Bizony az ESP is extra ,az sajnos nekem sincs pedig 4 tárcsafékem van ,a kanyarlámpa meg csak úgy néz ki hogy van, de nincs befordítva a tobbin a parabola az oldalra világításhoz,és talán izzó sincs benne(de az utóbbi az nem tuti).Ez a kanyaros:
A másodikon picit látszik a nem kanyaros úgy elore áll a parabola
Bizony ritka és szép,tetszik az automataváltó is a navi mellett!
Nekem van még kanyarfényszóróm is bebebeee,s nspfényteto mellett.Szerintem a Modus kanyarfényszórója a legjobb a világon a kiképzése miatt bevilágít 90Cfokot teljesen be az utcába ha lefordulok,eddig egy kanyarfényszórós autóban sem tapasztaltam ilyet,pedig a Modusé a világ legegyszerubb megoldása!
Nagyon érdekel a megoldás, és persze a megelőzési lehetőségek. Ha jól értem, a bontott alkatrész 20 ezer, az új kb. 300 ezer, a márkaszerviz kb. 100 ezerért szereli be, míg az említett szerelő 60-ért.
Nekem volt bikázás, utána alig vártam, hogy hazaérjek. A végén már a műszerfal világítás úgy villogott, mint a karácsonyfán az izzók. A legnagyobb esőkben mentem, volt, hogy állt a víz a tükröben levő indexben, időnként az úton összegyűlt vizet a tetőig felverte, és nem volt szervó problémám. Ja és végig az utcán állt az autó, volt -18 és 40C is. Lehet, hogy csak szerencsém volt?
Megértem Kovi aggodalmát. Én nagyon elégedett voltam a Modusszal, de sajnos 210 ezer km és 5,5 év után (valójában 6,5 év, mivel raktári modell volt) várhatóan sorra jönnek majd a problémák. Nekem a trafóhiba volt az "égi jel", ezért váltam meg tőle. Egyébként annyira nem jellemző az 1.2 16V-re a trafó hiba, hogy csak utángyártott alkatrészt sikerült szerezni, azt is nehezen.
Ez a szervomotor probléma-orvoslása minden részeltében érdekel,tuti valami banális kontaktiba,vagy oxidálódásból eredo hiba!
A Modus nálunk nagyon szuperul suhan,igaz mostmár az LII helyett egy LIII-assal alszik a garázsban.Pár izzócsere kellett csak nagyon szeretem még mindig,nincs is nagyon értelme cserélnunk annyira megbízható és magas a felszereltsége miatt ritka a piacon,csak sajnos nem mai csirke,de nem is zavar.
Nos ez a szakaszosan mukodo ablak minden Renault-nál így van,de akkor amikor pl.leveszed az akku sarut,utána újra kell tanítani,úgy ahogy parasol is írta.
Ennek a jelenségnek soha máskor nem szabadna elojonni,csak akkor ha megszunik a táplálás.
Kész az autó! Összetett volt állítólag a probléma, nem mindent értettem , de a központi vezérlő keveredett meg a (víztől vagy a párától) ezt nem tudta memondani , de állt a víz , mert szar a tömítése. Így valami szoftveres problémája lett , hogy nem látta a szervo elektronikáját(valami ilyesmi) Azt ajánlotta cseréltessem ki a tömítést vagy ragasszam be nyugodtan és ne nagyon bikázzam az autót ,mert nem nagyon bírja az elektonika.
Nem szoktam csak úgy noket leszólítani benzinkúton,de valamiért ez volt az érzésem,hogy Te lehetsz!:-))))))Orulok,hogy ennyi ido után osszefutottunk!Van 2 olyan Modus is mint a Tiétek azért én is bizonytlan voltam.
Nagyon érdekel engem is! Azért idegesítő, hogy egy 6 éves autóba úgy üljek bele, hogy jaj istenem, jön-e a nem olcsó típushiba vagy sem!
Sajnos az ablakemelő bejött, nem szeretném ha más is, mert inkább akkor eladom, míg nem késő.
Mindenképpen érdekelne, hogy ez elsőorban elektromos rendszer hiba-e vagy sem. Mivel a bikázást említed, ebből arra következtetek, hogy valami túláram vagy nem megfelelő feszültség miatti hiba "nyírja" ki a szervót. Lehet-e megelőzni a bajt? Ha igen mivel? Megköszönném a tájékoztatásod!
Ma végre felhívott a Nagyvenyimi szerelő . Tegnap este levittük trélerrel a Modus és elkészült. Holnap megyek érte. Nem volt olcsó 80.000Ft , de mégsem 400e . Holnap este megpróbálok beszámolni részletesebben . Telefonon elmondta mik voltak a hibák ,de hazudnék , ha azt mondanám teljesen értettem . Mondta majd személyesen elmutodatja mire kell vigyázni( "bikázás, motortér elektronika beázása) Folyt. holnap este
Akkor megdőlt az elméletem a dci-t illetően. Gyorsan átnéztem a manual szervóra vonatkozó fejezetét. Az összes Modusnál ugyanúgy kell szerelni, viszont a szervohatás kalibrálásánál 2 opció van: D4F, azaz az 1.2-es, és a KIVÉVE D4F, azaz az összes tobbi motor (1.4, 1.6, 1.5 dci). Lehet, hogy ez azért van, mert az 1.2-esen más kerék van?
A dci-be biztosan más akksi kell, mint a benzinesbe. Az 1.2-be csak egy kis méretű akksi fér bele az akksitartó kialakítása miatt. Az 1.4-ről nem tudok nyilatkozni.
Ezekre a kérdésekre én is szeretném tudni a választ.
Angolul beírtam a szervó problémát. Amiket találtam, ott vagy nem írtak motortípust, vagy dci-t. Szóval én továbbra is úgy gondolom, hogy nekem nem szerencsém volt.
Érdekes, hogy az 1.2 16V-nél ritkábban kell első izzókat cserélni, mint pl. az 1.4 16V-nél. A különböző motoroknál más akkumulátorokat tesznek az autókba, tehát ennyiben más az elektromos rendszer.
Azért ez nagyon bosszantó! Sőt, több! Tudnak erről a Renaultosok? Milyen évjáratok? Ez csak a dízeleknél jelentkezik? És ha igen, akkor hogyhogy? Miben térhet el egy elektromos szervó a benzinestől? Bár a galloknál semmi sem tuti.
Lassan nem ér annyit az autó, mint amiket el tudnak kérni javításokért az embertől! Parasol igencsak sokat használta az övét és nem jelentkezett nála. Lehet, hogy csak szerencséje volt?!
Szia hasonló problémával küzdök,ha van végleges megoldás megírom. Egyenlőre én vettem egy szervot 20e-ért,de több helyen találtam20-40e között. Csak utána ki kell töröltetni az alvázszámot , mert letilt az indításgátló. Van egy szerelő Dunaújvárosban aki 60e-ért megcsinálja. Én még Fehérváron teszek egí kisérletet egy helyi szakivl,ha nem megy leviszem Újvárosba. Igy kb100-ba megáll. Nem olcsó , de mégsem 400e.
Segítség kéne,ha tud valaki megoldást! A modusomon elromlott az elektomos szervo újonan 440e Ft mondtak a szevizben. Annyiért nem szerettem volna ,inkább vettem 1 bontottat 10e-ért. Már csak kéne valaki aki ki át tudja az alvázszámot írni a computerében ,mert felismeri az indításgátló , hogy más alkatrész van benn és letilt. Előre is köszi ! Ha tud valaki segítsen!
Elég érdekes, hogy 18-an írtak a Népítéletben a Modusukról, és abból háromnak volt kormányszervó hibája, és mind dci-s. Sajnos mindenki 400 ezer Ft körüli összeget mondott a javításra.
Itt a fórumon az 1920-as hozzászólást érdemes elolvasni. Egy dci hasonló problémájáról van benne szó.
Egy olyan kérdésem, problémám lenne, hogy van nekem egy 2005ös 1,5 ös DCI Modusom, és történt ugyanis, hogy megálltam egy helyen 3 percre utána indultam volna tovább, beültem az autóba ráadtam a gyújtást, és kiírta hogy "Steering fault" mellé világított a STOP. Beindítottam , és iszonyúan nehéz volt kormányozni az autót, olyan mintha elszállt volna a szervó benne, de véleményem szerint még nehezebb tekerni mint egy szervó nélküli autóba. Ezután elmentem vele a Renault szervízbe ott olyan 300-400 at mondtak rá, a szerelő meg nem tudta vállalni , mondván nem tudja mi a problémája. Van esetleg ötletetek , hogy mi lehet a probléma? Valakinek hasonló problémája esetleg ? Köszi a segítséget!
Miért akarod lecserélni ennyi km-rel? Az enyém 5,5 éves volt és 210 ezret futott. Beszámíttattam, mert szerintem évekig árulhattam volna ennyi km-rel, és autó nélkül nem tudok dolgozni menni, az ára meg kellett az újba. Nagyon keveset kaptam érte, de több márkakereskedést megkérdeztem.
Nekem azt mondták most a vásárlásnál, hogy 3-3,5 évesen 120-140 ezer km-rel talán tudnának a Clioért 1,5 milliót adni. Igazából arra voltam kíváncsi, hogy mikor érdemes majd becserélni. Persze ki az, aki tudja, mi lesz itt 3 év múlva?
Ha a helyi márkakereskedés mondta ezt az árat, érdemes másokat is megkérdezni. Nekem ők mondták a legalacsonyabb árat, nem is fogadtam el, szóval érdemes körbekérdezni. A legjobb, ha magad adod el, de lehet, hogy mire sikerül, már csak a Clio IV kombit tudod megvenni, az meg jóval drágább lesz.
Megkérdeztem a kereskedőt: mennyibe számítana be egyúj clio kombiba egy 3,5 éves 1.2 16V autentic+ klíma rádió metál, 36 000 Km modust -- 1,5 milla jött ki a száján.
van, aki már cserélt műszerfal-izzót? Konkrétan a légbefújásirány-kapcsoló, ventillátor-kapcsoló, belső-külső szellőztető kapcsoló mögötti izzóra gondolok (talán kettő is van).
Bonyolult manőver, vagy csak valahogy ki kell pattintani a műanyag betétet és mögötte lesz az izzó? most már elég zavaró, hogy semmi se látszik...