Nem tudom jó helyre írok-e. Vettem tegnap egy Pioneer DEH-S320BT autórádiót, amit beszereltem (Opel Astra G - előtte is egy utángyártott rádió volt benne). Azt a részét sikerült megoldanom egy kis kutakodással, hogy miért felejti el a beállításokat, viszont egy másik probléma még fennáll: a Bluetooth egyáltalán nem működik, 'No service'-t ír, nem kapcsolódik be. Tudnátok segíteni, hogy mi lehet a baj és hogyan tudom esetleg itthon megoldani?
Meglett a hiba. Az újonnan szerelt horog és a vadi új futón is átnéztem mindent és persze kiderült, hogy nincs gyári hibás szerelés, minden patent.
Az átalakító is jó, próbáltam másikat.
Aztán már csak maga a csatlakozó aljzat a horgon volt soron amit szétfeszegetve kiderült, hogy az összes csatlakozón amik a kábelvégeket fogják tudtam jó sokat húzni. :(((
Persze a végén már minden össze vissza is villogott, kódorgott a delej test hiányában már minden felé.
Most már tökéletes. Tehát a kábelköteg szerelése volt gyárilag szar, tessék átnézni kontaktkeresés közben.
2002 es 1.3-as Yaris-unk van. Érdekes probléma merült fel. A klímát nem tudom kikapcsolni, folyamatosan megy ha a ventilátort bekapcsolom. A klímagomb nincs benyomva, nem világít. Valakinek van esetleg ötlete, hogy hol kezdjem? Esetleg relé? Sajnos nem találom a klíma relét se elől a motortérnél, se az utastérben.
Az lenne a kérdésem, hogy egy 7/13-as átalakítónak a 7-es oldali 3pontja az a 13. oldalon a 3/31 pontnak felel meg.
A jelenség az, hogy az autón lévő 7-es csatlakozóban benne van mind a két tompított fényhez a +12, testpont OK. 3,5,7, test, bal, jobb tompított.
A futón a dugó 13-as, átalakítóval nem ég a jobb oldali helyzetjelző. Csak az átalakítót beledugva a kocsiba nincs +12V az egyik tompított pálcikáján.
Reggel sietve nézegettem csak és azt hiszem, mintha a test lenne átkötve az egyik tompított pálcikára az átalakítón belül.
Az átalakítót szétszedtem és egy hülyebiztos nyákra van felforrasztva a 7pálcika és a 13-as oldali 4+4 pálcika, egy szintén hülyebiztos házba amit csak egyféle képpen lehet összerakni.
Létezik, hogy gyárilag rossz a bekötése az átalakítónak? Minden új. Futó tegnap vizsgázott.Még a horog is új, 7-es dugóval egy bringaszállító lámpaegysége tökéletesen világít. És mérve is megvan a 7-esben miden a helyén.
Mielőtt jobban nekiállnék méregetni, meg átkötözgetni gondoltam megkérdezem, hátha van egy ilyen szar átalakító széria a piacon.
Igen elfelelejtettem a totál idegben : Nem volt hibakod., paraméterben látszodtak az ajtókapcsolók, és a - zárás-nyitás müködteteskor egy pillanatra..,
A valahol már kiszerelt csomagtérzár hiánya miatt volt a blokkóló nyitott ajtó visszajelzés!!! Müködik minden!!!
Rövid visszajelzés szintjén : A csomagtérzármotoregységneknek "jelen " kell lenni., hogy ne legyen hibá-blokkoló nyitott ajtó visszajelzés a K.Z. modulnak!!!!!
Ez egy az utolsó Peugeot Boxerek közül amelyekben még a régi egyszerű technika van. Mégis 1 érzékelő van benne a kartergáz csőben. Na itt volt a zárlat,mert erről le lett húzva a csatlakozó és megszűnt a hiba. De amíg eddig eljutott az ember az tartott sokáig.
Én is valamelyik zármotorhibának adnék esélyt..., hogy melyik zármotor volna a hibás , azt egy- egy ajtó teljes " elszigetelésével" , az adott ajtóba menő komplett kábelköteg lekötésével próbáltam kideriteni--- totáll sikertelenúl.., és totáll érthetetlenül is egyben.., hiányozna valami állapotjelző jel a zárakból a modulnak???? Vagy a hianyzó komplett elektromos csomagtérzár kavarhat be???
Ez még lemaradt. a kiindulási helyzetből : A k.zármodulra bontos jelzés volt ráirva, de teljesen müködésképtelen volt, egyébbként biztitábla mögött van , és nem kesztyütartó mögött, de mert csak egy helyen volt +12V , ezért nem müködött egyáltalán., utánaolvastam hogy mégegy +12V - nak kell lennni a csatiban ami a kesztyütartó mögötti lecsapható fedelü biztitáblában volna.., nem találtam meg, ezért a modulban csináltam egy athidalást a már meglévő plusszról, ennek hatásara odáig megjavult hogy lezar majd vissza is nyit..
Próbának sikerült szereznem egy másik modult, de semmi sem változott, pad alatt találtam egy ösrégi gyári Ford ávadót amit simán rátanitottam --- de hiába kötöttem le az ajtókat es toloajtot egyenként és csak távvezzel mükődtetve is visszanyit mindig..
Mivel vezető ajtóban kárpit levolt véve, próbának a zármotoron lévö összes vékony vezetéket elvágtam, csak a vastag motorvezetekeket hagytam meg : Semmi se változott.!
Vezetékvzsgalodasi nyomokból itelve minimum két- három kollega már elvérzett ezen a borzalmassagon ..., esélyes vagyok csatlakozni hozzájuk...
Probléma: Kulcsal vagy távvezérlövel történő zárásnál egy- két mp - re lezár a központizár majd visszanyit, gyakorlatlilag elektromosan nem lehet lezárni az autot. A komplett hátsóajtózár, elektromos és mechanikus része teljesen hiányzik.
Ha az ajtóatvezetésnél próbának lecsavarom az ajtóba menő kábelköteget , akkor is visszanyit! Mindkét ajtóval kipróbáltam felváltva, es egyik próbánal a toloajtót is nyitvahagytam, ( egy van belöle).., mindig ugyanaz.
Belsö világitás minden helyröl Ok., kivéve a hátsó ajtót ahonnét a teljes árszerkezet hiányzik. Fölfelényiló hátsó ajtó van.
Alternativaként megfelelne egy csak távadóról történő nyitás- zárás.., reteszfunkcio is böven elmaradhat!!
Gyári müködő távadó megvan ., de utánszerelt is belefér , bár ezzel probblemássab a távvezérlése a Connektnek....,
Konkrétan miket kellene lekötni a gyári modulról. Csak távvezes müködtetéshez??
Vlamelyik zármotor hibás lehet ??? és nyitott ajtóerzekelés miatt nyit vissza???
De ha leválasztók, teljesen egy ajtót akkor ezzel nincs kizárva mégsem pl a hiba visszajelzés okozta visszazárás??
Esetleg kábelköteg hibája lehet??? Átvezetéseket sértetlennek találtam...
Minden segitséget nagyon köszönök.., mert rengeteg küzdelem után is zéró az eredmény..
Veteránkorú autóban ki kell váltani a fényszóró-reléket, mert a biztosítéktáblában lévő foglalat kontakthibás lett és kiolvadt. A biztosítéktáblába viszont nem nagyon férne be pluszban két relé foglalatostul, szerintetek hova érdemes tenni az új reléket? A biztosítéktábla a motortérben a tűzfalnál van a (menetirány szerint) bal sarokban, innen megy a váznyúlványon előre a kábelkorbács, illetve a biztosítéktábla alatti lyukon át a műszerfal felé.
Szerencsére találtam hozza szerelési könyvet,így már legalább azt tudom mik mennek át ezen a biztosítékon. Sajnos elég sok minden,ezért nem lesz könnyű megtalálni a hibát.
Sziasztok! Kérdésem lenne. Peugeot Boxer 2,5 Td 2000 évjárat. Menet közben kiégett az 1 es biztosíték. Erről megy az irányjelző,a tolato lámpa és a műszerfal a km órát kivéve. Ha beteszek egy másik biztit ahogy ráteszem a gyujtást rögtön kiég.
Köszönöm a válaszod! Elöl az elsővel hátul a hátsóval szeretném összekötni.Már többet nem akarom műszakiztatni csak most egyszer azért szeretnék kontárkodni.Aután bontom.Biztosíték nem lehet.Szaki nézte,mondta hogy vezetékelégés állítólag.Se a helyzetjelző se a refi nem ég.Jó nekem a kókányolás.Utódja ugyanilyen lesz mármint az autó csak jobb állapotú.
Az "elől hátul dolog" valahogy nem jön össze,mivel a hátsó és az első helyzetjelzőnek egyszerre kell működni ,így elvileg nincs köze a tompítotthoz.Elől megy a helyzetjelző ? Ha nem, akkor első körben kiégett biztosíték.Ha ez megvan akkor lehet a tompított áramkörében vizsgálódni.Az átkötés másik oldalról nagyon kontárkodás,azt nem igazán kellene erőltetni
Segítsetek legyetek szívesek egy egyszerűnek tűnő fontos dologban.Az alany egy 96-os B4-es Passat.Baloldali tompított kiment.Elöl-hátul.Vezetékelégés lehet állítólag szaki szerint.60-80 ezerért csinálnál baráti áron.Röhej.Megmondanátok hogyan lehet átvinni a világítást a jobb oldalról,egyszerűen?Akárhogy kötögetem sehogy nem sikerül.Autószerelő ajánlotta.Köszönöm a segítséget!