Ha az igaz, amit leírtál, én semmi ellenvetést nem tennék a megvásárlásával kapcsolatban. Minden bizonnyal sokáig élvezni fogod az autó nyújtotta előnyöket.
A téli gumi témához csak annyit, hogy én azért is tettem az enyémre 16 "-os felnit, mert így ballonosabb téli gumit tehettem rá, így nincs az a kátyú, ami kárt tehetne benne. (na jó, extrém eseteket kivéve)
Említetted a téli gumi ktsg-it. Egyébként itt olvastam a Mitsus társaknál ,hogy sokan használnak télen 16 os felnit és gumit.
Így olcsóbb a felni és a gumi is !
A GPS re (én is rákérdeztem) az eladó említett egy bp.-i céget akik szerinte tudják frissíteni a programot (árat nem említett)-de nem figyeltem annyira rá,mert még nem érintett a téma.
Én is nagyon hajlok a megvétele felé - de hátha v.miről megfeledkezem ill. még meg kellene nézni.
Egyébként egy szakember pont az automata seb.váltósat javasolta ! A kettős tömeglendkerék-kuplung csere miatt ,merthogy még nem hallott automataváltót javítani.
Mi tavaly vettünk egy 2011-es crosser-t hasonló kondíciókkal, azóta 12e km ment bele és nagyon boldogok vagyunk vele.
Szerencsére eddig abszolút problémamentes. 18-as kerék van rajta gyárilag, ami nagyon jól néz ki, viszont drágább hozzá a gumi, illetve téli gumihoz is
alufelnit kell venni, mert lemezfelni nincs már ebben a méretben. Más negatívumot nem tudnék mondani.
Eredetileg outlandert akartam, vártam hónapokat, hogy kifogjak egy normális példányt, de nem jött össze és így lett végül a c-crosser.
Beszéltem akkoriban sok emberrel, egyedül annyi volt a tanács a vásárlással kapocslatban, hogy ha tehetem ne automatát vegyek.
Illetve van még egy bosszantó dolog a kocsival kapcsolatban. A beépített érintőképernyős hifi+navi. 2010-es térkép van rajta és ha frissíteni akarom, akkor 200€-t kell fizetnem
a DVD-ért, amit picit pofátlannak tartok. Ráadásul ez egy darab frissítés, két év múlva újra lehet a kasszához fáradni. Úgyhogy marad a waze!
Most szeretnék kérni objektív tanácsotokat a végső döntésemhez,hogy megvegyem-e a Crosser-t vagy ne.
Nekem tetszik az autó megjelenése,formája-gyártójával szemben sincs előitéletem,volt korábban kb.10 éve már Citroen-em és semmi bajom nem volt vele.
Az autó egyébként 2012.04 havi 2.2 Hdi 156 LE 130000 km-el az órában-s.mentes,full,nagyon egybe van-viszont a szerviz könyve nincs vezetve. Elvittem szakszervizbe (Fábián) ahol nagyon rendesek,segítőkészek voltak de a Citroen nyilvántartás csak a gari.ban végzett javításokat tartja nyilván és 38 hónaposan 98000 km-nél volt seb.váltó simmering cseréje .Ennyit tudni ill. hogy az alvázszám,motorszám,szín OK.
A 114 pontos átvizsgálás során nem találtak semmi hibát - a felülvizsgálatot végző szakember szerint még nem volt megbontva egyetlen része sem - futómű,fék,lengéscsillapítók stb. minden rendben ,nem lett lemosva semmilyen része,hogy a folyás nyomok stb. eltűnjenek. A fékpofa cseréjét javasolták kb. 5-8000 km.múlva elől a hátsó még egy kicsivel természetesen tovább bírja. A féktárcsák szerintük még egy fékpofát kibírnak.
Én a gumik cseréjét (jelenleg az eredeti 2011.45 heti van rajta 3-4 mm ) és az olaj és szűrők cseréjét tartanám most azonnal fontosnak - nem tudni mennyire volt betartva a gyári csere periódus,de megnéztük a pollen és légszűrőket amik szinte gyári újnak tűntek.
Én is ott voltam a kocsi mellett - laikusként kérdezgettem az átvizsgálás során - minden megmutattak amit kérdeztem.
Köszi a választ - egyetértek az olasz import autókkal kapcsolatban tett megjegyzésedre.
Természetesen korrekt szakszerviz által elkészített felmérést akarok készíttetni - amivel a kereskedő is egyetértett,egyébként francia import autókkal foglalkoznak.
A franciaországi autókról nincs véleményem, embert nem hallottam még onnan behozni járművet.
Az olasz autók-motorok behozatalával van némi tapasztalatom.
Bontsuk két részre a kérdést, ha Te jársz kint, és találsz egy normális magánszemélyt, nem egy szálhámos digó kereskedőt, akkor akár lehet jó vétel is, hiszen ott általában olcsóbbak az autók, motorok, mint mondjuk Németországban.
Más a helyzet, ha egy magyar nepper által behozott olasz származású autóról beszélünk. Van nekem is ismerősöm-aki a tanács ellenére- ilyen autót vett, és tulképp, nem csalódott,de ennek ellenére szkeptikus vagyok. Kizárólag olyannak mennék a közelébe, amit egy márkaszervízbe bevihetek és bevizsgáltathatok.
A tágabb ismeretségi körben elképesztő pofátlanságokkal találkoztam, és itt nem arról beszélek, hogy a 200 ezret futott autót visszatekerték 98 ezerre, hiszen ha jó gazdája volt, az még elmehet további 200-at is nagyobb bajok nélkül. Egy korrekt műszeres, festékvastagság-mérős, hibakódleolvasós, mindenre kiterjedő felmérés után nem érhet baj.
Esetleg ha picikét tudtok angolul, ITT van az összes izzónak, lámpatestnek a cseréje, képekkel - a kézikönyvből van egyébként. Szerintem eléggé egyértelmű minden csere.
Máshol (ITT) írnak a ledes (fehér fényű) rendszámtábla-világításról, ami elvileg nem szabályos, bár büntetni nem szoktak érte, sőt szvsz a műszakin is átmegy vele a verda.
Arra gondoltam, hogy le kell bontani bentről mindent, vagy van valami trükk, mert én pl csavarfejet, ilyesmit nem láttam.
Meglepne, ha a pug és a Mitsu nem lenne egyforma ezeken a pontokon, de sanszos, hogy van némi eltérés.
A kézi könyvben nálam ez van:
"Nyomja balra és emelje ki a lámpatestet."
Nekem volt Megane II-m, abban az első kerékjárati ívből kellett az első fényszórókat cserélni úgy, hogy kb 2* volt iránytörés, amit a csuklóddal, alkaroddal kellett felvenni, majd elérkeztél a H7 izzóig.
Sok tapasztalatom nekem sincs ebben a méretben, de hátha segít: az első évben egy Nokian WR G2 volt. Használtam vettem mert gyorsan kellett, tetszett a mintázata és úgy gondoltam 5-6mm-el egy szezonra még megfelelő lesz. Nem tudom, hogy a gumi hibája volt, vagy az 5-6mm már ennyire kevés, de latyakos úton annyira csúszkált, hogy attól féltem valamelyik kanyarban kiszállok a szerpentinről, 30km/h-val mentem jó 8km-t, amíg meg nem javultak a viszonyok. A második évben már jutott rá időm és utána is néztem. A teszteken nagyon jól szerepelt (általában az első 3-ban) és árban is elfogadható a Dunlop Wintersport 3D, úgyhogy ezt vettem, emlékeim szerint olyan 48eFt körül volt egy darab ára.
Milliókat én sem szoktam ablaktörlő lapátra költeni, egyszerűen azért, mert a tapasztalatom szerint-az árától szinte függetlenül-addig tartanak, míg a b.nejem le nem törölteti vele a ráfagyott jeget. :))
A múltkor elég kemény műsor végén sikerült hátsó ablaktörlőt venni, de akkor még az elsőkkel nem volt baj. Most viszont azok is megérettek a cserére.
Ti milyen ablaktörlőt ajánlotok?
Jól látom, hogy aszimmetrikusak a lapátok?
Nyilván nem akarok egy minimálbérhez közeli összeget fizetni, de jó lenne mindent látni elpre és nem lenne baj, ha nem kéne 2 hónap után cserélni megint.
A Michelin külön hangsúlyozza, hogy nem szimpla "négyévszakos" gumiról van szó. Rajta van az M+S jelölés, tehát hivatalosan télinek minősül, de a keverék és a mintázat miatt meg nyárinak - vagy valami ilyesmi. Sok tesztet néztem én is, mindegyikben az egekbe magasztalják: télen jól tapad és kiválóan szorítja ki a vizet, sok kifejezetten téli gumit megvert, ugyanakkjor nyári körülmények között sem túl puha, ugyanúgy teljesít, mint a prémium "csak nyári" gumik. Ráadásul, ahogy a már meglévő méretek árait nézem, nem csillagászatian drága. Persze bőven lehet, hogy van valami sumákolás, lehet pl., hogy úgy kopik majd mint a gyurma és gyakorlatilag minden szezonra új garnitúra kell majd. Meglátjuk, még újdonság ez az abroncs és a "mi méretünkben" (225/55 R18) még nem is dobták piacra.
Én immár 4 éve használom a Pirelli Scorpion ice&snow gumiját 215/70 R 16 méretben.
Meg vagyok elégedve vele, amit legjobban szeretek benne, hogy téligumi mivolta ellenére csendes. Csendesebb mint a gyári nyári gumi!! Mentem már vele 20-25 cm-es szűz hóban, letaposott havon a Tátra húzós emelkedőjén, de tette a dolgát, kiszámíthatóan, megbízhatóan.
Ilyen tipusú autón sajnos más téli gumit még nem próbáltam, tehát arról nem tudok beszámolni, hogy más gumival hogyan viselkedett volna.
Nem nagyon pörög ez a topik, pedig a kérdésed igencsak aktuális. Nekem Nokian téli gumijaim voltak/vannak 215/70 R16 méretben, nagyon elégedett vagyok velük. Ezek nem prémium gumik, az áruk is középen van, de nekem nagyon beváltak, meg persze a finnek csinálják őket, akiket szeretek:-)
A tréfát félretéve: mivel mind nyáriból, mind téliből elég méretes - és talán ritkább méretű - abroncsok kellenek, a választék nem olyan nagy. Próbáltam nyári prémiumot (Conti), de radír módjára kopott el 30ezer km alatt, pedig arany árban voltak, úgyhogy én a jó minőségű középkategóriára szavazok.
Beszéltem nemrég egy outlanderessel, ő úgy döntött, megvárja amíg a vadi új Michelin CrossClimate (speciális téli-nyári abroncs elképesztő teszteredményekkel!) lesz megfelelő méretben (225/55 R18), és ő biztosan azt veszi majd, és egész évben használja.