Topik a muzeális minősítés menetéről, a Muzeális Minősítő Bizottság (MMB) tevékenységéről. Írd meg az élményeidet, vagy tedd fel a kérdéseidet azoknak, akik már túl vannak rajta!
Az hagyján, hogy nem létezik és nem jogi személy..
De a jármű üzmbehelyezése ugyebár egy közigazgatási határozat. Egymuzeális jellegű járműnél az üzembehelyezés feltételei a muzeális minősítés és a műszaki vizsga megléte.
A műsazki vizsga is egyközigazgaátsi haátorzat. DE MI a nemlétező MMB döntése egy fecni stencilezett papíron, mindenféle cím és pecsét nélkül??????
Miként lehet egy közigazgatási határozat kibocsátásának egyik előfeltétele egy nemlétező valaminek a nem hitelesített fecnije????????
Az érintettek miatt hadd ne részletezem ,hogy mit mondott B.K. ....
De talán ha elmélyednél az egyéb furcsaságaiba az MMB nemlétezését illetően és erről fejtenéd ki a véleményedet, annak jobban örülnénk és látnánk itt tisztábban néhányan......
A MMB minősítés ellen fellebezhetsz - amit a MagyarAutóklubhoznyújthatsz be. Mert a MMB tagjaként a MAK semmi mást nemcsinál, csak a minősítéstechnikai és adminsztrativ lebonyolítását végzi. És a kékruhás pribékje fikázza a vizságra megjelent járműveket -ha úri kedve így szottyantja...
Mivel a fellebezés öszes dokumentumain csakis a MAK neve és címe szerepel, ezért a Fővárosi Biróság is IDE küldi az irományokat. És INNEN válaszol egy sima, egyszerű, hófehér, bármiféle cégjegyzés, fejléc nélküli A4-es papírlapon X.Y. aki csak annyit ír az olvashataltan neve alá, hogy "Muzális Minősítő Bizottság"....
Erre varrjon az Alkotmánybíróság gombot - havégreveném afáradságot ésbeadnélk egyiylen törvényeségi kérelmet.....
Hmm, hihetően hangzik, mármint az hogy felhívták, bár el nem tudom képzelni hogy milyen tanácsot tudott BK telefonon adni, ami segíthetett a jelen lévő négytagú bizottság gondján. Esetleg azt is tudod hogy konkrétan mit beszéltek a telefonon ? De jó, vegyük úgy hogy 100-ból kettő. ez még nem jelenti azt, hogy az MMB egyenlő a Mavamsz-al. Ez megint a dolgok teljes és tévesztő hatású összemosása.
Én nem olvastam sehol, hanem a saját fülemmel hallottam és láttam, hogy Veszprémből végső kétségbeesésükben felhívták B.K.-t, mert egy kacifántos brit járműben sehol a boga istennek nem találták azt a számot, ami a brit forgalmiban volt...
A másik eset hiteles fültanúk szerint (mivel az ismerősöm kocsijáról és alvázszámáról volt szó) az ország homlokegyenest másik részében történt, ott isvégül B.K.-t hivták fel, hogy most mitévők legyenek....
Akkor ezek serint ő a MMB???
Érdekes, mert azon a levelen, amit onnan kaptam, NEM ez a név szerepelt. CSak egy olvashatlan aláírás és szokásosan se cím, se elérhetőség. CSak úgy jött az égből, egy kedves angyalkától????....
De nem nagyon lehet olyan komolyan megcsinálni az autót. Mert az annyiba kerülne, amennyit nem ér az egész. EGy 500 000 forintos csoffadványra egy fillért nem fognak rákölteni, nemhogy százezreket. Egy komolyabb mai autón meg annyi azonosító van elrejtve, hogy egyszerűen lehetetlen mindet kicserélni. Egyébként persze, lehúzás, de ennek legalább valami kevés értelme azért van.
Tökéletes biztonságban sosem lehetünk, de azért a lehetőségek nagy részét kiszűri a vizsga. Persze meg lehet csinálni úgy is, hogy ne vegye észre az eredetvizsgás, csak a legtöbb esetben nem éri meg. Nagy munka, sok pénz. És akkor később még mindig kiderülhet a turpisság. Az elmúlt két évben összesen kettő olyan autóval találkoztam, aminek gond volt az alvázszámával: az egyik simán kirohadt, a másik vágva volt. (Csak érdekességképp: ez utóbbit egy banktól vettem, makulátlan eredetvizsgával...)
Én csak arra vagyok nyügös, hogy a rozsdát miért nekem kell levakarni a számsorról. Talán magyarázat lehet, hogy a bürokrácia rettegett tabuvá tette az azonosítókat. A legtöbb egyszerű ember nem mer hozzá nyúlni az alvázszámhoz, mert fél, hogy valami rosszat csinál, neadjsten bűncselekményt. Megpucolni, pláne drótkefével átdörzsölni? Hát azt nem szabad! Legalábbis így gondolják. Amúgy én örülök az eredetvizsgának, tényleg rendet rakott a kétséges származású autók között.
Egyébként tényleg túllihegjük ezt a számügyet. Az esetek DÖNTŐ többségében nincs probléma, simán zajlik a minősités. Az elenyésző résznek is a nagyrészében kisimulnak a ráncok. nem érdemes erre ennyi sort fecsérelni. Én csak arra vagyok nyügös, hogy a rozsdát miért nekem kell levakarni a számsorról. De itt most megsúgok nektek valamit. Ha én nem vakarom le, akkor nem tudjuk azonosítani és akkor mi történik ? Na hát ezért kellene a tisztelt tulajdonos otthon megkeresse a számot és megtisztitsa, ami egyébként a kötelessége lenne. Ne az én körmöm törjön bele.
Nem akarom ismételgetni magam,hogy ezt meg mán hol olvastad ? Én, illetve mi még soha nem hívtuk fel BK-t. Ha hívnunk kellet (nagy ritkán ) valakit, akkor olyant hivtunk aki jobban ismeri (még)nálunk is az adott típust, bár ezt nem kellett volna bevallanom, mert azonnal akad itt valaki aki azt mondja hogy nááá uuugye olyanok minősitenek akik nem értenek hozzá.
győzike: ne higgy a misztifikálóknak. Nem olyan ördöngősség a veteránminősítés ha szép és eredeti állapotra van az autó helyre állítva nem lehet vele gond. Ha porsche-s (356,911) problémád van szivesen segítünk nem csak üzleti hanem márkatársi alapon is! www.classiccar.hu/szerviz
Nem is várom el, hogy egy veteránhoz kapjak a szervízben alkatrészt.
Milyen autód van?
Nekem furcsa, hogy ha egy gyártó nem örül annak, hogy életben tartják a vewterán modelleket és szépen megcsinálva hazsnálható állapotban van, ennél nagyopbb rekklám nem kell egyetlen gyártónak sem.
Ha én autógyártó lennék aminek vannk gyökerei akkor létrehoznék egy külön kis részleget ahova lehetne fordulni segítségért esetenként még külön alkatrész legyártással is segíteném a restaurálókat.
És a gyártónak is jó, hogy ha a múltjából minél több szakszerűen megcsinált autó van forgalomban. Általában biztos így van, de pont az én egyik autóm a furcsa ellenpélda, kivétel: a hivatalos gyári történelem átugorja a korszakot, a gyári kiadványok nem is említik (húsz év autóiról van ám szó!), a szervizben alkatrészt nem kapsz hozzá (illetve igen, a lelkes szervizesek összeszedik innen-onnan, szerte Európából, ugyanis a gyárnak nincs alkatrésze).
Én ilyen képes tájékoztatóval nem találkoztam, de nagyon örülök ha nyitott kapukat döngetek.
Viszont akkor ezt a képes könyvet jobban kellene reklámozni esetleg letölthető lenne a mavamsz honlapról az jó lenne.
Egy kicsit még beszélgetünk itt és szép lassan megolsjuk a problémákat már csak az kellene, hogy az illetékesek ezt írásba is foglalják és akkor mindenki happy lenne.
Úgy nézem, tökéletesen egyetértünk. Gyakorlatilag lehetetlen minden modell azonosító számait, azok titkait ismerni. És ez csak egy igen apró szelete a minősítésnek. Az utolsó mondat is megvan, legalább részben és nemhivatalosan: például itt, ezen fórumokon is lehet érdeklődni tőletek, szakemberektől.
Dehogy bántom Lacit, nekem szimpatikusnak tűnik az írásai alapján és nekem is rögtön segített ismeretlenül is garázs ügyben, igaz, hogy nem éltem vele mert az eredeti vonalam is működött.
CSak úgy véletlen apró adalék az elszánt "eredetiség vizsgálathoz", alváz, motorszám és fődarab kutakodáshoz...
Egy jelentéktelen, kutyaütő, hozzá nem értő, csak alig másfél milliós plédányszámban megjelengető német autós szaklapocska, az "Auto Motor und SPort" legutóbbi számában olvasom e pillanatokban, hogy a BMW TRADITION cég, tehát a BMW hivatalos gyári múzeumának tulajdonában lévő 6 db 328-as sportkocsi mindegyikében VOLVO 4 fokozatú, vollszinkron sebeségváltót építettek! Szándékosan!!! Hogy a hétköznapi használatban kellemesen működjenek.
Érted?! A BMW múzeum!!!!
Namost akkor mit kezdjünk a magyar muzeális minősítési szemlélettel?? Ki itt az agyament???
És mit szóljunk ahhoz a velem egy napon megesett botrányhoz, amikor az ominózus, csúcsrestaurált, muzeumi minőségű BMW 327-es sportkocsit vágtak ki 2 perc alatt a kedves kollégáid a minősítésről a 12V-ra átalakított elektromossága miatt....
(SZó se róla, ez teljesen jogos kizárás volt, ez a feltétel ott szerepel a paragrafusok között.
Nem volt más választásuk, mint a kizárás.
De arról még mindíg nem esett egy árva büdös szó sem, hogy az összes létező nemzetközi felfogás és irányelv dacára miként kerülhetett be a magyar muzeális minsőítés rendszerébe ez az agyament megfoglamazás??????? MIÉRT KELL szándékosan szembe hajózni az egész világgal e témában??? )
Csak egy apró példa arra, hogy mekkora maszlag ez a "Minősítő bizottság minősít" elmélet..
Ha ment közben bármi probléma támad, főleg ha mindenféle igekezet dacára sem találnak egy motorszámot, akkor kit hívnak fel?? Na kit? A MAVAMSZ főtitkárát.
És NEM a MMB vezetőjét. Hisezn olyan nincs is. Minden dologbna, részletbena MAVAMSZ főtitkára dönt. Ő találja ki pl. nagyhirtelen hogy X naptól kezdve a tulajdonosnak személyesen jelen kell lenni a minősítésnél. NEM a Bizottság találja ki, hanem a MAVAMSZ főtitkára. hiszen olyan, hogy "Bizottság" testületileg nem is létezik....
Én kaptam egy levelet a Bizottságtól a Fővárosi Bíróságon keresztül. Egy szándékosan olvashatatlan aláírás szerepel rajta. Máig nem tudom, hogy ki írta alá....
Eza bunkóság csimborasszója. Egyben újabb fényes bizonyítéka, hogy a Bizottság, mint olyan, NEM létezik......
Ne légy annyira maximalista kedves Cadillac.. Tudod, hány gyártó cég van, ami már régen megszűnt????
Itt van friss példának a Rover.... És a szinte teljes brit autóipar.... És és és...
És ne misztifikáljuk annyira ezt a minősítést, mert ezt csak Magyarországon fújták fel ennyire.
Magának a FIVA-nak, a nemzetközi szervezetnek sincsenek általános érvényű nemzetközi alapszabályai, mint mondjuk az FIA-nak az autósportban!!
Ez is jelzni, hogy ezt az egésezt senki nem veszi olyan véresen komolyan, mint a bigott magyarok!!!
Bocs, nem 10 millió akkora bigott, hanem csak az a 3-4 fő, akik erőszakosan irányítják ezt az egész marhaságot és a hazai veterános társadalom további tagjainak agyát átmossák....