Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Chucho_Csávó Creative Commons License 2015.01.13 0 0 6616

Üdv!

Hátha segít egy kicsit nem vagyok nagy pickup vásárló, szóval:

Rozsdára figyelj, kerékjáratok s,sárvédőívek ,taposók legyenek rendben, küszöbök könnyyen javíthatóak. Alvázon is nézd meg a rozsdát lehetőleg ne legyen rajta vagy nagyon minimális
Ha melegen is kék vagy fehér füstöt látsz az nem feltétlen jelent orbitális hibát de késöbb jólesz odafigyelni!
Menj a kocsival mindenképp minden fokozatban kihuzatni meg egyenes uton ha nem jön senki vészfékezni és ha nem húz oldalra akkor tökéletes.
Próbakörnél a kuplungra is figyelj nekem kapásbol kellett mindkét kocsimon cserélni!
Amikor mész vele akkor hegyezd a füled nem roszognak-e a kardánkeresztek gömbfelyek ilyesmik. 

Ha a gátlók döglöttek azt gyorsan észreveszed a konfortból :)
Ja és hideginditást csinálj ha előre be van melegítve a kocsi annak valami baja van legtöbbször szóval figyelj erre is!

Én a régi kocka l200at venném ezekből volt/van itt a környéken jópár és nemigen van velük gond , a legrosszabb a rozsda az ilyen korú kocsiknál de ha rászsánod a pénz tés kilakatoltatod majd kap 1 alvázvédőt akkor örök+2év.

Előzmény: Törölt nick (6615)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.13 0 0 6615

Kedves Fórumozók!

 

Bár a következő pár sorom a témát csak messziről érinti, de remélhetőleg tudtok nekem segíteni egy kicsit. Nem találtam megfelelőbb topikot az interneten.

 

A helyzet a következő: használt terepjáró vásárlás előtt állok. Az autó munkaeszköz lesz, leginkább Ford Ranger, Mazda B2500 jöhet szóba, esetleg Mitsubishi L200 vagy Nissan Pick Up, a maximális keret nagyjából 1,5 millió. Mivel még nincsenek tapasztalataim az említett típusokkal kapcsolatban, és soha nem is vásároltam ezelőtt terepjárót, így nem tudom, mik lehetnek a tipikus helyek és intő jelek, amelyekre oda kell figyelni az autó átnézésekor megvétel előtt.

 

Ti hogyan vizsgálnátok át a kiszemelt példányt?

 

Köszönöm a segítségetek!

 

 

Chucho_Csávó Creative Commons License 2015.01.12 0 0 6614

Üdv!
Tud valaki olyan műhelyt vagy valami kisválalkozást ahol samurai 413 terepváltóra építenek csőrlőkihajtást? 

pinguru Creative Commons License 2015.01.12 0 0 6613

A lényeg az, hogy a vizsgán a papíron szereplő motor és váltó legyen a kocsiban, két vizsga között sokminden történhet :)

Előzmény: kela62 (6612)
kela62 Creative Commons License 2015.01.12 0 0 6612

Köszönöm az információt,értékes volt...

Igazán a cél hogy közúton 90 km/h körül tudjak autózni normál fordulaton a kis 220d motorral a mostani hajtáslánccal

3000-es fordulat felett jönne ki ez a sebesség,ami ennek az öreg motornak hosszú távon lehet hogy "nem esne jól"..:-)

Az 1.9 TDI mechanikus kb.180LE motor üzemi fordulata van 3000 körül,meg a teljesítmény sem mindegy hogy 60 vagy 160 LE..

Természetesen NEM ÉSZ NÉLKÜL...Mert ugyebár mindenhol van egy "gyenge láncszem"...:-))

Előzmény: pinguru (6611)
pinguru Creative Commons License 2015.01.12 0 0 6611

Én a régi G-kben láttam ezt a váltót, az egyes igazából egy lökő fokozat, ha nagyon meg van terhelve a járgány, akkor el lehet indulni felező kapcsolása nélkül, utána egy sima 4 sebességes váltó áttételezés van. Ez még a lassú járású világban készült, ahol senki sem akart 100 fölött haladni terepjáróval, inkább a 80-al, az eredeti 2,9L-es szívódízel motor nem egy erőgép, viszont tartós (valamit valamiért). 

Előzmény: kela62 (6610)
kela62 Creative Commons License 2015.01.12 0 0 6610

 

 

A régi 220diesel "csüngő " olajszűrős "kecskebőrös"adagolós..

Vw 1.9 TDI motort kap ezzel a 711.113 -as váltóval.....A váltó fixen lesz és a motort lehet csereberélni ha muszáj.. Mivel a Merci motor a papiros...

Előzmény: -Bazsa81- (6609)
-Bazsa81- Creative Commons License 2015.01.12 0 0 6609

A régi 220d / vagy 200d.

Viszont érdekes, a 617 motorral (88le) és rövid hidakkal én jól elvoltam a G-vel.

 

Milyen motor lesz benne?

Előzmény: kela62 (6608)
kela62 Creative Commons License 2015.01.12 0 0 6608

 

 Gaz 69..;-) most Merci 615912-es motor  van benne,jó-jó csak egy kicsit gyengécske...Most kapna egy kis "szívàtültetést"..;-)

Előzmény: -Bazsa81- (6607)
-Bazsa81- Creative Commons License 2015.01.11 0 0 6607

én is azokat az adatokat találtam amit bemásoltál, akkor a 20év alatt az adattábla kicserélődötött, job ötletem nincs.

Milyen kocsi? G?

 

Előzmény: kela62 (6606)
kela62 Creative Commons License 2015.01.11 0 0 6606

Balázs .....Igen az a gondom hogy hosszú 5.-et szerettem volna ami gyorsító..

Az adattábla szerint a 711.113 váltó az hosszú 5.

Viszont ennek a váltónak az 5. az a hagyományos 4.helyén van és 1:1 áttétel....

360-at forgatsz a nyeles tengelyen és 360-at fordul a kihajtó tárcsa....

Nem off-roadra kell,utcai terepjáróba 1.9TDI kb.180 LE mögé...

Üdv.:Laci

Előzmény: -Bazsa81- (6605)
-Bazsa81- Creative Commons License 2015.01.11 0 0 6605

Szia,

 

honnan tudod, hogy milyen áttételek vannak benne?

megszámoltad, pontosan 360'-ot fordít rajta?

milyen kocsihoz, mi volt a cél?

a 1-es áttétel rövidebb mint a 0.8-as az igaz.

 

szóval rossz az adattáblád vagy mi a probléma?

 

üdv.

 

Balázs.

 

u.i. ha ez van neked akkor írj e-mail, érdekel:

 

711.110 = G1/18-5/6,15 Gears / ratio
1st gear / 6,157
2nd gear / 3,148
3rd gear / 1,743
4th gear / 1,278
5th gear / 1
reverse / 5,347

Előzmény: kela62 (6604)
kela62 Creative Commons License 2015.01.11 0 0 6604

 

Üdv Urak...

Valaki aki "otthon van" a váltók terén,segíthetne megérteni...!!!???

 Van egy Mercedes 711.113 -as váltóm amit azért vettem mert tudtommal az 5.fokozat gyorsító áttétel...Az adattábla szerint ez a váltó....

 

Ezeket az adatokat találtam róla....

 

  711.113 = G1/18-5/4,7 Gears / ratio
1st gear / 4,695
2nd gear / 2,401
3rd gear / 1,436
4th gear / 1
5th gear / 0,806
reverse / 4,078

 

...ellenben balra fent van a rükverc ,bal hátul az 1.es , közép fent 2. hátra 3. jobb fent 4. lent "5".....és az 5. az egy nyeles t.fordulat egy kihajtás fordulat...NEM GYORSíTÓS..!!

 

A 711.110 re írja ezeket a paramétereket amit valójában "tud" a váltó...

 

711.110 = G1/18-5/6,15 Gears / ratio
1st gear / 6,157
2nd gear / 3,148
3rd gear / 1,743
4th gear / 1,278
5th gear / 1
reverse / 5,347

great for offroad !!!

 

Most akkor az enyém miért nem gyorsítós 5. fokozat...????

 

Köszönöm a segítséget...

 

-Bazsa81- Creative Commons License 2015.01.11 0 0 6603

"Ami szar az olcsó, ami drága az Jó"

 

A legnagyobb igazság, legyen az autó, diffizár, gumi vagy bármi, terepjárózás témában.

A piac hamar beáraz mindent.

Amúgy a spirálos suzuki az már egy kis G. Belül is kultúráltabb mint az elődeik és a motor is korszerűbb benne. (injektor 1.3 ha jól tudom).

Aztán következik, a Pajero, Patrol. -1-2 millió között már jó kocsi vannak

Majd a csúcson az LC és a G. Ezekből a jók 2m felett vannak.

 

(u.i. ahol a G 37-es kerékkel nehezen boldolgult, oda meg mara a portálhíd)

 

Előzmény: uaz-os (6600)
Matyuszoli Creative Commons License 2015.01.10 0 0 6602

Szia köszönöm a hasznos jó tanácsokat Üdv Zoli 

Előzmény: uaz-os (6593)
kis uaz-os miki Creative Commons License 2015.01.09 0 0 6601

Köszönöm, gondolkozok még rajta. Más fajta autót szinte még nem is néztem, kivétel a volvo xc90-ven. De hozzám már ez is elég korszerű. G mercivel van némi tapasztalatom, megbízható csak borsos az ára, meg az alkatrészek is hozzá.

 

Köszönöm mégegyszer, ja és BUÉK!

Előzmény: uaz-os (6600)
uaz-os Creative Commons License 2015.01.09 0 0 6600

Ahogy írtam városba normál tempóba megyek. 50 km/h.

 

Autó út 90, pálya 110-120 . de akkor már 3800 at forog a motor.

 

Ami szar az olcsó, ami drága az Jó .  97 es kocsik már spirálrugósak. sokkal jobbak  mint a laprugós társaik. Áruk 1 m -től kezdődik ....

Előzmény: kis uaz-os miki (6597)
Klinker-sas Creative Commons License 2015.01.09 0 0 6599

Üdv.Eladó egy új generátoros heggesztő áramátalakító.Hetven5nulla2nulla810

HunterLRD Creative Commons License 2015.01.09 0 0 6598

Szevasztok!

 

Nincs vkinek eladó Detroit Lockere Defender 90-be kellene 24bordás, de az sem gond, ha 10bordás!

 

 

Szabi

kis uaz-os miki Creative Commons License 2015.01.08 0 0 6597

Most az uaz-t ne soroljuk ebbe a kategóriába ! Mindennek van jó és rossz oldala.

Aha értem, még azt az egyett hagy kérdezzem meg,mennyit szabad érte kiadni anyagiakban ?

Nekem az a 80-90-ven bőven elég, városban meg inkább maradok az 50-nél!

Mi vagy te ? Vác utcáinak a réme ? : )

Előzmény: uaz-os (6596)
uaz-os Creative Commons License 2015.01.08 0 0 6596

Ne aggódjál  ennyire . injektoros  100x megbízhatóbb mint az karbis ... ez nem uaz ,hogy örökké a motortérbe kell turkálnod... ebbe nem fog tönkremenni semmi.  alapjárat hidegen legyen 2500 kb ha bemelegszik 1000 környéke . kéken füstöl -e a motor vagy sem? végül is ennyi .Rohadásra figyelj inkább .én 110 el megyek vele .de 90 km/h-nál lassabban nem igen szoktam  ,csak városban.

Előzmény: kis uaz-os miki (6595)
kis uaz-os miki Creative Commons License 2015.01.08 0 0 6595

Szia Zoli.

 

Nekem nincs szükségem épített autóra.  A gyári egyszerű komfort az nekem tökéletes, max 4 de elég a 2 személyes is. Rosszat nem nagyon hallok vissza az injektoros változatról, sőt többen is említik hogy jobb !  De persze van hátránya is hogy bonyolultabb, ettől félek, nem javítottam még injektoros autót így a hozzáértésem szinte = 0. Ezért élőbb inkább kérdezek mint hogy utána bukjak. 

Fogyasztás az elég jó még a karbisnál is 8-9L beszélnek enyhén hajtva, és a tiéd az gondolom 1.3-as ? utazó tempó 70-80km/h ? (ez nekem bőven elég)  Vásárláskor mire kell figyelni a injektoros motornál ?

 

Köszönöm válaszod.

Minden jót.

Előzmény: uaz-os (6592)
uaz-os Creative Commons License 2015.01.08 0 0 6594

1270 kg Az már elég komoly ......

Előzmény: gomboclc4 (6586)
uaz-os Creative Commons License 2015.01.08 0 0 6593

Hello. Asszem facebokon  megbeszéltük az alternatívákat!. Házilag kis átalakítással lehetettlen. Léteznek portál lehajtások amiket csak rá kell akasztani a lengőkarokra. annak darabja 2600 euro .

 

nem tudom milyen céllal szeretnél portálhajtást. De aszfalton több hátránya lesz mint előnye.

 

inkább vegyél 1 unimogot 8 kilóért már vannak jók . és csak arra használt amire tényleg muszály.

Előzmény: Matyuszoli (6588)
uaz-os Creative Commons License 2015.01.08 0 0 6592

Hy Miki .

 

Nekem is van 1 injektoros  samurai om 97 évj. Spirálrugós.  Sokkal jobb mint a karbis. 1 tank benzinnes  310 km megyek el vele. vegyes üzemben. Nem terepen. :)

Előzmény: kis uaz-os miki (6585)
Rupi81 Creative Commons License 2015.01.07 0 0 6591

Hello. Üdv mindenkinek.

 

Remélem jó helyen teszem fel a kérdésem,nem igazán találtam megfelelö forumot.

Terepjáro vásárlásán gondolkodom már régóta.Amiket eddig néztem és megtetszett a Pajero 3.2did és a Nissan terrano 3.0d.    Nem sokat tudok ezekröl az autokrol,szerelöm szerint mindkettö megbizhato strapabiro. Vontati szeretnék vele nagyméretü utánftot,illetve trailert. max gyenge terepre vinném. 

Szeretném a véleményeteket kérni mégis melyiket válaszam és miért. És hogy mire figyeljek vásárláskor

10 év körüli autoban gondolkodom,kérdés hogy ezek menyire megbizhatoak.  

Köszi..

március5 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 6590

Van más is ha valakit érdekel nyugodtan kérdezzen 06/20-2604715     

március5 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 6589

Sziasztok!!!Ha valakit érdekelne portálhajtás itt a megoldás,lenne eladó Unimog 411-es hídpárom (145 cm széles lemezházas) difizárak jól működnek.  Ár:375.000.-

Matyuszoli Creative Commons License 2015.01.06 0 0 6588

Sziasztok. 

Nekem egy nissan d 40 navarám van ez alá keresnék portálhidat tudtok erre valami jó megoldást kevés módosítással?

Üdv és Boldog Új Évet minden tagnak .

gomboclc4 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 6587

Én is akkor viszem ,  mondták : egyszerűbb vegyek  1 ugyan olyan színű   gyári állapotút  !!!!!

Előzmény: atekvp (6584)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!