Üdvözletem. Segítséget szeretnék kérni.Adott egy 50es a problémám pedig a gyújtáskapcsoló. Már a sokadik kerül bele de birnak ezek a hitványak fél évet aztán ennyi.
Kérésem illetve a kérésem az lenne hogy tudna e valaki másik megoldást vagy másik kapcsolót ajánlani ami sokkal megbízhatóbb.
Szöghidag MTZ 82 (820.1) első hajtásával kapcsolatban lenne kérdésem.
A véglehajtás 60-as és 36-os (ábraszám) kúpkerékpárja cserélve lett fogtörés miatt.
A 3-as hézagoló gyűrűket kihagytam a tengelyről. A kúpgörgős kerékcsapágyak kb. 0,4 mm-es Axiális játékát az 58-as számú gyűrű alá történő hézagolással állítottam be (0,2 mm-ről van szó csak).
Ezt megbántam, (csapágy kopás után lehet belőle baj) de tavasszal szedném szét csak újból emiatt. Most ugyanígy tud lógni az új kúpkerék is a keréktengelyen, de elfordulni nem nagyon akar az új borda miatt.
Ami jobban aggaszt és a kérdésem is lenne: A 36-os és 60-as kerékpár foghézagját hogyan tudnám ellenőrizni? Ezt az 53-as hézagoló gyűrűkkel tudom növelni, csökkenteni, de ellenőrizni teljes biztonsággal sehogy. Ha forgatom ide-oda a keréktengelyt és a szöghajtás függőleges tengelyét megfékezem, az se árul el eleget. Lóghat a keréktengely bordán a 60-as fogaskerék és lóghat a szöghatjás függőleges tengely bordáján a 36-os kerék is.
A másik keréknél lehet ez fontosabb, mert ott tényleg el tud adódni lógás a bordáskötés lógása miatt.
Fúrjak az öntvény kerékagyra kémlelő nyílást?
0 hézagoló lemezárral nem bírtam megfordítani a keréktengelyt.
1x 0,8mm hézagoló lemezpárral nehéz volt fordítani,
2x 0,8 mm hézagoló párral raktam össze. Normális zajjal és elfordíthatósággal jár. Van érezhető kottyanás, mielőtt fent a szöghajtásnál megmozdulna a függőleges tengely. (de az lehet borda - fogaskerék lógástól is).
Nézzem esetleg az agy melegedését pár km után a másik agyhoz képest?
Ez meg mi a franc?! Teli van apa f*rka amikor más után kell szerelni. A terv kuplungozás volt de már a váltónál járunk és akkor a motorról még nem is beszéltünk mert olyan gyönyörűen tudom mozgatni a lendkereket előre hátra hogy az valami hihetetlen.
Elkezdődött.... Ma beadtam a kérvényt átszerelésre... 80-asból, 82-es legyen... vettem egy komplett hidat, kerekekkel, malaccal, kardánokkal, osztóművel... szép sorjában beindítjuk az átszerelést... Hogy teljes legyen a kép... orbitos átalakítás is lesz.. :)
Ment pár évet...kb 1500üó. Egyszercsak nem indul. Víz van a dugó felett. No jó. Hengerfejezés. 2 hét múlva egyik indítasnál megint. Megint hengerfejezés. Persze a tömítesen nem látszik semmi. A vége az lett, hogy 4 indítasból 3x víz volt...
Kapott új hengerfejet, a drágabbikat vettem 60e...aminél a szelepfészket elfelejtezték edzett anyagból belepréselni, masnap csere, megkapta az olcsóbbat(az volt a boltban) 2 hétig parszor hasznalzam, minden fasza... Oszt egyszercsak megint víz volt fent.
Felrelöktem fél evre, mentem a másikkal. Aztán átvittem szerelőhöz, hogy kb hüvely repedés. Kivett egyet, semmi...kivett még egyet... Megvolt a hiba: szivacsosra volt öntve az acélhüvely egy sávban. 1500óra alatt rohadt le róla a formánál kepződött hártya, meg addigra kopott annyit, hogy a gáz pontok kint voltak a felületen.
Ha úgy állt meg a motor, szivargott a viz a hengerbe. És a hiba először csak 3 hét állás után jött elő...persze a vegén már egy éjjel alatt is.
A vízfogyás meg azért nem tűnt fel, mert a kupak akkoriban szarakodott...
A tszes muki tönkrebaszta a hűtő beöntő peremét, ezért régi 50es olajbeöntő kupak volt rajta. Az a k8sebbik hűtőkupakos a "lengyel". Az is mindig kinyomta.
Mikor a hiba megszüntetésére gondoltam, még lehetett kapni legyel kis kupakban jót. Úgyhogy olyan hűtő felső víztér fedelet vettem rá. No mire kicsereltem, addigra persze csak ócska lett. Szóval újfent kinyomta.Mindig lement a vizszint a cellakig ,mire letelt a napom... Azóta vár az a hűtő jobb napokra...ami mostanság jött el, mert a helyette beszerelt 50es hűtőt kikoptatta a bakelit keménységűre valtozott gyári gumi sarokidom.
Üdvözlet, Nem lenne valakinek egy bal oldali eladó ajtaja panorámafülkéshez, a régi típusú zárhoz való? Vagy tudna ajánlani egy bontót inkább a dunántúlon? (zala megyéből írok) nem találok ilyen ajtót a neten.
Tudna nekem segíteni valaki? Mtz 80-as motor 2000 fordulaton kinyomja a hűtő túlfolyón a vizet. Már kapott új rézhűtőt,hengerfejpakolást, másik hüvelygarnitúrát dugókkal. A szerelőm is tanácstalan, ha valakinek lenne javaslata megköszönném.
Visszaolvastam itt, Lengyel porlasztócsúcsot tartja a legjobbnak mindenki, és elég drága lett!! De még mindig jó? Vettem Oroszt, egy nem jó, visszavittem kicserélték, hoztam egy másikat az sem lehetett beállitani! Illetve, D244 jelű motoron D50P jelű adagoló van, ez milyen adagoló? Főtengelyen nincs ellensúly! Tehát ez 1700 körül forog ha jól néztem..... Még nem volt adagolósnál, Lengyel elemeket, illetve porlasztócsúcsokat szeretnék beletenni!! Az 50-es porlasztócsúcs csak az örvénykamrás motorokhoz lehet szerelni gondolom... akkor az enyémbe 80-as porlasztócsúcs kell?!! Köszönöm, ha valaki választ tud adni!
Teljes motorgenerál után, 27 üzemórával... egy közbenső motorolajcserével, elkezdtem a szántást... szépen vitte az ekét (Lajta ekes, IH ekefejekkel) a felturbózott 80-as... de a föld csontszáraz volt, focilabda nagyságú darabokban tört a kötött részeken....
Mtz 550-essel használ valaki Kühne kmf 3-35-öt? Közép kötött talajon bír vele szántani? Lenne lehetőségem egy ilyen ekére elég jó áron, ezért érdekelne.
tudnátok abban segiteni h a főtengely centrifugál szűrőröl kapja az olajzást vagy direktbe a szivattyúról?? Vagy esetleg komplett rajzot h milyen elven működik honnan hova megy az olaj??
ÜDV. Vettem bontott motort, jól indult szép hangja volt, szép fekete füst, raklapon elinditva! Főtengely támcsapágyat akartunk csak cserélni csak..... csere után nem fordult át a motor! Egyik hajtókarnál a számok nem stimmeltek, (1 szám passzolt, gyárban keverték össze) hajtókar szár és a fedél nem illettek össze, szétszedés után derült ki hogy a blokk is repedt! Most lett kész, új turbós blokk 200000Ft, hengerfejfelújitás 100000Ft (volt aki 55000 csinálta szar lett) Új dugó hüvely 86000Ft új vezérműtengely Új motorolajszivattyú hajtókar....stb Például az eredetinek nevezett hajtókarnál a kisszemet meg kellett volna munkálni, az utángyártottnak nevezett kész volt! Megmértem furatmérővel +0,01-os volt mindegyik, anyagminőséget nem tudom...... Egyelőre szépen mükődik!