Japán Az ötvenes segédmotorok, a kihalás felé haladnak!!!! botrány.....
Japán rohamosan csökkenő mopedeladásai és a szigorúbb előírások bevezetése az ötvenes éveket kihalás fenyegeti, de van egy úttörő alternatíva.
Japánban a hara-chari néven ismert ötven-ötven egyfajta vallás volt: kicsi, könnyen vezethető, olcsó, minden karbantartási szempontból gazdaságos és 45 km/h-ra korlátozott végsebességgel praktikus korlátozott. tartomány szolgáltatás. A megfelelő jogosítvány egyszerű megszerzése, illetve azok gépjárművezetői jogosítvánnyal történő használata szintén jelentős előnyt jelent a piacon.
Útközben azonban ez a tendencia megváltozott, és különösen amióta Európában megalkották a megfelelő jogosítvány-skálákat, a 125-ösök lettek az új 50-esek, mivel a gyártók szeme a termékeny A1-es osztályon akadt meg.
Ez erősen tükröződött a hivatalos japán piaci statisztikákban, ahol 1980-ban csak a segédmotoros kerékpárokat regisztrálták évente csaknem 2 millióan, ami 2000-ben a felére esett vissza, és 2021-ben már csak 127 736 kétkerekűre csökkent.
Eközben ettől az évtől (2022) a japán motorkerékpár-ipar átáll a Reiwa 2 szabványok korszakába, amelyek egyenrangúak az Euro 5-tel, de a Motoros Szövetkezetek Országos Szövetsége (AJ) szakszervezete nyomására három- három évi mentességet ezek alól az 50 köbcentis kétkerekűek esetében, azzal az érvvel, hogy az új adatokhoz való igazításuk nagymértékben megterhelné a költségeket, ami fő erőforrásukat: az alacsony árat érinti.
A 2025. októberi kemény határidő közeledtével könyörtelenül felvetődik a kérdés: megéri-e az új 50 köbcentis motorok fejlesztésébe fektetni az új specifikációkhoz? A gyárakat tekintve minden arra utal, hogy a válasz egyértelműen nem.
A 2025. októberi kemény határidő közeledtével könyörtelenül felvetődik a kérdés: megéri-e az új 50 köbcentis motorok fejlesztésébe fektetni az új specifikációkhoz? A gyárakat tekintve minden arra utal, hogy a válasz egyértelműen nem.
November 25-én az AJ Japánban tartott konferenciáján Naoyuki Omura elnöke a japán kormány tagjainak jelenlétében a következő kijelentést tette: "Jövő tavaszra új keretet fogunk megfogalmazni egy moped típus számára" .
A Japánban már egy ideje nem hivatalosan dúló vita arról szól, hogy a segédmotoros kerékpárok piacról való kiirtása milyen csapás lesz a társadalom gazdaságilag gyengébb rétegeire, de a kereskedelmi világ azon részére is, amely látszólag az ő támogatásukra épül. . Lehet, hogy már nem adják el milliókat, de sok millióan vannak belőlük a japán utakon, akik alkatrészekre, tartozékokra és karbantartásra szorulnak.
Az új javaslat a becslések szerint 125 köbcentiméteres, alacsonyabb teljesítményszintű motorokat tartalmazna, amelyek minden tekintetben oklevelek, adók, beszerzési költségek és így tovább a mai mopedek közé sorolhatók. Ez lehetővé tenné a gyártók számára, hogy fejlesztési költségek nélkül kínálhassanak új modelleket, mivel sokkal egyszerűbb a meglévő 125-ös némítása és könnyítése.
Az egész beszélgetés hátterében természetesen mindig az Elektrokinézis áll, mivel az új világba való átmenet értelmetlenné teheti ezt a beszélgetést. Úgy tűnik azonban, hogy a japán ipar és a kereskedelmi világ nem siet leírni a következő 10-15 évet a belső égésű motorok eltörlése előtt.
A világ legnagyobb minimotor -miniatürizáló- motor építő mestere. Az alumínium hegesztés a vérében van, amiket meg épít ??????????????...... az világszínvonal!
Aktív motor versenyző korából néhány fotó:
Monkey megapfhon sportdob!Honda ace versenymotor ,villa híd módosítás.
Honda Z50M replika 30% csökkentett méretben, szinte csak kézi készítésű ,egyedi alkatrészekből!!!!!!!!
egyedi acél váz! Utána legyárt mindent alumíniumból!+kézzel!
Mind a Romet Pony, mind a Pony Mini városi őrültek, amelyek nagyon szórakoztatóak, és lehetővé teszik, hogy beköltözzön a fiatalos kalandok világába. Megvizsgáltuk, hogyan boldogulnak az igényes városi környezetben.
A mopedek különleges helyet foglalnak el a lengyel szívekben. Lehet, hogy nem úgy motorizálták a nemzetet, mint Wueski vagy Junaki, de minden bizonnyal bevezetést jelentettek a motoros kalandba fiatal két kerekűek sok generációja számára.
A kicsik közül az első Pony - a Pony Mini valamivel nagyobb testvére. Stílusosan egy kicsit a Ducati Monsterre vagy a Honda Gromra utal, és ez határozottan az erős oldala. További előny a kidolgozottság szinte nyoma sincs annak, amit kínainak hívunk. A műanyagok jó minőségűek, a kapcsolók jól működnek, ergonomikusan helyezkednek el.
A vezetési pozíció meglepően kényelmes. Arra számítottam, hogy felgöndörített lábakkal kell lovagolnom, de a Pony-n úgy érzem, kipihentnek, kicsit elgörbülök, mint egy tipikus meztelen biciklin. Ez nagyon hasznos a főváros irgalmatlanul zsúfolt útjain, ahol a másodperc töredéke alatt változhat a helyzet.
Pehelysúlyú
A kis póni erős előnye az alacsony tömeg, ami lehetővé teszi, hogy az ugyanilyen kis motor kitárja a szárnyait - a szegmens többi kétkerekűjétől eltérően a Pony rendkívül élénk - az autót váltó sofőrnek azt tanácsolom, hogy vegyen részt egy edzésen tanfolyam. Ez a kerékpár igazán meg tud lepni!
Az alacsony, 9,2 lóerős teljesítmény ellenére, messze a B kategóriás 125 cm3-re előírt határtól (14,9 LE), a Romet Pony úgy rohan előre, mintha húsz lova lenne. A gyártó leírása szerint tökéletes felszerelés egy motoros kaland kezdetére, de bár már több éve motorozom, gyerekkoromban nagyon élveztem ezzel a felszereléssel!
A Romet Pony kis méretei nemcsak a kézreállóságra vagy a teljesítményre vannak hatással. A kisebb tömeg kevesebb munkát jelent a fékeknek, amelyek szinte hibátlanul működnek. Majdnem mert kicsit javítanám az adagolásukat. Nem működnek egyenletesen a teljes tartományban, hozzá kell szokni a munkájukhoz.
Vidám morog
A városi forgalmi dugókban való vezetés tiszta élvezet a mopedek mindegyike az autók között röpködik, vidáman morogva a fülnek kellemes kipufogóval. Egy kicsit kevésbé szórakoztató a varsói körgyűrűn itt a kis méretek gondot jelenthetnek. A Romet Pony-t nehezebb észrevenni, mint egy nagy motorkerékpárt, ezért ne felejtse el jó előre jelezni a manővereket, és úgy vezessen, hogy mindig látható legyen az autók, különösen a teherautók és buszok vezetői számára.
Nos, valamit valamiért - az autópályákon a látási viszonyok hiányosságait az átlagon felüli dinamikájú Romet Pony kompenzálja, amit nem is vártunk egy ilyen kis motortól. Pontosan nem mértünk, de a nulláról a maximális sebességre, azaz (majdnem) százra sprint egy-egy kis Romét szó szerint eltart egy pillanatig.
Pony Mini 125 - megéri a várakozást
Attól a pillanattól fogva vártam az őrült utazás lehetőségét a Romet Pony Mini 125-tel, hogy először megláttam a Varsó melletti Nadarzyn vásáron. A fő ok a múltból származó kiegyenlítetlen számlák voltak. Kétpályás kalandozással kezdtem a legendás Dezamet modellel, ugyanilyen narancssárga színben. Akkoriban vékony, 12 éves fiúként azt hittem, hogy ez egy nagyszerű felszerelés, amiből csak hiányzik a megfelelő motor.
Így aztán több mint 20 év és súlyduplázódás után egy narancssárga vadállaton ülök, ami időközben vadállattá vált - de 125 cm3-es motorja van 8 LE-vel, ami méreteivel nagyon jó szórakozást nyújt. !
Zsebmajom
A modern Romet Pony Mini 125 persze nem sok közös vonást mutat a klasszikus lengyel mopedekkel, szerkezetileg közelebb áll a japán Honda Monkey-hoz. Első ránézésre klasszikus formákkal, magas kipufogógázzal, szabad mechanikával és terep-stílusú fémlemez első sárvédővel rendelkező zsebes scrambler. Ami nagyon tetszetős, az a műanyag, mint tabutéma. Itt szinte minden fém! Sőt, a motor lehetővé teszi, hogy a gyerekkorból ismert kick starttal játsszon.
A gépezet felgyújtása után visszatérünk az időgépbe. Először is, a motor és a kipufogó hangja majdnem ugyanaz, mint korábban, és nagyon hangosak! Másodszor, alapjáraton minden remeg és zúg. Emlékszel a perforált kipufogóburkolat jellegzetes "bádog" hangjára? Van!
Összecsukható!
Egy leheletnyi modernitás is volt egy könnyen leolvasható, sebességkijelzővel ellátott kijelző formájában. Nagyon érdekes, a Honda Monkey-tól átvett szabadalom az azonnal lehajtható kormány, amely lehetővé teszi a motor (igen, ez egy motor) elrejtését az autó csomagtartójában.
Minden szép, de hogyan hajt a Romet Pony Mini 125? A nyolc lóerő papíron nem kelt különösebb benyomást, de ne feledjük, az egész jármű mindössze 81 kg. Ez azt jelenti, hogy minden 10 kg Rometet egy ló hajt, ami több mint kielégítő eredmény. Motorynka még ki is húzódik a sofőr alól, és nagyon örül, hogy dörzsölt gumin megy. Ráadásul azonnal reagál a test mozdulataira, néha túl hevesen, mint egy régi fekete-fehér filmben. Megszokni kell, de nagyon szórakoztató.
Értelmesen össze állított robogó......Vespa leader 280cm3 blokk, teljes sisakot befogadó csomagtartó, j-juan fékek /brembo/,kyb teleszkópok, állítható plexi ,markolat fűtés.
árulja majd minden matricázó cég....nálunk a keeway .
A Daytona új Virtus 250-ét egy hangzatos kijelentéssel bemutatjuk nekünk, amely kiemeli a városi kalandrobogók versenytársából, ötvözi az erőt a fiatalos dizájnnal és szemet huny a városi kalandok előtt!
Az új Virtus dizájnja nem hagy kétséget a modern trendeket követő hatásokat illetően, dinamikus vonalakkal, agresszív megjelenésével és futurisztikus megjelenésével a többrétegű felületeknek és a LED-es fényszóróknak köszönhetően, amelyek követik a többi formatervezési utat. meg, "dühös" kifejezést adva azoknak, akik szembesülnek vele. Az irányjelzők is LED technológiájúak, míg a kötény alján projektorok is várakoznak, tovább erősítve a Daytona robogó kalandfilozófiáját. Napellenzője három pozícióban állítható magasságban, egy nagyon könnyen használható és egyszerű rendszeren keresztül, szerszámok használata nélkül, teljes védelmet nyújtva lovasának.
Kormánykereke alumínium, változtatható lökettel, és szintén alumínium állványra van felszerelve, a motoros szabványokat követve. Szélessége kielégítő áttételt kínál, ami nagyban hozzájárul az irányítás megőrzéséhez nehéz terepen is. Nyereg egyrészes, az utas kissé magasabban helyezkedik el, mint a motoros, míg a burkolaton két különálló textúra található, amelyek csúszásgátló tulajdonságokkal rendelkeznek. A hely bőven elegendő mindkét utas számára, miközben az alapfelszereltséghez tartozó fogasléc a fogantyúk szerepét is betölti az utas megfelelő megtámasztására. A Virtus 250 farkát a LED-es világítótest és a vaku, valamint a rendszámtábla aljának gyönyörű kiterjesztés különbözteti meg, emellett külön hátsó szárny is van, hogy az utas hátát ne érje víz vagy talaj.
A Virtus 250 folyadékhűtéses, egy hengeres, négy szelepes motorja 25,2 lóerőt ad le 8750-es fordulatszámon, maximális nyomatéka pedig 3Nm 6000-es fordulaton. A fontosak mellé az üzemanyag-fogyasztást is hozzá kell adni, ugyanis fogyasztása mindössze 3,2L 100 kilométeren-ként (a WMTC3 mérési protokoll alapján). A 13,5 literes űrtartalommal kombinálva autonómiája - gazdaságos vezetéssel - 420 kilométert jelent. A teljesítményt tekintve a hangsúly az alacsony és közepes tartományú nyomatékon van, anélkül, hogy feláldoznánk a teljesítményt, amit a csúcsteljesítmény mutat.
A Virtus 250-et gazdag elektronikai eszközökkel is "ajándékozzák", mint például az intelligens kulcsnélküli rendszert a nyereg és a tanksapka elektromos zárásával/nyitásával. A színes LCD-képernyő nemcsak a szükséges alapvető információkat jeleníti meg, hanem számos további jelzést is, beleértve a gumiabroncsnyomást, a külső hőmérsékletet és a komplett fedélzeti számítógépet. Emellett a Virtus fűtött markolatokkal is rendelkezik, háromfokozatú funkcióval, amelyek még a leghidegebb téli vezetési körülmények között is kényelmet nyújtanak. Alapfelszereltségéhez tartozik még a műszerek bal oldalán található 12V-os táp, valamint a kötény bal oldalán, a kormány alatt található kesztyűtartóba "fészkelődő" USB töltőport, amelybe belefér a lovas mobiltelefonja és különféle apróságok. A fő tárolóhely a nyereg alatt található, amelybe a lovas sisakja is elfér, a fogasléc pedig tovább emeli a Virtus praktikum szintjét.
A Virtus 250 kettős tárcsafékekkel (elöl/hátul) J.Juan féknyergekkel (radiális elöl) és daisy típusú tárcsákkal is rendelkezik, és természetesen ABS is gondoskodik a maximális fékbiztonságról. A fékkarok öt pozícióban állíthatók, a Virtus 250 egyike azon kevés robogóknak kategóriájában, amelyek ilyen funkcióval rendelkeznek. A felfüggesztési csomag a KYB-től származik, és egy 38 mm-es fordított teleszkópos villát tartalmaz, amely 90 mm-es haladási és hátsó iker gázolajos lengéscsillapítókat kínál külön tágulási tartállyal és rugó előfeszítés beállításával.
Igen,valószínüleg azért hagyta rajta, túl nagy utazó tempó nem igen van. :)
Nagyon köszönöm az érdeklődést, nem felejtetted el :) . Sajnos egyenlöre idő hiányban szenvedek, de szeretném kipofozni a kismotort, addig is gyűjtöm az ötleteket!
Szia....gondolom a kényszer hűtés miatt kell a burkolat........pont úgy mint a simson star -nál....... túlmelegedhetne álló helyzetben, vagy tartós hegymenetben.
Tisztelt barátaim, és olvasóim......... lassan de biztosan közelegnek az ünnepek, és a fórum 15-éves évfordulója is.......
Ezért szépen lassan behúzom a kéziféket , amúgy sem rohanó életemet tovább lassítom. Maradok elkötelezett híve a minimotorozásnak, és a motoros kirándulásoknak. Azért , a folyamatban lévő szerelgetések tovább folytatódnak.
Régi, és ujj ismerőseimnek kívánok jó egészséget, és élményekben gazdag életet.........
Tisztelettel G.Zs1969...... búcsú képeim.
mesteri kormány csapágy megoldás
indonéz mester ,100%-os házi kivitelezés. imádom.
hófehérkék ,és a mikulás motorja. Biztos belefér a puttonyba.