Üdv mindenkinek!
Aki szereti az off roadot (már van ilyen topic igaz), de ezen túlmenően imád autót fejleszteni és szerkeszteni, azt szeretettel várjuk tapasztalatcserére! Remélem hasznos segítői lehetünk egymásnak a jövőben!!!
Sajnos más fórumban nem nagyon nézik jó szemmel, ha valaki jobbat akar a meglévőnél. Itt ez a cél...
Hátha segít egy kicsit nem vagyok nagy pickup vásárló, szóval:
Rozsdára figyelj, kerékjáratok s,sárvédőívek ,taposók legyenek rendben, küszöbök könnyyen javíthatóak. Alvázon is nézd meg a rozsdát lehetőleg ne legyen rajta vagy nagyon minimális Ha melegen is kék vagy fehér füstöt látsz az nem feltétlen jelent orbitális hibát de késöbb jólesz odafigyelni! Menj a kocsival mindenképp minden fokozatban kihuzatni meg egyenes uton ha nem jön senki vészfékezni és ha nem húz oldalra akkor tökéletes. Próbakörnél a kuplungra is figyelj nekem kapásbol kellett mindkét kocsimon cserélni! Amikor mész vele akkor hegyezd a füled nem roszognak-e a kardánkeresztek gömbfelyek ilyesmik.
Ha a gátlók döglöttek azt gyorsan észreveszed a konfortból :) Ja és hideginditást csinálj ha előre be van melegítve a kocsi annak valami baja van legtöbbször szóval figyelj erre is!
Én a régi kocka l200at venném ezekből volt/van itt a környéken jópár és nemigen van velük gond , a legrosszabb a rozsda az ilyen korú kocsiknál de ha rászsánod a pénz tés kilakatoltatod majd kap 1 alvázvédőt akkor örök+2év.
Bár a következő pár sorom a témát csak messziről érinti, de remélhetőleg tudtok nekem segíteni egy kicsit. Nem találtam megfelelőbb topikot az interneten.
A helyzet a következő: használt terepjáró vásárlás előtt állok. Az autó munkaeszköz lesz, leginkább Ford Ranger, Mazda B2500 jöhet szóba, esetleg Mitsubishi L200 vagy Nissan Pick Up, a maximális keret nagyjából 1,5 millió. Mivel még nincsenek tapasztalataim az említett típusokkal kapcsolatban, és soha nem is vásároltam ezelőtt terepjárót, így nem tudom, mik lehetnek a tipikus helyek és intő jelek, amelyekre oda kell figyelni az autó átnézésekor megvétel előtt.
Én a régi G-kben láttam ezt a váltót, az egyes igazából egy lökő fokozat, ha nagyon meg van terhelve a járgány, akkor el lehet indulni felező kapcsolása nélkül, utána egy sima 4 sebességes váltó áttételezés van. Ez még a lassú járású világban készült, ahol senki sem akart 100 fölött haladni terepjáróval, inkább a 80-al, az eredeti 2,9L-es szívódízel motor nem egy erőgép, viszont tartós (valamit valamiért).
...ellenben balra fent van a rükverc ,bal hátul az 1.es , közép fent 2. hátra 3. jobb fent 4. lent "5".....és az 5. az egy nyeles t.fordulat egy kihajtás fordulat...NEM GYORSíTÓS..!!
A 711.110 re írja ezeket a paramétereket amit valójában "tud" a váltó...
Köszönöm, gondolkozok még rajta. Más fajta autót szinte még nem is néztem, kivétel a volvo xc90-ven. De hozzám már ez is elég korszerű. G mercivel van némi tapasztalatom, megbízható csak borsos az ára, meg az alkatrészek is hozzá.
Ne aggódjál ennyire . injektoros 100x megbízhatóbb mint az karbis ... ez nem uaz ,hogy örökké a motortérbe kell turkálnod... ebbe nem fog tönkremenni semmi. alapjárat hidegen legyen 2500 kb ha bemelegszik 1000 környéke . kéken füstöl -e a motor vagy sem? végül is ennyi .Rohadásra figyelj inkább .én 110 el megyek vele .de 90 km/h-nál lassabban nem igen szoktam ,csak városban.
Nekem nincs szükségem épített autóra. A gyári egyszerű komfort az nekem tökéletes, max 4 de elég a 2 személyes is. Rosszat nem nagyon hallok vissza az injektoros változatról, sőt többen is említik hogy jobb ! De persze van hátránya is hogy bonyolultabb, ettől félek, nem javítottam még injektoros autót így a hozzáértésem szinte = 0. Ezért élőbb inkább kérdezek mint hogy utána bukjak.
Fogyasztás az elég jó még a karbisnál is 8-9L beszélnek enyhén hajtva, és a tiéd az gondolom 1.3-as ? utazó tempó 70-80km/h ? (ez nekem bőven elég) Vásárláskor mire kell figyelni a injektoros motornál ?
Hello. Asszem facebokon megbeszéltük az alternatívákat!. Házilag kis átalakítással lehetettlen. Léteznek portál lehajtások amiket csak rá kell akasztani a lengőkarokra. annak darabja 2600 euro .
nem tudom milyen céllal szeretnél portálhajtást. De aszfalton több hátránya lesz mint előnye.
inkább vegyél 1 unimogot 8 kilóért már vannak jók . és csak arra használt amire tényleg muszály.
Nekem is van 1 injektoros samurai om 97 évj. Spirálrugós. Sokkal jobb mint a karbis. 1 tank benzinnes 310 km megyek el vele. vegyes üzemben. Nem terepen. :)
Remélem jó helyen teszem fel a kérdésem,nem igazán találtam megfelelö forumot.
Terepjáro vásárlásán gondolkodom már régóta.Amiket eddig néztem és megtetszett a Pajero 3.2did és a Nissan terrano 3.0d. Nem sokat tudok ezekröl az autokrol,szerelöm szerint mindkettö megbizhato strapabiro. Vontati szeretnék vele nagyméretü utánftot,illetve trailert. max gyenge terepre vinném.
Szeretném a véleményeteket kérni mégis melyiket válaszam és miért. És hogy mire figyeljek vásárláskor
10 év körüli autoban gondolkodom,kérdés hogy ezek menyire megbizhatoak.
Sziasztok!!!Ha valakit érdekelne portálhajtás itt a megoldás,lenne eladó Unimog 411-es hídpárom (145 cm széles lemezházas) difizárak jól működnek. Ár:375.000.-