Az 1960-as években egy gyorsvonatot (pl. Modernisierungswagenekkel) húzhatott BR44-es gőzös? A 80-as max sebesség miatt gyanús. Megnéztem az Eisenbahn Journal BR44 különkiadását, de abban csak tehervonattal láttam fotót.
1949 után ez volt a DR "színterv" a gyorsvonati kocsikra. Mivel 1952-ben a középajtósokat is úgy tervezték, hogy akár gyorsvonatba is besorolhatók legyenek, tehát azok is ebben a ruhában jöttek "világra". De még a Modernisierungswagen prototípusok is ezt a két festéket kapták. (A régi WL és WR szintén ilyen lett egy időre.)
Milyen színezés volt a kétféle zöld? Van egy Liliput szettem egy B4ü és egy AB4ü Schürzenwagennel, a revíziós dátumuk 1962/63. Ez valami konkrét vonathoz tartozó festés lenne? A netről vadászott kép alapján már 1956 előtt is volt ilyen (3. osztályú kocsi). Más kocsit csak tiszta zöldben láttam.
Látszik, hogy be van jelölve az 1 és 2 állás az ajtók mellett. Most jön a csavar! A modellt megfordítva, ugyanez a sorrend! Azaz egy festőszitát alkalmaztak, a kasztnit forgatták :))) Így felirat is lett, mindegy melyik az eleje/hátulja :)
Igen. Az alsó kép DAMPFBAHN FRÄNKISCHE SCHWEIZ szerelvénye. Sajnos kerékhiba miatt nem megy a mozdony, kb 2-3 éve. Éppen gyűjtenek a javítására. Itt van még egy-két kép róla.
Nem tudom hol lehet még működőképes VT135-öt megnézni élőben? A Museumsbahn az csak áll, nem közlekedik.
A Tillig kiadott a VT135 motorvonatok után betétkocsikat is. Követve a következetlenséget, ezek is fordítva lettek elektromosan bekötve, csak itt a Tillig már nem problémázott a nyákmódosítással, hagyta ahogy van.
(hála a DCC tervezőinek az eszközdekóderekben is van CV29)
Azt vettem észre, és ebben megerősíthettek, hogy a motorvonat 1-es vezetőállásánál van tolóajtó (síkon belül van), a 2-es oldalnál csukóajtó (síkban van). Ugyanígy jön a betétkocsi is, itt is van toló, és nyitóajtó. Ha így kerül rendezésre a szerelvény, akkor egy oldalra kerülnek a WC ablakok is, mind a motorvonaton, mind a betétkocsin. Azaz még esztétikailag is minden rendben van.
Köszönöm! Ez alapján fogom a modell Tillig/SachsenModelle DR, és DB VT135 motorvonatok első vezetőállását beállítani.
A Sachsenmodelle-nek a DRG, és DRIII motorvonatnál sajnos mégsem sikerült eltalálni az eleje/hátulja dolgot, a Tillignél jó a DRG és DR III korszak (itt a festés is 1 - 2 hibás).
A DB festése jó 1 - 2 oldal, de fordítva indul el a motorvonat :))) Szóval egy icipicit többet kellett volna foglalkozni ezzel az eleje, hátulja dologgal, a tervezőasztalnál a modellcégeknek. De ez mindössze vihar egy kanál vízben - csak nekem volt fontos.
Digitben egyszerűen, segítségül kell hívni a cv29-et, és mindenki boldog.
Aztán: ehhez csak mellékkocsit gyártottak (vezérlőt nem).
A DB készített hozzá vezérlőt is. Nehogy kekeckedésnek vedd! Minden segítséget köszönök, viszont azt látom, hogy a vasúton minden megtörténhet. Ettől szép!
A motorkocsik eleje/hátulja meg már számomra kezd kibogozhatatlan lenni.
Ezen kép alapján szerintetek melyik irányból 1A?
Nekem úgy adódna, hogy baloldalon van a motor, középen a nyomatékváltó, és jobbra a meghajtott tengely.
(Ez alapján elég nagy katyvasz van a H0 modellek között, de már ad egy biztos támpontot :))))
"Kétszintes személy kocsik (DR) A DR kétszintes kocsijai a Lübeck-Büchener-Eisenbahn egy nagyon eredményes konstrukciójára vezethetők vissza. Miután az 50-es évek elején nagy helyigény mutatkozott az dolgozói vonatjáratokon, a DR felelevenítette ezt a fajta személykocsi építést. A görlitzi vagongyárban 1952-ben elkészültek az első 4 egységből álló 3. osztályú kocsik. A 3. osztály megszüntetésével ezeket a vonatokat 2. osztályúvá minősítették, és megnevezésüket DC 13 -ról DB 13-ra változtatták (1966-tól DBv). A keresztben elhelyezett üléses kocsi változatok mellett készültek olyanok is, amelyeknél az alsó szinten hosszában helyezték el az üléseket. Eredetileg minden ülés léc ülés volt (3. osztály). Mivel javítások idején jelentős kapacitás kiesések adódtak, 1954-től kétrészes egységeket is készítettek (DC 7, 1966-tól DBz(e)). Ezek az egységek szemben az 1952-ben készültekkel csak minimális belső módosításokon estek át. Az 1961-től leszállított négy-részes DB 13 -as (1966-tól DBve) egységek a kocsi végeken térnek el döntően az eredeti verziótól. Míg az 1952-ben készített egységek 100km/h-ra voltak vizsgáztatva, a többi egység már 115km/h végsebesség-re volt hitelesítve. 1970-től a kétszintes kocsikat ingajárati kialakítással látták el (DBvqe). Mivel egyszerre csak egy egységet lehetett tolni, nagy kapacitás igény esetén a mozdonyt két négyrészes egység között helyezték el, hogy egy irányba mindig csak egy egységet toljon."
Ebből a leírásból indultam ki,de nem mondtam, hogy harmadik korszakos volt a vezérlős kocsi, csak azt, hogy olyat még szeretnék beszerezni, mert jól mutatna játék közben.