják, hogy nem igazán. 

Előzmény: trizs77 (19445)
trizs77 Creative Commons License 2023.03.14 0 2 19445

Csak a hitelesség kedvéért:

 

A Credo EN 9,5 kimondottan sikeres lett volna ha nem pont akkor szünteti be Putnok gyöngye - évekre - az új autóbusz beszerzést.

 

Nem csak a Kapos és Borsod Volán kívánt akkor ilyet venni, hanem a kistelepüléses megyék Volán társaságai is.

 

Előrehaladott tervezések voltak a :

 - Vasi,

 - Gemenc,

 - Bakony,

 - Pannon

Volánoknál ez ügyben.

 

A Zala Volán ingadozott.

 

Természetesen például a Hajdú, Tisza vagy Kunság Volánoknál szóba se került ilyen jármű - helyközi forgalomra történő - beszerzése.

 

 

 

 

Irisbus Creative Commons License 2023.03.14 0 0 19444

Az adtak el és a Credo kifejezések egy mondatban egyébként is viccesek. :D

Előzmény: Dante001 (19442)
7-es troli Creative Commons License 2023.03.14 0 0 19443

Pedig sok helyen hasznos lenne a kisebb busz. Könnyebb fordulás a kisebb tengelytávnak köszönhetően, a mínusz 2m miatt súly és ezáltal fogyasztás csökkenés (a 12m-es verziohozkepest).

nem csak elővárosi vonalakra,hanem akár városokban is alkalmazható. Persze minimum 4db ap-s ülés megléte elengedhetetlen lenne.

Egy bemutató példányt epithetnének :)

Előzmény: Dante001 (19442)
Dante001 Creative Commons License 2023.03.13 0 0 19442

Gondolom a nextnél is annyira sikeres lesz mint az elődnél. Mennyit is adtak el belőle, az 1 db protot? :D

Előzmény: 7-es troli (19441)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!