Keresés

Részletes keresés

róbertke Creative Commons License 2023.01.05 0 2 2162

DRG BR44:-Nehéz tehervonati mozdonynak (Schwere Güterzuglokomotive) készűlt;

 

Nagyon szép gép, minden méretarányban elkészítették a modellgyártók. 

 

http://www.modellbau-wiki.de/wiki/DR-Baureihe_44   

 

Személyszállító kocsit max. így húzhatott: 

Michel Huhardeaux; BR 44 0663. Deutsche Reichsbahn DDR. 1979 November 28 Saafeld;

Előzmény: RhB (2161)
RhB Creative Commons License 2023.01.05 0 0 2161

Az 1960-as években egy gyorsvonatot (pl. Modernisierungswagenekkel) húzhatott BR44-es gőzös? A 80-as max sebesség miatt gyanús. Megnéztem az Eisenbahn Journal BR44 különkiadását, de abban csak tehervonattal láttam fotót.

György barát Creative Commons License 2022.12.28 0 3 2160

NDK járműipar, 1968.   😢 

 

Autók lóerők nélkül, vagonok fékezetlenül. 

 

 

Forrás: világháló. 

 

róbertke Creative Commons License 2022.12.18 0 2 2159

A Deutsche Reichsbahn a Harmadik Birodalomban 

 

https://www.youtube.com/watch?v=figiSSgjvk0  

 

50 perces a videó  

Kron Tyrant 82 Creative Commons License 2022.10.24 0 0 2158
Előzmény: RhB (2155)
György barát Creative Commons License 2022.10.24 0 0 2157

1949 után ez volt a DR "színterv" a gyorsvonati kocsikra. Mivel 1952-ben a középajtósokat is úgy tervezték, hogy akár gyorsvonatba is besorolhatók legyenek, tehát azok is ebben a ruhában jöttek "világra". De még a Modernisierungswagen prototípusok is ezt a két festéket kapták. (A régi WL és WR szintén ilyen lett egy időre.) 

 

Előzmény: RhB (2155)
róbertke Creative Commons License 2022.10.24 0 0 2156

2000 -es Märklin katalógusban is szerepelt M 26509, DR Ep.III távolsági gyorsvonat Berlin-Lipcse között, általában E18 -as gép húzta. 

https://www.lokmuseum.com/showartikel.php?SArt=3696&SBez=26509%20Zugpackung%20Berlin-Leipzig%20der%20DR  

 

Előzmény: RhB (2155)
RhB Creative Commons License 2022.10.23 0 0 2155

Milyen színezés volt a kétféle zöld? Van egy Liliput szettem egy B4ü és egy AB4ü Schürzenwagennel, a revíziós dátumuk 1962/63. Ez valami konkrét vonathoz tartozó festés lenne? A netről vadászott kép alapján már 1956 előtt is volt ilyen (3. osztályú kocsi). Más kocsit csak tiszta zöldben láttam.

 

 

diginewl Creative Commons License 2022.10.01 0 0 2154

Keletnémet Piko VT135 DR H0-ás modellnél a tervezők annó 1970-es években megcsinálták a tutit. Szemügyre vettem a modellemet, ami kb így néz ki:

https://www.reichsbahntriebwagen.de/varianten%20vt135.htm

Látszik, hogy be van jelölve az 1 és 2 állás az ajtók mellett. Most jön a csavar! A modellt megfordítva, ugyanez a sorrend! Azaz egy festőszitát alkalmaztak, a kasztnit forgatták :))) Így felirat is lett, mindegy melyik az eleje/hátulja :)

Előzmény: diginewl (2153)
diginewl Creative Commons License 2022.09.20 0 0 2153

Még itt találtam képeket ezekről a VT135 újabb sorozatról:

https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:DRG_135_061%E2%80%93132?uselang=de

Nem sok működőképes maradt, ha maradt egyáltalán.

Marad a modellezés (főleg nekem), és a modellmozdony. Ez legalább az olyan mint az ofotért: mindig szem előtt van :)

Előzmény: diginewl (2151)
róbertke Creative Commons License 2022.09.16 0 0 2152

Hobbivasúton etwg -nél érdeklődjél bármiben. 

Előzmény: diginewl (2151)
diginewl Creative Commons License 2022.09.16 0 0 2151

Igen. Az alsó kép DAMPFBAHN FRÄNKISCHE SCHWEIZ szerelvénye. Sajnos kerékhiba miatt nem megy a mozdony, kb 2-3 éve. Éppen gyűjtenek a javítására. Itt van még egy-két kép róla.

 

Nem tudom hol lehet még működőképes VT135-öt megnézni élőben? A Museumsbahn az csak áll, nem közlekedik.

 

Előzmény: róbertke (2150)
róbertke Creative Commons License 2022.09.16 0 0 2150

 

diginewl Creative Commons License 2022.09.15 0 0 2149

Monológom lezárásaképp a betétkocsik (Beiwagen).

A Tillig kiadott a VT135 motorvonatok után betétkocsikat is. Követve a következetlenséget, ezek is fordítva lettek elektromosan bekötve, csak itt a Tillig már nem problémázott a nyákmódosítással, hagyta ahogy van.

(hála a DCC tervezőinek az eszközdekóderekben is van CV29)

 

Azt vettem észre, és ebben megerősíthettek, hogy a motorvonat 1-es vezetőállásánál van tolóajtó (síkon belül van), a 2-es oldalnál csukóajtó (síkban van). Ugyanígy jön a betétkocsi is, itt is van toló, és nyitóajtó. Ha így kerül rendezésre a szerelvény, akkor egy oldalra kerülnek a WC ablakok is, mind a motorvonaton, mind a betétkocsin. Azaz még esztétikailag is minden rendben van.

Köszönöm a türelmet, és a segítségeket!

Előzmény: diginewl (2148)
diginewl Creative Commons License 2022.09.13 0 0 2148

Köszönöm! Ez alapján fogom a modell Tillig/SachsenModelle DR, és DB VT135 motorvonatok első vezetőállását beállítani.

A Sachsenmodelle-nek a DRG, és DRIII motorvonatnál sajnos mégsem sikerült eltalálni az eleje/hátulja dolgot, a Tillignél jó a DRG és DR III korszak (itt a festés is 1 - 2 hibás).

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=161243510&t=9170303

A DB festése jó 1 - 2 oldal, de fordítva indul el a motorvonat :))) Szóval egy icipicit többet kellett volna foglalkozni ezzel az eleje, hátulja dologgal, a tervezőasztalnál a modellcégeknek. De ez mindössze vihar egy kanál vízben - csak nekem volt fontos.

Digitben egyszerűen, segítségül kell hívni a cv29-et, és mindenki boldog.

Előzmény: róbertke (2147)
róbertke Creative Commons License 2022.09.11 0 0 2147

Ezen kép alapján szerintetek melyik irányból 1A? 

Ahogyan te írtad. 

 

 

Előzmény: diginewl (2146)
diginewl Creative Commons License 2022.09.11 0 0 2146

Mindig van új a nap alatt. :) Mit találtam!

Aztán: ehhez csak mellékkocsit gyártottak (vezérlőt nem).

A DB készített hozzá vezérlőt is. Nehogy kekeckedésnek vedd! Minden segítséget köszönök, viszont azt látom, hogy a vasúton minden megtörténhet. Ettől szép!

 

A motorkocsik eleje/hátulja meg már számomra kezd kibogozhatatlan lenni.

Ezen kép alapján szerintetek melyik irányból 1A?

Nekem úgy adódna, hogy baloldalon van a motor, középen a nyomatékváltó, és jobbra a meghajtott tengely.

(Ez alapján elég nagy katyvasz van a H0 modellek között, de már ad egy biztos támpontot :))))

Előzmény: György barát (2107)
róbertke Creative Commons License 2022.09.11 0 1 2145

Német 01 038 mintapéldányként a MÁV 303-as tervezéséhez Budapest-Keleti fűtőházban 1942-ben

(120 km/óra, gyártó a Henschel, Kassel 1927-ben) (fotó: Fialovits Béla)  

róbertke Creative Commons License 2022.08.30 -1 3 2144

DB matricás ex-DR emeletes inga 

 Emeletes inga DR BR 118 704 és 118 736 (eltérő festésű mozdonyok) 

róbertke Creative Commons License 2022.08.29 -1 3 2143

DR BR 120 -as Szergej emeletes vonatot húz 

 Kettő BR 120 -as Szergej húz egy vonatot(de lehet, hogy a második hideg mozdony 😍) 

róbertke Creative Commons License 2022.08.29 -1 3 2142

Kettő mozdonyos emeletes vonatok 

róbertke Creative Commons License 2022.08.29 -1 3 2141

róbertke Creative Commons License 2022.08.29 -1 3 2140

róbertke Creative Commons License 2022.08.29 -1 3 2139

Poggyászkocsiból készített vezérlőkocsi, III.korszakos. 

Hátul DR V180 nyomja a kocsisort. 

Kron Tyrant 82 Creative Commons License 2022.08.29 0 0 2138

"Kétszintes személy kocsik  (DR)
A DR kétszintes kocsijai a Lübeck-Büchener-Eisenbahn egy nagyon eredményes konstrukciójára vezethetők vissza.                                                                         
Miután az 50-es évek elején nagy helyigény mutatkozott az dolgozói vonatjáratokon, a DR felelevenítette ezt a fajta személykocsi építést.                                                   
A görlitzi vagongyárban 1952-ben elkészültek az első 4 egységből álló 3. osztályú kocsik.                                     
A 3. osztály megszüntetésével ezeket a vonatokat 2. osztályúvá minősítették, és megnevezésüket DC 13 -ról DB 13-ra változtatták (1966-tól DBv).                                                
A keresztben elhelyezett üléses kocsi változatok mellett készültek olyanok is, amelyeknél az alsó szinten hosszában helyezték el az üléseket.                                         
Eredetileg minden ülés léc ülés volt (3. osztály). Mivel javítások idején jelentős kapacitás kiesések adódtak, 1954-től kétrészes egységeket is készítettek (DC 7, 1966-tól DBz(e)).                                                              
Ezek az egységek szemben az 1952-ben készültekkel csak minimális belső módosításokon estek át.                                                                            
Az 1961-től leszállított négy-részes DB 13 -as (1966-tól DBve) egységek a kocsi végeken térnek el döntően az eredeti verziótól. Míg az 1952-ben készített egységek 100km/h-ra voltak vizsgáztatva, a többi egység már 115km/h végsebesség-re volt hitelesítve.                                                                   
1970-től a kétszintes kocsikat ingajárati kialakítással látták el (DBvqe).                                                                   
Mivel egyszerre csak egy egységet lehetett tolni, nagy kapacitás igény esetén a mozdonyt két négyrészes egység között helyezték el, hogy egy irányba mindig csak egy egységet toljon."

 

Ebből a leírásból indultam ki,de nem mondtam, hogy harmadik korszakos volt a vezérlős kocsi, csak azt, hogy olyat még szeretnék beszerezni, mert jól mutatna játék közben.

 

Előzmény: róbertke (2130)
György barát Creative Commons License 2022.08.29 0 0 2137

Láttam ilyen fényképet. Két U-Boot között 1 (azaz egy) szoló emeletes vagon: DBz 750. 

 

Előzmény: RhB (2134)
róbertke Creative Commons License 2022.08.28 0 0 2136

Nem keresgélek rosszul. 

Csak van egy nagy különbség köztünk: - Én az analóg rendszert favorizálom, Te a digitálist. 😎

Előzmény: diginewl (2132)
róbertke Creative Commons License 2022.08.27 0 0 2135

Nekem mindegy.

A lényeg az oda-vissza tili-toli inga közlekedés volt amit el lehet játszani. 

Előzmény: RhB (2134)
RhB Creative Commons License 2022.08.26 0 0 2134

Nem lehet, hogy csak "gurult" a hátsó gép? És csak a körüljárást akarták megspórolni, a vezető szépen átballagott a túlsó végére, és usgyi vissza?

Előzmény: róbertke (2133)
róbertke Creative Commons License 2022.08.26 0 0 2133

Az igaz, de pár éve be lett rakva egy kép, hogy még a DR III. korszakos korában az emeletes vonatnak mindkét végén volt 1-1 V100 (modellben Gützold ). 

Valójában azok hogyan mehettek? Hangjelzéssel kommunikálhatott egymással a két mozdony személyzete?  

Előzmény: György barát (2131)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!