Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kicsi20 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 748

Ha az igaz, amit leírtál, én semmi ellenvetést nem tennék a megvásárlásával kapcsolatban. Minden bizonnyal sokáig élvezni fogod az autó nyújtotta előnyöket.

A téli gumi témához csak annyit, hogy én azért is tettem az enyémre 16 "-os felnit, mert így ballonosabb téli gumit tehettem rá, így nincs az a kátyú, ami kárt tehetne benne. (na jó, extrém eseteket kivéve)

Előzmény: georgo63 (742)
georgo63 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 747

OK- ebben igazad van.

Említetted a téli gumi ktsg-it. Egyébként  itt olvastam a Mitsus társaknál ,hogy sokan használnak télen 16 os felnit és gumit. 

Így olcsóbb a felni és a gumi is ! 

A GPS re (én is rákérdeztem) az eladó említett egy bp.-i céget akik szerinte tudják frissíteni a programot (árat nem említett)-de nem figyeltem annyira rá,mert még nem érintett a téma.

Az én autóm francia import lenne - a Tied Mo-i ?

neo446 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 746

Igyekeztem alaposan utánajárni a témának és én arra jutottam, hogy az automata javítása drágább mulatság, mint a kettős tömegű lendkerék csere.

Ebben a kocsiban ráadásul valami elég bonyolult dupla-kuplungos varázslat van és kicsit tartottam tőle.

Meg olvastam ezt a kis történetet is: http://nepitelet.hu/autok/citroen/c-crosser_2007/egy_auto_amit_meg_utaltattak_velem/

Lehet, hogy ez a 100-ból 1, de én nem akartam így járni.

 

Előzmény: georgo63 (745)
georgo63 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 745

 NEO446  köszi a véleményedet.

Én is nagyon hajlok a megvétele felé - de hátha v.miről megfeledkezem ill. még meg kellene nézni.

Egyébként egy szakember pont az automata seb.váltósat javasolta ! A kettős tömeglendkerék-kuplung csere miatt ,merthogy még nem hallott automataváltót javítani.

neo446 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 744

Mi tavaly vettünk egy 2011-es crosser-t hasonló kondíciókkal, azóta 12e km ment bele és nagyon boldogok vagyunk vele.

Szerencsére eddig abszolút problémamentes. 18-as kerék van rajta gyárilag, ami nagyon jól néz ki, viszont drágább hozzá a gumi, illetve téli gumihoz is

alufelnit kell venni, mert lemezfelni nincs már ebben a méretben. Más negatívumot nem tudnék mondani.

Eredetileg outlandert akartam, vártam hónapokat, hogy kifogjak egy normális példányt, de nem jött össze és így lett végül a c-crosser.

Beszéltem akkoriban sok emberrel, egyedül annyi volt a tanács a vásárlással kapocslatban, hogy ha tehetem ne automatát vegyek.

Illetve van még egy bosszantó dolog a kocsival kapcsolatban. A beépített érintőképernyős hifi+navi. 2010-es térkép van rajta és ha frissíteni akarom, akkor 200€-t kell fizetnem

a DVD-ért, amit picit pofátlannak tartok. Ráadásul ez egy darab frissítés, két év múlva újra lehet a kasszához fáradni. Úgyhogy marad a waze!

 

Előzmény: georgo63 (742)
georgo63 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 743

Az előző hozzászólásomban tévesen 38 hónapot írtam,de valóságban 28 hónapos korában volt javítva az olajfolyás az autón.

Bocs.

georgo63 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 742

Sziasztok,

Most szeretnék kérni  objektív tanácsotokat a végső döntésemhez,hogy megvegyem-e a Crosser-t vagy ne.

Nekem tetszik az autó megjelenése,formája-gyártójával szemben sincs előitéletem,volt korábban kb.10 éve már Citroen-em és semmi bajom nem volt vele.

Az autó egyébként 2012.04 havi  2.2 Hdi 156 LE 130000 km-el az órában-s.mentes,full,nagyon egybe van-viszont a szerviz könyve nincs vezetve. Elvittem szakszervizbe (Fábián) ahol nagyon rendesek,segítőkészek voltak de a Citroen nyilvántartás csak a gari.ban végzett javításokat tartja nyilván és 38 hónaposan 98000 km-nél volt seb.váltó simmering cseréje .Ennyit tudni ill. hogy az alvázszám,motorszám,szín  OK.

A 114 pontos átvizsgálás során nem találtak semmi hibát - a felülvizsgálatot végző szakember szerint még nem volt megbontva egyetlen része sem -   futómű,fék,lengéscsillapítók stb. minden rendben ,nem lett lemosva semmilyen része,hogy a folyás nyomok stb. eltűnjenek. A fékpofa cseréjét javasolták kb. 5-8000 km.múlva elől a hátsó még egy kicsivel természetesen tovább bírja. A féktárcsák szerintük még egy fékpofát kibírnak.

Én a gumik cseréjét (jelenleg az eredeti 2011.45 heti van rajta 3-4 mm )  és az olaj és szűrők cseréjét tartanám most azonnal fontosnak  - nem tudni mennyire volt betartva a gyári csere periódus,de megnéztük a pollen és légszűrőket amik szinte gyári újnak tűntek.

Én is ott voltam a kocsi mellett - laikusként kérdezgettem az átvizsgálás során - minden megmutattak amit kérdeztem.

Az ár még alku tárgya,de egy kicsivel 4 felett.

Várom véleményeteket .

Vezo228 Creative Commons License 2016.01.26 0 0 741

Szia! Engem már kb 2 éve megtűrnek itt egy Peugeot 4007-tel.

:)

Szóval, üdv itt!

 

Előzmény: georgo63 (737)
georgo63 Creative Commons License 2016.01.25 0 0 740

Köszi a választ - egyetértek az olasz import autókkal kapcsolatban tett megjegyzésedre.

Természetesen korrekt szakszerviz által elkészített felmérést akarok készíttetni - amivel a kereskedő is egyetértett,egyébként francia import autókkal foglalkoznak.

kicsi20 Creative Commons License 2016.01.25 0 0 739

Szia!

A franciaországi autókról nincs véleményem, embert nem hallottam még onnan behozni járművet.

 

Az olasz autók-motorok behozatalával van némi tapasztalatom.

Bontsuk két részre a kérdést, ha Te jársz kint, és találsz egy normális magánszemélyt, nem egy szálhámos digó kereskedőt, akkor akár lehet jó vétel is, hiszen ott általában olcsóbbak az autók, motorok, mint mondjuk Németországban.

Más a helyzet, ha egy magyar nepper által behozott olasz származású autóról beszélünk. Van nekem is ismerősöm-aki a tanács ellenére- ilyen autót vett, és tulképp, nem csalódott,de ennek ellenére  szkeptikus vagyok. Kizárólag olyannak mennék a közelébe, amit egy márkaszervízbe bevihetek és bevizsgáltathatok.

A tágabb ismeretségi körben elképesztő pofátlanságokkal találkoztam, és itt nem arról beszélek, hogy a 200 ezret futott autót visszatekerték 98 ezerre, hiszen ha jó gazdája volt, az még elmehet további 200-at is nagyobb bajok nélkül. Egy korrekt műszeres, festékvastagság-mérős, hibakódleolvasós, mindenre kiterjedő felmérés után nem érhet baj.

 

Előzmény: georgo63 (738)
georgo63 Creative Commons License 2016.01.25 0 0 738

Első kérdésem lenne egyből -  mi a véleményetek a Franciaországból behozott autókról ?

Az enyém onnan lenne-még az állapotfelmérés márkaszervizben hátra van.

Korábban olvastam az egyik hozzászólásban,hogy olaszból hozott autót soha,bár a családban nem egy ilyen autó van és semmi bajuk vele.

georgo63 Creative Commons License 2016.01.24 0 0 737

Sziasztok.

Új tagként jelentkezem-mint jövőbeli Crosser tulajdonos.

Tudom ez nem a PSA márka oldala,de mint az Outlander testvére - gondolom sok tanács elkél majdan.

segítségeteket előre is köszönöm.  Gyuri

Mihály Kökény Creative Commons License 2015.12.19 0 0 736

https://www.facebook.com/groups/996345510437213/ facen outlander csevegő aki

 

Kiory Creative Commons License 2015.12.17 0 0 735

Esetleg ha picikét tudtok angolul, ITT van az összes izzónak, lámpatestnek a cseréje, képekkel - a kézikönyvből van egyébként. Szerintem eléggé egyértelmű minden csere.

 

Máshol (ITT) írnak a ledes (fehér fényű) rendszámtábla-világításról, ami elvileg nem szabályos, bár büntetni nem szoktak érte, sőt szvsz a műszakin is átmegy vele a verda.

MZsolt75 Creative Commons License 2015.12.16 0 0 734

Egy lapos kiscsavarhúzóra tekert rongyal kipattintottam kivülről, hogy ne sérüljön a fényezés. Nem kell semmit lebontani hozzá.

Előzmény: Vezo228 (733)
Vezo228 Creative Commons License 2015.12.15 0 0 733

:)

A könyvet most néztem meg.

Arra gondoltam, hogy le kell bontani bentről mindent, vagy van valami trükk, mert én pl csavarfejet, ilyesmit nem láttam.

Meglepne, ha a pug és a Mitsu nem lenne egyforma ezeken a pontokon, de sanszos, hogy van némi eltérés.

 

A kézi könyvben nálam ez van:

"Nyomja balra és emelje ki a lámpatestet."

 

Nekem volt Megane II-m, abban az első kerékjárati ívből kellett az első fényszórókat cserélni úgy, hogy kb 2* volt iránytörés, amit a csuklóddal, alkaroddal kellett felvenni, majd elérkeztél a H7 izzóig.

 

Z.

Előzmény: MZsolt75 (730)
MZsolt75 Creative Commons License 2015.12.15 0 0 732

Pedig lehet, hogy valakit érdekelne részletesebben is. ;-)

 

Előzmény: Kiory (731)
Kiory Creative Commons License 2015.12.15 0 0 731

Képzeljétek, én már tankoltam is az Outlanderembe. Az nagyon bonyolult, bele sem kezdek.

 

Bocs, fiúk, de ez olyan magas labda volt, hogy ugrani sem kellett érte. 

MZsolt75 Creative Commons License 2015.12.15 0 0 730

Ez most komoly??? ;-)

Csavarhúzóval és ledes izzót.

Előzmény: Vezo228 (729)
Vezo228 Creative Commons License 2015.12.14 0 0 729

és hogyan kezdtél neki? Pár instrukciót tudsz adni?

mit tettél be a foglaltba a fehér fényért?

 

Előzmény: MZsolt75 (728)
MZsolt75 Creative Commons License 2015.12.13 0 0 728

Én már igen, de csak azért, hogy fehérfényű ledes legyen. ;-)

Előzmény: Vezo228 (727)
Vezo228 Creative Commons License 2015.12.13 0 0 727

Sziasztok!

 

Hátsó rendszámtábla izzót cseréltetek már?

 

:)

 

 

zsuri Creative Commons License 2015.11.09 0 0 726

Szia!

 

Sok tapasztalatom nekem sincs ebben a méretben, de hátha segít: az első évben egy Nokian WR G2 volt. Használtam vettem mert gyorsan kellett, tetszett a mintázata és úgy gondoltam 5-6mm-el egy szezonra még megfelelő lesz. Nem tudom, hogy a gumi hibája volt, vagy az 5-6mm már ennyire kevés, de latyakos úton annyira csúszkált, hogy attól féltem valamelyik kanyarban kiszállok a szerpentinről, 30km/h-val mentem jó 8km-t, amíg meg nem javultak a viszonyok. A második évben már jutott rá időm és utána is néztem. A teszteken nagyon jól szerepelt (általában az első 3-ban) és árban is elfogadható a Dunlop Wintersport 3D, úgyhogy ezt vettem, emlékeim szerint olyan 48eFt körül volt egy darab ára.

Előzmény: MZsolt75 (718)
kicsi20 Creative Commons License 2015.10.23 0 0 725

Igen, aszimetrikus.

Milliókat én sem szoktam ablaktörlő lapátra költeni, egyszerűen azért, mert a tapasztalatom szerint-az árától szinte függetlenül-addig tartanak, míg a b.nejem le nem törölteti vele a ráfagyott jeget. :))

Előzmény: Vezo228 (724)
Vezo228 Creative Commons License 2015.10.23 0 0 724

Sziasztok!

 

A múltkor elég kemény műsor végén sikerült hátsó ablaktörlőt venni, de akkor még az elsőkkel nem volt baj. Most viszont azok is megérettek a cserére.

Ti milyen ablaktörlőt ajánlotok?

Jól látom, hogy aszimmetrikusak a lapátok?

Nyilván nem akarok egy minimálbérhez közeli összeget fizetni, de jó lenne mindent látni elpre és nem lenne baj, ha nem kéne 2 hónap után cserélni megint.

 

Köszi!

 

Kiory Creative Commons License 2015.10.18 0 1 723

A Michelin külön hangsúlyozza, hogy nem szimpla "négyévszakos" gumiról van szó. Rajta van az M+S jelölés, tehát hivatalosan télinek minősül, de a keverék és a mintázat miatt meg nyárinak - vagy valami ilyesmi. Sok tesztet néztem én is, mindegyikben az egekbe magasztalják: télen jól tapad és kiválóan szorítja ki a vizet, sok kifejezetten téli gumit megvert, ugyanakkjor nyári körülmények között sem túl puha, ugyanúgy teljesít, mint a prémium "csak nyári" gumik. Ráadásul, ahogy a már meglévő méretek árait nézem, nem csillagászatian drága. Persze bőven lehet, hogy van valami sumákolás, lehet pl., hogy úgy kopik majd mint a gyurma és gyakorlatilag minden szezonra új garnitúra kell majd. Meglátjuk, még újdonság ez az abroncs és a "mi méretünkben" (225/55 R18) még nem is dobták piacra.

Előzmény: Vezo228 (722)
Vezo228 Creative Commons License 2015.10.17 0 1 722

Ez már nekem is megfogalmazódott a fejemben.

NEm nagyon van olyan kemény útviszony télen sem, amerre én járok, hogy muszáj legyen téli/nyári abroncs.

PErsze ez akkor működhet csak, ha jó a gumi.

 

FEleségem autójára tutira nem veszek két garniturát.

Előzmény: Kiory (719)
kicsi20 Creative Commons License 2015.10.14 0 1 721

Én immár 4 éve használom a Pirelli Scorpion ice&snow gumiját 215/70 R 16 méretben.

Meg vagyok elégedve vele, amit legjobban szeretek benne, hogy téligumi mivolta ellenére csendes. Csendesebb mint a gyári nyári gumi!! Mentem már vele 20-25 cm-es szűz hóban, letaposott havon a Tátra húzós emelkedőjén, de tette a dolgát, kiszámíthatóan, megbízhatóan.

Ilyen tipusú autón sajnos más téli gumit még nem próbáltam, tehát arról nem tudok beszámolni, hogy más gumival hogyan viselkedett volna.

Előzmény: MZsolt75 (718)
MZsolt75 Creative Commons License 2015.10.13 0 0 720

Köszi a választ ! :-)

Előzmény: Kiory (719)
Kiory Creative Commons License 2015.10.12 0 1 719

Hello Zsolt!

 

Nem nagyon pörög ez a topik, pedig a kérdésed igencsak aktuális. Nekem Nokian téli gumijaim voltak/vannak 215/70 R16 méretben, nagyon elégedett vagyok velük. Ezek nem prémium gumik, az áruk is középen van, de nekem nagyon beváltak, meg persze a finnek csinálják őket, akiket szeretek:-)

 

A tréfát félretéve: mivel mind nyáriból, mind téliből elég méretes - és talán ritkább méretű - abroncsok kellenek, a választék nem olyan nagy. Próbáltam nyári prémiumot (Conti), de radír módjára kopott el 30ezer km alatt, pedig arany árban voltak, úgyhogy én a jó minőségű középkategóriára szavazok.

 

Beszéltem nemrég egy outlanderessel, ő úgy döntött, megvárja amíg a vadi új Michelin CrossClimate (speciális téli-nyári abroncs elképesztő teszteredményekkel!) lesz megfelelő méretben (225/55 R18), és ő biztosan azt veszi majd, és egész évben használja.

Előzmény: MZsolt75 (718)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!