Benzines Sportage (új) beszerzésén ügyködök, de mivel készleten sehol nincs az a verzió, amit kinéztem, ezért megrendeléssel lehet beszerezni. A kereskedő szerint kb. 3 hónapot kell rá várni, az árajánlaton viszont 3-12 hónap szerepel ... Van infotok arról, hogy jellemzően mennyi idő alatt gyártják le?
Szóval, röviden: én azt akartam írni, hogy nekem volt a kocsimban ESP, de nem volt hozzá kapcsoló. Vagyis azt (a kapcsolót) utólag szereltettem be, miután kiderült, hogy ott van a vakdugó alatt minden, csak egy 2 ezer forintos kapcsolót kell hozzá megvennem.
És igen, nekem is extra felszerelés volt az ESP, mert akkoriban (2002) még ez távol ált a kötelező bevezetéstől...
Sziasztok! Üdv a Cartársaknak. Márciusban vettem egy 2009 évjáratú 2 literes benzines sportaget. Elégedett vagyok vele, tetszik, viszont eléggé alap felszereltségű a vas, ezért szeretnék néhány dolgot pótolni, kiigazítani rajta. Első projektnek gondoltam a központi zár távirányítós, bicskakulcsos megoldását. Két sima kulcsot kaptam hozzá, amivel tudom mind a két oldalról kezelni az összes zárat. Már érdeklődtem a témában, és lehet kapni távirányítós szetteket bicskakulccsal. A kérdésem az lenne, hogy hol találom az autóban a központi zár vezérlőt? Nem szeretnék felesleges kárpit bontásokba kezdeni. Ha valaki leírná, esetleg egy képet tudna lőni róla, megköszönném.
Ahogy látom, a szín is és a felni is pont olyan, mint a miénk.
Épp azért kínálom megvételre a 3935-ös hozzászólásomban a kocsinkkal gyárilag érkezett gumikat, mert mi is lecseréltük azokat 4 évszakos Michelin CrossClimate+ -okra. A futásmennyiség alapján nem éri meg a tavaszi/őszi gumicserével járó "idegeskedés" és rohangálás.
A felniknek amúgy semmi látható baja nem lett, de ezt már korábbi autóinkon is megtapasztaltam.
Az mindenképpen fontos, hogy lehetőség szerint ne maradjon rajta télen a latyak - ha van, persze -, hanem a lehető leghamarabb próbáld arról valahogy eltávolítani. Például ha garázsba állsz be éjszakára, akkor akár egy locsolókannával le is öblítheted, mielőtt begurulsz.
Ha meg kint állsz egész télen, akkor bőven lesz a kocsin más olyan rész is, amin meglátszik majd évek alatt az idő vasfoga, például az ajtók alsó részén vagy mondjuk a fényszóró búrákon mattulás formájában - szóval a felni csak egy lesz a sok közül.
Jó vétel volt.:) Még hozzátenném, hogy állítólag pár hónap, és ősszel jön az új Sportage, ami már biztosan nem ennyibe fog kerülni, tehát akinek megfelel a kifutó modell, annak nem árt sietni.....
Ez igaz, bár kis csavar van a dologban, mert modellév szerint 2021-es.
Mi is tavaly, azon belül augusztusban vettük át a kocsit, és már az is 2021-es modellévjáratú "volt".
Egyébként tényleg jókat írtál. Mi bementünk a szalonba, s másnap délután már rendszám is került a kocsira (ami egyébként épp 7 napja érkezett, de nem vevői megrendelésre) és el is hozhattuk.
Ha rendeltünk volna, akkor minimum 3 hónapra mondták a szállítást, de az esetleges - és akár jelentős - csúszás lehetőségét sem zárták ki.
A 2020-as már egy évesnek számít, még akkor is, ha csak december óta áll a kereskedőnél.De szerintem nem probléma egy ilyet venni, max. akkor ha már rá is tették a rendszámot 2020-ban. Ez jellemzően 2019 végén volt általános, hogy decemberben felrendszámoztak, mert 2020 jan. 1 után sokminden érdekesen változott, és nemcsak a covid miatt....:)
Másfelől: a raktári darab gyakorlatilag egy héten belül a garázsodban állhat, míg rendelésnél nem ritka a 4-5 hónap várakozás.
Talán az alkunak is nagyobb tere lehet egy ilyen autó esetében. Pluszban még hozzátenném, saját tapasztalatból, hogy lehet, hogy olyat már nem is tudsz rendelni, amilyen még a kereskedőnél a raktáron áll, tavaly többször módosította a rendelhetőséget a KIA, a kibocsátási limit és büntetés miatt, pl. : 1.6 TGDi, automataváltóval és AWD-vel február után már nem lehetett rendelni, csak addig, ezt követően viszont ehhez a motorhoz már kötelező volt az automata, bár most úgy tudom a limitált szériában feltűnt ismét a kéziváltó. Egyet a javukra kell írni, ha megrendelted, azon az áron meg is kapod, még akkor is, ha addig a forint 20 százalékot esik az euróhoz képest....
Az Európai Unió országaiban 2014. november 1-jétől minden újonnan forgalomba helyezett személygépkocsiban kötelező a gyárilag beszerelt ESP/ESC rendszer.
Mi tavaly augusztusban vettük át a Sportage-ünket, nem 4x4-es, mégis ki lehet kapcsolni benne a menetstabilizátort (ESC) menüből (külön fizikai gomb nincs rá):
Ez KIA jellegzetesség? Mármint, hogy "Ha nincs kapcsoló, akkor nincs vezérlő sem..."?
Mert más márkáknál simán előfordul ilyen szitu - mármint, hogy ESP van, kapcsoló nincs.
Például anno a 307-es Peugeot-mban volt gyárilag ESP, de nem volt kapcsoló sehol sem.Aztán egy külföldi PUG fórom azt olvastam, hogy az egyik "vak kapcsoló" valójában az ESP kapcsoló helye, csak meg kell vennem bel az oda becsúsztatható kapcsolót. És tényleg így is volt. Megvettem, betoltam, bekattant s már működött is a ki- és bekapcsolás. Előtte fixen mindig működött az ESP.
Nem kötelező az esp, és egy kapcsolón sem múlik a léte, vagy nem léte.
Ha nincs kapcsoló, akkor nincs vezérlő sem, szivattyú sem, csövezés sem.
Ez kicsit bonyolultabb, mint egy utólagos tempomat bekötés, ami sokszor tényleg csak a kapcsolón múlik, mert a programot tudja a motorvezérlő, és a kábelkötegek is nagyjából egyformák.
Tibi47 halilali1 Köszönöm a reagálást, igen, a későbbi eladhatóság, illetve az esetleges hosszasabb telepen állás esetleges hatásai miatt foglalkoztatott a kérdés!
Nem próbáltam, nem jutott eszembe. A kézikönyv úgy fogalmaz, hogy "felszereltségtől függően". Így csak szimplán meglepődtem a takaró mögötti vezetékeken. Eddig nem tűnt fel ilyesmi.
Kedves fórumozók, mi a véleményetek? Én meglepődtem. Az egyik vak-kapcsoló mögött valódi foglalat van, vezetékezve. Nem gondolom, hogy álcázott ESP van a kocsiban, inkább arra tippelnék, hogy a kábelkorbácsot így egyszerűbb gyártani talán? Üdv! (Az autó: Sportage 2007, benzin 2l 104KW G4GC motor, 2WD (2019-i szerzemény)
Fotók:
A 4ik kép nem saját, azt mutatja, hogy itt amúgy az ESP kapcsolója lakik:
Eladó 4 db Continental EcoContact 6 225/60 R17 99H (DOT 2020) típusú nyári gumi.
A gumik gyárilag érkeztek a KIA Sportage 2020-as kocsinkkal, 1 hónap alatt kb. 1000 kilométert futottak, sérülésmentesek és tökéletes állapotban vannak. Átvétel személyesen lehetséges Debrecenben.