Ebben részben igazad van.
De a 11.számú Volán (Szekszárd) a mainál jóval nagyobb utasszámoknál is vígan elvolt az Ik-30 - Ik-311 - Ik-211 trióval.
Ugyanis számos iciri falut szolgált ki ahová ezek bőven elegendők voltak.
A helyközi midik nem alkalmasak mindenhová.
Hajdú megyébe például el se tudtam képzelni, lévén jellemzően nagyközségi-kisvárosi a település szerkezet.
Azután mégis szolgált náluk évekig 2 db ezüst színű (már nem tudom milyen típusú) midi busz.
De visszatérve a kategóriához.
A törpefalvas megyékben kiválóan megfelelnek.
Az viszont igaz, hogy a központi - magukat mindenhatónak gondoló - elosztó/áthelyező/változtató bajnoknak ez a típus nagyon nem a szívük csücske.
Nem lehet 3-4 évente ide-oda dobálni.
Nagyrészt feleslegesen.
De arra, hogy az 500 fő alatti népességű faluba kitedd és onnan 15 év múlva - mert selejt érett lett - bevond, kiválóan alkalmas.
Tavaly nyáron az Őrségben töltöttem 8 napot.
Mind a Vasi mind a Zala működési területén az 50-250 lelkes településeken is 12 méteres kocsik szolgáltak.
Feleslegesen.
Működési költség különbözet ?
Szerintem nem sok.
Vanni van, de de nem annyi mint többen gondolnák.
A beszerzési ár egy sztenderd 12 méteres kocsi 80-90%-a.
Az üzemeltetésben se nagyon 5-10%-nál nagyobb a megtakarítás.